Mój projekt pt. Średniowiecze w Polsce TS4 vs TS3

Nie budujesz, wolisz urządzać? No to dawaj! To jest miejsce dla Wielkich Simowych Architektów Wnętrz!
Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Mój projekt pt. Średniowiecze w Polsce TS4 vs TS3

Post autor: Nisełka » środa 20 mar 2024, 17:36

Za radą @Alibali zakładam osobny wątek, któremu nadałam niniejszy roboczy tytuł. Otóż przestudiowałam trochę tekstów o rozszerzeniach TS4 pod kątem przydatności różnych elementów do stworzenia rzeczonego uniwersum, bym w miarę możliwości mogła obyć się bez modów. Z szeroko rozumianym wyglądem Sima w domu - od chłopa/chłopkę po króla/królową - w domu (bo już się dowiedziałam od chyba @Alibali , że jeśli np. dam rycerzowi karierę wojskową, to on do roboty samoistnie przebierze mi się w mundur), budową i umeblowaniem budynków - od chaty po zamek, oraz światami (skoro są te przynajmniej para-średniowieczne, np. Windenburg) jakoś sobie poradzę. Również poradzono mi tu jak zorganizować średniowieczne punkty handlowe i gastronomiczne. Jednak np. nie mam większego wglądu w pewne mniejsze sprzęty. Jedyne co, to wiem, że np. w "TS4: Wielkie pranie" jest nie tylko pralka (element absolutnie nie-średniowieczny), ale i balia do ręcznego prania (zdecydowanie bardziej średniowieczny). Czy np. wśród sprzętu jadalno-kuchennego jest taki przypominający średniowieczny (np. garnki, jak kotły, bo @Alibali mi odpisała, że te z "TS4: Kraina magii" się nie nadadzą)?

EDIT Wiem, że limit mieszkańców domu wynosi 8 - włącznie ze zwierzętami. Dlatego bez modów starczyłoby mi tylko na Władka Jagiełłę z żoną Zośką, synami Władkiem Warneńczykiem i Kazikiem, Jadźką (córką po Ance Cylejskiej), oraz najwyżej trzema końmi (o ile jednego, nie zastąpię innym zwierzakiem) - na Wawelu. Służbę zrobię dochodzącą (kilka osób, kucharze, itp.), skoro według znalezionego info nie ma tu limitu. I teraz tak, czy na moim miejscu bardziej dawalibyście całą resztę (rycerzy, dwórki, kanclerza, itp.), jako zwykłych gości, czy założylibyście Jagielle i Zośce po jakimś biznesie, których oni (rycerze i urzędnicy u Jagiełły, a dwórki u Zośki) byliby ich pracownikami i w ramach tych biznesów wpadaliby na Wawel?

EDIT 23.03.2024 18:24 Edytowałam tytuł (poprzedni to TS4: Mój projekt pt. Średniowiecze w Polsce), bo zdecydowałam się porównać.
Ostatnio zmieniony sobota 23 mar 2024, 18:38 przez Nisełka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 20 mar 2024, 23:15

Nigdy nie podejmowałam się próby prowadzenia własnego biiznesu w czwórce, więc na ten temat musi wypowiedzieć się ktoś, kto to robił. Ale z tego, co już wiem - nie da się na jednej parceli mieszkalnej prowadzić niezależnie dwóch biznesów, więc dwór Jagiełły i Sonki musi być okrojony a:P.
Ale jest wyjście (na potrzeby filmowej historii). Z dodatkiem Eco doszła parcela komunalna nazywana przestrzenią społeczną. Można na niej postawić w zasadzie wszystko, co mogą obslugiwać Simowie.
Możesz właśnie w ten sposób zbudować swój Wawel :)
Gdy twój Sim przyjdzie na tę parcelę, to za niedługo pojawiają się Simowie NPC, którzy obsłużą sprzęt typu fortepian czy stół stolarski, obsłużą kuchnię aka restaurację, zamą się sami z siebie szeroko rozumianą twórczością artystyczną. Jeśli ustawisz sprytnie meble, to zasłonisz niechciane widoki, albo sprawisz wrażenie, że widzimy zupełnie coś innego.

Jest też w czwórce coś, co się nazywa klubami zainteresowań. Doszły w dodatku Spotkajmy się. Możesz utworzyć taki klub i zaprosić do niego dozwoloną ilość Simów - jeśli wskażesz miejsce spotkań i ustalisz pozostałe warunki (co mogą a czego nie mogą robić Simowie zrzeszeni w klubie), to możesz załatwić sobie w ten sposób publikę na balu dworskim czy orszak królewski w czasie koronacji :) Do klubu nie należą przypadkowi Simowie, tylko ci wskazani. Ja w ten sposób załatwiam obsługę moich ogrodów. Zakazuję siedzenia przed telewizorem czy zajmowania się bzdetami. Simowie zaproszeni do klubu mają obsłużyć ogród, i ewentualnie zająć się posprzątaniem domu. Ustalasz nawet specjalne stroje klubowe - które mogą być właśnie strojami dworskimi.

Tu możesz poczytać o tym dodatku (z nim właśnie dochodzi okolica Windenburg). I tam właśnie możesz w ramach Klubu rycerskiego przebrać hurtem męską populację klubową w takie oto stroje

Obrazek

https://www.ea.com/pl-pl/news/get-together-get-excited

Na forum jest sporo wątków, w których poruszono temat przestrzeni społecznej - robiliśmy np budynki pod wspólny projekt - przebudowę Windenburga czy Wierzbowej. Poczytaj te wątki i tematy w nich poruszone. Gdy już będziesz miała sprzęt i zaczniesz zastanawiać siię nad zakupami - te nasze wspólne projekty mogą w dużym stopniu ułatwić ci podjęcie decyzji o zakupie konkretnych dodatków. Możesz już wgrać sobie apkę EA i kupić niektóre, których ceny zostały znacznie obniżone w promocji - niektór nawet o 60% - zakup bowiem nie wiąąże się z koniecznością natychmiastowej instalacji.

Za pomocą kodów można powiększyć limit mieszkańców. Ale doskonale sprawdzi się narzędzie o nazwie mc command center. Jest to potężne narzędzie, którym można ustawić sobie w zasadzie wszystko albo prawie wszystko. I zwiększyć limit Simów na działce. Słaby komputer jednak nie poradzi sobie z dwudziestką Simów na jednej parceli. Nie będziesz miała z tym problemów przy dobrym sprzęcie, bo taka ilość Simów wiąże się właśnie z możliwościami karty graficznej i ilością ramu. Renderowanie dużei ilości obiektów i szczegółów zawsze było problemem w Simach, dlatego choćby domy w trójce czy czwórce tworzone przez projektantów zatrudnionych w EA są tak słąbiutko ozdabiane - im mniej obiektów, tym płynniejsza gra. ... A z kolei lepsza karta graficzna wynaga lepszego procesora, i tak dalej. Ale w tym temacie to raczej ci nie podpowiem, bo nawet moje wnuki mają lepsze rozeznanie w aspektach technicznych. Dobre skonfigurowanie sprzętu to podstawa, sama wiesz.

W grze do tej pory nie pokazały się obiekty, które mogą zastąpić lub udawać te średniowieczne. Nie ma lodówki, umywalki kuchenki - które sprytnie przerobione nadal spełniałyby swoje funkcje. Tutaj już musisz polegać na obiektach znalezionych w sieci. Nawet udało mi się znaleźć tę toaletę - dziurę w desce :) Meble - i owszem - jest dużo obiektów w grze, które świetnie nadają się zarówno do XIV wiecznego zamku jak i XVII wiecznego pałacu czy średniozamożnego domu z tych okresów. W trójce np były łuczywa na ścianę, które pełniły rolę lamp czy kinkietów. Było ognisko, przy którym co prawda Simowie piekli pianki, ale Simy mogły udawać pieczenie kiełbasek. W czwórce jest sporo sprzętu oświetleniowego, który z powodzeniem nada się do twojego projaktu. Jest sporo damskich sukien udających dworskie stroje, z męskimi już trochę gorzej. Ale też coś się znajdzie. Na The Sims Resource widziałam sporo doskonale nadającej się odzieży - zerknij choćby do kreatora o nicku Sifix.

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » czwartek 21 mar 2024, 13:07

@Alibali

BUDOWA WAWELU I INNYCH BUDYNKÓW
Czyli radzisz mi stworzenie z pomocą TS4: Życie eko" niejako kilku-budynkowowego zamku? Cóż, jest to wyjście, więc mogę zbudować dwa, lub trzy zameczki i filmować tak, jakby był to jeden duży zamek. Zdaje się, że dzięki TS4: Wilkołaki dam radę zbudować zamkowe lochy, TS4: Wielkie pranie - chłopską chatę.

PROFILOWANE KLUBY
Tak, wiem o tej opcji z TS4: Spotkajmy się. Ale jakie nowe zasady klubowe dochodzą z TS4: Miejskie życie? A czy można np. zrobić klubo-karczmę (analogia do naszych klubokawiarni), czy musiałabym to obejść, np. robiąc właściciela karczmy szefem klubu, którego członkowie muszą chodzić w tunikach, łachmanach, itp., i miejscem spotkań zrobić tę karczmę? Piszesz też o obsłudze ogrodów i posprzątaniu domu. Ale myślałam, że to da się załatwić po prostu zatrudnieniem pracowników - mieszkających u pracodawcy, lub dochodzących. A da się też zrobić pojedynki międzyklubowe, np. klubu Polska-Litwa z klubem Krzyżacy? Dalej, czy dorosły Sim może założyć klub dla dzieci przed wiekiem licealnym, bym mogła zaaranżować szkółkę parafialną dla biedniejszych dzieci, lub edukację domową (której jako takiej w TS4 nie ma) dla bogatszych dzieci? No bo dla licealistów, wiadomo, mamy TS4: Licealne lata, więc jakoś tu rozczłonkuję to na szkoły dysedukacyjne (bo koedukacji w Średniowieczu nie było).

MOŻLIWOŚCI KOMPA
Właśnie mam słaby komp. Wczoraj skubaniec uruchamiał mi się całą godzinę.

MNIEJSZE SPRZĘTY
Z budowaniem i meblami na Wawel i w inne miejsca, jak pisałam, jakoś dam radę. Gorzej będzie tylko z mniejszym sprzętem, czy pewnymi czynnościami dnia względnie codziennego, choć z pewnymi wyjątkami. W TS4: Wyspiarskie życie, TS4: Śnieżna eskapada, TS4: Ucieczka w plener i TS4: Mali obozowicze nawet jest ognisko, którym z [TS4: Ucieczka w plener[/b] można się poparzyć, więc da rady zaaranżować jeden typ wypadku na jakiejś wyprawie. Z kolei w TS4: Wielkie pranie jest balia.

CHOROBY
Powiedzmy, że mogę udawać, że kwaśny deszcz z TS4: Życie eko to morowe powietrze.

TRANSPORT
Jeśli chodzi o tworzenie uniwersum w Średniowieczu (i w ogóle do XIX w.), to generalny brak współczesnych środków transportu nawet ułatwia mi sprawę. W tekście na Wiki pisze, że w TS4 są one jedynie dekoracją. Tyle że tu klapa, bo nie ma nawet prostych fur (takich do przewozu drewna), lub bryczek. Mody TS4: Czas do szkoły i TS4: Więcej pracy są oparte o mechanikę TS4: Witaj w pracy, więc jest mniejsze ryzyko szeroko rozumianych awarii. Gdyby choćby w TS4: Ranczo, lub TS4: Wiejska sielanka były fury, lub bryczki, mogłabym ściągnąć moda na karetę opartego o mechanikę fury, lub bryczki. Chyba, że coś pominęłam w sprawie możliwości oficjalnych rozszerzeń w tym temacie.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 21 mar 2024, 19:29

Ad transport.
Pojazdy sw czwórce ą dekoracją, ale ruchomą. W niektórych lokacjach, które doszły wraz z kolejnymi dodatkami widać w tle także pociągi - towarowe, szybkobieżne a nawet typu pendolino. W Wierzbowej Zatoczce na rzece pływa parostatek, a w innej dzielnicy stary typ tramwaju. Ulicami przemykają samochody, a po niebie suną samoloty pasażerskie (Del Sol) helikoptery (Strangerville, Selvadorada) czy jachty (Tartoosa, Sulani, Wierzbowa). W Windenburgu zaś widać w oddali pasące się stada owiec, a w Henford of Bagley - stado krów.

Simy mogą korzystać jedynie z rowerów, mioteł, rakiety oraz katamaranu (Sulani)

Ad Choroby

Zawsze możesz podać Simom eliksir na wymioty i sfilmować całą akcję.

Ad profilowane kluby.
Nie musisz być właścicielem karczmy. Możesz wyznaczyć jako miejsce spotkań klubowych karczmę. Szkoły jako takiej bez modyfikacji raczej nie urządzisz, ale możesz udawać, że liceum jest szkółką parafialną (budynek można przerabiać). Uczniowie to nastolatkowie, ale modem na wzrost czy korzystając z presetów ciała możesz każdego ucznia przerobić w CAS.

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » czwartek 21 mar 2024, 21:01

@Alibali

AD. CHOROBY
Zawsze możesz podać Simom eliksir na wymioty i sfilmować całą akcję.
To dostanę to pewnie w TS4: Kraina magii, zgadza się?

AD. PROFILOWANE KLUBY
Szkoły jako takiej bez modyfikacji raczej nie urządzisz, ale możesz udawać, że liceum jest szkółką parafialną (budynek można przerabiać). Uczniowie to nastolatkowie, ale modem na wzrost czy korzystając z presetów ciała możesz każdego ucznia przerobić w CAS.
Moment, bo trochę niejasno mi to brzmi. Rozumiem, że nawet w oficjalnym rozszerzeniu TS4: Licealne lata nie mogę urządzić budynku szkoły i sprofilować jej na szkołę parafialną. Ale czy potwierdzasz, że mogę wykorzystać ten myk z profilowanymi klubami, by ją zaaranżować? No i wciąż nie wiem czy w ramach tego myku mogę urządzić pojedynek między dwiema ekipami. Pisałaś też o użyciu go, by klubowicze ogarnęli ogród. A czemu nie wynajęłaś ogrodnika? Nie miałaś rozszerzenia, w którym był ten zawód?

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 21 mar 2024, 22:18

Rzyganko po eliksirach tak - z Krainą Magii.

Wynajęcie ogrodnika jest możliwe, ale ogrodnik słabo pracuje, a pobiera kasę. Klub robi to za darmo :)

Możesz urządzić budynek szkoły - bez instalacji gry nie potrafię ci tego objaśnić dokładniej. W galerii jest mnóstwo przeróbek szkoły. Jednak stawianie tego budynku przebiega trochę inaczej niż przebudowa zwykłej parceli.
Pojedynku czyli bójki nie widziałam, ale biją się na miecze magowie i urządzają pojedynki - ale nie ekipa na ekipę tylko jeden na jeden. Na którejś fotce - u bodaj Percival (Perci) jest taki pojedynek magów.
Pozaglądaj trochę do kącików na forum - dziewczyny pokazały sporo fotek z gry. Poczytaj trochę, pooglądaj. Miło, jeśli pozostawisz jakiś slad po sobie :)
Ostatnio zmieniony piątek 22 mar 2024, 16:48 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 22 mar 2024, 14:54

@Alibali Zaczęłam przeglądać wątki z projektami naszych Simtopików i widzę, że naprawdę wymiatają :). A nawiązując do twojej odpowiedzi do mnie z wątku Arzu i jej turecka wersja simsów :), szukam, czy czasem nie ma karet opartych o mechanikę roweru. Fajnie by było znaleźć chociaż karetę zaprzężoną w rower, którym stangret by "powoził" :D . Tak mi wpadło do głowy, bo mój dziadek na wsi miał kiedyś furę z doczepionym z przodu motorem bez tylnego koła, by wozić drewno.
Ostatnio zmieniony piątek 22 mar 2024, 16:45 przez Nisełka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 22 mar 2024, 16:02

Niestety - pojazdu a la średniowieczna karoca nie znalazłam, ale to, co widziałam w serialu Korona Królów bardziej przypominało tureckie pojazdy z czasów Sułtana Sulejmana, albo lektykę zaprzężoną do koni. Taka prawdziwa, ozdobna kareta jak z Kopciuszka, to barokowy wytwór.

Znalazłam ci obiekty tylko do pozowania - linki poniżej
(Musiałam zrobić przerwę w adresie linku po https, usuń ją po skopiowaniu adresu do przeglądarki)

https ://historicalsimslife.tumblr.com/post/173518232531/blueraptorsden-horse-riding-stuff-cc-theme


tego poniżej też pewnie nie wykorzystasz

https ://melonsloth.tumblr.com/post/620107305928818688/1000-followers-special-thank-you-today-i-hit


https ://thesimpireblr.tumblr.com/post/619014206657806336/next-in-the-carriage-procession-following-grand


tutaj masz mieszaninę - trójkowe, czwórkowe, nawet dwójkowe, a także obiekty kolekcjonerskie do kupienia. Nie mam siły brnąć w tym, więc sama przeszukaj. Tam gdzie mowa o kanałach kolorów to od razu odrzucaj, bo to trójkowe.





Konie (manekiny) do pozowania - znajdziesz na blogu rosyjskim Severinki z TSR http://sims3s.ru/objects4-horses.php

Przydadzą ci się jako dekoracje także zwierzęta gospodarskie - świnki, owce, gęsi (kury, małe owieczki i kózki doszły wraz z dodatkiem Ranczo, kury, kurczaki, lis oraz szop z Wiejską Sielanką, i wraz z nią wiejska okolica Henford on Bagley - ale raczej w stylu old english provence (lis i szop to nie osobne zwierzaki, tylko możliwość pokolorowania psa w CAS)

http://sims3s.ru/objects4-animals2.php

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 22 mar 2024, 16:59

EDIT @Alibali

Dziękuję ci za wszystkie linki.

Ze zwierzętami to akurat luz, bo akurat trochę nie-dekoracyjnych zwierząt jest w TS4: Koty i psy, TS4: Mój pierwszy zwierzak, TS4: Wiejska sielanka, no i TS4: Ranczo. Tylko te konne pojazdy (już nieważne z której epoki) to problem, bo chciałabym scen, w których się wsiada do nich i wysiada z nich. Chyba jednak będę musiała użyć moda na rowerowe karety.

EDIT 2 Edytowałam tytuł wątku, by teraz porównać możliwości obu linii (bo zdecyduję się na TS3, jeśli planowanie tego w TS4 mnie zeźli).

Ogarnęłam temat na Simspedii i wyszło mi podobnie, jak z TS4, acz bardziej bogato o pewne elementy.
DODATKI
TS3: Zwierzaki: konie i jeździectwo.
TS3: Nie z tego świata: zawód alchemika i stół alchemiczny, gotyckie dekoracje, kilka magicznych roślin, tarcza z fazami księżyca (tego w TS4 nie ma).
TS3: Rajska wyspa: łodź.
AKCESORIA
TS3: Impreza w plenerze: paleniska i kominki[/b].
TS3: Luksusowy wypoczynek: łóżko z baldachimem.
TS3: Film: gotyckie ubrania i inne elementy.

Teraz ogarniam podcasty instruktażowe na YouTube. Oto przykłady:




Co do tego czwartego, nie wiem czy dobrze zrozumiałam Carmelę, ale ona powiedziała, że wspomniane przez nią mody stworzyli sami EA, więc powinny być bezpieczne.

A jak wy widzicie możliwości TS3 w stworzeniu Średniowiecza bez modów?

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 684
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » sobota 23 mar 2024, 23:27

Nisełka pisze: bo już się dowiedziałam od chyba @Alibali, że jeśli np. dam rycerzowi karierę wojskową, to on do roboty samoistnie przebierze mi się w mundur
Jestem turbo-leniem, więc wrzucam tylko link do shortsa: https://www.youtube.com/watch?v=XWA_zY6Epvo. Nie pamiętam czy to sprawdzałam, ale wiem że była opcja w czwórce zmieniania ciuchów do pracy i to może być to :) Wówczas mogłabyś sobie wojskowego przebrać w zbroję.

To ten kod (do czwórki): sims.modify_career_outfit_in_cas

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 24 mar 2024, 10:07

Do trójki na dzień dobry @Nisełka będziesz musiała wgrać NRAAS-a, bo przy takiej ilości dodatków i dużych parcelach (zamki) będziesz tego potrzebować. Więc bez modyfikacji się nie obęjdzie :P Struktura i sposób działania gry jest zresztą taki, że bez czyszczenia cache gra ci się zacznie lagować, a w końcu wykrzaczać. Tak jak powiedziałam - do trójki jest potrzebna bardzo dobra karta graficzna i spoooro miejsca na dysku. Co do RAM - wystarczy teoretycznie 4 ale lepiej mieć 8 GB, choć podobno gra ma ograniczenia i więcej niż 4 nie wykorzysta. Ale są obejścia...
. Ale chcąc grać w gry, które np zapowiada Paradox - Life by you - potrzebujesz tej pamięci dużo więcej - np 16 GB, więc jeśli chcesz dobrego kompa na starcie - to musisz myśleć do przodu.

Już ci dawałam link do NRAAS - kiedyś prowadził to niesamowity Twallan, ale może już mu się znudziło, może wyrósł z Simów, a może stało się coś innego - w każdym razie jego dzieło przejęli inni i kontynuują. Pamiętaj tylko by nie mieszać Awesome moda i NRAAS-a.

Możesz, ale nie musisz wgrywać do trójki obiekty cc, jeśli już to polecałabym jedną twórczynię z TSR - Cyclonesue - ona robiła rzeczy niesamowite! Przeglądając dziś jej konto na TSR zauważyłam, że wiele obiektów zniklo - nie wiem dlaczego?

Ale nadal są te, które potencjalnie by cię zainteresowały, ot - choćby takie


Obrazek


https://www.thesimsresource.com/artists ... id/935893/


i takie


Obrazek

https://www.thesimsresource.com/artists ... id/936007/


Tu już nie wklejam obrazków - sama zerknij

https://www.thesimsresource.com/artists ... id/937353/


https://www.thesimsresource.com/artists ... id/935881/


Zrobiła też zestaw obiektów nakładanych na zakończenia wież - bo w trójce nie ma możliwości aż takiego manipulowania dachami, jak w czwórce. Te końcówki wież nakłada się tak, jak w czwórce ozdoby na dach. I można tu zastosować sztuczkę przez pozorne podwyższenie wieży - zbudować maksymalnie wysoką i nałożyć ów element, który sam w obie jest wieżą, co w połączeniu z tą już zbudowaną daje odpowiedni efekt zróżnicowania wysokości.



Obrazek


https://www.thesimsresource.com/artists ... d/1008271/


W sklepie (store) , który istniał i istnieje jeszcze - można nabyć za tzw simpoints zestawy poszerzające jakiś temat - zestaw gotycki - osobno meble i osobno elementy budowlane, które działają dokładnie tak jak te ozdoby na dach w czwórce, czy zestaw wieżyczek Cyclonesue.

Te obiekty ze store też są traktowane jak cece - ale nie zagrażają tak grze jak robione przez niezależnych kreatorów, bo nie mają wysokiej liczby wielokątów w swoim meshu. Im więcej szczegółów - tym większa liczba wielokątów, a co za tym idzie - większe obciążenie w renderowaniu tych obiektów przez kartę.
Z tego też powodu nie powinno się wyposażać wnętrz we wszystko, co możliwe, by nie obciążać gry. Już wystarczająco obciąża ją otwarty świat.

Ale wróćmy do store - tu masz bardzo fajny zestaw zamkowy


Obrazek

https://store.thesims3.com/setsProductD ... ryId=12062


i pasujące meble

Obrazek

https://store.thesims3.com/setsProductD ... ryId=12062



Albo zestaw z młynem (elementy tego zestawu oraz mury idealnie będą się wpisywały w twoją tematykę. Sam młyn zresztą też :)


Obrazek

https://store.thesims3.com/setsProductD ... ryId=11488

W skład powyższego zestawu wchodzi też obiekt - dzbanek herbaty z tacą i filiżankami, który pozwala urządzić przyjęcie herbaciane w stylu five o'clock :)



Tutaj wklejam ci link żebyś sobie przejrzała, co jeszcze oferują. Można kupić obiekty w zestawach, można kupić pojedynczo, wiele obiektów jest za free. Poniższy zestaw łuczniczy można kupić osobno, ale można go dostać jako bonus za zakup świata, który idealnie wpisuje się w tematykę średniowieczną - na przykład nie ma tam asfaltowych dróg tylko drogi polne, a zabudowa okolicy jest w odpowiednim stylu - nie tylko do gotyku, ale i do fantasy


Obrazek

https://store.thesims3.com/productDetai ... ryId=13177



Wspomniany świat nazywa się Dolina Smoków. W wersji złotej zawiera dodatkowo elementy celtyckie


https://store.thesims3.com/dragonvalley ... ion=UpSell


Obrazek



Te wieżyczki, które widać na niektórych obrazkach pochodzą z zestawu Mateczka Rosja


https://pl.store.thesims3.com/category. ... ndingPage2


Ten zestaw pozwala zbudować własną Wenecję, ale elementy, które wchodzą w jego skład, można wykorzystać do gotyku, zmieniając kolorystykę patternami


Obrazek

https://store.thesims3.com/productDetai ... ryId=13062




Obrazek

https://store.thesims3.com/productDetai ... ryId=13177



Krowy działają tak jak krowy i lamy w czwórce - nie opuszczają swojej zagrody, ale można nadrobić krowami - dekoracjami od wspomnanej sewerinki, bo te zestawy zrobiła także i do trójki. Oprócz krów jest też tak samo działający kurnik



Obrazek


https://store.thesims3.com/productDetai ... ryId=13177




Pamiętaj że każdy (no, prawie każdy) obiekt w TS3 można sobie dowolnie pokolorować, i jeśli kolor tego co widzisz jest nie do przyjęcia, to odpowiednimi patternami możesz to zmienić nie do poznania.

https://store.thesims3.com/setsProductD ... ource=sale

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 24 mar 2024, 10:55

Jeszcze krótka informacja - w store kupuje się za tzw simpoints. Karty doładowujące simpoints można zakupić poprzez EA App w zakładce The Sims3. Codziennie w store są jakieś promocje i wiele obiektów można kupić za dużo niższą cenę, a czasami za darmo, więc trzeba trzymać rękę na pulsie, jeśli zdecydujesz się na zakup trójki.

Edit - przyszło mi do głowy, że na pewno nie widziałaś światów do trójki stworzonych przez naszego Miszkę - Delsika :) warto też pooglądać jego filmiki, które przynajmniej nie po tematach są porozrzucane, a w jednym miejscu, w kupie że tak powiem :)

Zerknij tutaj


https://simsdelsworld.blogspot.com/search/label/worlds

i tutaj

https://simsdelsworld.blogspot.com

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » niedziela 24 mar 2024, 13:46

@Alibali
...przy takiej ilości dodatków i dużych parcelach (zamki) będziesz tego potrzebować...
Jeśli masz na myśli ściąganie tych parceli/budynków, to akurat nie muszę ściągać, ale budować sama. Bardziej chodzi mi o obecność mniejszych obiektów (jak np. średniowieczne AGD, czy zwierzęta gospodarskie - choćby jako dekoracje - do zrobienia wsi). Zastanawiam się tu nad TS3, bo tam w samej grze jest więcej środków transportu - jasne, tych współczesnych (ale przydatnych potem do uniwersum HP - vide np. Ford Anglia Weasleyów i motocykl Syriusza). Ale np. mogłabym wtedy znaleźć i pobrać jakąś nie-dekoracyjną karetę opartą o mechanikę samochodu, więc można by było do niej wsiąść.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 24 mar 2024, 14:26

Nie, nie ściąganie miałam na myśli. Im większe parcele, tym więcej na nich obiektów. Na takiej parceli gra potrzebuje wsparcia w postaci modułów NRAAS-a - przede wsystkim jego podmodułu ErrorTrap. Ale jeszcze nie jesteś na etapie podjęcia decyzji, którą grę kupisz (a możesz przecież obie :) ), więc cię nie będę prowadzić za rączkę. Bo przy instalacji NRAAS-a przynajmniej na początku musisz mieć kogoś, kto ci pomoże to ogarnąć.
Natomiast jedyna "wsiadywalna" kareta to musi być jakaś odkryta. W trójce nie ma wsiadania do samochodu porównywalnego do dwójki. Sim zatrzymuje ię na moment i ..znika we wnętrzu samochodu. Nie widać pasażerów, więc tylko widzisz sam pojazd. Gdy zrobisz stop i najedziesz na pojazd w zbliżeniu, to zobaczysz zarys postaci. W sumie w trójce prawie że nie korzystałam z pojazdów. W dwójce - jak najbardziej, bo było to bardzo widowiskowe. Za to pojazdy typu powóz dla służącej czy opiekunki - wyglądał jak powóz, miał konie, ale że nie było w tym dodatku koni, to sposób poruszania się zapożyczono od samochodu. Konie więc nie przebierały nogami, nie bylo odłgłosu stukotu kopyt końskich - ale sim "jechal" karetą czy powozem. W trójce były odkryte samochody w stylu lat 1910-1920 - ale nie pamiętam już czy widziałam w nim jadącego sima.

Musiałam widzieć, ale nie pamiętam :( Bo na fotce widać jadące Simy

https://www.freshprincecreations.com/vintagemotorcarts3

W store jest za to zestaw do naprawy samochodu - stawiasz na podjeździe takie wypasione bugatti, a sim majstruje przy nim włażąc nawet pod podwozie. Rośnie mu przy tym poziom majsterkowania :) Ale ruszyć tym samochodem nie ruszy. Ale są jeżdżące bugatti - tyle, że z zakrytą górą - więc tak jak wyżej - Sima w samochodzie nie widać. Zestaw z tym samochodem jest dostępny jako bonus wraz z zakupieniem wielkiego świata Roaring Heights. Świata z domami w stylu art deco. Samochód też jest z tej epoki - na pewno pamiętasz obraz Tamary Łempickiej - jej autoportret w zielonym bugatti.

Obrazek

https://store.thesims3.com/productDetai ... ion=UpSell

Odszukałam stronkę wspaniałej artystki - kreatorki pojazdów do trójki - możesz popatrzeć i popodziwiać - czego to ona nie wymyśłiła wraz ze swoim wnuczkiem :) To Afroamerykanka - FreshPrince. Wszyscy miłośnicy pojazdów do dwójki i trójki znali jej prace! Wkleję ten link do znalezisk trójkowych żeby mi znów nie zginął (jej wcześniejsza strona zniknęła!)

https://www.freshprincecreations.com/ts3vehiclespg

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » niedziela 24 mar 2024, 18:14

@Alibali
Ale jeszcze nie jesteś na etapie podjęcia decyzji, którą grę kupisz (a możesz przecież obie :) ), więc cię nie będę prowadzić za rączkę.
Nie proszę, by tu i teraz tłumaczono mi, jak ogarnąć tego NRAAS-a, właśnie bo nie wiem czy kupić TS4, czy TS3. Po prostu - widząc, że w TS4 z realizacją pewnych rzeczy nie da rady bez modów, gdzie część z nich i tak nie da odpowiedniego efektu (np. do tej rowerowej karety i tak Sim nie wejdzie, bo z roweru będzie koń, nie kareta) - robię rekonesans czy w TS3 da radę bez modów. Dlatego edytowałam tytuł wątku.
Pozostaje mi nadzieję, że - zanim mój obecny komp już trafi szlag i kupię nowy - EA wypuści rozszerzenie do TS4 z nie-dekoracyjnymi środkami transportu innymi, niż rower, katamaran i rakieta.

EDIT Prace Miszki widziałam, bo kojarzę wygląd bloga i podobają mi się. Tylko nie zwróciłam uwagi, że to Miszki, bo wtedy jeszcze nie było mnie na Simtopii. Ofertę Store z thesim3.com też widziałam i też mi się podoba. Jak i wszystkie wklejone tu zrzuty z gry.

EDIT 2 Dobra, pasuję. Więcej instalowania pobocznych rzeczy widzę przy TS3, niż w TS4. Zostaję więc na ten czas przy zamiarze kupna TS4. Zresztą do TS4 jest więcej przydatnych do średniowiecznego uniwersum opcji w CAS i w trybach budowania i kupowania bezpośrednio w oficjalnych rozszerzeniach, więc nie trzeba. Chyba też poprzestanę na rowerowych pojazdach konnych, bo zagłębiłam się bardziej w temat i jednak można do nich wsiadać i z nich wysiadać. Sorry więc za zamieszanie.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 24 mar 2024, 22:57

Nisełko - jeśli już zdecydujesz się na trójkę to pomogę ci w miarę swoich możliwości, wiedzy i wolnego czasu - ogarnąć temat NRAAS-a. Naprawdę - bez tego narzędzia trudno obecnie grać trójką. Trzeba też na pewno więcej cierpliwości i praktyki w manipulowaniu terenem za pomocą kodu constrainfloorelevation false/true, ale efkty są spektakularne. Jednak już sama się zorientowałaś, że mimo otwartego świata w trójce i częściowo otwartego w czwórce - więcej jest pozorowanych działań niż prawdziwości uzyskanych efektów w kreowaniu średniowiecznego universum.

Kręcąc film można tak sprytnie manipulować zarówno obiektami jak i Simami, że oglądasz właśnie średniowieczny świat w Simach- albo jak w filmiku poniżej - możesz sprawić wrażenie produkcji made by Bollywood w simowym wykonaniu.

Ten filmik nakręciły dla mnie dziewczyny z tego forum jako prezent na urodziny, wiedząc o mojej miłości do filmu Czasem słońce, czasem deszcz, i niezmiennie mnie ten filmik wzrusza.





a tu oryginalne wykonanie piosenki You are my soniya


Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » poniedziałek 25 mar 2024, 19:03

@Alibali Dziękuję. A filmiki spoko.

Kolejna sprawa: czy tylko w Wierzbowej Zatoczce jest szpital, czy w innych miastach też są szpitale, lub czy można je tam zbudować bez modów? Bo pomyślałam na ich podstawie zbudować średniowieczny przytułek, choćby w ramach profilowanego klubu (w którego ramach chodzimy ubogo ubrani, itd.), jeśli normalnego szpitala nie dałoby się przystosować. Tu jest przykład szpitala w innym mieście - właśnie najbardziej średniowiecznym, Windenburgu - ale właśnie na modach https://www.patreon.com/posts/windenburg-lot-55850203 Choć wygląda na oparty o mechanikę czegoś z gry, więc raczej bezpieczny.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 25 mar 2024, 20:17

Trudno jest tłumaczyć ci najbardziej podstawowe sprawy bez sprawdzenia tego w grze. le postaram się jak najlepiej.

Szpitala nie ma jako takiego w ŻADNEJ okolicy The Sims4, uwzględniając wszystkie dodatki - jest ich łącznie chyba osiemnaście (albo 22) - ale nie to stanowi sedno zagadnienia.

W grze działają parcele, do których gracz jest przenoszony podczas jakiegoś wydarzenia (festiwalu), albo takie, które sam musi odkryć (Tajemnicza Polana w Wierzbowej Zatoczce, Zapomniana Grota czy jakoś tak w Oazie Zdrój, planeta Sixam, którą Sim może odkryć na którymś poziomie wiedzy astronautycznej). Te parcele są do odkrycia już w wersji podstawowej gry TS4.
Gdy zakupisz dodatek Ucieczka w Plener - możesz wyjechać na biwak do Granitowych Kaskad - i tam podczas zbierania ziół i łapania owadów w lesie, możesz odkryć tajemnicze wejście, które prowadzi do Chatki Pustelnika. To też jest taka "dodatkowa parcela", na którą SIm zostaje wczytany.

Kupując dodatek WItaj w Pracy możesz udać się wraz z Simem do jego miejsca pracy, czyli na parcelę (wczytywanie), którą jest albo centrum naukowe, albo komisariat policji, albo właśnie szpital. Tych parcel nie widzimy na podglądzie mapy. Możemy się tam dostać wyłącznie po wybraniu jednej z tych trzech karier.
Dodatkowo - jeśli SIm policjant mieszka z kimś, kto zechce zostać np naukowcem, to nie możemy udać się na komisariat i do centrum naukowego wraz z simem. Musimy za każdym razem wybrać Sima, z którym udamy się do pracy.
W dodatku Spotkajmy się albo Miejskie Życie (nie pamiętam) dochodzą wydarzenia zwane festiwalami, i odbywają się one na parcelach publicznych okolicy San Myshuno. Gdy się tam wybierzesz samodzielnie - zobaczysz te parcele komunalne, na których odbywają się festiwale, ale podczas zwykłej wizyty plac jest pusty - wszystkie ozdoby, światełka, stoiska - wczytywane są tylko podczas trwania wydarzenia.

W dodatku Witaj Szkoło - taką ukrytą parcelą jest liceum. Szkołę - co prawda - widać na podglądzie mapy miasteczka Copperdale, ale gdy sami sobie tam pójdziemy - nic się nie dzieje. Szkoła zaczyna żyć dopiero wtedy, gdy wybierzemy się tam z naszym nastolatkiem w porze nauki.

Każdą z tych parcel z dodatku Witaj w Pracy można edytować za pomocą kodów i przebudować we własnym stylu, pamiętając, że parcela musi zawierać niezbędne elementy potrzebne do prawidłowego działania (wykonywania pracy). Więc możesz przebudować parcelę na średniowieczny przytułek, ale... będą tam sprzęty, które będą jak z kosmosu w połączeniu ze średniowieczem.

Chyba, że znajdziesz obiekty cc, które zastąpią te przypisane do parceli. Ale nie widziałam średniowiecznego aparatu usg :)

Stroje też są przypisane do karier, ale jak już ci Marvi napisała, można to zmienić kodem.

Jednak do pracy przychodzą pracownicy NPC, bo szpital musi mieć pielęgniarzy, pracowników obslugi etc. Nie wiem, jak możesz zmusić NPC, by przyszli w ubogich strojach, bo nie wyobrażam sobie wczytywanie każdego z nich do CAS i przebierania na piechotę.

Ustalmy też Nisełko nazewnictwo, bo za każdym razem jestem skonsternowana, gdy czytam, że użyłaś modów, a doczytuję w tekście, że chodzi o cc. Wśród młodszej populacji już nie mam siły tępić tego nazewnictwa, ale na naszym forum przyjęło się, że mówiąc o obiektach dodanych do gry typu skórki, meble, odzież, fryzury, budowlanka - mówimy o cc, czyli custom contents. Mody to w skrócie modyfikacje typu NRAAS do trójki czy mc command center do czwórki, UI czy Basemental Drugs. I wolałabym, abyśmy się posługiwały zrozumiałym dla nas obu nazewnictwem. No niestety - jesteśmy grupą dinozaurów wśród populacji graczy :)

Kolejne ukryte parcele doszły wraz z dodatkiem Przygoda w dżungli. W okolicy nazywającej się Selwadorada- są świątynie, które Sim odkrywa i eksploruje. Za każdym razem jest przenoszony (wczytywanie!) do innej świątyni, w której ma do odkrycia kilka zagadek i pułapek. Do tej pory jeszcze nie zdołałam odkryć wszystkich świątyń.

Ukryta parcela jest też w dodatku Śnieżna Eskapada - możemy ją odkryć podczas wspinaczki na szczyty gór Komorebi.

Podobne doświadczenia przechodzimy w trójce, kupiwszy dodatek Wymarzone Podróże. We wszystkich trzech wakacyjnych lokacjach jest mnóstwo grobowców z zagadkami i pułapkami, w których Sim może stracić nie tylko dobre samopoczucie, ale i życie.
Uwielbiam eksplorować trójkowe grobowce i do tej pory mi się to nie znudziło :)

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » poniedziałek 25 mar 2024, 21:51

@Alibali
Ustalmy też Nisełko nazewnictwo, bo za każdym razem jestem skonsternowana, gdy czytam, że użyłaś modów, a doczytuję w tekście, że chodzi o cc.
Używałam słowa mod tak, jak je rozumiałam z początkowych lektur tekstów o nich. Być może błędnie. Nigdy nie kreowałam się na eksperta od TS. I nie ukrywałam, że wcześniej miałam tylko podstawę i kilka rozszerzeń TS2, a nie cały komplet, TS3 nie miałam nigdy, a do TS4 dopiero się przymierzam i jeszcze nic nie pobrałam/kupiłam. Nie wiem więc po czym wywnioskowałaś, że już użyłam.
Ostatnio zmieniony wtorek 26 mar 2024, 13:41 przez Nisełka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 25 mar 2024, 22:55

Sorry - źle się wyraziłam - planujesz użyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wielkie Simowe Projekty”