Nowy Rok 2025 EA rozpoczęła z przytupem, wydając całkiem sporą i sensowną aktualizację
dane techniczne aktualizacji
PC: 1.112.481.1030 / Mac: 1.112.481.1230
Konsole: wersja 2.05
Hoople Borpna, Simomaniacy!
No dobrze, wprawdzie jeszcze nie luty, ale 25. urodziny The Sims są coraz bliżej, a na myśl o jubileuszu naszej serii czujemy ogromną ekscytację!
14.01.2025r. o godzinie 10:00 czasu PST pojawiła się pierwsza aktualizacja Nowego Roku wraz z szeregiem ulepszeń – od zupełnie nowego menu głównego przez optymalizację pamięci i wydajności po odświeżenie domów z podstawowej wersji gry oraz kilka naprawionych błędów.
Dziękujemy wszystkim za wsparcie i zgłaszanie problemów za pośrednictwem Answers HQ. To naprawdę pomaga nam rozpoznawać kwestie, na których najbardziej Wam zależy. Jeśli macie ochotę rozpocząć świętowanie przed czasem, dołączcie do nas na Discordzie The Sims!
Dag dag!
-Zespół The Sims
Co nowego w The Sims 4?
Gra podstawowa – nowości
Uwaga - Odświeżenie wizualne menu głównego!
W pierwszym rzucie mamy odświeżenie wizualne menu głównego! Sprzątnęliśmy bałagan, żeby zrobić miejsce dla Waszych Simów! Opcje „Nowa gra” i „Wznów grę” zostały przesunięte z prawej strony na lewą, podobnie jak kilka innych opcji.
Stronę główną, wydarzenia i sklep można znaleźć u góry, wraz z panelem „Opcje” daleko po prawej.
Przyzwyczajenie się do nowej pozycji opcji „Nowa gra” i „Wznów grę” może chwilę potrwać – niektórym z nas też trochę to zajęło.
Kilka innych zmian wartych wspomnienia:
Aktualizacja wizualna sprowadza się do odrobiny świeżej farby, nieco mniejszego bałaganu i chęci utrzymania przejrzystości informacji!
Pośrodku ekranu znajdują się Simowie, którymi ostatnio graliście – i to wszyscy!
Z kolei ważne informacje o The Sims są zebrane po prawej stronie.
W kwestii menu głównego otrzymacie wiadomość dotyczącą nadchodzącego wydarzenia „Powrót do przeszłości”.
W tym urodzinowym wydarzeniu, które rozpocznie się 4 lutego, dostępne będą nagrody inspirowane kultowymi przedmiotami z lat 2000., takie jak karton mleka, telefon, budzik, trzypoziomowy tort urodzinowy, dmuchany fotel i kanapa.
Grafika promocyjna wydarzenia „Powrót do przeszłości” przedstawiająca cotygodniowe nagrody, takie jak obiekty retro (np. telefon z tarczą i odtwarzacz kasetowy) oraz ograniczone czasowo kartony mleka.
Ulepszenia w zakresie pamięci i wydajności
Płynniejsza rozgrywka – zoptymalizowaliśmy ruchy myszy, co zapobiega spowolnieniom i sprawia, że gra lepiej działa na PC, konsoli i Macu.
Ulepszona grafika i wydajność – na Macu i PS4 zoptymalizowaliśmy sposób przetwarzania danych graficznych, czego efektem jest płynniejsze i wydajniejsze renderowanie oraz lepsza ogólna wydajność.
Wydajność pamięci – wprowadziliśmy różne udoskonalenia, by oszczędzać pamięć na różnych platformach, co umożliwia płynniejsze funkcjonowanie gry i ogranicza jej zawieszanie się.
Podzielony obraz przedstawiający dwa nowoczesne domy. Dom na górze jest utrzymany w odcieniach zieleni i szarości. Dom na dole to stylowy biało-szary budynek z pergolą z przodu.
Odświeżenie domów mieszkańców z podstawowej wersji gry
Nowy rok, nowe domy! Wyremontowaliśmy wszystkie domy mieszkańców w Wierzbowej Zatoczce i Oazie Zdrój, by tchnąć nowe życie w klasyczne parcele.
Domy w Wierzbowej Zatoczce: Cyprysowy Taras, Willa Ofelii, Ciekawy Dom, Esencja Ogrodu
Domy w Oazie Zdrój: Zdrowy Zdrój, Posiadłość Przypadkowa, Dom Kaktusów, Lichy Ruczaj
(więcej nie mogliśmy się spodziewać, ponieważ odświeżono jedynie grę podstawową)
Zarówno parcele tradycyjne, jak i odświeżone są automatycznie dostępne w zakładce „Moja biblioteka”.
Nowe pliki zapisu – gracze, którzy rozpoczną nową grę, automatycznie zobaczą odświeżone parcele w świecie!
Istniejące pliki zapisu – gracze, którzy chcieliby zobaczyć zmiany w istniejących grach, muszą zaktualizować domy ręcznie, stawiając nowe parcele z zakładki „Moja biblioteka”.
Naprawione błędy
Konsola
Problem z kolorami eliksirów na konsolach – naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że po wczytaniu zapisanej gry eliksiry w kotłach zmieniały kolor na szary.
Optymalizacja wczytywania tekstur – usprawniliśmy proces wczytywania tekstur na konsoli Xbox One, by ograniczyć awarie związanym z brakiem pamięci i poprawić wczytywanie parceli.
Gra podstawowa:
[AHQ] Naprawa błędu minimalizowania przy pełnym ekranie – naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że w przypadku korzystania z DirectX 11 nie dało się zminimalizować gry w trybie pełnego ekranu. Teraz takie połączenia klawiszy jak Alt + Tab czy klawisz Windows będą działały tak, jak powinny. (Uffff!)
Interakcja „Idź do pracy po godzinach” nie usuwa nastrójnika „Spięty” u Simów pracoholików.
[AHQ] Rozprawiliśmy się z kwestią wyjątkowo wysokich rachunków. Opłaty za parcelę będą teraz uwzględniały wyłącznie wartość posiadłości i majątek rodzinny – bez dodawania wartości jakichkolwiek obiektów z wyposażenia.
[AHQ] Interakcja „Postaraj się o dziecko pod prysznicem” będzie teraz zaspokajała potrzebę higieny.
[AHQ] Zainspirowani Simowie nie będą już jak szaleni miksować napojów.
Wartość złagodzenia dyskomfortu nie jest już pomijana w opisach wanien.
„Kup nasiona czosnku” jest odrębną interakcją i powinno być dostępne pod kategorią „Kup nasiona”.
[AHQ] Cechy „Towarzyski” i „Niezręczny towarzysko” nie mogą zostać wybrane jednocześnie. Po wybraniu jednej z nich druga zostanie wyszarzona i nie będzie mogła zostać wybrana.
[AHQ] Zarost u Simów płci męskiej o kobiecej sylwetce nie będzie już znikał.
[AHQ] Po wybraniu gotowego stylu bez butów obuwie będzie zastępowane gołymi stopami.
[AHQ] Neony nie będą już się psuły od deszczu.
[AHQ] Animowane efekty wizualne kałuż wodnych nie będą już się pojawiały na parterze, kiedy Sim pływa na piętrze.
„Przywróć do życia” jest teraz dostępne w odniesieniu do krowo-kwiatów.
W widoku mapy stawy mają teksturę wody.
Wartość wygody nie jest już pomijana w opisach toalet.
Błędy wpływające na wiele pakietów
[AHQ] Waga i umięśnienie Simów prawidłowo się teraz zmieniają pod wpływem jazdy na rowerze, jazdy konno, truchtu i wspinaczki.
[AHQ] Miniatury Guidry’ego i Temperamencji są widoczne w panelu związków, profilu Simów i na ekranie zarządzania rodzinami.
Simowie nie mają już możliwości podawania małym dzieciom nawozu jako żywności z wyposażenia.
[AHQ] Simowie mogą teraz wystawiać gofrownice, piece do pizzy i miksery stojące na sprzedaż w sklepach.
Interakcja „Zaproś do spędzenia czasu na tej parceli” nie jest już dostępna dla niemowląt w profilu Sima.
Spotkajmy się
Kluby znajdują się teraz w domyślnej sekcji interfejsu grup towarzyskich.
Miejskie życie
[AHQ] Interakcja „Graj z uczuciem” staje się teraz wyszarzona, kiedy klawiatura pianina się popsuje.
Psy i koty
[AHQ] Psy i koty z obsesją na punkcie ognia nie będą już bez przerwy przyglądały się kominkom.
[AHQ] Simowie nie będą już rozwijali sprawności fizycznej, sprzątając kuwetę.
Uniwersytet
[AHQ] Poziom zaspokojenia potrzeby higieny u Simów z cechą „Zacięty gimnastyk” nie będzie już spadał przy żonglowaniu piłką.
[AHQ] Częstotliwość porażeń prądem wywoływanych przez stanowiska robotyczne została znacząco zredukowana.
Życie eko
[AHQ] Karaluchy znikają ze śmietnika, kiedy Sim skutecznie wykona interakcję „Spróbuj pozbyć się karaluchów”.
Śnieżna eskapada
[AHQ] Przepis na ramen z wodorostami jest teraz dostępny w menu gotowania lodówki.
Potrzeba higieny Simów będzie teraz zaspokajana w czasie korzystania z gorących źródeł.
Wiejska sielanka
[AHQ] Simowie mogą teraz korzystać z ognistego kociołka w wyzwaniu parceli „Proste życie”.
Licealne lata
[AHQ] Po zmianie stroju stworzonego w Czaj Modę na zwykły Simowie nie przebierają się z powrotem, kiedy wezmą prysznic lub kąpiel.
[AHQ] Powiadomienia nie są już wyświetlane, kiedy telefon jest w trybie cichym i kiedy powiadomienia Towarzyskiego Króliczka są wyłączone.
[AHQ] Brązowa nagroda za bal poprawnie się odblokowuje w katalogu budowania.
Interakcje „Ukrywaj się przed paparazzi” jest teraz dostępna dla Simów na 3 poziomie sławy oraz niższych.
Razem raźniej
[AHQ] Naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że kiedy Sim znajdował się poza parcelą, nie można było osiągnąć niektórych etapów życia, w tym tych związanych z umiejętnością poruszania się małych dzieci.
Ranczo
[AHQ] Pragnienie „Napij się dojrzałego nektaru” spełnia się, kiedy Sim wypije butelkę dojrzałego nektaru.
Do wynajęcia
[AHQ] Porcja warzywnego chili z szybkowaru nie będzie już się zamieniała w osiem porcji.
Dzień w Spa
[AHQ] Wykonany pedicure nie będzie już znikał, kiedy Sim zażyczy sobie manicure’u.
Zjedzmy na mieście
Woda gazowana jest teraz dostępna w kategorii „Musujące”.
Mój pierwszy zwierzak
[AHQ] W nowych grach Simowie nie będą już otrzymywali nastrójnika „Dziecko odeszło” i komunikatu sugerującego, że chomiczek umarł, chociaż jest cały i zdrowy. (O mój boziu! )
Włóczkowe historie
[AHQ] Dzierganie zalicza się teraz do rzemiosła i sztuki w przypadku harcerzy.
Kryształowe cudeńka
[AHQ] Ostatni błąd nie będzie się już pojawiał po umieszczeniu pierścienia na siatce kryształów „Mistyczny blask księżyca” i ponownym wczytaniu rodziny.
[AHQ] Opcja zamawiania kryształów jest teraz dostępna na komputerze.
Cieszycie się? Ja tak - a najbardziej z tej możliwości zrzucania gry na belkę zadań!
Aktualizacja TS4 z dn. 14.01.2025r.
Informacje o najnowszych aktualizacjach gry The Sims 4
Przejdź do
- Tablica codzienna - coś jakby aktywność...
- Kącik urodzinowy
- Ogłoszenia
- ↳ Regulamin
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Przywitaj się!
- Pytania i pomoc techniczna dotycząca forum
- ↳ Problemy z forum
- ↳ Zgłoś moderatorowi
- Pytania i pomoc techniczna dotycząca gry
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Problemy z rozgrywką
- ↳ Aktualizacje gry
- Poradniki i narzędzia
- ↳ Poradniki
- ↳ The Sims 4 - rozgrywka
- ↳ The Sims 4 - budowanie
- ↳ The Sims 4 - Galeria
- ↳ The Sims 3 - rozgrywka
- ↳ Narzędzia
- ↳ The Sims 4 - przydatne narzędzia
- ↳ The Sims 3 - przydatne narzędzia
- ↳ The Sims 1 i 2 - przydatne narzędzia
- Nasza twórczość
- ↳ Maxis - Genialni Twórcy
- ↳ Historie Z Życia Wzięte
- ↳ Moja pierwsza historia
- ↳ Ala Holmes na tropie
- ↳ Psotnikowe historie Aericii
- ↳ Delsowy świat wyobraźni
- ↳ Strefa Vimesa by kreatora
- ↳ Kropka z Avatarii
- ↳ (ノ°Д°)ノ︵ (NIE)CIEKAWE FAMILIE TOKUSÓW ◡ノ(° -°ノ)
- ↳ Bobasowe wspominki
- ↳ Fredra z Simtopii
- ↳ Opowieści z Kruliha nory
- ↳ Stalker Marvi opowiada
- ↳ Melcikowe historie
- ↳ Straszne historie Silvaborealis
- ↳ Fiołkowy świat Gosika
- ↳ SERIAL "STUDENCIKI" (IVO/16+)
- ↳ Balety u Krewetsona
- ↳ Opowieści Pablo
- ↳ Historyjki szeptane cytatami pisane
- ↳ Wampiry i inni, czyli bajki Percy
- ↳ Wielkie Simowe Budowle
- ↳ Moja pierwsza budowa
- ↳ Ala buduje
- ↳ Psotnikowe budowle Aericii
- ↳ Zaginiony Świat Delsa
- ↳ Budowy Fredry
- ↳ Z Kreatorą przez świat
- ↳ Kolorowy Świat Kropki
- ↳ U Ktosika na budowie
- ↳ Nowatorskie pomysły Matta
- ↳ Kameliowe Budowle
- ↳ Melcikowe budowle
- ↳ Stalkerowskie budowle Marvi
- ↳ Budowlane kombinacje Silvaborealis
- ↳ (ノ°Д°)ノ︵ (Nie)boskie twory Tokusów ◡ノ(° -°ノ)
- ↳ Plac budowy Katel
- ↳ Budowle Gosika
- ↳ Fuszerki Bobi
- ↳ Kącik DW
- ↳ Wielkie budowle Kruliha
- ↳ Dziwne budowle Agusiamal
- ↳ Misz-masz Wikkiego
- ↳ Budowlane twory Noli
- ↳ Planet Wafl - Biuro Projektowe
- ↳ Strefa budowy Angel92
- ↳ Budynki Bożeny
- ↳ Klocki Percy
- ↳ Wielkie Simowe Projekty
- ↳ Aleja Simowych Gwiazd
- ↳ Nasze kochane maleństwa
- ↳ Wielkie Simowe Studio Filmowe
- Konkursy i wyzwania
- ↳ Konkursy z nagrodami
- ↳ Wyzwania
- ↳ Simtopia City - edycja 1
- ↳ Fotka tygodnia
- ↳ Fotka miesiąca
- ↳ Komiksowe zabawy
- Simowe zabawy
- ↳ Fotki z gry
- ↳ Zróbmy sobie komiks
- Nieoficjalne modyfikacje i obiekty CC
- ↳ Zasady działu Nieoficjalne modyfikacje i obiekty CC
- ↳ The Sims 4 Nieoficjalne modyfikacje (Mody)
- ↳ The Sims 4 Obiekty CC
- ↳ The Sims 4 Pozy
- ↳ The Sims 3 Obiekty CC
- ↳ The Sims 3 Nieoficjalne modyfikacje (Mody)
- ↳ The Sims 2 Obiekty CC
- ↳ The Sims 2 Nieoficjalne modyfikacje (Mody)
- ↳ The Sims 2 Samouczki
- Dyskusja ogólna
- ↳ The Sims 4
- ↳ The Sims 3
- ↳ The Sims 2
- ↳ The Sims 1
- ↳ The Sims Średniowiecze
- ↳ The Sims Historie
- ↳ A może gramy w coś innego?
- ↳ The Sims 5
- Inne symulatory życia
- ↳ Inne symulatory życia
- Czas relaksu
- ↳ O wszystkim i o niczym