Moi drodzy. Dodatek zapowiada się bardzo czarodziejsko
Co dojdzie nowego (oprócz CAS i budowlanki)?
Wróżki będą dostępne jako NPC, co nie wyklucza wprowadzenia w przyszłości grywalnych postaci.
Istnieją 3 style magii (praktyczny, złośliwy i nieokiełznany), które są reprezentowane przez 3 mędrców.
Dodatkowym stylem magii jest alchemia, sztuka tworzenia mikstur.
Wszystkie style magii można ze sobą mieszać, lub wybrać wyłącznie jeden.
Dodane zostały dwie nowe rośliny (korzeń waleriany i korzeń mandragory), które będą powiązane z warzeniem mikstur.
Tylko czarodzieje mogą warzyć mikstury. Zwykli Simowie mogą przygotowywać w kociołku dania takie jak makaron z serem, chilli i cioppino.
W Glimmerbrook mieszkają dwie rodziny (razem 6 Simów).
Czarodzieje mogą mieć maksymalnie 3 dość paskudne klątwy. Można je nabyć wykonując nieudane zaklęcia. Istnieją jednak sposoby aby się ich pozbyć.
Aby dostać się do Krainy magii można skorzystać z portali, zaklęcia lub kamienia błyskowego (kryształowej kuli), który jest przyznawany każdemu czarodziejowi.
Z portali może skorzystać każdy Sim.
Istnieje zaklęcie dzięki któremu można wzniecić ogień.
Nie wprowadzono nowych umiejętności, ale występuje wiele możliwości rozwoju czarodziejów, tak jak u wampirów.
Zaklęcia nie mogą wprost zabić Sima, ale może on umrzeć poprzez użycie w pobliżu niego zaklęcia wzniecającego ogień.
Tworzenie czarodziejów i czarownic jest dostępne w CAS i przy użyciu opcji historii.
Każde warzenie mikstur daje 4 butelki wywaru.
Istnieje zaklęcie pozwalające na kopiowanie przedmiotów.
Czarodziej może być powiązany z dowolną ilością chowańców, ale naraz można wezwać tylko jednego z nich.
Jeden z trzech mędrców z Krainy magii może zmienić zwykłego Sima w czarodzieja.
Kociołek do warzenia mikstur jest dostępny na parcelach z cechą ,,bez przyłącza”.
Istnieje 15 mikstur, 24 zaklęcia i kilka klątw.
Chowańce są podobne do małych zwierząt domowych. Podążają za Simem jak dron z Zostań gwiazdą.
Czarodzieje starzeją się jak normalni Simowie. Istnieje mikstura nieśmiertelności, którą można uwarzyć.
Czarodzieje nie posiadają swojej okultystycznej formy.
Zwykli Simowie mogą nie reagować życzliwie na magię.
Dzieci mogą mieć magiczną cechę krwi, ale swoje pełne moce odkryją w wieku nastoletnim.
Nie można oficjalnie zamieszkać w Królestwie magii, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić tam łóżko.
Kryształowa kula istnieje tylko w wyposażeniu czarodzieja, nie można jej kupić.
Powodem dla którego Krainę magii można edytować tylko za pomocą kodu jest zachowanie mędrców. Domyślnie żyją w wyznaczonych miejscach. Odblokowanie parceli może spowodować, że zaczną przemieszczać się po świecie.
Dodano gablotkę na miotły, dzięki której mogą wisieć na ścianie.
Kraina magii jest pustką w której pory roku nie istnieją.
Prawdopodobnie istnieją sposoby, w których magia może przytłoczyć Sima. Gdyby łatwo było być czarodziejem, każdy by nim był.
Gracze posiadający rozszerzenie The Sims 4 Psy i koty mogą użyć zwierzaków jako chowańce.
Istnieje zaklęcie transformacji.
Wprowadzona cecha – magiczna linia krwi, pozwala na zostanie czarodziejem w późniejszym etapie życia.
Dodano dwie aspiracje – jedna na ścieżkę alchemii, a druga na ścieżkę rzucania zaklęć.
Wampir nie może być czarodziejem, ani na odwrót.
Kiedy miotła znajduje się w wyposażeniu Sima, można ją wybrać jako preferowaną metodę podróży. Miotła pozwala na podróżowanie wszędzie.
Chowańce pomagają zaoszczędzić magiczną energię. Nie zajmują miejsca na pasku rodziny.
Info wzięlam z DOTki
Tam też można obejrzeć garść fajnych gifów z nowego dodatku, których tu nie ma sensu przeklejać
https://sims.arhn.eu/2019/08/30/nowe-gi ... rook-zima/