Dochodowe hobby - nowy dodatek do The Sims4

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Dochodowe hobby - nowy dodatek do The Sims4

Post autor: Alibali » piątek 07 lut 2025, 09:13

Pojawił się już w zapowiedziach nowy dodatek do The SIms 4 - zatytułowany "Dochodowe hobby", wnoszący do gry nowe możliwości zarabiania.
Teraz zajmując się swoim hobby - nie tracimy cennego czasu, bo możemy własne wyroby sprzedawać na różne sposoby, a także prowadzić różne intratne interesiki na własnej działce (lub wynajętej)

Oto trailer






Jak możemy zobaczyć na filmie, dodatek The Sims 4 Dochodowe hobby skupia się na prowadzeniu własnego biznesu, który możemy tworzyć na różne sposoby. Pierwszym z nich jest wystawianie się na miejskim pchlim targu, gdzie na stoisku będziemy mogli sprzedawać różne wytworzone przez Sima przedmioty. Innym sposobem na zarobek jest sprzedaż na własnej parceli – którą teraz będziemy mogli stworzyć sklep na własnej działce, gdzie parter budynku może posłużyć jako lokal, a piętro jako mieszkanie. Trzecim sposobem na prowadzenie biznesu jest prawdopodobnie zakup parceli publicznej, jak na przykład siłownia – na zwiastunie widzimy, jak jeden z Simów prowadzi własną siłownię.


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek




Zwiastun pokazuje też nowy sposób na tworzenie parceli z wieloma opcjami charakterystycznymi dla różnych typów parcel. Możemy zobaczyć, jak Simowie prowadzą biznes na parterze budynku, a na jego piętrze mają swoje mieszkanie. W innej scenie widzimy dokładny sposób wyznaczania stref ogólnodostępnych, stref przeznaczonych na dany biznes lub typ działalności oraz stref mieszkalnych. System przypomina ten z The Sims 4 Do wynajęcia, gdzie wyznaczamy poszczególne mieszkania na jednej parceli.


Obrazek


Obrazek


Obrazek




Wystrój nowego miasta przywodzi na myśl Amsterdam albo Kopenhagę, jak napisano w recenzji - z typowymi wąskimi domami o specyficznym wyglądzie



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Tatuaże jako nowa opcja w Stwórz Sima i kariera
Simowie będą mogli zostać tatuażystą z własnym, profesjonalnym studiem. Zwiastun The Sims 4 Dochodowe hobby pokazuje, jak jedna z Simek rysuje nowe wzory, które umieszcza później na skórze swoich klientów. Najpewniej będzie to otwarta kariera pozwalająca Simom na dodatkowy zarobek. Oprócz nowej profesji, możemy zobaczyć ulepszony system wybieranie tatuażów w Stwórz Sima. Teraz wybór ten nie będzie ograniczać się do gotowych wzorów i pozwoli na większą kreatywność. W menu możemy wybrać umiejscowienie tatuażu, zdecydować na ilu warstwach umieszczamy nasz wzór, a nawet – stworzyć własny rysunek. System przypomina ten do tworzenia sierści wilkołaków w The Sims 4 Wilkołaki.



Obrazek


Obrazek


Garncarstwo jako nowe hobby
Wytwarzanie ozdób z gliny to nowy rodzaj umiejętności w The Sims 4 Dochodowe hobby. Przy stole garncarskim Simowie mogą wytwarzać różnego rodzaju ozdoby i przedmioty, które będziemy mogli zachować dla siebie lub sprzedać. Podobnie jak w przypadku np. stanowiska do wytwarzania świec z The Sims 4 Życie eko, tak i tutaj przed przystąpieniem do działania pojawi nam się menu wyboru wzorów i przedmiotów.


Obrazek



Obrazek



Dodatek będzie dostępny od 6 marca 2025

Specjalny pakiet dla kupujących wcześniej

Kupując dodatek do 18 kwietnia 2025, gracze otrzymają specjalny pakiet bonusowy. Składa się on z trzech przedmiotów: posągu, gabloty chłodniczej i lampy. Nazwa pakietu to „Stwórz własny sklep”, a zawarte w nim obiekty mogą pomóc w lepszym wyposażeniu sklepu.


https://sims.arhn.eu/wp-content/uploads ... mage-1.png


Trochę to odgrzewane kotlety, bo znów zerżnęli pomysły - choćby na tę gablotę - od niejakiej AnYe. Mam podobną od dawna w grze! Posąg zaś od TheJim05 z MTS

Ale lampka jest rzeczywiście śliczna :)


Nowinkę zaczerpnęłam z artykułu na DOTce - tam znajdziecie więcej zdjęć

https://sims.arhn.eu/2025/02/06/zwiastu ... sterdamem/

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3532
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 08 lut 2025, 00:04

Po pływaniu po Sulani i zwiedzaniu dźungli to chyba jak dla mnie trzecia opcja najbardziej warta rozgrywki poza trybem budowy czyli dom mieszkalny ze sklepikiem czy ina rzeczą :) Ogromne dzieki za info! Miasto będzie może mniej przydatne dla budowlańców niż to ostatnie choć 11 parceli to nie jest w sumie tak źle :) Faktycznie taka trochę Kopenhaga, Stokholm czy coś w ten deseń co mnie akurat bardzo cieszy :) Funkcja robienia sklepu czy salonu tatuażu w parterze włąsnego domu bez modów i udziwnień.. miodzio :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 704
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » sobota 08 lut 2025, 17:09

Dodatek zapowiada się ciekawie. Niby teoretycznie dało się sprzedawać ze stolika sprzedażowego na parceli prywatnej i zrobić tam nawet sklep, czy sprzedawać podczas jednego z festiwali czy wreszcie na parceli społecznej targ z Życia Eco. Ale to była sprzedaż (wytworzonych przedmiotów) tylko ze stolika z bardzo ograniczonymi opcjami i niewielkim polem manewru, taka nieco naciągana. Mam nadzieję że w nowym dodatku dojdą nowe ciekawe opcje sprzedaży i związane z tym interakcje; że będzie można wystawić towar na półkach i sprzedawać go, czy mieć kasę fiskalną (lub coś w ten deseń). Natomiast możliwość założenia sobie salonu tatuażu wydaje mi się bardzo intrygująca. :)

Fajnie wygląda wydzielanie przestrzeni w domu na działalność publiczną czyli biznes, i faktycznie jest to bardzo podobne do wydzielania części na wynajem w dodatku Do wynajęcia.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 lut 2025, 18:39

Kolejna garść informacji

Nowy świat będzie się nazywał Nordhaven.

Świat jest inspirowany skandynawskimi miastami, takimi jak Kopenhaga, ze względu na portowe elementy i nadmorskie lasy, ale również Amsterdamem, co widać w charakterystycznych kamienicach i kanałach. Nordhaven zachwyca swoją unikalną architekturą, nawiązującą do klasycznych europejskich miast. Widać tu wąskie uliczki, kolorowe kamienice i kanały, które dodają uroku i realizmu nowemu otoczeniu.

Świat podzielony jest na dwie dzielnice:

Gammelvik (spokojniejsza, idealna dla rzemieślników i artystów)

oraz Iverstad (nowoczesna, dynamiczna dzielnica dla przedsiębiorców).

Nordhaven oferuje 12 parcel, w tym działki mieszkalne i przeznaczone pod działalność biznesową.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Simowie otrzymają nowe umiejętności (umiejętność wykonywania tatuażu oraz umiejętność garncarstwa


Będą mogli prowadzić następujące "biznesy", w tym:

Salony tatuażu,

Pracownie garncarskie,

Sklepy rzemieślnicze,

Studia artystyczne,

Baseny publiczne,

Sale gimnastyczne i fitness,

Kluby muzyczne.

I pewnie mnóstwo innych wg własnego scenariusza, np Sklep z trumnami albo butik ślubny :)


Oprócz klasycznych form zarobku, z dodatkiem The Sims 4 Dochodowe hobby Simowie będą mogli prowadzić działalność w zupełnie nowy sposób. Na przykład, dzięki nowemu biletomatowi będą mogli pobierać opłaty za wstęp do swoich lokali lub za czas spędzony na ich terenie. Nowe otoczenie zapewni sporo inspirujących miejsc do nauki, pracy i zabawy – od klimatycznych kawiarni po galerie sztuki. Simowie będą mogli również brać udział w spotkaniach hobbystycznych, które pomogą im rozwijać umiejętności i nawiązywać nowe znajomości. Mentorzy o wysokim poziomie umiejętności mogą prowadzić wykłady i zajęcia, które przynoszą dodatkowe korzyści uczestnikom.

Na początku zwiastuna widzimy nowe stragany. Wygląda na to, że Simowie będą mogli próbować lokalnych specjałów Nordhaven oraz kupować unikalne produkty rękodzielnicze.
- zapewne więc poszerzy się lista dań do skosztowania i zaliczenia wyzwania kulinarnego mistrza.

Simowie otrzymają także dostęp do nowoczesnych i klasycznych mebli, takich jak biurka, stoły, krzesła, sofy i regały. Wśród dekoracji znajdą się lustra, obrazy, tapety oraz oświetlenie, w tym lampy stojące, kinkiety i girlandy świetlne, które wprowadzą wyjątkowy klimat do wnętrz. Nie zabraknie też elementów ogrodowych, takich jak ławki, huśtawki, rowery oraz nowe ogrodzenia i doniczki z roślinami.

W grze pojawi się także szeroka gama nowych fryzur, zarówno krótkich, jak i długich, dostępnych dla Simów w różnym wieku. Nakrycia głowy obejmują czapki, kapelusze i turbany, które dodadzą charakteru każdej stylizacji. Ubrania zostały wzbogacone o swetry, kurtki, koszule, spodnie, sukienki i kombinezony.

Nie zabraknie również nowych opcji obuwia – Simowie będą mogli wybierać spośród butów sportowych, eleganckich, a także sandałów. Ubrania i dodatki w The Sims 4 Dochodowe hobby stawiają na wygodę oraz artystyczny styl, doskonale pasując do Simów zajmujących się sztuką i rękodziełem. Całość dopełniają akcesoria, takie jak naszyjniki, bransoletki, okulary oraz inne ozdoby. Warto zauważyć, że nowa odzież i dodatki będą dostępne także dla dzieci oraz małych dzieci, co pozwala na jeszcze większe możliwości stylizacyjne dla całej rodziny Simów.


Oto lista obiektów które dojdą z dodatkiem


Obrazek

Obrazek


CAS

Obrazek


Info pochodzi z artykułów na DOT=ce, a zdjęcia nowych obiektów w nieco większym formacie możecie obejrzeć pod tym linkiem

https://sims.arhn.eu/2025/02/07/wszystk ... elementow/
Ostatnio zmieniony wtorek 11 lut 2025, 19:15 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 lut 2025, 18:59

Jednym z najciekawszych aspektów The Sims 4 Dochodowe hobby jest jego integracja z innymi rozszerzeniami.

Dzięki temu Simowie mogą jeszcze bardziej urozmaicić swoją rozgrywkę i stworzyć unikalne biznesy dostosowane do ich pasji i zainteresowań. Oto kilka przykładów, jak ten dodatek współgra z poprzednimi rozszerzeniami:

Psy i koty – możliwość prowadzenia kawiarni dla zwierząt,

Spotkajmy się – możliwość otwierania klubów tanecznych lub salonów gier,

Miejskie życie – stworzenie własnego lokalu karaoke,

Zostań gwiazdą – otwieranie szkół artystycznych dla przyszłych celebrytów,

Dzień w spa – możliwość połączenia salonu tatuażu ze strefą relaksu lub stworzenia własnego spa,

Wielkie pranie – prowadzenie własnej pralni jako formy biznesu,

Wieczór na kręgielni – Simowie mogą teraz otworzyć swoje własne kręgielnie.


Myślę, że dodatek jubilerski pozwoli na prowadzenie sklepu jubilerskiego i warsztatu złotniczego, a np oba egzotyczne dodatki - sklepu z artefaktami i muszlami :)


Nowe narzędzie pozwoli wyznaczać przestrzenie biznesowe na parcelach mieszkalnych.


Możliwość prowadzenia firmy rodzinnej lub zatrudniania pracowników spośród znajomych Simów.

Wprowadzenie biletomatu, który umożliwia pobieranie opłat za wstęp lub czas spędzony na terenie firmy.

System reputacji biznesowej, gdzie Simowie mogą rozwijać firmę jako Marzyciele, Intryganci lub prowadzić neutralne przedsiębiorstwo.

Zauważono nowy napój energetyczny Freezer Bunny

Czyżby nowa opcja napojów energetycznych dla Simów? Napoje energetyczne z Lodówkowym Króliczkiem (Freezer Bunny) mogą okazać się przydatne dla pracujących Simów, którzy potrzebują dodatkowej dawki energii, aby zarobić dodatkowe simoleony.


Łączenie różnych przestrzeni i dostosowanie układu

Właściciele małych firm mogą teraz tworzyć przestrzenie łączące funkcje mieszkalne, biznesowe i prywatne.

Możliwość wydzielania stref publicznych, dostępnych tylko dla pracowników lub prywatnych daje większą elastyczność.
Gracze mogą dowolnie przypisywać funkcje poszczególnym pomieszczeniom, co otwiera drogę do kreatywnych rozwiązań – można prowadzić sklep na parterze i mieszkać na piętrze, a nawet łączyć kilka typów działalności w jednym budynku.



Tajemniczy Sim w przebraniu
W kilku scenach pojawia się tajemniczy Sim w przebraniu, który wyraźnie ma jakieś podejrzane zamiary. To Sim okryty długim płaszczem, z chustą na twarzy i w kapeluszu zasłaniającym całą głowę. Na zwiastunie postać ta rozmawia z Simami i szuka czegoś w pojemniku na śmieci. Z dodatkowych informacji poza zwiastunem wiemy, że prawdopodobnie jest to właściciel jednego z biznesów, który wkroczył na ścieżkę Intryganta (przeciwieństwo do ścieżki Marzyciela) i rozwija swój biznes stosując podstępy i nieczystą grę.

A już się ucieszyłam, że złodziej :P

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 lut 2025, 19:11

Garncarstwo i sztuka tatuażu to dwie nowe umiejętności, które dojdą z tym dodatkiem.

Simowie mogą rozwijać umiejętności tatuażu i garncarstwa poprzez książki, kursy, praktykę i mentorowanie.
Będzie możliwość tworzenia spersonalizowanych tatuaży i udostępniania ich w Galerii. Kluczowe będą również sprzęty warsztatowe, w tym koło garncarskie, piec do wypalania ceramiki oraz stanowiska do tatuowania, które umożliwią Simom rozwijanie swoich pasji i przekształcanie ich w dochodowe przedsięwzięcia.


Simowie będą mogli zostać tatuażystą z własnym, profesjonalnym studiem. Zwiastun The Sims 4 Dochodowe hobby pokazuje, jak jedna z Simek rysuje nowe wzory, które umieszcza później na skórze swoich klientów. Oprócz nowej profesji, możemy zobaczyć ulepszony system wybieranie tatuażów w Stwórz Sima. Teraz wybór ten nie będzie ograniczać się do gotowych wzorów i pozwoli na większą kreatywność. W menu możemy wybrać umiejscowienie tatuażu, zdecydować na ilu warstwach umieszczamy nasz wzór, a nawet – stworzyć własny rysunek. System przypomina ten do tworzenia sierści wilkołaków w The Sims 4 Wilkołaki.


Obrazek


Obrazek


Wytwarzanie ozdób z gliny to nowy rodzaj umiejętności w The Sims 4 Dochodowe hobby. Przy stole garncarskim Simowie mogą wytwarzać różnego rodzaju ozdoby i przedmioty, które będziemy mogli zachować dla siebie lub sprzedać. Podobnie jak w przypadku np. stanowiska do wytwarzania świec z The Sims 4 Życie eko, tak i tutaj przed przystąpieniem do działania pojawi nam się menu wyboru wzorów i przedmiotów. Garncarze będą mogli wykonać różne wzory ceramiki, będą mieć opcję naprawy metodą kintsugi i dekorowania przedmiotów różnymi rodzajami szkliwa.


Obrazek

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 lut 2025, 19:29

O sztuce naprawiania metodą kintsugi możecie poczytać więcej tutaj - super artykuł - polecam! To cała filozofia - jak to u Japończyków :)


Obrazek


https://www.westwing.pl/inspiration/tre ... /kintsugi/

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 02 mar 2025, 00:15

Ukazał się oficjalny trailer, z którego możemy się dowiedzieć dużo więcej - a co najważniejsze - zobaczyć JAK to będzie wyglądało. Jedno już mogę powiedzieć - miasto jest śliczne! A prowadzenie własnego biznesu - wciągające. Pierwszy raz w historii posiadania gry The Sims - począwszy od dwójki - zamówiłam dodatek w ciemno :P


Ostatnio zmieniony wtorek 04 mar 2025, 21:53 przez Alibali, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 135
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » niedziela 02 mar 2025, 15:01

Miasto piękne , ja na razie dodatku nie zamówiłam, ale faktycznie może
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3532
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 04 mar 2025, 10:17

Na plus jest ta interaktywoność, szkółki plastyczne, łaczenie sprzedaży różnych rzeczy i tworzenie ich czyli chyba nareszcie da się zrobić sensowna fabryczkę ;) ALe kariera podpalacza chyba najbardziej zaskakuje :O Miasto bardzo ładne w klimatach ,które lubię ale tu wydaje sie, że budynków jest napchane tak dużo, że pewnie znów będzie powrót do koncepcji otoczenia bez wielu parcel i nie pobudujemy tak dużo jak w "umarlakowie" z poprzedniego dodatku ale może sie mylę bo w końcu mus być miejsce do przetestowania tych różnych opcji plus jakies mieszkalne. WYgląda oczywiście świetnie, zgadzam się i tez przyznam, że nie będe sie z tym zastanawiać bo w końcu sklepiki w domach mieszkalnych lub inne rzeczy siłownie, szkółki itd to jedna z najlepszych opcji opżywiających miasto i nadających większy sens także budowaniu jak dla mnie. Czyzby już za dwa dni? :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 140
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » środa 05 mar 2025, 16:59

Witajcie Kochani :) Miałam w simsach dłuuugą przerwę, ale ten dodatek mnie kusi. Zawsze lubiłam niestandardowe sposoby na zarobek. U mnie simy niemal zawsze zarabiają, a to pisząc książki, malując (to najrzadziej, bo za dużo i za szybko mi się bogacą :D), albo sprzedając uprawy itepe. Taki mały przydomowy biznesik, to bardzo w moim guście, więc raczej się skuszę. I pewnie i tak już zostanę z tą czwóreczką, przeplataną pogrywaniem w trójkę. Spodziewałam się czegoś spektakularnego po zapowiadanej piątce, ale... cóż, gierka na smartfon zdecydowanie mnie nie interesuje. Ale w biznesy chętnie się pobawię, mam już plan na kwiaciarnię, cukiernię i salon piękności :D
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
SimsoweAnime
Felietonista
Posty: 207
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:00
Origin ID: SimsoweAnime

Post autor: SimsoweAnime » piątek 07 mar 2025, 10:50

Kusi mnie ten dodatek zwłaszcza z innymi rozszerzeniami, gdzie pomysłów na biznes pojawia się wiele ale jakby go traktować samego z podstawką uważam trochę zmarnowany potencjał. Oglądałam first look'i i z nowych umiejętności tylko garncarstwo i tatuator? Mogli też np. bardziej rozwinąć te słodycze - nie, że wychodzą z maszyny tylko jakoś Sim bardziej by mógł je sam produkować. Aspekt Śmiecinki też okrojony (tej postaci przy śmietnikach) mogli go bardziej pociągnąć. Wydawało mi się, że może to być dobry wątek do gry, fajna historia do rozwiązania.
Co do samych takich biznesów to jestem za, już te kariery mi się nudzą a na tych najwyższych poziomach to już tylko Sim chodzi może z 2/3 dni tylko do pracy.. :27-face-rolling-eyes:

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 08 mar 2025, 09:07

Anime - kup sobie Wiejską Sielankę, jeśli nie masz - i Ranczo. Twój Sim nie będzie się wyrabiał na zakrętach :P Kiedyś Perci pisała, że jej Sim założył ranczo. Bez robotnika zatrudnionego na ranczu nie dałaby rady!
Ciekawa jestem, czy można dwóch zatrudnić, bo jeszcze nie próbowałam :82-smiling-face-smiling-eyes: :22-thinking-face:
W Wiejskiej Sielance dochodzą krówki, lamy i kury (szkoda, że nie dołożyli kaczek - można było przecież!) i lisy, które robią szkody w kurniku! No i uprawa roślin trochę na innej zasadzie niż dotychczas. Do tego trzeba dbać o króliczki, które - jeśli są zadbane - bardzo pomagają przy pielęgnacji roślin. Sim ma pełne ręce roboty i brak czasu nawet na sen! Bez UI cheats się nie wyrobisz :P
W Ranczu dochodzą koniki, które są ładniejsze niż te trójkowe, ale też bardziej niezależne. Duużo czasu zajmuje wyszkolenie konia. A do tego dochodzi śliczna okolica. Mamy co prawda pustynny klimat już w Strangerville i Oazie, ale ten jest inny - a przede wszystkim można powiedzieć - prawie otwarty.

Awatar użytkownika
SimsoweAnime
Felietonista
Posty: 207
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:00
Origin ID: SimsoweAnime

Post autor: SimsoweAnime » niedziela 09 mar 2025, 21:21

Alu właśnie mam te dodatki i może do nich wrócę, bo aktualnie zagrywałam się w Tomarangu i Ravenwood w rodzinne rozgrywki, gdzie moi Simowie już mają dzieciaczki małe i 10 poziom karier i aż już nie mam co z nimi robić a dzieciaczki wyszkolone na full. Jedną rodzinką zbieram pieniądze jeszcze na większy dom ale też już powoli mi się nudzi.
Jeszcze myślałam o Sulani, bo dawno syrenką nie grałam i słyszałam, że są w tym mieście festiwale a nigdy na żaden nie trafiłam :07-smiling-face-open-mouth-cold-sweat:
Może rzeczywiście wiejska rozgrywka przywróci mi trochę chęci, poczekam jeszcze chwilę aż dzieciaki mi podrosną i pociągnę dalej pokolenie :22-thinking-face:

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 704
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » niedziela 09 mar 2025, 21:46

To prawda, Alu mój Sim się nie wyrabiał na zakrętach, ale nie dlatego, że założył ranczo, tylko dlatego, że postanowił robić "tysiąc" rzeczy na raz. A mianowicie zdecydował się na:

1. Karierę policjanta (kariera aktywna, więc chodziłam z nim do pracy)
2. Hodowlę koni oraz zwierząt gospodarskich: krowa, kury, koguty, kurczaki
3. Produkcję rzeczy zakazanych prawem (bimber-10 maszyn i 10 beczek do obskoczenie oraz maryśka-kilkanaście krzaków do obrobienia, suszenia itp.). Potem z tego zrezygnował, więc miał trochę mniej na głowie. ;)
4. Uprawę tytoniu (miał chyba 16 krzaków); tytoń trzeba było zbierać codziennie, wieszać do wysuszenia, po wysuszenia pakować do słoików, a gdy odstał w słoikach - wkładać do pudełek i zawozić do centrum na sprzedaż. Do tego dochodziło podlewanie, plewienie itp.
5. Uprawę roślin w szklarni i w ogrodzie, sporo ponad 50 sztuk zielska do obskoczenia, z którego trzeba było zbierać owoce, kwiaty, warzywa; trzeba było to podlewać, odchwaszczać i spryskiwać przeciw szkodnikom.
6. Wynajem dwóch domów oraz związaną z tym konieczność ogarniania spraw najemców: napraw, konserwacji, buntów.
7. Adopcję psa i związane z tym obowiązki
8. Samotne wychowywanie dziecka; gdy to dziecko poszło do szkoły, doszło odrabianie lekcji

Wziął sobie do pomocy kumpla-wampira, ale kumpel rozpoczął właśnie aktywną karierę żniwiarza (bo wtedy zakupiłam Życie i Śmierć), wiec też nie miał za dużo czasu. :D :D :D
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 mar 2025, 01:13

Wydawało mi się w takim razie, że twój Sim miał robotnika do pomocy. Ale i tak - nawet gdyby miał - to przy tym nawale pracy to potrzebnych by mi było trzech, a nie jeden.
Więc ja nie wiem Perci, skąd w nim tyle energii - pomijam tę marychę :P Przecież nocy nie wystarczało! Ja tam nie daję rady obskoczyć całego zielska, jeśli zgłupieję i nasadzę... Jeszcze gdyby choć był ktoś do pomocy... Ale moje Simy zawsze samotne są... Nie wiem skąd to się bierze, a w zasadzie - domyślam się.

A do tego moje ludki - bez względu na płeć - w każdej wolnej chwili uprawiają... haft krzyżykowy (dzięki takiemu małemu modzikowi)... Miał on na celu zwiększenie tematyki haftowanych obrazków, i nie sądziłam, że zwiększy też autonomiczne zajmowanie się tym hobby. Ale jest tak jak z paleniem - jeśli Simowi pierwszy raz nie podsuniesz sama pomysłu, to pozostaje to w uśpieniu. Ale spróbuj mu tylko raz kupić paczkę papierosów i każ zapalić - to potem w każdej wolnej chwili będzie sobie ucinał dymka... I z haftem jest identycznie. Mam nawet wrażenie, że moje Simy haftowałyby nie wypuszczając papierosa z ust :P Ale że i jedna i druga czynność wymaga udziału rąk, więc palą i krzyżykują na przemian.


Anime - bardzo dobry pomysł jest z Sulani (i równie dobry z Selwadoradą) Jeśli gra cię nieco znuży to warto zmienić zarówno "okoliczności przyrody" jak i zakres zainteresowań.
Sim jako archeolog będzie miał m,nóstwo roboty zarówno z odkrywaniem grobowców, jak i badaniami archeologicznymi. Dochodzą dwie nowe kolekcje, nowe rośliny do uprawy np czarna fasola, awokado, nowe ryby do złowienia - np paku czarnopłetwy, sum zbrojnik czy zębacz, oraz dwa kamienie szlachetne, w tym mój ulubiony (w realu) aleksandryt. W grze też ma cudny kolor, szkoda jednak że nie uwzględnili w grze jego właściwości zmieniania barwy w zależności od ilości słońca i źródła światła. W sztucznym z niebieskawego robi się różowy, a w pochmurne dni zielenieje. Ten drugi to amazonit. Dochodzą też bardzo ładne kafelki i meble - szczególnie podoba mi się zestaw mebli kuchennych.


W Sulani mamy prawie otwarty świat, możliwość pływania katamaranem oraz motorówką. Sim może uprawiać nurkowanie blisko powierzchni wody (snorkeling)_ jak i głębinowe w całym ekwipażu, który musi sobie zakupić. Dochodzi postać nadnaturalna - syrena i jej męski odpowiednik tryton.
Na plaży i w wodzie możemy zbierać dwie nowe kolekcje - muszli oraz artefaktów związanych z Królową Sulani, Na plaży można rysować, budować zamki, opalać się (dochodzi opcja opalenizny oraz poparzenia słonecznego), a w kolekcji roślin pojawia się palma kokosowa, ananas, korzeń kavy, i bulwy taro. Dochodzi sporo nowych ryb, oraz możliwość bliskiego spotkania z delfinem, oraz groźnym rekinem. Sim może być strażnikiem przyrody, ekologiem dbającym o dobrostan wyspy (na zasadzie ekododatku - jeśli zbierze wszystkie śmieci poprawia się stan wyspy oraz jej wygląd. Rozczulający jest wylęg małych żółwików i ich nieporadny marsz w poszukiwaniu wody, Piękna grafika tego otoczenia przedstawia rafę koralową (w przestrzeni wodnej_ i bujną zieleń dżungli na lądzie przeplecioną pasmami plaż. Świietnie się tam gra, a budować można w nowy sposób, jeśli działka jest częściowo zanurzona w wodzie. Dochodzi nowy styl budowania i meblowania - powiedzmy - karaibski czy hawajski.
Festiwali jako takich nie ma, ale odbywają się uroczystości rózne - też na zasadzie festiwalowej(w przestrzeni społecznej) Pojawiają się też duchy Sulani, które mają różne właściwości, i z którymi można wejść w interakcje.

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 704
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » wtorek 11 mar 2025, 08:03

Zgadza się, mój Sim miał pomocnika ranczerskiego! Widziałam, że o nim wcześniej wspomniałaś, ale jakoś tak uznałam to za oczywiste, że przy takiej ilości roboty ten robotnik został najęty i już ponownie tematu nie poruszyłam. Bez tego "kowboja" byłoby jak byłoby jak bez ręki! Sam z siebie wykonywał dużo obowiązków: mył blaty robocze w kuchni, kuchenkę oraz całą armaturę, także w łazience. Poza tym wyrzucał śmieci czy zepsute jedzenie z lodówki. Moi Simowie w ogóle nie musieli tego robić. Dokonywał napraw sprzętu w domu i w przestrzeni wspólnej, codziennie sprzątał stajnie, oborę i kurnik. Dbał o to, by wszystkie zwierzęta były "wyczyszczone", szczęśliwe i nakarmione. Poza tym można mu było zlecić zajmowanie się ogrodem, jeśli ogród tego wymagał a moi Simowie mieli co innego na głowie. Jego pomoc była nieoceniona!

Mój Sim też był samotny, niby posiadał kumpla i dziecko, ale szczęścia do drugiej połówki nie miał. Jeśli chodzi o te wykonywanie tych wszystkich obowiązków, to fakt - pielęgnacja ogrodu i zbieranie plonów wymagały przede wszystkim wzmożonego klikania. :D Zwykle takie czynności Sim i jego kolega wampir wykonywali bladym świtem przed oficjalną pracą. A wstawali około piątej rano, jak prawdziwi ranczerzy/farmerzy. Wampir to nawet wcześniej, bo jest wampirzym mistrzem i ma chyba jakąś cechę, która sprawia, że nie potrzebuje aż tyle wampirzego snu. Poza tym ja gram na nieco wydłużonym czasie i zmodyfikowałam opadanie potrzeb, skorzystałam z MCCC. Oczywiście moi Simowie nadal muszą gotować, jeść czy korzystać z prysznica, a wampir musi wypić kilka pakietów plazmy dziennie, ale nie muszą robić tego co chwilę.

A haft krzyżykowy jest niesamowicie słodki! Z początku tylko mój policjant go odkrył i sam z siebie sięgał po kółko oraz wyszywał. Ale pewnego dnia i wampir dotarł do pudełka z materiałami do wyszywania. I potem, jak nie mogłam znaleźć w posiadłości któregoś z moich pixeli, to oznaczało to, że pewnie siedzi w jakimś zacisznym miejscu i w skupieniu haftuje! :D :D :D Co ciekawe, żadnemu z nich nigdy nie nakazywałam wyszywać, po prostu postawiłam dwa pudełka z robótkami w różnych miejscach posiadłości. Sami do nich trafili w swoim czasie, gdy mieli wysokie "zainspirowanie".

Alibali pisze:
wtorek 11 mar 2025, 01:13
Mam nawet wrażenie, że moje Simy haftowałyby nie wypuszczając papierosa z ust :P Ale że i jedna i druga czynność wymaga udziału rąk, więc palą i krzyżykują na przemian.
Szkoda, że tak się nie da, bo to byłoby piękne! Pet w paszczy Sima, a robótka w łapkach! :a_grin2:
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3965
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 11 mar 2025, 17:32

Ha ha - ja to w ogóle chyba wyżywam się w mojej grze - bo moje Simy robią wszystko to, czego grzeczna Ala nie robiła. A jeśli nawet próbowała, to z opłakanym dla niej skutkiem :P
Więc moje Simy palą, ćpają, piją, uprawiają seks i mordobicie, i ogólnie pojęte dolce far niente...
Bawi mnie to ogromnie, bo czuję się tak, jakbym przeżywała jeszcze raz moją młodość, która mi upłynęła na samych obowiązkach i nie wiadomo kiedyi jak minęła :( Niech więc moje Simy "odrobią" lekcje za mnie :P

W grze uwielbiam wszelkie formy kolekcjonerstwa, więc z zapałem zbieram zawsze wszelkie artefakty i uzupełniam kolekcje. Niestety - przy wielu perturbacjach z grą traciłam bardzo często zapisy, a wrodzone lenistwo kazało mi szybko i bez żalu o nich zapomnieć, toteż często podpieram się UI Cheats oraz mc commanderem, szczególnie w sytuacjach "podbramkowych".
Ale gdybym chociaż doprowadziła do końca naukę magii, to ułatwiłabym w znacznym stopniu życie moich kolekcjonerów - wiecznych podróżników.
Teraz z zapałem mój nowy Sim zdobywa tajniki garncarstwa. Ale i tak jesteś Perci o lata świetlne z doświadczeniem we wszystkich karierach, a do tego masz rodzinkę, do której wracasz z sentymentem. Ja w zasadzie mam teraz jedynie jedną taką postać - Morticię. Ale żeby nią grać muszę wpaść w specjalny nastrój. Morticia jak ulał pasowała do Umarlakowa - czyli Ravenwood. Nie wiem, czy będzie jej "do twarzy" z Nordhawen :P

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 140
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » środa 12 mar 2025, 14:55

Heh... ja to z kawiatka na kwiatek, nie potrafię się trzymać jednej postaci. Obecnie troszkę buduję, znowu. Wystrugałam smkę, która miała zostać posiadaczką galerii obrazów. Oczywiście po zbudowani jej baraku (żeby jej na czerep nie padało) ograbiłam ją z forsy i kazałam się dorabiać od zera. Ale że miała, było nie było, prowadzić sobie galerię to litościwie podarowałam jej sztalugi, żeby się malować nauczyła. Zdolna jest bo nauka malowania idzie jej jak burza. Co do burzy to jest też trochę stuknięta, bo chociaż dostała ciepły i suchy baraczek to i tak poleciała (na golasa) kąpać się w deszczu i zaliczyła walnięcie piorunem. Niestety, rozum jej po tym wcale na miejsce nie wskoczył, dalej gada do siebie i wyczynia różne ekscesy. Dodatkowo żeby mieć na chlebuś (pizzę w tym przypadku) biega po mapach i zbiera różności, no i przy tym zbieraniu odkryła że lubi jubilerstwo. Tak że, chyba z galerii nici i będzie warsztatcik jubilerski. Dodam, że to moje już drugie podejście do biznesów, bo pierwsza simka, które miała zostać dumną posiadaczką SPA, zginęła marnie, porażona prądem. Wszystko dlatego, że równocześnie z rozwijaniem firmy leciałam z zadaniami z bieżącego eventu i żeby wykonać zadanie z naprawieniem czegoś w domu włączyłam sobie wyzwanie złośliwe gnomy, dla parceli, bo jakoś tak wszystko co simka posiadała wyjątkowo było nie do zdarcia. No i jak w końcu gnomy się wykazały, to po odetkaniu kibla i naprawieniu umywalek zabrałam się za naprawę czegoś co nawyraźniej było podłączone do prąd. Nie sądziłam, że tak się to skońćzy, ale tak to jest jak ktoś się bierze za prąd z łapami mokrymi po naprawie umywalki.
W budowie na tę chwilę mam klub z grami i kręglami, z wypasioną chatą. No i może przy szlifowaniu klejnotów uda się tym razem mojej simce przeżyć i rozwinąć biznesik :)
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 135
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » środa 12 mar 2025, 17:58

Ogólnie uśmiałam się, fajnie się bawicie Dziewczyny. Haft krzyżykowy ??
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”