Eco lifestyle - Wasze opinie, spostrzeżenia, ciekawostki dotyczące dodatku

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Awatar użytkownika
Kropka
Fotograf
Fotograf
Posty: 479
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 09:47
Lokalizacja: Kraków
Origin ID: jasna98

Eco lifestyle - Wasze opinie, spostrzeżenia, ciekawostki dotyczące dodatku

Post autor: Kropka » czwartek 11 cze 2020, 10:30

No cóż, były grilowane bobasy, sorry Bobi :39-face-stuck-out-tongue-winking-eye:, teraz kolej na ...pieczyste z nieboszczyków :a_tounge2:



https://www.gry-online.pl/newsroom/sims ... gi/zf1df40

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 434
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » czwartek 11 cze 2020, 11:31

Szczerze mówiąc to się ucieszyłam, bo mój sim umarł, ale ozył i oczywiście został mi nagrobek na parceli xD I nie mogłam się go pozbyć: ani nie mogłam go sprzedac ani schowac do wyposażenia rodziny :/ Ale! Ale okazało się, ze mogę co zrecyklingować, więc +1 do miejsca w plecaku xD Także propsuję to akurat jak dzika :D
Natomiast sam dodatek nawet spoko, dochodzą dwie aspiracje, dwie umiejętności (wytwarzanie i, bodajże, wytwarzanie nektarów), nowa kariera (projektant miejski?), kilka nowych cech, kilka nowych maszynerii, nowe otoczenie. Ogólnie jest co robić ;)

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 637
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » czwartek 11 cze 2020, 12:23

Ja jestem zniesmaczona. Już mizianie robali z których się potem robi żarcie albo paliwo było chore... ale groby? Moim zdaniem to bug i pewnie szybko naprawia. Ale pójdzie im w gwizdek, ze cześć czwarta dopuszcza kanibalizm! To może być grubsza afera.
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1386
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 11 cze 2020, 14:13

No to dość zabawne dla mnie w sumie. W koncu czym jest wszystko co znajduje sie na świecie? Od cegly, robaczka do czlowieka, to wszystko tylko zbiory atomów mniej lub bardziej skomplikowane. Po smierci kazdego z tych obiektow - choc "Smierć" cegly trwa najdłuzej, bo nim sie ta cegła rozyspie do zera i zniknie to troche potrwa - wszystko wraca do tego samego. czyli do czasteczek materiii. Wiązanie duszy z objektem fizycznym, ,która to dusza jest pojeciem ze sfery metafizycznej lub inaczej religijnej i nie ma nic wspolnego z materią czy atomem jest ideą jeszce z czasow pierwotnych ludzkosci gdy kazdy obiekt, czy zjawisko fizyczne mialo "duszę" - patrz skladanie ofiary drzewom czy kamieniom- a czesto nawet miało personifikacje duszy jak driady stumyka czy studni.
Oczywiscie jednak ze wzgledu na kulture ktorej czescia jestesmy ta idea jest dla nas odrazająca. W koncu trudno prawami fizyki zastąpić trwajace 10 tysiecy lat albo i wiecej kanony wiary w metafizykę.. Nie wazne czy to na poczatku ludzkosci byla to wiara w magiczny kamień, ogień czy slonce.
Niemniej jest to bug gry, bo myślę, ze tworcy simsow nigdy swiadmie by nie dopuścili takiego "obrazoburstwa' wiedząc na jakie oskarzenia ich to narazi. Szybko to naprawią podejrzewam..
W sumie dodatek jak na razie bardzo mi sie podoba - jest w nim co robic i trzeba sie nagłowkować aby wszystko odkryc
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 1562
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 22 cze 2020, 17:24

Tak jak stałam z boku, patrząc z kwaśną miną na te "Śmieci" (nigdy nie byłam fanką sprzątania - robię, co muszę) - to dziś uważam, że to jest pierwszy produkt z serii TS4, nad którym trzeba trochę pogłówkować, i się sporo namęczyć, zanim osiągnie sięcel zawarty w idei dodatku. Wszystkie wcześniejsze błyskawicznie się nudziły (Witaj w Pracy, Miejskie Życie), lub były kompletnym nieporozumieniem (Studia). Magia trochę zmusiła Simów do wysiłku umysłowego, ale to, co oferuje dodatek Eko - wg mnie jest nieporównywalnie lepsze od wszystkich dodatków razem wziętych - jeśli idzie o stopień trudności i zaangażowanie gracza. Mogliby się trochę bardziej postarać z tym dworcem, no i parcel dać ciut więcej (chyba tylko uboższa w parcele od Eko jest Promenada Magnolii)... Ale do tej pory nie wyszłam poza ekoślad neutralny, a naprawdę mój sim się stara!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 1794
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 23 cze 2020, 10:34

No cóż, może dziadoszeję na stare lata ...albo mam swoiste zmęczenie sims4 (także po rewelacjach parafolkowych czyli tym na co zawsze czekałem w simsach i czego tylko po części się doczekałem... paradoksalnie w poprzedniej odsłonie gry).

Przyznam jednak,że podobają mi się elementy zwłaszcza budowlane jak panele i sama zabawa w tworzenie domów ekologicznych czyli punkty środowiskowe za materiały, to jest fajny pomysł i ...(edit) faktycznie nie powiem, że kasa poszła... do kosza ale parę rzeczy odrzuciło mnie jak nigdy wcześniej przy innych dodatkach;
Śmietniki z których simowie jedzą resztki to coś co całkiem na serio odrzuca mnie od nowego miasta i dodatku - w praktyce od nowego typu parceli wspólnej; w realnym świecie są ludzie którzy głodują i mimo, że to tylko gra to jest w tym pewna przesada moim zdaniem i to mocna. To razi bardziej niż jedzenie robaków (albo oleju z ich odwłoków bo jeszcze tego nie rozumiem do końca "co autor miał na myśli" w tym przypadku).
Świat jest w sumie niezły ,wielka tama, ciekawy akcent... no i cóż z tego skoro znów wleźć nie można tam gdzie wzrok poniesie? - rzekłby pewnie Delsu w komiksie :) Może Delsu i jego autor zdziadoszeli ale chyba oczekują czegoś innego bo ten zapowiadany powiew świeżośći (w sensie ,że takiej tematyki jeszcze nie było) okazał się dziwnie mało świeży i zapachniał gdzieniegdzie niezdrową groteską.
Trochę jak Delsu simowy na obrazku mógłbym sparafrazować; rzeczywiście lubię ten efekt zorzy... który równie dobrze mógłby się pojawić z pogodą albo w podstawce ;)
Czyli nie mam typowego odruchu, który skłaniałby mnie by znów i znów sięgać do gry i eksplorować to co nowe jak to było przy mega udanym jak dla mnie Sulani.

Ps: na serio niby humorystyczne interakcje z ludzikami jedzącymi ze śmietnika to dla mnie ogromna krecha dla EA bo nie tylko w moim odczuciu wygląda jak paskudny żart z biedy nawet jeśli to tylko piksele.
To realnie wpływa na moją ocenę dodatku, który będę traktować raczej jak rezerwuar nowych części w trybie budowy.
Sam zamysł (eko) super; wykonanie, bez głowy i po łebku (bo praca nad sims5 wre?) ale to tylko moje odczucie i życzę każdemu by miał nieco lepszą ocenę dla własnej radochy :)
Załączniki
och i coz z tego.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1386
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 23 cze 2020, 16:59

Poniewaz prakyycznie przeszlam caly ten dodatek do końca od śmieci po urokliwe osiedle moge sie pokusic o ocene. Dodatek jest trudny i chyba nawet za trudny o ile sie zostawi simom NPC prawo glosowania, a nie wyłaczy sie tego natychmiast po wejsciu do nowego sejfu. Nieszczesne zabieganie o to by taki plan jak chcemy został uchwalony na starcie skazany na przegranie bo nasz sim ma za malo charyzmy aby tych obywateli wystarczająca ilosc w trzy dni przekonać - powinien mec najmniej 6 poziom charyzmy aby to robil skutecznie powoduje ze poczatki są bardzo trudne. NPC uchwalaja co im sie podoba a my mamy potem albo plagę złodziei albo pijaków albo plage gliny - ta glina to sliczny bug gry...
Bez glosujacych NPC jest to zdecydowanie łatwiejsza rozgrywka. Mam nadzieje bo wypróbuje to dopiero w nastepnym sejfie.
Podoba mi sie polamanie stereotypów typu co powinno byc w chacie sima na starcie. Do tej pory bylo to TV obowiazkowo plus kuchenka i od razu błąd, bo choc kuchenka jest teoretycznie potzrebna choc praktycznie nie jest, to zarówno TV jak i kuchenka to obiekty przemysłowe ktore wplyna na slad ekologiczny otoczenia ujemnie. Takie info - dopiero jak rachunki za chate zleca nam do zera po dotacjach i dzieki produkcji wlasnego pradu, wody i biopaliw slad ekologiczny na amen zmieni sie nam na zielony. Lubie ogrodnictwo i wedkarstwo wiec to ze w tym dodatku odgrywaja one tak ogromna role podoba mi sie i bardzo,
Kariera projektanta jest super - choc jesli mamy za malo kasy na starcie na fabrykator i restorator to lepiej z nia odczekac. Nareszcie mozna odczepić sie od sztalug aby zarobic kase - zamiast sztalug potrzebny jest saturator do wyrobu napojow z zielska i owoców. Nie wszystkie plony z naszego ogrodka sie do tego nadaja ale to niech kazdy sobie odkryje sam, Napoje wysylamy do wyceny - dostaniemy po wycenie wiecej kasy o ile nie wyprodukowalismy trucizny XD Wyrabianie napojow wiec tez jest super opcją.
Jest tez nowa kariera wolnego strzelca "Wytworca" - ta mniej mi sie podobała, bo o ile za napoje czy swiece mozna bylo zarobic nie zużywajac za wielu molekułow z restoratora to juz wszystko wiecej zuzywaly tego od metra i naprawde trzeba mnostwa smieci czy ryb aby wystaczajacą ilosc wytworzyc. Wytwarzanie swiec mozna sobie odpuscic bo jest nudne jak cholera, malo oplacalne a wytwoczosci lepiej nauczyc sie z podrecznika, W sumie nie moge sie doczekać aby zuzyc cała ta wiedze w nowym sejfie ale tym razem w Sulani , bo choc odmienione Ever Green jest przyjemne dla oka to nie umywa sie urodą do swiata wysp i oceanu. Nie sadze aby wyglad innych okolic takich jak Wierzbowa Zatoczka, czy Windenburg sie sie zmieniał tak jak Ever Green , moze poprawi sie jedynie grafika? Choc dodanie kwiatkow i drzewek byloby miła niespodzianką. Niemniej chcę to potem sprawdzić w innym sejfie. moze kiedys nawet wroce do Ever Green aby podjac wyzwanie zamiany najbrudniejszej portowej dzielnicy na dzielnice ekologiczną. Ale teraz musze "odpocząć" w swiecie ładniejszym dla oka XD
Niemniej ani przez minute nie załowałam kupna tego dodatku i polecam go "znudzonym" TS4 graczom.
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 1562
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 23 cze 2020, 17:19

Delsu, ja nie twierdzę absolutnie, że dodatek za przeproszeniem dupę urywa, ale że zmusza do kreatywności i pomyślunku.
Nigdy nie byłam fanką rzeczy z odzysku, nie chadzam do secondhandów, ciuchowych, bo mną podrzuca sama idea noszenia czegoś po kimś... Ale mam trochę różnorodnych odczuć, co do odzyskiwania odpadków i biedy... Codziennie naszą małą spokojną uliczką - deptakiem - spacerują tłumy ludzi, zostawiając oczywiście mnóstwo "śladów" swojego dobrego samopoczucia. A to przyciąga kolejną grupę, podążającą pilnie w ślad za tamtą, ale o zupełnie innej porze. Najwcześniej, bo już wieczorem podąża grupa zbieraczy metalu i różnych innych rzeczy nadających się do dalszego wykorzystania. Sami wystawialiśmy niedawno rzeczy po naszych wnuczkach z których wyrosły, np siodełko do roweru, które błyskawicznie znikło.
Z samiutkiego rana, bladym świtem zaobserwowaliśmy parkę - stale tę samą - - ona i on, całkiem nobliwie odziani - penetrujący śmietniki wzdłuż ulic, w poszukiwaniu.... petów! No, wszystko bym wybaczyła - ale nie grzebanie w śmietniku w celu zaspokojenia nałogu, na który mnie nie stać! Grzebią ludzie za butelkami, za metalem, który mogą spieniężyć, aby podreperować budżet... Chodzą i proszą o jakieś jedzenie... Ale grzebać za resztkami tytoniu, który ktoś już wcześniej obślinił, opluł... Fuj!
A tak na marginesie - mam całkiem porządny fotelik samochodowy na dziecko tak do 3-4 lat - może pójdzie za grosze w dobre ręce? :P

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1386
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 28 cze 2020, 00:08

No niestety tak zbugowanego dodatku dawno nie było. Nie chodzi o pojedyńcze bugi - tych praktycznie nie ma ale chodzi o rozgrywke skopaną. EA absolutnie zawaliła sprawe z głosowaniami NPC dopuszczajac aby we wszystkich miastach, czy dzielniecach nawet w tych w ktorych nie ma naszych rodzin te plany działaly, Doodatkowo wynik dzialania tych planów jest najczęściej zbugowany. I tak kiedy jest plan w jakims miescie promujacy umiejetnosc gotowania, to wszystkie simy nawet te ktore nas odwiedzaja z innej dzielnicy będą piec białe ciasto w ilościach horrendalnych bo praktycznie niczym innym się nie zajmują. Dlaczego białe ciasto? Ano dlatego, ze to jedyna potrawa która im wyjdzie z poziomem gotowania zero.
Jeszcze gorszy jest bug gliny - występuje gdy simy NPC przeglosują jeden z planów promujących kreatywność gdy przypadkiem wasza rodzina bedzie mieszkac w takiej dzielnicy to ta glina bedzie ladowac w waszej chacie w ilosciach ogromnych, Bedzie wszędzie - w wyposazeniach simow. czy na podlodze.
Najgorszy bug jest z planem "Co twoje to moje" Co z tego ze nie mieszkacie w dzielnicy gdzie te plan rządzi? Wystarczy aby sim z tej dzilnicy czy miasta, gdzie to jest odwiedzil waszą okolicę. Macie okradziony dom jak w banku - znikna blaty , stolik i nawet krzesła. A przecież nie możecie umieścić po jednej rodzinie w KAZDEJ okolicy w grze aby te plany zmieniała.
Wiec dopóki EA nie wypuś,ci aktualizacji która to naprawi - wchodzac do nowego sejfu jeszcze w opcji wyboru świata do zamiezkania! NATYCHMIAST wyłączcie glosowanie NPC w opcjach gry, Mozna to zobic jedynie po wejsciu do gry.
Trzeba to zrobic natychmiast ZANIM osiedlicie rodzine na parceli - dopoki gra nie wygeneruje glosowania jakiegos planu, bo jesli to zrobi macie juz ten sejf skopany,
ORIGIN ID Kreatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”