Projekt Japonia (2) - Yoshi Town (Newcrest)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 1414
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Re: Projekt Japonia (2) - Yoshi Town (Newcrest)

Post autor: Alibali » wtorek 17 mar 2020, 17:31

No, dzięki Marvi! Ale zważ, że uhonorowano najstarszych - dzieciaki mają jeszcze czas na honory, mi zaś się kurczy (czas cholero, jeśli myślałaś o czym innym) :a_sad: :a_hatecomp:
Oczywiście śmieszkuję, ale no!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 891
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » czwartek 19 mar 2020, 13:07

Podobno ostatni będą kiedyś pierwszymi ... jeśli coś pokiełbasiła to pozwolę sobie zwalić to na postępujący zanik pamięci :09-winking-face:
Dawno niczego nie komentowałam, bo z jednej strony czasu było wiecznie mało, a z drugiej przyznaję się, że jakiś marazm wkradł się w moje życie. Z uwagi na obecną sytuację w kraju skupiłam się na przyziemnych sprawach, reszta siłą rzeczy poszła w odstawkę. Dopiero dzisiaj zmotywowałam się na tyle mocno, że postaram się nadrobić narosłe zaległości.

Bardzo się cieszę, że wróciłeś do swojego projektu pokazania Twojej wersji kraju kwitnącej wiśni. Skądinąd wiem, że jest to Twoje niespełnione marzenie (odwiedzić Japonię). Osobiście życzę Ci aby kiedyś się spełniło. Świat powoli staje się globalna wioską, więc wszystko jest możliwe. Tyle tytułem dygresji ale już skupiam się na Twoim wyobrażeniu dotyczącym architektury tego kraju.

Oba apartamentowce są super nowoczesne pod względem konstrukcyjnym. Przy czym oglądając Dotto miałam nieodparte wrażenie, że oglądam swojski budynek, w którym mieści się u nas teraz palcówka banku ING. Ten budynek zwany wcześniej szkieletorem straszył od wielu lat. Dopiero kiedy znalazł się inwestor i dokończył wcześniejsze prace możną go podziwiać w obecnej wersji. Od 2016 roku jest on niejako wizytówką nowoczesnej strony gliwickiej architektury.
bank ING.jpg
Natomiast Aliba urzeka nie tylko dużą ilością okien ale również pomysłowym rozwiązaniem klatek schodowych. Podoba mi się jej konstrukcja, która sprawia wrażenie lekkości. Być może ten efekt wynika z faktu, że jedna ze stron budynku utrzymana jest w konwencji piramidy.
Jeśli chodzi o wnętrza obu budynków są schludne, czyste, nie zagracone, przestronne. Sama w takich bym z przyjemnością zamieszkała :hearts/green-heart:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 1545
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 21 mar 2020, 16:36

@Marvi Ogromne dzięki za tak wiele pozytywów. Wiesz trochę zmusiłaś moje szare rozleniwione komórki do przemielenia pytań o ewentualna historie i kontekst całości bo w sumie to mógłbym powiedzieć, że w jakimś sensie samo projektowanie otoczenia jest trochę jak tworzenie historii. Tworząc dane miejsce z tyłu głowy mam wyobrażenie tego, że a nóż choćby jedna osoba faktycznie dana rzecz pobierze by pobawić się tak po swojemu i mieć zaciesz ze swoich ludzików i mojego domku czy innego miejsca więc to taka historia z pustym miejscem do wypełnienia co sprawia mi taki lekki zaciesz mimo, że nie wiem czy ktoś faktycznie daną rzecz wykorzysta. Poza tym oczywiście próbując przeprojektować miasto na dany klimat mam tak samo jak z pojedynczą parcelą - historia do dopisania dla chętnych, oczywiście z podpowiedziami w postaci charakteru architektury i miejsc, w tym przypadku akurat inspirowanych głównie krajem kwitnącej wisienki. Oczywiście tu staram się to ukierunkować także mieszkańcami których przy okazji tworzę więc trochę "reżyseruję" potencjalnie grę kogoś innego ale tylko trochę. Dosłownie moja historia z gry też już miała miała i miała dalej mieć miejsce zwłaszcza w tym fragmencie Nipponii czyli newcrestowym Yoshi Town.
Przypadkiem stworzyłem ludzika przezabawnego i chciałem to wykorzystać a że była to próba stworzenia kogoś o takich a'la japońskich/azjatyckich rysach twarzy to potem zmotywowało mnie to do tego żeby zrobic mu światek no i tak się to zaczęło choć sama historyjka poszła w odstawkę :)

Tu są owe wypocinki z życiorysu Yoshiego, który zinspirzył Yoshi Town i dał mi "kopa" dla całego projektu z kilkoma miastami (takie bzdurki naprawdę pozbawione sensu);
viewtopic.php?f=60&t=118&p=1058&hilit=yoshi#p1058

@kreatora Dzięki za tak szczegółowe opisy Elu, takie wskazówki kogoś kto zna miejsce z realu są bezcenne więc postanowiłem, że spróbuję to wykorzystać przy przebudowie kolejnego miasta w ramach projektu Niponii. Chiny to rozmach więc w Zatoczce (przechrzczonej na inną nazwę co będzie widoczne na zapisie w menu) myślę że stworzyłbym miasto wieżowców i tam spróbować zrobić coś takiego jak mówisz (działa ci twój mail? Jeśli nie to tu na priv za jakiś czas pokonsultuję jeszcze z Tobą jak dobrze byłoby to zrobić żeby kojarzyło się z chińskimi rozwiązaniami). Zainteresowało mnie to co piszesz o zabudowie kolonialnej, faktycznie to taki totalny miszmasz ale dziwnie spójny się wydaje. Nocą to już totalne szaleństwo ten Shanghaj więc już postanowiłem dzięki Tobie, że może Shanghaju z tego nie będzie ale jednak postaram się pokombinować mocno wielkomiejski z Zatoczką.

@Alibali
Wielkie dzięki Alicja, ciesze się ogromnie, że sprawiło ci to choć trochę uśmiechu ta nazwa. Tak pomyślałem, że skoro uporczywie szukam nazw brzmiących odpowiednio ale fikcyjnych zarazem, to mogę pokombinować z nazwami awków :) Ja czekam zatem niecierpliwie na Twoja przebudowę Windenburga (sam kiedyś zacząłem na średniowieczną modłę ale pewnie zanim to skończę to... :O Zresztą wcięło mi sporo rzeczy nie udostępnionych w galerii. Z Niponią miałem mniejszy problem bo na szczęście większość poleciała w net więc mogłem to sobie jakoś odtworzyć.

@bobas52 Ogromne dzięki Bobi, także za porównanie z nową architektura Twojego miasta. Pewnie że znajdziemy sporo podobieństw w nowoczesnej architekturze ogólnoświatowej zwłaszcza w tych wysokich budynkach gdzie detale odgrywają coraz mniejsza role a często są zastąpione po prostu przez ścianę szkła.Super, że ten "szkieletor" zyskał nowe życie i to jakie :) Tak to faktycznie jest moje marzenie ,nie wiem czy uda mi się to zrealizować i czy szybko jeśli tak, więc póki co ta chęć motywuje do próby odtwarzania tego czego się spodziewam po tym landzie w świecie gry (a nuż komuś się ten bzik udzieli) :) Dzięki ogromne.

Kolejna rzecz to wyrywek miasta z kinem, barem karaoke, kawiarnią i miejscem do medytacji :) Taki miszmasz architektoniczny oczywiście inspirowany głównie Japonią choć niewielka świątynia służąca jako miejsce relaksu wyszła trochę mniej japońsko niż było to zamierzone. Pomysł był taki by skontrastować nowe ze starym, rozrywkę ze spokojem itd. :) Nazwa to ponowna inspiracja nickami z naszego forum i fikcyjna kombinacja słowna ,tym razem padło na Gabi :)

9. Gabishima Center

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (Galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Machiya to nazwa tradycyjnych domów miejskich w Japonii. Starałęm sie odzworowac jak najwierniej wyrywek drewnianego ciągu domów jakie charakteryzowały miasta tego kraju aż do XX wieku. Niby na pierwszy rzut oka architektura wydaje sie prosta ale żeby oddac szczegóły dosc długo sie przyglądałem. Wnętrza to całkowita improwizacja bo chciałem by były tu jednak współczesne elementy jak telewizor ale z przewagą klimatu dawnych wnętrz. W dawnym Edo, Kioto czy Osace, takie domy na parterze posiadały często warsztat lub sklepik i to także było inspiracją. Dwa niezalezne budynki mają kolejno coś w rodzaju warsztatu rzemieślniczego oraz kwiaciarni oraz częśc mieszkalną. Na tyłach jest wspólna przestrzeń do wypoczynku ze stawem oraz donice do chodowania kwiatów :)

10. Nipponia:Machiya

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stara herbaciarnia również znajduje się w tradycyjnym domu miejskim. Tu także na tyłach jest mini-ogród i naturalnie rowery, które postaram się dodawać do każdej przyszłej parceli w projekcie miast "Nipponia". Parcele publiczne moga działac trochę jak wypożyczalnie rowerowe choc ludziki porywające rowery juz ich raczej nie oddadza spowrotem ;) Nie mniej być może w ten sposób uda się zachęcic mieszkańców miasta do częstego poruszania się tym środkiem transportu co mogłoby nadac ciekawego charakteru życiu miasta ale czas pokaże czy to tak zadziała.

11. Stara Herbaciarnia (Old Tearoom)

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (Galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)

Obrazek

Obrazek

Nie wszystko tu pasuje ale musiałem chociaż jeden czerwony dywanik bo wtedy Delsu nie byłby Delsem (bez kolorków) :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec ciąg obu ostatnich parcel;
Załączniki
20.03.jpgffff.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 326
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » środa 25 mar 2020, 23:33

Oj Delsu, nie masz litości! W dobie pandemii żeś nas uraczył taką ilością budowli, ze od kilku dni brakuje mi mocy przerobowej aby zebrać się i wszystkie trzy budynki uhonorować w należyty sposób. Jeśli dojdzie do jakiegoś uchybienia z mej strony, to brak czujności będę zwalać na kryzys struktur osobowości i rozpad wewnętrznego ja - czy jakoś tak w stylu Barbary Santany xD
A, czyli generalnie miasto to posłuzyło Ci już jako scenografia? No brawo ja i moja spostrzegawczość :/ Ech, nie pozostaje mi nic innego jak ponadrabianie zaległości :D

A tymczasem do sedna, bo zaprezentowałeś nam tym razem aż trzy prace, każda o innym charakterze.
Pierwsze centrum to znowuż szczyt nowoczesności w połączeniu z klasyką. Podoba mi się ten kolaż tego, co współczesne z charakterystycznymi dla Japonii pagodami. Cały kompleks wypoczynkowy: od kręgielni, przez kino, stylową knajpkę, aż do spa. No w dobie zaizolowania się taśmą w warunkach sterylności, wreszcie można wyjść i poocowac z kulturą! I jak zawsze jest kolorowo <3 To się nazywa strefa relaksu aktywnego! Tak winno sie rozplanowywać miejsca odpoczynku zwłaszcza, że i zieleni tutaj nie brakuje :D I bar na dachu *.* Liryczne wieczory przy barze z widokiem na miasto: o, tak to mi się nawet marzy :D
Machiya i Old Tearoom to z kolei postawienie na klasykę, którą cudownie ożywia zieleń. Ojej, i cała ta koncepcja pokoju do ikebany <3 I ogródek z oczkami wodnymi! Kurczę, piekne to takie <3 No i siąść sobie na macie tatami i wgapiać ślepia z kwiatuchy - bo, jak mówiłam, te surowe, ascetyczne wnętrza cudnie się rozświetlają kwietnymi akcentami <3 Proste, a jakie efektowne! Ha! Wiwat minimalizm <3 Poza tym w obu przypadkach świetnie oddany styl elewacyj. Ładne to i takie delikatne.
Przy czym czapkę z głowy ściungam przed pomysłem na stworzenie funkcjonalnej herbaciarni z "wypożyczalnią" (ale jak już zauważyłeś "nie-oddawalnią") rowerów. Świetny plan! :) Można na pufie zasiąść i się raczyć <3 Fajny sposób na spędzenie leniwego popołudnia :)
Wybacz Delsu, że wyrazy szacunku są dziś tak skromne, ale zaręczam, ze szczere <3 Przyznaję się jednak bez bicia, że konstruktywniej już nie dam rady chyba, bom jest ostatnio bardziej pomroczna aniżeli jasna ;) Niemniej jednak szacun!

Ah! I końcowa scenka rodzajowa za pierwszym razem sprawiła, ze srogo parsknęłam :D Teraz już staram się nie prychać, tylko się uchichruję ;P
Obrazek

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 1545
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 02 kwie 2020, 02:01

Ogromnie dziękuję za tyle dobrego słowa @@Marvi <3. Poniżej trzy ostatnie parcele dla Yoshi Town czyli miasta przebudowanego z Newcrest.
Parcel jest w sumie 14 więc całe miasto jest już przekształcone zgodnie z założeniem całego projektu jednak w planie jest oczywiście nadal przebudowa kolejnych 3 miast :)

Ostatnie budynki to typowe bloki mieszkalne z miast japońskich (bynajmniej z bryły czyli na zewnątrz bo wewnatrz to już bardziej moja improwizacja ;) ) i tym razem inspiracja dla nazw były Wasze nicki forumowe; "Marō" oznacza malwę i to jest takie moje skromne podziękowanie dla Ciebie Marwinku :)
Kolejne bloczydełko słusznie skojarzy się wam z nazwy z naszą Ari :) Oczywiście dalej będe bazować na Waszych nickach choć nie tylko.
Ostatnia rzecz to Shiro Hotel czyli biały hotel w drapaczu chmur (aj żeby tak dało się zbudować jeszcze wyżej...)

Wspomniany Marō Apartments to znów także kombinacja nowego ze starym.

12. Marō Apartments マロウ

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (Galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

-------

Na dachu następnego budynku są drzewa owocowe, które można hodować i jest to nawiązanie do miasta Sendai (znane nam głównie jako największe z miast w regionie Fukushimy nawiedzonym przez naturalna katastrofę w 2011 roku), które słynęło kiedyś właśnie z takich rozwiązań ,będąc takim trochę samowystarczalnym miejscem. Umeblowałem tylko ostatnie piętro tak by lokatorzy nie szwędali się po wszystkich mieszkaniach czyli zamieszkiwali jeden apartament zgodnie z przeznaczeniem choć przy kilku umeblowanych poziomach w innych no moich budynkach tego typu pozostaje jeszcze opcja blokowania drzwi i rozdzielania jednej rodziny na więcej w ten sposób by pobawić się w sąsiadów. Przy okazji jeśli ktoś lubi meblować to będzie mógł pozostałe mieszkanka urządzić sobie w dowolnym stylu.

13. Ariko Apartments

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (Galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hotel w wieżowcu jest umeblowany na każdym poziomie (4 mieszkalne plus klatka schodowa na pozostałych 4 piętrach,łącznie ośmiu).
Tu niestety pojawił się złośliwy bug, który powoli zaczyna mnie prześladować; na jednym poziomie wizualnie ginie sufit choć fizycznie tam jest i pojawia się tylko pod odpowiednim kątem (trudno to z złapać). Ostatecznie zdecydowałem się na publikacje bo pozostałe piętra działają bez zarzutu a na ten bug niestety nie znalazłem żadnego rozwiązania. Przy ostatniej pracy, która pokaże w zupełnie innym temacie także miałem podobny bug przy niższym budynku i tym razem nie dało się nawet umeblować poziomu ze znikająca podłogą. Mam cicha nadzieje, że ten bug jest tylko u mnie, zreinstaluję grę pewnie niebawem i wtedy zdam relację z walki z bugiem a póki co obiecankowany wieżowiec z którego nie przymierzając i pomimo znikającej podłogi na ostatnim piętrze...jestem dumny jak paw ;) Może przez to, że nakombinowałem się by ryła nie była prostym "klockiem". To także wstęp do miasta wieżowców czyli kolejnego etapu projektu Nipponia :)

14. Shiro Hotel (Skyscraper)

DOWNLOAD (zip)

DOWNLOAD (Galeria)

DOWNLOAD/Info (SDW)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”