Co jest genialnego w parcelach społecznych?
Wszystko działa na nich samoczynnie więc możemy tworzyć żywe miejsca w naszych miastach; przykładowo stawiamy stoisko handlowe lub budkę z jedzeniem z debugu czy fortepian i w trybie życia szybko sami z siebie przyjdą NPC by to obsługiwać. Parcela społeczna nie musi więc służyć tylko jako np przetwórnia śmieci ,może mieć zupełnie inne ciekawe funkcje, praktycznie działa tam wszystko chyba bez wyjątku poza kasami sklepowymi.
Co jeszcze wyróżnia ten typ parceli? Tryb budowy: Możemy tworzyć na tej samej parceli zarówno różne wersje jednego budynku (lub zachować ta samą) jak i też zupełnie różne budynki czy inne rzeczy. Stąd już tylko krok do tego by pobawić się fajnie np, w różne wersje tej samej parceli jak na obrazkach poniżej.
Niestety przełączanie podtypów parceli społecznej nie jest już takie proste w trybie życia bo wymaga głosowanie na tablicy ewentualnie odpowiedniego kodu lub funkcji w MC (zaktualizuje to info kiedy sytuacja się poprawi). W chwili obecnej ogólnie tablica jest schrzaniona ,głosowanie nie działa ,MC tez jakby nie ogrania dodatku EKO, słowem brawo EA ale zostawiając marudzenie na bok, powróćmy do sposobu na zabawę w trybie budowania:
4 in 1 - Genialne funkcje parceli społecznej z dodatku Eko
- Alibali
- Pisarz
- Posty: 4291
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
- Lokalizacja: Roztocze
- Origin ID: Aschantka
Dzięki Miszka @SimDels za ten poradnik! Dopiero dziś to przeczytałam (oj, brzydko, brzydko), i dopiero TERAZ zatrybiło, jak to działa. Brak tylko uzupełnienia, JAK to działa, gdy wszysttko, co mają zawierać poszczególne rodzaje przestrzeni - wrzucimy na tę pierwszą - parcela społeczna po prostu.
Rozumiem, że po zmianie na inną - np twórczą - nie znikną mi stanowiska handlowe czy elementy ogrodu eko?
Bo budowałam sobie coś - nie zwracając właściwie uwagi na rodzaj parceli, sądząc, że później wybiorę rodzaj tej przestrzeni. No i wybrałam. Kliknęłam, i... znikło mi pół wyposażenia parceli! Co mnie zarówno zbulwersowało jak i przeraziło!
Jak wybrnąć z sytuacji, gdy zbudowałam parcelę jako przestrzeń twórczą, a chcę by była parcelą nieokreśloną - bez stawiania jej na nowo? Bo gdy zmienię jej rodzaj - to zniknie mi to, co było zbudowane na tej twórczej! Tak? A jeśli zapiszę do biblioteki by postawić na parceli oznaczonej jako nieokreślona, to wysłanie do biblioteki jako twórczej a postawienie na parceli nieokreślonej - nie spowoduje usunięcie wszystkiego, co było zbudowane jako twórcze, a teraz nie jest? Uff, już mi głowa pęka. strasznie mi żal tej parceli burzyć. Już mi nawet kwiaciarnia działa (choć jest tylko dekoracją), a tu taki zonk
Rozumiem, że po zmianie na inną - np twórczą - nie znikną mi stanowiska handlowe czy elementy ogrodu eko?
Bo budowałam sobie coś - nie zwracając właściwie uwagi na rodzaj parceli, sądząc, że później wybiorę rodzaj tej przestrzeni. No i wybrałam. Kliknęłam, i... znikło mi pół wyposażenia parceli! Co mnie zarówno zbulwersowało jak i przeraziło!
Jak wybrnąć z sytuacji, gdy zbudowałam parcelę jako przestrzeń twórczą, a chcę by była parcelą nieokreśloną - bez stawiania jej na nowo? Bo gdy zmienię jej rodzaj - to zniknie mi to, co było zbudowane na tej twórczej! Tak? A jeśli zapiszę do biblioteki by postawić na parceli oznaczonej jako nieokreślona, to wysłanie do biblioteki jako twórczej a postawienie na parceli nieokreślonej - nie spowoduje usunięcie wszystkiego, co było zbudowane jako twórcze, a teraz nie jest? Uff, już mi głowa pęka. strasznie mi żal tej parceli burzyć. Już mi nawet kwiaciarnia działa (choć jest tylko dekoracją), a tu taki zonk

Origin ID: Aschantka
- SimDels
- Komiksomaniak
- Posty: 3655
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
- Lokalizacja: Miasto kamienic
- Origin ID: Dels
@Alibali Poprostu wszystkie wymagania wszystkich typów parceli spełnij już w tej ogólnej i nie przełanczaj na żaden podrodzaj zanim nie zbudujesz całości to bardzo ważne, tylko tak gra zapamięta wszystko i nic nie powinno wyparować w żadnej podfunkcji (o ile tylko EA aktualnie czegoś nie schrzani bo wiemy już jacy są zdolni
Takie przełączenie sposowduje że gra będzie chciała od tego momentu byśmy wszystko robili oddzielnie dla każdego typu parceli (bidowanie i meblowanie) dlatego niezaleznie od tego czy chcemy mieć ogród czy fabryczkę śmieciową czy coś innego-nie włanczamy podfunkcji i ładujemy na wszelki wypadek jak dobrze pamiętam, maszyny do przetwarzania śmieci (moga sobie pozostać nawet schowane pod ziemią niefunkcjonalne jeśli nie chcemy ich używać), 4 doniczki ,troche kwiatków i parę innych "dupereli". Tak działamy zwłaszcza jesli chcemy mieć różne wersje budynku na tej samej parceli lub ta sama wersję.

Takie przełączenie sposowduje że gra będzie chciała od tego momentu byśmy wszystko robili oddzielnie dla każdego typu parceli (bidowanie i meblowanie) dlatego niezaleznie od tego czy chcemy mieć ogród czy fabryczkę śmieciową czy coś innego-nie włanczamy podfunkcji i ładujemy na wszelki wypadek jak dobrze pamiętam, maszyny do przetwarzania śmieci (moga sobie pozostać nawet schowane pod ziemią niefunkcjonalne jeśli nie chcemy ich używać), 4 doniczki ,troche kwiatków i parę innych "dupereli". Tak działamy zwłaszcza jesli chcemy mieć różne wersje budynku na tej samej parceli lub ta sama wersję.
- Alibali
- Pisarz
- Posty: 4291
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
- Lokalizacja: Roztocze
- Origin ID: Aschantka
Buduję tę parcelę i buduję, ale obawiam się, że już jest za późno na naprawę, i straciłam zapał. W swoim dziale pokażę tylko kilka fotek tego, co do tej pory uzyskałam, bo zdajęsobie sprawę, że parcelęszlag trafi po wysłaniu do galerii. Póki nie wyjdę z niej - istnieje 

Origin ID: Aschantka
- SimDels
- Komiksomaniak
- Posty: 3655
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
- Lokalizacja: Miasto kamienic
- Origin ID: Dels
Bardzo dobrze wyszła ci ostatnia parcela z targowiskiem Alu @Alibali. Natomiast mam wrażenie, że gra wcześniej sama zatrudniała np sklepikarzy do budek z jedzeniem , obecnie trzeba ręcznie kliknac na każdy obiekt i w taki sposób zatrudnić obsługę (przy niektórych obiektach jak grajkowanie uliczne czu stół sprzedażowy ,można sprzedawac samemu, jeśli na stole jest już towar.
Poniżej bardziej typowe budowanie ,odwrotnie niż w poradniku powyżej czyli tym razem ,zbudujemy ten sam budynek na każdym podtypie parceli.
Warto pamiętać, że aby tak zrobić, wystarczy zbudowac wszystko w pierwszej opcji ogólnej jak na obrazkach poniżej a wtedy na podtypach typu "ogród społeczny" itp. wyparują nam jedynie niektóre obiekty wyposażenia ale wszystko typu ściany, okna, tekstury czy meble zostanie.
Poniżej bardziej typowe budowanie ,odwrotnie niż w poradniku powyżej czyli tym razem ,zbudujemy ten sam budynek na każdym podtypie parceli.
Warto pamiętać, że aby tak zrobić, wystarczy zbudowac wszystko w pierwszej opcji ogólnej jak na obrazkach poniżej a wtedy na podtypach typu "ogród społeczny" itp. wyparują nam jedynie niektóre obiekty wyposażenia ale wszystko typu ściany, okna, tekstury czy meble zostanie.
- Załączniki
-
-
-
-
-
- SimDels
- Komiksomaniak
- Posty: 3655
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
- Lokalizacja: Miasto kamienic
- Origin ID: Dels
Nie ulega wątpliwości, że parcela społęczna to jeden z najciekawszych wynalazków dla The Sims4, zarówno dlatego, że możemy ożywić nieco i tym samym urealistycznić nasze miasto taką ożywioną parcelą ale także z powodu możliwości alternatywnych sposobów zabawy niekoniecznie związanej z ekologią czyli tak jak na pierwszych obrazkach tego tematu, możemy zrobić sobie jakąs parcele publiczną (społeczną) dla naszego miasta i zmieniac jej wygląd jednym kliknieciem jesli stwrzymy różne jej wersje (opcjonalnie doprowadzać do tego w trybie życia przez głosoanie za pomoca tablicy.
Poniżej testowo postawiłem swój dawny targ arabski, mini miasteczko dla projektu "Delsahr" i tu też ożywić sklepiki i inne rzeczy mogłem niby tylko przez opcję "zatrudnij obsługę" kliknięciem na obiekt ale uwaga, zauważyłem, że czasem ludziki do stoisk z jedzeniem zatrundniają sie same podobne jak do barów ale bardzo sporadycznie na ten moment.
Ps: na ta chwile akurat opcja ożywienia miasta ręcznym zatrudnianiem obsługi działą tak samo np na parceli "oark" lub innych publicznych więc różnica polega w sumie tylko na tym, że jedynie w tej opcji pozostaje nam ciekawy system budowania 4 in 1
Poniżej testowo postawiłem swój dawny targ arabski, mini miasteczko dla projektu "Delsahr" i tu też ożywić sklepiki i inne rzeczy mogłem niby tylko przez opcję "zatrudnij obsługę" kliknięciem na obiekt ale uwaga, zauważyłem, że czasem ludziki do stoisk z jedzeniem zatrundniają sie same podobne jak do barów ale bardzo sporadycznie na ten moment.
Ps: na ta chwile akurat opcja ożywienia miasta ręcznym zatrudnianiem obsługi działą tak samo np na parceli "oark" lub innych publicznych więc różnica polega w sumie tylko na tym, że jedynie w tej opcji pozostaje nam ciekawy system budowania 4 in 1

- Załączniki
-