Symulatory życia

O kocie, samochodzie, pracy i o niczym. Chcesz pogadać o czymś innym niż nasze piksele? Proszę bardzo!
Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Symulatory życia

Post autor: Kirka » wtorek 18 kwie 2023, 19:45

Założyłam ten temat, bowiem w cieniu wielkich faworytów - Paralives, Life by You czy Projekt Rene powstają lub są podejmowane próby stworzenia innych gier symulujących życie. Gier, które nie mają takiej siły przebicia, jak te wymienione powyżej, a w które być może kiedyś zagramy i które mogą okazać się całkiem "sympatyczne" dla graczy.

1. GRA BEZ TYTUŁU, bez scenariusza. Gra, która jeszcze nie powstała.

Dlaczego więc o niej piszę i to na pierwszym miejscu?
Otóż grę tworzy pochodzący z Francji ceniony i znany modder The Sims 4 o imieniu Arnie. Jego mody przede wszystkim wzbogacają rozgrywkę w Simsach. Wystarczy choćby wspomnieć o modzie Farmland ( zawierającym m.in. funkcjonalne owce, konie, na których można jeździć, ciągniki, którymi można orać, siać i wiele, wiele innych aspektów wzbogacających życie farmera.). Gdyby ten mod stanowił integralną część "Wiejskiej sielanki" na pewno dodatek byłby o wiele ciekawszy. Innym jego modem jest Plumfruit 2 i Sistagram, rozbudowujący funkcje sieci społecznościowych w Simsach (a nie jest taką namiastką, jaką dała nam EA w "Licealnych latach").
Ponad 11 miesięcy temu Arnie pożegnał się z The Sims i zaprzestał modowania tej gry. Postanowił bowiem całkowicie oddać się swojej pasji tworzenia gier, a jego największym marzeniem jest stworzenie symulatora życia, zawierającego te wszystkie elementy, które chciałby - jako gracz - widzieć w grze tego typu.
Oczywiście czym innym jest zmiana czy modyfikacja już istniejących skryptów, a czym innym tworzenie gry od postaw. Arni jednak jest ambitnym człowiekiem. Rozpoczął więc intensywne zgłębianie tajników oprogramowania takich narzędzi jak Unita i Unreal Enigme.
O postępach na bieżąco informował na You Tube. Ostatecznie po 6 miesiącach nauki zaprezentował krótką zajawkę, co jest już w stanie zrobić. Przedstawione demo jest prototypem, jeszcze raz podkreślam - p r o t o t y p e m, a nie początkiem realnej gry.
Demo zaczyna się od 6:30, ale warto obejrzeć cały zwiastun, bowiem Arnie wyjaśnia, jak to wszystko działa.


Czyż nie jest to fantastyczne! A to zdziałał tylko jeden człowiek.
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, czego Arnie dokonał w szóstym dniu, a co (według mnie) jest genialne. Otóż wymyślił (nie wiem, czy ktoś z twórców kiedyś na to wpadł) creator obiektów.
Na jednym z shorts widać wyraźnie jak taki creator działa:
https://www.youtube.com/shorts/IQfHbJ_poLY
EA nigdy nie dopuści takiej możliwości, bowiem przecież nie pozbawi się kasy z wydawanych kitów :)

Dwa miesiące temu Arnie poinformował społeczność na You Tube (cyt.)
"W końcu zdecydowałem, jaka będzie moja pierwsza gra, i obecnie piszę scenariusz do tej historii, a także bardzo wczesny rozwój (z podstawowymi funkcjami rozgrywki i środowiskami testowymi). Chcę podzielić się niektórymi rzeczami, które tworzę, ale nie mogę, ponieważ chcę zachować to w tajemnicy, aby zrobić duży zwiastun ujawniający. Więc mogę przejść w tryb cichy na kilka tygodni/miesięcy, dopóki nie będę gotowy udostępnić informacji o MOJEJ PIERWSZEJ GRZE"
(tłumaczenie za pomocą Google).

Możemy więc tylko czekać i życzyć Arniemu powodzenia. Myślę, że jest on zapaleńcem na tyle wiarygodnym, że faktycznie ambitnie podchodzi do tworzenia symulatora, a nie chodzi mu wyłącznie o wyciągnięcie kasy z ewentualnych patronów.
Warto więc śledzić jego kanał na You Tube
https://www.youtube.com/@arniesworkshop/featured

O innych znaleziskach dot. symulatorów życia napiszę poniżej (bo mi już raz wcięło cały tekst :( )

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3302
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 19 kwie 2023, 11:28

Dzięki za ten artykuł ,najlepsze są gry tworzone właśnie przez pasjonatów ,wtedy faktycznie liczy się nie tylko zarobek ale i pomysł, radość z tworzenia i podzielenia się.
Kiedyś widziałem tylko jedna grę z zaawansowanym edytorem wszystkiego, która raczej nie powstała, symulator budowy lunaparku posiadający dosłownie edytor wszystkiego włącznie z tworzeniem (edytowaniem podobnie jak tu na przykładzie stołu) własnych drzew, ławeczek czy innych rzeczy także tych interaktywnych jak karuzele ale widocznie to byłoby zbyt piękne (możnaby się tam bawić w tworzenie także innych rzeczy nawet całych miast projektując budynek po budynku a niekoniecznie lunaparków). Mozliwe, że zabrakło kasy lub wymagania tej gry najpewniej były kosmiczne. Obecnie znamy gre dająca powiedzmy 50% tych możliwości od słynnego Atari ale możliwości są jednak coraz większe; także możliwości wsparcia dla indywidualnych twórców gier więc to co nie udało się kilka lat wstecz dziś ma większą szanse na powodzenie także bez wsparcia znanego wydawcy (choć ci także coraz częściej biorą takie projekty pod skrzydła) więc trzymam kciuki. Taka gra z edytorem byłaby wspaniałym ukłonem dla każdego kto lubi tworzyć a twórca gry mógłby w przyszłości dodawać przede wszystkim nowe opcje w grze zamiast rzucania podobnymi do siebie szafeczkami czy ubrankami byleby zarobić jeszcze pomiędzy większymi dodatkami ;) Pokazując edytor obiektów Arni na pewno ma szansę zaistnieć szerzej i zebrać duże środki za co trzymam kciuki.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » środa 19 kwie 2023, 11:53

2. LIVE THE LIFE
Z opisu twórcy (jest to jedna osoba o imieniu Nikli), który swoje studio nazwał One Man Behind wynika:
Jest to gra symulacyjna życia z perspektywy pierwszej osoby ( ostatnio dodano także widok z perspektywy trzeciej osoby) skupiająca się na głębokiej interakcji gracza z otoczeniem. Można zaprojektować swoje mieszkanie, korzystając z zaawansowanych funkcji budowlanych (jest możliwość zakupu jednego lub więcej mieszkań z 8 dostępnych). Gra daje graczowi szerokie możliwości w urządzaniu własnego domu. Można łączyć meble według własnego uznania. Dzięki szerokiej gamie różnych stylów asortymentu, istnieje możliwość stworzenia swojego własnego i niepowtarzalnego stylu. Projektowanie domu staje się intuicyjne i wykonywane w czasie rzeczywistym. Mówiąc o narzędziach dekoratorskich, gra daje graczowi szerokie możliwości w urządzaniu własnego domu, nie ograniczone jedynie perspektywą kamery. Świat można eksplorować bez ekranów ładowania.. Można więc odwiedzać sklepy, aby kupować meble, jedzenie i ubrania. Na początku będzie to jedna dzielnica miasta Port-Anthony (wraz z rozwojem gry będą dodawane kolejne), w której znajdują się różne miejsca: salon tatuażu, fryzjer, salon kosmetyczny, sklep spożywczy, bank, bar, pub i wiele więcej.
Tak jak wszystko inne, praca odbywa się w czasie rzeczywistym. Należy złożyć wniosek o jedną z dostępnych opcji. Trzeba wykonywać różne zadania, podnosić swój poziom i więcej, aby uzyskać przyzwoitą zapłatę
Kreator postaci - można wykreować własny lub dowolny inny wygląd, który graczowi się podoba, za pomocą elastycznego edytora tworzenia postaci. Wszystko można dostosować do swoich upodobań i zrealizować swoje szalone pomysły (kreator nie jest jakąś rewelacją czy innowacją, ale wygląda całkiem przyzwoicie).

Live the life już od dwóch lat jest dostępna do pobrania na Steam, ciągle jednak w fazie wczesnego dostępu. Obecnie do
23 kwietnia 2023 r. jest w promocji i można ją kupić za 50,39 zł. Język polski nie jest obsługiwany!
Biorąc pod uwagę, że jest tworzona przez 1 osobę oraz to, że to wczesny dostęp gra zawiera stosunkowo mało treści, bowiem można jedynie kupić mieszkanie, urządzić je, chodzić do sklepów, by nabyć tapety, meble, urządzenia, ubrania oraz jedzenie, zrobić sobie tatuaż, odświeżyć swój wygląd w salonie fryzjerskim lub salonie kosmetycznym, ewentualnie zabawić się w dodanym ostatnio pubie, klubie nocnym i kręgielni, pracować w wybranym miejscu (oferty to głównie praca w sklepie lub w barze szybkiej obsługi, ewentualnie przy sprzątaniu), kontaktować się z innymi ludzikami, ale (z tego co zauważyłam) niezobowiązująco (ale wkrótce ma to się zmienić i pojawią się związki miłosne i partnerskie).

Grę śledziłam na początku jej powstania, gdy miasto wyglądało dosyć ładnie, ale ludziki fatalnie (jak manekiny i to z horroru), animacje się zawieszały lub nie było ich wcale, no i była strasznie nudna. Wracając do niej po dwóch latach stwierdzam, że zdecydowanie widoczne są postępy: ludzie wyglądają całkiem ładnie, animacje są w miarę przyzwoite, grafika bardzo realistyczna. Dodano więcej akcji. Zresztą, to trzeba przyznać, twórca Live the life bardzo szybko reaguje na uwagi graczy, na bieżąco usuwając błędy, często aktualizuje grę dodając nowe opcje lub ulepszając już istniejące (informacja dla @Alibali - w grze można otwierać i zamykać okna!).
O grze tej pisałam już kiedyś na tym forum i tam można znaleźć pierwotny zwiastun. Teraz dodam ten najnowszy po aktualizacji z lutego br.:


Autor gry obiecuje, że zarówno podczas wczesnego dostępu, jak i również po ostatecznym ukazaniu się gry, planuje częste aktualizacje, których celem jest ulepszenie gry i dodanie nowej zawartości. Cała przyszła zawartość będzie całkowicie darmowa, bez DLC w pełnej cenie gry, bez mikrotransakcji.
Ostatnio ujawnił się z zapowiedzią, czego można wkrótce oczekiwać:


Więcej filmików, obrazków i danych na temat Live the you można znaleźć na Steam (po rozwinięciu strony)


lub na kanale One Man Behind na You Tube
https://www.youtube.com/@OneManBehindLivetheLife/videos
Ostatnio zmieniony środa 19 kwie 2023, 18:15 przez Kirka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » środa 19 kwie 2023, 12:22

3. VIVALAND
Twórcy gry, węgierskie niezależne studio o nazwie takiej jak gra - Vivaland, tak przedstawiają swój projekt:
"VIVALAND to pierwsza gra symulacyjna życia stworzona od podstaw z myślą o grze wieloosobowej. Każde gospodarstwo domowe w Vivaland jest kontrolowane przez prawdziwych graczy z całego świata!
Gra wieloosobowa
Zaproś 1-8 znajomych do swojego miasta Vivaland online! Gracze mogą wspólnie budować domy i kontrolować życie Vivas w trybie wieloosobowym w czasie rzeczywistym (...)
Twórz unikalne postacie
Różnorodność wirtualnych ludzi (nazywamy ich Vivas) możesz spersonalizować! Twórz ich wygląd, styl ubioru, a nawet unikalne cechy osobowości i cele życiowe.
Doświadcz życia w Vivalandzie
Zamień swoje hobby w owocną karierę pisarza, artysty lub ogrodnika. Poznaj szeroką gamę unikalnych relacji, zwiąż się hobbystycznie, mając kumpla lub mentora, znajdź prawdziwą miłość lub zdobądź wroga. Stwórz swoją rodzinę, aby wychowywać pokolenia, imprezować, udzielać się towarzysko, rozwijać swoje umiejętności i wiele więcej.
Buduj wymarzone domy i światy
Zaprojektuj swój dom razem ze znajomymi w trybie wieloosobowym w czasie rzeczywistym, zmieniaj kolor obiektów, korzystaj z naszej tablicy nastrojów i zapomnij o siatce na zawsze! (...)
Doskonal swoje umiejętności, znajdź swoje powołanie
Przechodząc od malucha do dorosłej Vivy, rozwiniesz swoje umiejętności i znajdziesz ulubione hobby swojej Vivy, takie jak malowanie, pisanie, ogrodnictwo, gotowanie, gra na instrumentach, naprawa przedmiotów i nie tylko (...)"
Autorzy piszą o grze wieloosobowej, ale w odpowiedziach na pytania, zapewnili, że jedna osoba może również w tę grę zagrać i wtedy nie musi mieć połączenia internetowego.

Zwiastun i informacja o powstawaniu tej gry ukazała się rok temu wzbudzając falę krytyki, nieprzychylnych komentarzy i oskarżeń o plagiat. Zarzucono twórcom, że pomysły i opcje ściągają z Paralives. Może i tak jest, a może po prostu pracują na tym samym silniku i programach. Obecnie przecież największe firmy wydające gry korzystają z Unity, Unreal Enigme czy chociażby blendera.
Oto kontrowersyjny zwiastun:


i jeszcze jeden króciutki, przedstawiający ludzika, ogólną grafikę i jakże znaną nam scenkę z The Sims 1 i The Sims 2:


Zespół Vivaland nie zraził się jednak negatywnym przyjęciem jego pomysłu na grę symulacyjną i dalej powoli wdraża kolejne jej aspekty.
Postęp gry można śledzić na Twitterze, a naprawdę jest co oglądać.
https://twitter.com/vivalandgame

Wiadomość z Twittera z 14 kwietnia br. - film przedstawiający różne tryby gry i sposób, w jaki gracze mogą odwiedzić parcelę swojego przyjaciela. Szczerze pisząc grafika już tak ciekawie nie wygląda jak na poprzednich zrzutach ekranu. Przypomina mi to bardziej świat z The Sims 2.


Ponadto ogłoszono, że nadchodząca gra Vivaland jest już otwarta dla aplikacji testowych dla streamerów, graczy i sympatyków Patreona.
Czy jest to oszustwo, plagiat, czy też taka gra rzeczywiście powstaje i w nią zagramy, być może przekonamy się niebawem, bowiem planowana data premiery na Steam - 2024 rok. Język polski nie jest obsługiwany.

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » środa 19 kwie 2023, 14:00

4. TINY LIFE

I znów zacznę od tego, jak twórcy gry przedstawiają swój produkt:
"W grze kontrolujesz grupę ludzi mieszkających razem w gospodarstwie domowym. Dbaj o ich codzienne potrzeby, rozwijaj ich umiejętności, nawiązuj nowe relacje... lub po prostu zepsuj całe ich życie w dowolny sposób!
Twórz
Twórz własne postaci z oryginalnymi osobowościami i umiejętnościami;
Dzięki ponad 100 dostępnym ubraniom i tysiącom wersji kolorystycznych twórz Tinych dokładnie tak, jak chcesz;
Wybieraj spośród różnych grup wiekowych, każdej z unikalnymi interakcjami i rozgrywką;
Kontroluj swoją rodzinę i mów postaciom, co mają robić;
Wybieraj spośród wielu cech jak gotowanie, malowanie, programowanie, stolarstwo i jeszcze więcej;
Posiadając kilku członków rodziny pozwól sztucznej inteligencji zająć się tymi, na których się obecnie nie skupiasz.
Pozwól swoim postaciom budować relacje, zakładać rodziny i żyć swoim unikalnym życiem;
Zwiedzaj liczne działki publiczne i mieszkalne w rozległym otwartym świecie;
Kontroluj wiele rodzin na jednym zapisie żeby stworzyć swoją własną historię;
Buduj
Buduj domy i obiekty publiczne jak parki i kawiarnie, i obserwuj jak zaczyna w nich tętnić życiem;
Wybieraj spośród setek mebli, tapet, podłóg czy dachów żeby każda z twoich budowli była jedyna w swoim rodzaju.
Podziel się
Dziel się swoją twórczością ze społecznością eksportując działki i rodziny ze swojej gry;
Użyj Steam Workshop żeby łatwo publikować i pobierać niestandardową zawartość;
Wprowadź swoją własną historię do swojej zawartości pisząc opisy dla swoich Tinies i działek;
Twórz dodatkową zawartość dzięki wbudowanemu C# modding API;
Dziel się swoimi modami używając Steam Workshop;
Instaluj mody stworzone przez społeczność żeby wzbogacić swoją grę".

Czyż to nie brzmi jak The Sims 1! Właśnie tak mi się opis tej gry (i załączone screny) skojarzył.

Gra może jest fajna i zabawna, ale na pewno nie wszystkim będzie się podobała, gdyż ... jej grafika jest specyficzna.
Niemieckie studio Ellpeck Games (może to jest tylko jedna osoba) ma na swoim koncie już kilka wydanych gier, a wszystkie są w stylu pixelart. Nie inaczej jest także z Tiny Life. Ludziki zwane Tinies, meble, domy, przestrzeń to po prostu zbiór pikseli i to dosłownie. Zresztą proszę zobaczyć:



Na Steam można obejrzeć więcej zrzutów. Można też pobrać darmowe demo..
Planowana data wydania Tiny Life - maj 2023 r. Język polski obsługuje interfejs (zresztą tylko takie opcje są dostępne dla wszystkich języków)


5. ALTER LIFE

Tylko przypomnę ten tytuł, który znajduje się na Steam, a kiedyś funkcjonował pod nazwą People of the Newbery (pisałam o tej grze dosyć dużo na forum).Twórcą jest (był) rosyjski student informatyki. Ogłoszenie nowej gry symulującej życie wywołało ogromne poruszenie wśród sympatyków tego gatunku. Wielu miało nadzieję, ze oto pojawiła się konkurencja dla EA. Entuzjazm jednak zmalał, gdy coraz częściej zamieszczane były opinie, że twórca garściami czerpie z zasobów Unreal Enigme, podając te treści jako własne. Informatyk jeszcze przez jakiś czas się bronił przed zarzutami, publikując kolejne materiały z gry, potem zamilkł.

Od roku, tj, od ujawnienia zwiastuna na Steam, o nim (teraz występującym jako VGG Studio) i o grze nie można znaleźć żadnych informacji.


Do niedawna gra Alter Life widniała na Steam jako wkrótce dostępna, teraz została z tej tablicy zdjęta, aczkolwiek nadal jest w zasobach wspomnianej platformy i można tam dowiedzieć się trochę więcej o grze. Język polski full wypas - interfejs, pełny dźwięk, napisy.


Czy było to oszustwo, mające na celu drenaż kieszeni graczy spragnionych innej rozgrywki niż The Sims od EA, czy twórcę zniechęciła fala hejtu, a może tworzy swoja grę w zaciszu domowym? Tego nie wiemy.

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1782
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » środa 19 kwie 2023, 18:48

Szykuje nam się prawdziwy wysyp gier z symulatorem życia. Będzie w czym wybierać. Monopolista jakim do tej pory był EA będzie miał konkurencję - wydaje mi się, że dzięki temu możemy liczyć na dobrej jakości produkty.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3302
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 21 kwie 2023, 22:33

Nic dodać... cienko będzie z EA jak nie zmieni polityki (i podejścia do gracza) więc można się spodziewać, że i od elektroników sims5 będzie lepsze niż sami zamierzali na początku a jak dostaniemy konkurentów to zabawa może być faktycznie ciekawa.
Ciekaw jestem tez czy powstaną oddzielne strony, fora sympatyków danej gry czy raczej gracze pozostaną tak jak zapewne nasza paka simtopowa tu ,pisząc o swojej zabawie nie tylko w simsach.
Vivaland może nie będzie takie złe choć faktycznie te różne ich filmiki ze sobą kontrastują. Z całego zestawienia chyba jednak najbardziej liczyłbym na ta pierwszą grę bez nazwy która pokazałaś, rokuje bardzo fajnie a że małe studio nawet jednoosobowe to już chyba zaczyna być częste więc znaczy, że zbiórka na steam lub inne formy jak vip w paralives mogą wystarczyć.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3354
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 22 kwie 2023, 14:18

Wzruszyłam się dzisiaj po dokładnym przeczytaniu postów @Kirka Stasi... że zapamiętała taki drobiazg - jak bardzo ubolewałam nad niemożnością otwarcia i zamknięcia okna w grze, nad brakiem powiewu wiatru w pokoju, który poruszyłby zasłony czy firankę...
Myślałam sobie po cichu, gdy ogłaszano powstanie TS4, że twórcy gry pójdą powoli w tym kierunku. A wygląd otoczenia, mebli ale przede wszystkim ludzików (głównie włosów) to tylko wstępny projekt... Rzeczywistość obaliła mnie na ziemię...
Jednak po wstaniu - i głębszym zastanowieniu - doszłam do wniosku, że włosy nigdy nie były mocną strona tej gry. I z dwojga złego chyba lepiej wyglądają włosy w czwórce niż w trójce - oczywiście myśle tu o oryginalnych a nie cecowych.
Inna rzecz mnie jeszcze zastanawia... W nawale koszmarnie brzydkiej odzieży trafiają się wyjątki. Ale w żadnym momencie takim wyjątkiem nie stało się obuwie.
Jak to się dzieje, że twórcy cc mogą ubrać nogi Simów w śliczne pantofelki , adidasy, nawet grube platformy - a twórcy gry nie?
Najkoszmarniejsze jest obuwie zimowe. A kozaczki wyglądają jak walonki rodem z kołchozu.
Wczoraj tworzyłam sobie nową postać w gre i po raz kolejny naszły mnie te smutne refleksje. Dlaczego?
Przecież tyle samo zachodu trzeba włożyć w wyprodukowanie takich koszmarków, ile w dużo delikatniej wyglądające najzwyklejsze trampki. Wiem, że tekstury alpha bardzo obciążają grę, ale cecowi twórcy produkują także obiekty maxis match - i są o wiele ładniejsze! A jednak graficy z EA nadal produkują odzież beznadziejnie brzydką, odstającą wieki od obecnych kanonów modowych. Nikt chyba nie zakłada, że gracze będą latami przywiązani do tej gry - i że stąd wypływa ta zachowawcza ponadczasowość...
Jednakże zmienia się świat, zmienia się wygląd otoczeń, wygląd domów, a także naszych pikseli - co znajduje odbicie w obecnej simowej architekturze, nawet współczesność zajrzała do CAS - w czasami dość odważnie zafarbowanych, przyciętych czy podgolonych czuprynach, ale nie w modzie made by EA...

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » poniedziałek 13 lis 2023, 22:48

Ostatnio sporo powstaje symulatorów życia. Niektóre wydają się całkiem dobre, inne takie sobie. Kiedyś o wszystkich, które znalazłam na pewno napiszę.
Dzisiaj jednak chciałam zwrócić uwagę na dwie, które są tworzone przez solidne firmy (nie pojedynczych przy przypadkowych programistów) i które, według mnie, zapowiadają się ciekawie, a nawet niesamowicie.

1/ VIVALAND
O grze tej już wspominałam we wpisie powyżej, jednak teraz jej zapowiedzi są bardziej konkretne.
Ostatnio został opublikowany nowy zwiastun prezentujący świat oraz troszkę rozgrywki:

Nie wiem dlaczego, ale mam nieodparte wrażenie, że jest to The Sims 2 w nowej odsłonie graficznej :)

Planowana data wydania - 2024 rok, jednak wcześniej studio Vivaland zapowiedziało "Vivaland: Dream house" - bezpłatną grę jako "tryb budowania Vivaland, w którym możesz stworzyć swój wymarzony dom od podstaw. Graj solo lub ze znajomymi w trybie kooperacji".

Link na Steam
- do VIVALAND

- i do VIVALAD: Dream House


I jeszcze link do strony studia Vivaland, a konkretnie do strony dot. często zadawanych pytań
https://vivalandgame.com/faq.html


2/ InZOI
Pod tym tytułem kryje się niesamowita gra symulująca życie. Grafika jest tak realistyczna, że aż nierealna. Jednak praca nad tą grą jest jak najbardziej prawdziwa. InZOI jest tworzona od roku przez koreańskie studio KRAFTON G-STAR. Jest oczywiście na wczesnym etapie rozwoju, lecz już w dniach 16-19 listopada br. zostanie zaprezentowana na targach gier. Twórcy tak o tej grze piszą:
"inZOI: Miejsce, w którym rozgrywa się Twoja własna historia!
Czy masz życie, o którym zawsze marzyłeś? Potrzebujesz wyjątkowego doświadczenia, które zaciera granicę pomiędzy rzeczywistością a wyobraźnią?
W „inZOI” możesz swobodnie kontrolować świat niczym bóg i urzeczywistniać swoje idealne życie.
Poza tym, zamiast po prostu żyć życiem, które ci dano, możesz stać się bohaterem, który wiedzie życie, jakiego pragniesz.
Czas stworzyć własną historię w „inZOI”, gdzie czekają nieskończone możliwości!".

Dzisiaj na YouYube zostało zaprezentowane demo rozgrywki:


A tu jest link do strony studia KRAFTON G-STAR (oprócz inZOI tworzą też inną grę, ale na telefon Ciemno, ciemniej)
https://gstar.krafton.com/

Jeżeli ktoś chce zobaczyć na jakim etapie jest obecnie gra "inZOI", to może prześledzić relację youtuberek, które tę grę otrzymały do przetestowania i do promowania (naprawdę warto te filmy obejrzeć!)
- tu zostały dokładnie omówione poszczególne aspekty gry


- a na tym nasz polski youtuber KOSmo przedstawia rozgrywkę


Zresztą od wczoraj na YouTube pojawiło się już sporo relacji promujących "inZOI".

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3302
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 14 lis 2023, 18:07

Rety, inZOI to niemal prawdziwa podróż do Korei :) tak się kiedyś zastanawiałem czy skoro mamy gry o boksie czy piłce nożnej z bardzo realistycznymi postaciami to czy taka grafika bedzie możliwa także w bardziej swobodnych "simopodobnych" grach no i... chyba mamy odpowiedź :O
Mamy też zaczątki edytora miasta więc pozostaje tylko kupić komputer NASA :O
Bardziej osiągalna wydaje się Vivaland i w sumie tu grafika też jest niezła. Widać faktycznie podobieństwa nawet w interfejsie do serii The Sims (mi się kojarzy także z sims3 może przez wygląd miasta z latarnią), Ogromne dzięki @Kirka za tą garść informacji, zdaje się, że z wieloletniej posuchy ,rynek gier simopodobnych wrecz eksploduje :)
Cięzkie czasy dla naszego ulubionego monopolisty idą ;)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » środa 15 lis 2023, 18:18

Ciąg dalszy informacji o 'inZOI".
KOSmo opublikował nowy film, w którym podaje różne ciekawostki o grze, m.in. o rodzajach śmierci, karierach, porach roku, etapach życia itp.


Natomiast koreański streamer ujawnia tryb budowania i trochę rzeczy z trybu kupowania


Zainteresowanym podaję też link do filmu dot. rozmowy z pomysłodawcą i producentem gry "inZOI" (są koreańskie napisy, ale można przetłumaczyć na język polski i tłumacz Google dosyć dobrze to robi). Po obejrzeniu tej rozmowy nasuwa się wniosek, że człowiek ten jest pasjonatem zaangażowanym w tworzenie gry i bardzo przeżywa to, co tworzy :)

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » piątek 17 lis 2023, 16:05

I znów wracam z kolejnymi nowinkami dot. gry "InZOI". Tym razem dot. kreatora postaci.
Yutuberzy, którzy otrzymali kopię gry narzekali, że jest zbyt mało funkcji w CAS, że nie można ukształtować ludzika w wielu sferach. Tym czasem koreański streamer przesłał film, w którym pokazuje jak kształtować swojego zoi (bo tak nazywają się ludziki w tej grze). Można więc regulować twarz w wielu płaszczyznach za pomocą strzałek, trochę mniej natomiast inne części ciała, ale też są opcje powiększania (lub pomniejszania) piersi, pupy, ud, łydek itd.
Proszę zobaczyć:

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3354
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 19 lis 2023, 17:17

Boziu, @Kirka Kirko! Jeśli nabyłabym tę grę, to nie potrzebowałbym do niej dodatkowo żadnych suwaków. Ani remontu kącika z włosami! Mających piękny wygląd twarzy, oczu, zębów, ust - no - wszystkiego! Nareszcie! A jaki piękny kocur tam siedzi! Fajne urozmaicenie na ługi czas pociągania u ludzika za to czy owo..
Nie wiem tylko, czy mój komputer uciągnąłby taką grafikę. No i zy będzie to dostępne w jakimś ludzkim języku!
Ale doczekałam się w końcu pikseli, które wyglądają PO LUDZKU!
Dzięki za wszystkie nowinki!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » poniedziałek 04 gru 2023, 23:35

Przychodzę z kolejnymi nowinkami związanymi z grami typu symulatory życia.

DENIZEN
Gra ta została określona przez streamerów jako intrygujący symulator życia. Co prawda jeszcze nie została wydana, bowiem ukaże się (jak wynika z informacji na Steam} w I kwartale 2024 r. i to pewnie jako wersja wczesnego dostępu. Jednak już teraz na Steamie można pobrać darmowe demo gry (jeżeli wejdzie się w ten link podany poniżej, wyświetli się taka opcja).


Oficjalny zwiastun gry jest zaledwie parosekundowy


Przyznaję, dema nie pobierałam, lecz śledziłam "zmagania" youtuberów testujących grę.
Na początku gry zostajemy skierowani do kreatora postaci. Możemy wybrać płeć bohatera, którym będziemy grać oraz jego wygląd ogólny (twarz, włosy, karnacja, zarost u panów) i strój. Wybór jest niewielki, ale należy pamiętać, że to demo w dodatku wczesnego dostępu. Po ukształtowaniu postaci, nadaniu jej imienia zostajemy przeniesieni do naszego mieszkania. Szczerze pisząc dosyć ładnego, aczkolwiek pustego, tzn. jest łazienka z prysznicem, umywalką i wc, jest kuchnia z lodówką, mikrofalówką. piecykiem i zlewem. W dodatku w wyposażeniu posiadamy łóżku i krzesła barowe. W mieszkaniu możemy zmienić kolor ścian i podłóg, a także je umeblować w miarę zarabianych pieniędzy. Utrzymujemy kontakt ze światem oraz wszelkie informacje zdobywamy dzięki telefonowi. Na początku możemy się zatrudnić w pizzerii jako kucharz, możemy zostać kierowcą-kurierem lub operatorem wózka widłowego. Hmm.. możemy też robić nielegalne interesy. Świat w grze jest światem otwartym (nie wiem jak dużym, ale na pewno jest śródmieście i okolice podmiejskie, wiejskie) W grze dostępny jest bar, przychodnia lekarska, sklep z ubraniami i sprzętem, stacja benzynowa, gdzie można kupić jedzenie, salon samochodowy , magazyny itp. W miarę nabywania środków możemy prowadzić własny interes - sklep z grami lub sprzętem RTV, możemy kupić dom i go wynajmować. Są też samochody, którymi jeździ nasz bohater, a konkretnie to my sterujemy autkiem i jest szansa na spowodowanie wypadku, ale nie wiem jakie będą tego konsekwencje (oprócz konieczności naprawienia pojazdu. Istnieje możliwość zmiany koloru samochodu.
Dodam jeszcze, że gdy nam braknie gotówki, możemy przenocować w hotelu dla bezdomnych, bo i taki przybytek jest dostępny w grze.
Ogromnym minusem jest to, że nasz bohater nie może rozmawiać z napotkanymi osobami np. na ulicy. W dodatku, o ile świat jest całkiem ładny i grafika nie przeraża, to ludziki, niestety, już tak. Brak mimiki twarzy i w ogóle chodzą jak napakowani strongmeni.
Zresztą jak gra na dzień dzisiejszy się prezentuje i jakie atrakcje ma do zaoferowania demo, zainteresowanym polecam kanał streamera TmarTn2, który w nie zagrał (sumie jest to 6 filmików 20 - 25 minutowych):

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » wtorek 05 gru 2023, 00:47

To samo studio, które przygotowuje DENIZEN, czyli studio Departure Interactive, w lipcu 2021 r. wydało inny symulator, a mianowicie

METRO SIM HUSTLE

Tym razem kierujemy pociągiem metra. Jak piszą twórcy:
"Przejmij stery szybkiego pociągu podmiejskiego i sprawdź, czy dotrzymasz napiętego rozkładu jazdy. Twoi pasażerowie czekają na Ciebie, ale uważaj na fotoradary i terrorystów! Zdobądź dodatkową gotówkę, wykonując zadania poboczne dla mieszkańców, produkując i handlując narkotykami, walcząc na arenie lub włamując się do budynków. Po pracy wybierz się do jednego z lokalnych miejsc rozrywki, które obejmują klub, salon gier i kasyno. Odwiedź lokalne sklepy i wybieraj spośród setek artykułów, w tym żywności i napojów do spożycia, mebli do umieszczenia w domu oraz różnorodnych ubrań. Wykorzystaj swoje zarobki, aby przeprowadzić się do nowego domu, a następnie dostosuj go, dobierając wybrane meble i odrobiną farby, lub po prostu odpoczywaj w lokalnym hotelu. Zarządzaj swoją nieruchomością, zamawiaj pizzę i sprawdzaj SMS-y za pomocą smartfona. Nie zapomnij ustawić alarmu i opłacić rachunki!"

Oficjalny zwiastun też jest dosyć krótki


Na początku gry oczywiście wybieramy postać, potem zaś jesteśmy kierowani do naszego lokum. Jednak w odróżnieniu od DENIZEN, o którym była mowa powyżej, trafiamy raczej do speluny albo jak kto woli slumsa, gdzie przewija się dosyć nieciekawe towarzystwo.

Opinie o grze na Steam są w większości pozytywne. Niestety, język polski nie jest obsługiwany.


Zainteresowanych tym jak wygląda rozgrywka, odsyłam tym razem do Kanzaleone (zresztą bardzo sympatycznego streamera). Są napisy, które można przetłumaczyć na jęz. polski:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3302
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 05 gru 2023, 13:25

Niesamowite, że jeszcze jedna propozycja zapowiada się na realną (no bo skoro jest demo to wiadomo, że to nie fejk) :91-ghost: Ludziki może będą jeszcze dopracowane co do mimiki i ruchu. Ogromne dzięki za solidna garść nowości ,będzie się działo :12-smiling-face-sunglasses: Kto wie, może za te półtora roku lub dwa zacznie nam się wręcz "klęska urodzaju" w temacie :)
To drugie to takie trochę połączenie SimRail z zawadiackim Saints Row, przedziwne połączenie ale na pewno daje masę opcji i faktycznie staje się też trochę symulatorem życia .

Na Steam eksperymentalnie dodałem sobie bezpłatną grę rodem z kraju kwitnącej wiśni; coś co wygląda jak simsy w miniaturze. Japońska produkcja pozwala na budowanie dowolnych budynków na dość dużych parcelach w ramach niedużego i po części nieedytowalnego miasta (skąd my to znamy ;) ). Możemy wchodzić w interakcje z innymi ludzikami ale co ciekawe celem gry jest budowanie wielu (kilku) budynków na wynajem.

Obrazek
Obrazek

Przetłumaczony fragment opisu brzmi:
"W „I Am a Big Landlord” (tłumaczyć to można jako "jestem wielkim właścicielem" lub podobnie) możesz budować wiele domów, aby stale powiększać powierzchnię swojego mieszkania. Każdy dom stanie się pokazem Twojej sztuki i kreatywności. Po zakończeniu budowy domów możesz je wynająć najemcom. Najemcy będą decydować o wynajmie na podstawie jakości, wyposażenia i lokalizacji nieruchomości. Możesz ustalić rozsądny czynsz, oferując jednocześnie atrakcyjne warunki najmu, aby przyciągnąć więcej najemców."

Obrazek

Czyli mamy gierkę , którą chyba trochę będzie przypominać nadchodzący dodatek For rent do Sims4 :)
Mi osobiście szybko się ta gierka przejadła ,brak języka polskiego też nie ułatwia a otoczenie wydało mi się takie trochę pustawe bez życia i malutkie ale może jeszcze wrócę bo jest w tym jednak ciekawy potencjał. Gra jest dostępna za free na steam:

Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » piątek 01 mar 2024, 20:00

W tym temacie kilka razy wspominałam o symulatorze życia pod nazwą VIVALAND. Gra ma zostać wydana (pewnie w fazie wczesnego dostępu) w III lub IV kwartale 2024 r.. Jednak już dzisiaj na Steamie został udostępniony prolog gry "VIVALAND Dream House". Jak nazwa wskazuje aspekt gry skupia się na budowaniu.
Dostajemy do dyspozycji miasto Vivaland z 8 działkami, na których możemy budować domy w trybie dla jednego gracza lub w kooperacji ze znajomymi.
Gra VIVALAND Dream House jest darmowa. Jest również interfejs po polsku.

Oferta, jak na prolog gry, jest ogromna. Czego możemy się spodziewać? Już piszę:

1/ Meble
- Siedem różnych stylów mebli: podstawowy, klasyczny, industrialny, artystyczny, gotycki, minimalistyczny i country.
- Ponad 830 elementów mebli.
- Ponad 140 kolorów podłóg i ścian;

2/Zmiany wielkości obiektów
Jednak możemy zmieniać tylko rozmiar obiektów dekoracyjnych, niefunkcjonalnych (np. nie możemy zmienić wielkości łóżek czy sof);

3/ Koło kolorów:
- Kolorystyka mebli i elementów wyposażenia wnętrz jest dowolnie zmieniana.
- Można zapisać swoje ulubione odcienie w niestandardowej palecie kolorów!
- Można również zmieniać kolory tapet.

4/ Elastyczność wymiarów pomieszczenia:
- Istnieje możliwość zmiany wysokości i szerokości pomieszczeń.
- wiele pięter.

5/ Zestaw narzędzi do ścian:
- istnieje możliwość budowy ścian prostych, zakrzywionych lub zaokrąglonych.

6/ Wolność od sieci:
- Ściany, ogrodzenia lub dachy mogą mieć dowolny rozmiar, ponieważ proces budowy nie jest powiązany z siatką.
- Gdy siatka jest wyłączona, można dowolnie układać przedmioty i umieszczać je dość blisko siebie na powierzchniach (stołach, półkach itp.).
- Przyciąganie i wskazówki wizualne pomogą nam, gdy siatka jest wyłączona,
- Kiedy siatka jest aktywowana, kieruje procesem budowy.

7/ Narzędzia budowlane:
- Fundamenty;
- Narzędzie do ścian prostych i zakrzywionych;
- Dachy (w sumie jest 10 typów dachów i sporo różnych wzorów);
- Możliwość zmiany rozmiaru schodów;
- Narzędzie do ogrodzenia;
- Narzędzie - Ścieżka;


Teraz czas na zwiastun:



Według mnie gra, a właściwie ten prolog gry. jest świetny. Jak na wstępną wersję jest naprawdę co robić i w sumie gra działa płynnie. Twórcy ostrzegają, że mogą pojawić się jakieś błędy, ale nie wpływają ostatecznie na przyjemność zabawy.
Zresztą budowniczowie The Sims 4 nie będą mieć specjalnych problemów z obsługą interfejsu, bowiem wiele narzędzi jest podobnych do tych z TS 4, chociaż warto jednak na początku gry zapoznać się z samouczkiem, bowiem niektóre triki nieco się różnią i można popełnić błąd..
Grafika również bardzo mi się podoba. Nie jest kreskówkowa jak ta z Paralives, ani tak realistyczna jak w Lifr by You.

Grę VIVALAN Dream House można już pobrać na stronie Steam:


ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym”