The sims 4 - ekologiczne potyczki: co i jak?

Mnóstwo ciekawych porad ułatwiających rozgrywkę w The Sims 4
Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 680
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

The sims 4 - ekologiczne potyczki: co i jak?

Post autor: Marvi » poniedziałek 08 cze 2020, 18:51

Temat bardzo rozwojowy, moze kiedyś sama się szarpnę na jakieś przemyślenia, ale jak ktoś ma życzenie to niech nie kończą się recenzje :P

Ja tymczasem podrzucam rys jak mniej więcej (nie) opłaca się produkcja świeczek i kaj ten warsztat do tego rękodzieła się znajduje:
dze.png
Rozwijamy tutaj umiejętność Wytwarzanie (maksymalnie 10 poziom), za którą otrzymujemy cechę "Muza twórcy":
muzatworcy.png

Składniki do wyrobu świczek wahają nam się w granicach między 60-95 za barwniki + 16 za jedną porcję wosku.
skladniki2.png
skladniki.png
EDIT: Podaję pełną (a przynajmniej wg. mej wiedzy pełną) listę dostępnych świec po wbiciu 10 poziomu:
swiczki.png
świce2.png
gdzie do wyrobu kazdej ze świec potrzebujemy minimalnie jednego wosku (16 simleonów) i, ewentualnie, któregoś z barwników. Zasadniczo więc produkcja "rękodzieła" kosztuje nas minimalnie 16 zeta, a maksymalnie 101 zeta (plus odpowiednia ilosć śmieci, które - na szczęście! - pozyskujemy za friko grzebiąc w kontenerach albo odzyskując z maszynki do recyklingu, którą można nabyć za 845 simleonów albo użyć darmowej na wysypisku śmieci). Dodatkowo, w przypadku swiec dostępnych od 9 poziomu, potrzebujemy jeszcze określonych roślin, co dodatkowo podbija nam koszty INWESTYCYJNE (bowiem bądź co bądź surowce te też mają swoją wartość :P).
Okej, czyli wiemy ile wynoszą mniej więcej koszty produkcji świeczek, teraz pora na szybką konkluzję, a mianowicie...
...CZY MOŻNA SIĘ NA TYM DOROBIĆ?!
I tutaj niestety obawiam się, ze nie, bo pobieżnie przeglądając różne rodzaje i kolorki świec, wszystko wskazuje na to, że ich cena proporcjonalnie nie wzrasta. Czyli np sprzedając zwykłą świecę maczaną, która kosztowała nas jedną bryłkę wosku (16$) dostaniemy tyle samo, co za świecę maczaną "noir", na produkcje której zużywamy blok wosku (16$) i barwnik "noir" (95$) :/ Podobnie sprawa się ma z innymi kształtami świec. I tak:

RODZAJ ŚWIECY | ZYSK PO SPRZEDANIU
Świeca maczana | 25
Cylindryczna świeca z formy | 35
Prostokątna świeca | 35
Świeca rzeźbiona | 50
Dzwonki rozkoszy | 75
Żałobna lilia | 75
Psotliwa strelicja | 75
Chichrająca chryzantema | 75
Różany romans | 75
Wnikliwa szałwia | 75
Szczegółowa stokrotka | 75
Kuszący tulipan | 75


Łatwo więc zauważyć, ze ewentualnie opłaca się tworzyć wersje "podstawowe" (niebarwione), ale też jedynie ze względu na: a) punkty środowiska (dostaje się jakiś bonus, ale jeszcze tego nie rozkminiłam, więc tu jest potrzebne uzupełnienie); b) aspirację do wypełnienia (Mistrzyni/Mistrz tworzenia w zakładce Kreatywność). Trzeba jednak pamiętać, ze do zrobienia świeczek potrzebujemy śmieci, które trzeba pozyskać, co zajmuje trochę czasu, a czas to pieniądz ;) Więc pod kątem ekonomicznym to gra jest, nomen omen, niewarta świeczki ;)
Ostatnio zmieniony sobota 13 cze 2020, 00:43 przez Marvi, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » poniedziałek 08 cze 2020, 20:05

@Marvi
Takie drobne pytanko a zeby uzyc tej maszynki do recyklingu to trzeba nazbierać przedtem smieci w smietnku - kontenerze? Bo na video o pokazywali jak sim ze smietnika wygrzebuje na przyklad stary telewizor ale śmiecia jako śmiecia nie widziałam, Jak te smieci wygladaja w wyposazeniu sima? Tak jak te śmieci z Sulani?
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3416
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 08 cze 2020, 21:33

@kreatora @Marvi Marv, Elu, do tej maszyny do recyklingu wkładasz wszystko z wyposażenia (plecaka) sima, co tylko ci się spodoba, a co tam sim ma - rośliny które sobie pozbiera, plakaty (w końcu do czegoś się przydają), śnieżne kule, ryby (tych mi szkoda, bo na nawóz dobre), psie i kocie kupy, śmieci, które zbierze z domu lub okolicy, metale, ręczniki które znajduje w Sulani, etc... Dostaje się za to te punkty, które wyświetlają się w okienku razem z aktualnymi funduszami rodziny. Śmieci tworzą się też, gdy do kosza wrzucasz puste talerze - każę wtedy swojej simce szybko wybierać z kosza śmieci (gdy upadną koło kosza przeciągam do wyposażenia) - bo jak tylko pojawi się ktoś na parceli, to leci do tego kosza i wygrzebuje pierwszy! Wosk do wyrobu świec możesz kupić, ale też z tym Harbor dochodzi nowa roślina - soja, z której można uzyskać wosk sojowy (pierwsze słyszę o wosku z soi). Gdy pochodzisz trochę po mieście możesz ją znaleźć w stanie dzikim, zebrać owoce i posadzić w ogródku. To chyba jedyna roślina, która doszła z dodatkiem, choć patrząc na Zwierzaki - w kolekcjach nie ma oznaczenia dla drzemkomiętki i innych "miętek", a przecież doszły... Więc coś może jeszcze "ukryli" - mam nadzieję.
Sens produkowania tych świec Marv chyba jest jeszcze taki, że zdobywa się kolejne poziomy wytwarzania, a są one potrzebne do przyjmowania zleceń. Co jakiś czas bowiem moja Simka dostaje komunikat, że dostępne są zlecenia (i tu pokazuje się rozwijalna lista tych zleceń) - ale nijak nie mogę wpaść na to, JAK Sim ma przyjąć takie zlecenie. Niby spełnia jakiś wymóg - np 2 poziom umiejętności wytwarzania świec, ma potrzebne składniki - ale zlecenie pozostaje nieaktywne :( Kurde - przy żadnym dodatku nie musiałam tyle się narozkminiać, co tutaj. W pewien sposób jest to zabawne.
Aha - i jeszcze jedno - dobrze jest spraszać gości do domu i po przywitaniu (na wszelki wypadek simka przygotowała trochę żarcia) - od razu przystąpić do przekonywania do swojego projektu, na który się głosowało. Zdobywa się głosy poparcia i punkty, za które można klka razy oddać głos na swój projekt. Moja simka postawiła na energooszczędność, i dzięki przekupstwu( wyżerka i prezenty) jej projekt ma najwięcej głosów i jest szansa, że wygra.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 08 cze 2020, 22:07 przez Alibali, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 680
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » poniedziałek 08 cze 2020, 21:35

EDIT: Ala mnie ubiegła i wyłuszczyła to bardziej szczegółowo i lepiej, ale ja zostawię tą łopatologię na wszelkie "wu" ;-) Powplatałam gdzieniegdzie to, co @Alibali już wyhaczyła tak, żeby wersję "obrazkową" wzbogacić tym, czego np ja nie wyłapałam, a wyłapała Alka (mam nadzieję, ze się nie gniewasz? :>).

Oki, już mówię jak to wynika z moich obserwacji :D
(przepraszam z góry za wersję łopatologiczną, ale faktycznie może przyjmę strukturę tutoriala żeby to w razie czego było w miarę czytelne i od podstaw)

...czyli chcę zrobić świcę, ale jak?!
Gra rzuca nam hint.
xd.png
No okej, ale co do czego i jak dalej?
Ogólnie to z moich obserwacji wynika, ze niezależnie od wszystkiego jednak kluczowe jest użycie maszynki do recyklingu:
maszynka.png
Za jej pomocą dekonstruujemy wszelakie gadżety, które mamy zarówno w wyposażeniu sima jak i w wyposażeniu rodziny (czyli tam w tej zakładce pudełka w trybie budowania ;P). Mogą to być więc jakieś drobne pierdółki pokroju skamienialin z kolekcji, ale też jedzonko, fotki czy wielkogabarytowe meble. Oczywiście jeśli zaczynamy grę i jeszcze nie zdążylismy sobie nazbierać gratów, to możemy skorzystać ze... śmietnika :D
śmiewtki.png
No i to co wygrzebiemy mozemy zrecyklingować za pomocą maszyny:
śmiewtki2.png
lol.png
Super! Zrecyklingowane tylko, że... MÓJ PLECAK JEST PUSTY, GDZIE SĄ MOJE ŚMIECI?! *wdech-wydech*
Są dwa sposoby (na ten jeden nie wpadłam, więc dzięki Ala :D) zlokalizowania naszych "śmieciowych" surowców:
1) Tam, gdzie są fundusze rodziny:
hajssssy.png
2) Po najechaniu kursorem na maszynkę do recyklingu okazuje się, ze plecak wprawdzie pusty, ale...
infooo.png
...w przyrodzie nic nie ginie ;)

Z minusów sytuacji: postawiłam warsztat "świecoroba" (XD) na parceli publicznej i nie mam możliwości kupowania barwników i wosku ;-; ALE okazuje się, ze wosk można pozyskać nie tylko kupując ją na stanowisku do robienia świec, ale i zbierając z dziko rosnącej soi (znowu dzięki Ala za hint, choć ja nie doczytałam i przekonałam się na własne oczy :D).
EDIT:
SOJA
soja.png
Jeśli chodzi o soję, to owocuje ona w lecie i na jesień. I teraz WAŻNE: wosk można zebrać, ALE koniecznie zanim zbierzemy plon (po zebraniu plonu - w tym również po użyciu opcji "zbierz cały plon" - nie można zebrać już wosku, funkcja ta zanika). *dzięki Ala ;)*

I to chyba tyle ;-) Przepraszam za mnogość editów, ale staram się, w miarę możliwości, dopisywać "nowe" ustalenia ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 15 cze 2020, 00:48 przez Marvi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3338
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 09 cze 2020, 01:26

Dzięki! Na razie po dzisiejszych pierwszych bojach odniosłem wrażenie, że właśnie to recyklingowanie jest pozbawione sensu (albo działa dla dobra ogółu?) ale jak dobrze rozumiem po ponownym kliknięciu na maszynę w końcu coś się pokaże.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3416
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 09 cze 2020, 10:58

Nie Miszka - @SimDels - recykling jest spoko :P NA MASZYNIE DO RECYKLINGU pokazuje się jedynie (oraz w tych funduszach), ile masz uzbieranych elementów i fragmentów, czy coś... To, co możesz zrobić z tych elementów pokaże się na fabrykatorze jedynie. Te elementy i fragmenty widoczne obok funduszy są niezbędne, by zbudować coś w tym fabrykatorze. W miarę jak kontynuujesz wyrób świec i być może także przez używanie fabrykatora (- jeszcze nie doszłam, bo mię wieczorem z gry wyciepnęło), to odblokowujesz wyrób coraz to nowych przedmiotów oraz kształtów świec. Małe przedmioty (świece) wędrują po zrobieniu do plecaka. Duże przedmioty do wyposażenia rodziny (tego kartonu). Żeby zrobić inne wersje kolorystyczne przedmiotów trzeba zakupić barwniki. Barwniki i wosk możemy zakupić (również na pchlim targu), a także znaleźć szukając po śmietnikach lub otrzymać w prezencie od innych simów, lub w wyniku okazji lub z własnej hodowli pszczół. Moja simka otrzymała w prezencie paczkę wosku, gdy przybyła na spotkanie klubowe! Uzyskała go także z krzaczka soi, który wyrósł niespodziewanie nieopodal jej domu. NA wszelkich festiwalach moja Simka zajmowała się głównie grzebaniem po śmietnikach :( Pojechała także do Sulani i oczyszczała pilnie okolicę, a grzebiąc w piasku znajdowała też zepsute jedzenie, które tym razem skrzętnie gromadziła :)W swoim domu zaś podczas towarzyskich spotkań waruje przy śmietniku, żeby pierwsza wyciągnąć co do kosza trafi, bo goście zamiast zajmować się sobą - patrzą, jak by tu coś zakosić - łącznie ze śmieciami! Bardzo mnie to śmieszy!

Swoją drogą - pierwszy raz chyba w historii czwórki wcześniejsze elementy rozgrywki z innych dodatków wpływają na rozwój sytuacji w najnowszej odsłonie... Od czasów wejścia interakcji klubowych rzadko korzystałam z przynależności do jakiegoś stowarzyszenia czy klubu. Obecnie wpadłam na pomysł skorzystania z zaproszenia, żeby przyspieszyć zdobywanie punktów wpływu, i voila - punkty wpływów leciały jak wczorajszy grad nad moim domem :P Na dodatek Simka dostała porządne nastrójniki - długo działające znaczy się, oraz wspomniany wosk.
Z kolei dzieląc się wskazówkami wędkarskimi na spotkaniu, "dowiadywała się" o nowych gatunkach ryb. Ważne dla kolekcjonerów - bo nie musisz złowić już tego okazu - pokazuje się na tablicy kolekcji jako odkryty! Ale to pewnie wiadomość do tutoriala na temat kolekcji...

Anyway... Żeby móc przyłączyć generator prądu lub inne urządzenia, trzeba mieć specjalne części ulepszeń, które też produkuje się na tym fabrykatorze, wygrzebuje z ziemi i śmietnika lub wyłupuje ze znajdowanych kupek kamieni. Więc kurcze - dobrze jest wprowadzić rodzinkę, która ma uzbierane mnóstwo artefaktów, i może na start naprodukować sobie czego dusza potrzebuje. W innym wypadku raczej mozolnie dochodzi się do jakich takich wyników, jeśli się gra bez kodów. W tym Harbor wiele do uzbierania nie ma na początku. Zieleń (a więc i roślinki do zbierania) odblokują się, gdy poprawi się eko sytuacja w okolicy. Więc trzeba posiłkować się wyprawami do innych okolic, żeby tam nazbierać skarbów, nasion i sadzonek.
Nie zdążyłam dowiedzieć się, jak wprowadzany jest w czyn projekt, na który głosowała moja Simka (używając całej swojej przebiegłości, przekupstwa i pochlebstw) - bo jak wspomniałam - z gry musiałam wyjść nagle i niespodziewanie - rzecz jasna - bez zasejwowania :(
Nic nie mówiłam na temat tego Śmieciowa, ale powiem tylko tyle - w całej swojej karierze simowej nie splamiłam się przeczytaniem lekcji od deski do deski - czasem coś tam liznęłam ale wyrywkowo). Poległam w tym Harbor, i na dodatek niewiele się dowiedziałam o rozgrywce :P - Myślę, że EA albo sama się zaplątała, bo nic w tej rozgrywce nie jest oczywistą oczywistością cytując "klasyka", albo w końcu wypuściła dodatek, nad którym - oprócz grania - trzeba jeszcze nieźle kombinować... :)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3416
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 09 cze 2020, 17:04

Obleciałam całe forum i stwierdziłam, że gdzieś wsiąkł temat z KODAMI do TS4??? Nie umiem go znaleźć (jeśli jest - to dobrze ukryty :( )

Niosę bowiem ratunek kodowy dla Ecolife (ale to ostateczność dla takich graczy jak MY (tu dumnie wypina pierś ta, co stale sprzedaje okna, żeby tylko kredytów z banku motherlode nie ciągnąć)

Wiadomo, że najpierw zaczynamy od otworzenia konsoli kodów [ctr]+[shift]+ [C] i wpisaniu kodu testingcheats true
Posiadacze mc commandera, którzy ustawili sobie polecenie testingcheats true na stałe nie muszą tego wpisywać

I teraz:

Dodawanie większej ilości elementów i fragmentów

• Należy kliknąć z Shiftem na Sima, wybrać “…”, a następnie “Elementy” – dodaje 500 elementów do funduszy rodziny
• Należy kliknąć z Shiftem na Sima, wybrać “…”, a następnie “Poddaj fragmenty recyklingowi” – dodaje 500 fragmentów do funduszy rodziny
• Należy kliknąć z Shiftem na fabrykator, a następnie wybrać opcję “Daj elementy i fragmenty” – dodaje 50 fragmentów i elementów do funduszy rodziny


Kody na karierę EKO

• careers.promote careers_Adult_CivilDesigner – Sim otrzyma awans w karierze miejskiego projektanta
• careers.promote careers_Adult_Freelancer_Agency_Maker – Sim otrzyma podwyżkę w karierze wolnego strzelca w zawodzie wytwórcy



Rozwinięcie umiejętności dochodzących w dodatku EKO - w miejsce x wstawiamy wartość od 1 do 10


• stats.set_skill_level AdultMinor_JuiceFizzing x – rozwija umiejętność warzenia napojów do wybranego poziomu (w miejsce x należy wstawić liczbę w zakresie od 1 do 5, która
określa poziom rozwijanej umiejętności)
• stats.set_skill_level AdultMajor_Fabrication x – rozwija umiejętność wytwarzania do wybranego poziom (w miejsce x należy wstawić liczbę w zakresie od 1 do 10, która określa
poziom rozwijanej umiejętności)



Ukryte cechy

• traits.equip_trait trait_ChampionOfThePeople – dodaje cechę “Mistrz ludu”
• traits.equip_trait trait_EcoEngineer – dodaje cechę “Eko-inżynier”
• traits.equip_trait trait_MasterMaker – dodaje cechę “Muza twórcy”
• traits.equip_trait trait_Nature_InfluentialIndividual – dodaje cechę “Wpływowa postać”
• traits.equip_trait trait_eco_master – dodaje cechę “Mistrz ekologii”
• traits.equip_trait trait_entrepreneur – dodaje cechę “Przedsiębiorca”
• traits.equip_trait trait_Fizzyhead – dodaje cechę “Pasjonat warzenia”
• traits.equip_trait trait_makerNPC – dodaje cechę “Mistrz wytwarzania”



Jak zmienić ten ekologiczny ślad

• eco_footprint.set_eco_footprint_state 0 – zmienia ślad ekologiczny na zielony
• eco_footprint.set_eco_footprint_state 1 – zmienia ślad ekologiczny na neutralny
• eco_footprint.set_eco_footprint_state 2 – zmienia ślad ekologiczny na przemysłowy



Zarządzanie planami działania lokalnej społeczności

• Należy kliknąć z Shiftem na tablicę głosowań społeczności lub skrzynkę pocztową, a następnie wybrać opcję “Natychmiast wdroż lokalny plan działania” – pozwala na
natychmiastowe wdrożenie dowolnego planu działania społeczności
• Należy kliknąć z Shiftem na tablicę głosowań społeczności lub skrzynkę pocztową, a następnie wybrać opcję “Natychmiast znieś lokalny plan działania” – pozwala na natychmiastowe
zniesienie dowolnego planu działania społeczności



Zdobywanie punktów wpływu

• Należy kliknąć z Shiftem na tablicę głosowań społeczności lub skrzynkę pocztową, a następnie wybrać opcję “Daj Simowi 15 punktów wpływu” – dodaje 15 punktów wpływu dla
wybranego Sima



Decydowanie o przeznaczeniu przestrzeni społecznej

• Należy kliknąć z Shiftem na tablicę głosowań społeczności, a następnie wybrać opcję “Natychmiast wdroż projekt dotyczący przestrzeni społecznej” – pozwala na wybranie jednego
z trzech dostępnych projektów przestrzeni społecznej (Ogród komunalny, Targowisko lub Przestrzeń twórcza)



I na koniec Nowe rodzaje śmierci (a raczej wywoływanie ducha sima poległego w wybranym rodzaju śmierci)

• traits.equip_trait trait_Ghost_Flies – przemienia Sima w ducha, który zginął w roju much
• traits.equip_trait trait_Ghost_Beetle – przemienia Sima w ducha, który zginął przez żuki
Ostatnio zmieniony środa 10 cze 2020, 16:27 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 10 cze 2020, 14:56

@Marvi @Alibali
Help!!!
Wszystko pieknie ale gdzie znaleść / zdobyć eko czesci do ulepszeń? W komputerze nie da sie ich kupic. maszynka do recyklingu ich nie podukuje, a na fabrykaor jeszcze nie mam kasy i nie chce kupowac aby potem sie przekonac ze tych czesci w nim wyprodukować sie nie da :cat_sad2:

Edit - OK wlasnie znalazlam odpowedz w poscie wyzej Alutka. Wiec jednak musze kupicten fabrykator. Bo tych elementow narobinych w w recyklingu mam od groma, a umiejetnosci wytwarzania sim naumial sie z podrecznika - maszynka do swiec potrzebna nie jest w dodatku to interes zerowy, bo uzylam bawnik na swiece za 75 dolcow plus wosk za 18 i wyprodukowalam swiec sztuk 2 po 25 dolarow jedna, Wiec wyszlam na tym jak Zabłocki na mydle
Natomiast na eko ulepszenia zarabia sie forse bo odspzedajesz nadmiar wody i pradu miastu z podwojnym pozytkiem . Raz masz staly doplyw kasy, 2 sytuacja ekologiczna sie poprawia.
Nie wiem tylko czy jak sie doda drugi wiatrak energetyczny czy podwoi sie ilosc produkowanego pradu ? Jesli tak to warto sobie postawic farme wiarakową.

Zeby bylo zabawniej masz wplyw tylko na dzielnice w ktorej mieszkasz i o ile twoja dzielnica juz zaczyna byc ekoloicna to inne miasta i dzielnice miast dalej maja inne plany dzialalnosci, mieszkancy wszystkich sasiednich dzielnic i miast u mnie tona w śmeciach i sa stale a gazie - bo u nich kroluje projekt "Dobrze nawodniony" i to rozwiazanie EA jest po prostu idiotyczne
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3416
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 10 cze 2020, 16:26

Właśnie @kreatora Elu - tylko ten fabrykator te części produkuje. Widzę jednak że samodzielnie znalazłaś moją podpowiedź. Posprzedawaj co się da i kup to urządzenie... :)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 11 cze 2020, 13:27

Pieprzony fabrykator wyprodukowal mi slownie jedna sztuke tych eko ulepszen a potem wybuchł pomim ze sim ma 4 poziom wytworczości! Znaczy nie doslwonie wybuchl ale polał farbami mojego sima. Sim dochodzil do siebie przez 3 godziny potem mimo prysznica - a koncu musialam go wsadzic do wanny,
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 680
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » sobota 13 cze 2020, 00:39

Okej, ponieważ nie za bardzo zabrałam się za rzecz od początku, tylko troszkę od "pupy" strony, to teraz mam problem jak zacząć i od czego ;) Ale okej, spróbuję opisać to, co mniej więcej mamy do uzyskania w dalszych maszynach, które doszły z dodatkiem.

Zatem oprócz stanowiska do wyrobu świec, doszły jeszcze dwie maszynki:

1) Fabrykator:
fabrykator.png
W którym mozemy wyrabiać następujące rzeczy:
fabrykator przepisy.PNG
(tak, wiem, brakuje tutaj ingrediencji na mityczne pierogi z trupów, ale jeszcze nie rozwikłałam jak ją pozyskać).
Dorzuciłam dodatkowo koszty sprzedaży poszczególnych obiektów. Wprawdzie najlepiej wypadają pod kątem "zarobkowym", dwie ostatnie pozycje, ale - jeśli się nie mylę i proszę mnie poprawić jeśli jest inaczej - najbardziej opłaca się "dorabiać się" na laleczkach voodoo, bo wydaje mi się, ze sim robi je szybciej aniżeli meble (ogólnie wydaje mi się, ze laleczki voodoo i części ulepszeń sim robi szybciej niż meble - co miałoby wprawdzie sens, ale też nie podejrzewam EA o aż taką dbałosć o detale xD natomiast wydaje mi się, ze tak jest w tym przypadku, choć nie dam się za to pokroić i przerobić na kanapę :P).
Poza tym na pewno istotne jest to, że możemy wytwarzać części do ekoulepszeń potrzebne do modernizacji paneli słonecznych, wiatraków i maszyny do recyklingu. I teraz tak:
Ulepszenia dostępne dla paneli solarnych:
ulepsz panel.png
Ulepszenia dostępne dla maszyny recyklingującej:
ulepszenia rozdrabniacz.png
Ulepszenia dla wiatraka:
ulepszwiatrak.png
2) Stanowisko do warzenia nektarów:
stanowisko do warzenia.png
Otrzymujemy tutaj nową umiejętność: Warzenie napojów, którą możemy maksymalnie rozwinać na poziom piąty i uzyskać cechę "Pasjonat/Pasjonatka warzenia":
warzonko.png
Co do samego warzenia potrzebne byłoby bardziej szczegółowe wyjaśnienie, bowiem poszczególne "rodzaje" roślin dają nam okreslone rodzaje napojów. I o ile całkiem logicznym jest, ze cytryny i jabłka mozemy przerabiać na sok albo wodę musującą, o tyle np. z przypraw wyrabiamy kombuczę (co będzie istotne przy wykonywaniu zleceń w karierze wolnego strzelca na stanowisku wytwórcy).
saturatorek.png
To co jest jeszcze istotne, to koszt wytwarzania soków: w zależności od włożonych produktów (JEDNEGO RODZAJU! nie mamy mozliwości łączenia różnych gatunków w celu wytworzenia okreslonego bukietu smakowego, jak to np. miało miejsce przy wytwarzaniu nektarów w Trójce) musimy "zainweswtować" większą sumę pieniędzy. Zaobserwowałam też, że koszt wytworzenia soku zalezny jest od rodzaju produktów z których będziemy go "wyciskać". Nie rozkminiłam jeszcze czy cena ta jest dla każdego składnika inna czy zależne jest to od innych czynników ("wyjątkowości" rośliny lub jej rodzaju: np podobna cena dla kwiatów, podobna dla korzeni etc.). Jesli uda mi się ustalić jakiś wzorzec, to go przedstawię ;) Póki co na pewno mogę powiedzieć, że tańsze jest wytworzenie wody sodowej z owoców aniżeli soku (sok domyślnie wskakuje nam pod opcją "uruchom saturator").
Dla porządku podaję opis czynności:
1) wrzucamy składniki (maksymalnie pięć roślin JEDNEGO gatunku)
2) uruchamiamy saturator
3) napój gotowy jest po ukazaniu się na saturatorze zielonego ekranu z "ptaszkiem"
Bez nazwy 1 kopia.png

Okej, ale jak napisałam wczesniej: podstawowa znajomosć tych trzech maszyn jest niezbędna dla pojęcia kariery wolnego strzelca: wytwórcy.
wakat xD.png
Jak we wszystkich zawodach freelancerskich, pracę wykonujemy zdalnie, z domu. Przyjmujemy zatem różne zlecenia, które musimy wykonać w okreslonym czasie.
zlecenie.png
Tak wygląda mniej więcej panel zleceń. Tutaj akurat wybrałam proste zadanie. Z grubsza ujmując:
1) kontaktujemy się z zleceniodawcą przy pomocy telefonu lub komputera;
2) wykonujemy lampę przy użyciu fabrykatora;
3) odsyłamy ją zleceniodawcy przy użyciu skrzynki na listu lub komputera (UWAGA: nie jestem pewna czy to był jednorazowy bug i czy był on spowodowany, delikatnie rzecz ujmując, sajgonem jaki mam w grze, ale raz podjęłam zlecenie dotyczące wyrobu kilku soków - dwa wysłałam za pomocą kompa, ale jeden wysłałam skrzynką na listy i tego ostatniego mi nie zaliczylo. Nie chcę wyciągać pochopnych wniosków, ale na wszelki wypadek radzę zwrócić na to uwagę i, dla ogólnego dobrostanu, jednak korzystać z kompa ;) ale to już musicie sobie ustalić samodzielnie - proszę tutaj o ewentualne info, bo w razie jakby ten bug pojawiał się tylko u mnie, to zmodyfikuje tę uwagę ^^).
Także karierka przyjemna, wymagająca jedynie sprzętu i rozwinięcia umiejętnosci na wymagany w zleceniu poziom.

Jutro spróbuję przelecieć przez aspirację i zdać relację z drugiej kariery, która doszła w dodatku, czyli kariery miejskiego projektanta. Dodatkowo w pierwszym poście uzupełniłam info dot. maksymalnego poziomu umiejętności wytwarzania i cechy, którą otrzymujemy za jej wymaksowanie.
Kłaniam się.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3416
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 13 cze 2020, 13:05

Ja tylko dodam, że barwników na początku jest tylko kilka. Odblokowują się w miarę doskonalenia umięjętności wytwarzania. W sumie jest ich chyba dziewięć albo dziesięć (liczyłam w debugu, więc mogłam coś pominąć). Jest nawet barwnik - pepitka - cokolwiek to znaczy :) To znaczy wiem, że to wzór kratki - taka specyficzna "kurza stópka", ale jak ona się objawia na wyprodukowanych przedmiotach, tego nie wiem :( Soków, wody sodowej i napojów musujących też jest bardzo dużo, i mają takie działąnie jak malowane obrazy wzmacniające nastrój, czy owoce zbierane w Selwadoradzie z drzewa wrażeń.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3338
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 14 cze 2020, 01:05

Ja tylko podziękuję, sam nie zawsze mam cierpliwość (ba! z reguły jej nie mam) do odkrywania wielu rzeczy więc Twój samouczek bardzo przyjemnie posamoucza także mnie, dzięki baaardzo! :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 680
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » poniedziałek 15 cze 2020, 00:53

Uzupełniłam drugi post o informacje dotyczące owocowania soi (dzięki @Alibali). Temat jest w dalszym ciągu rozwojowy i do uzupełniania. Aspiracje i karierę opiszę, mam nadzieję, ze już na 100%, jutro ;)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 16 cze 2020, 13:24

Co do wysylania do klienta - wcale nie trzeba korzystac ani z komputera, ani skrzynki, Wchodzimy do wyposazenia sima klikamy na wytworzony obiekt i mamy opcje "wyslij do klienta aby zaakceptowal. Zaewsze działa. Robienie czy w fabrykatorze czy w warsztacie swiec, czy w wytworni napojow czegokolwiek bez zlecenia jest zawsze nieoplacalne, Za wykonanie trzech swiec klient zapaci od 220 do 400 dolarow - to samo z kazdym innym produktem wiec bez kariery wolnego strzelca wytworcy tworzenie czegkolwiek jest bez sensu,

Bug w hodowli robali:
Nie nalezy kontyuowac hodowli po zbiorze paliwa. Czyscimy skrzynke i zakładamy natępna hodowle - najlepiej najtańszą inaczej bedziemy godzinami je pielegnowac i nic z tego nie wyniknie. Przy takiej wymianie hodowli pielegnacja nie jest potrzebna, co najwyzej potrzebna jesli przegapilismy opcje zbioru paliwa i stan robali sie pogorszył. Paliwo zbieramy po 25 godzinach od zalaozenia hodowlil. trzeba tego pilnowac!

Głosowania
Kiedy mamy juz na gorze tabeli 4 przeglosowane plany rozwoju to nie mozemy juz glosować wcale.
Mozemy jedynie znieść z tablicy taki plan i wtedy opcja glosowania znów bedzie czynna dla nas.
Aby zniesc taki plan mamy na to praktycznie piatek, sobote, niedziele i musimy w tym czasie zebrać najmniej 5 podpisow pod projektem zniesienia, No i to jest prawie nie do pzreskoczenia, bo nie mamy zadnej gwarancji czy nawet dobry przyjaciel nam to podpisze. Opcja "Popros o poparcie zniesienia" jest zawsze na simie NPC w dziele Przyjazne, czy sim nam to podpisze czy nie to totolotek. Potrafi podpisac sim z ktorym wymienilismy jedno zdanie gdy zaprzyjaźnieni" simowie odmówią poparcia dla naszego "zniesenia planu" Zdaje sie jednak ze im wyzszy poziom charyzmy nasz sim ma tym czesciej NPC beda nas popierać.
Ostatnio zmieniony niedziela 21 cze 2020, 15:16 przez kreatora, łącznie zmieniany 1 raz.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » sobota 20 cze 2020, 21:41

@Ktosik Jak juz kupisz ten dodatek :)

Maly poradnik dla tych co zaczynaja po raz pierwszy w starterze, bez kasy zycie eko :)
Jesli zaczynamy nową grę w Green Harbour najlepiej wybrać do osiedlenia jedna z dwoch dzielnic ze sladem zielonym. Jednak jesli chcemy mieć poziom Trudny od startu wybieramy dzielnice portowa najbrudniejsza.
Obowiazkowo dajemy parceli ceche Naturalna studnia i Geotermalna/
Natychmiast wyłaczamy w opcjach gry dostepnych z tryb rozgrywki "Glosowanie simow NPC" i to wylaczamy w momencie wyboru swiata do osiedlenia ! Jak sima juz wsadzimy na dzialke i dopiero wtedy to wylaczymy to juz tam bedzie jakis kretynski Plan, Jesli chcemy mieć gre trudniejszą nie wylaczamy tego głosowania simów NPCi stajemy na głowie aby został zatwierdzony Plan Zielone Ogrody czy jakos tak niepamietam dokladnie nazwy ale w nazwie jest słowo Ogród, zdobywajac poparcie dla tego planu przekonując innych simów by nasz Plan poparli.
Jesli zaczynamy w starterze to natychmiast sadzimy wszystko co tylko mozemy posadzic na dzialce. W dzielnicy ze sladem zielonym wzystkie rosliny blyskawicznie osiagna satus Doskonale bez specjalnej naszej pomocy. Rozliny rzadkie kupujeny na straganie w Mishuo - pomidory,marchew, cebula,jablko, ziemniaki, jeżyny, granat. Smoczy owoc mozemy wyłowic w jednym ze stwow z rybami al takze w Sulani na wyspie, ale bedzie potrzebny wyższy poziom wedkarstwa i mamy malą szansę by na to. Kwiaty - roze i sterlicje zbieramy na festiwalu milosci o ile zaczelismy grę wiosna co jest opcja najlepszą. Jak zbierzemy te róze i sterlicje i posadzimy je to ozaczniemy oplywac w kase. A kasa bedzie nam bardzo potrzebna.
Opcja szczepienia jestt komplenie zepsuta i nigdy nie dostaniemy smoczego owocu nawet z najbardziej poprawnie zaszczepionych roslin. Najlepiej w ogole niczego nie szczepić! Chyba ze chcemy wypelnic aspiracje... Rozliny sezonowe sadzimy poza dachem - beda owocowac lepiej niz przykryte dachem, Po sezonie przenosimy roslinty pod dach a na zewnatrz przenosimy rosliny z danego sezonu, Troche z tym roboty,,,,
Uwaga nie kupujemy kosza na smieci. a w zadnym wypadku ekologicznego kosza z bazy game. Ciulamy kase na ten smietnik duzy ktory ustawimy pod domem. Nie pozwalamy simowi zmywac naczyń! Talerze w trybie budowy umieszczamy w wyposazeniu rodziny, Zamiast smietnika na poczatku kupujemy ekologcze pudelko za 50 simelonow - bedzie w przechowywanie tam gdzie sa skrzynie do przechowywania obiektów. W te pudlo wkladamy wszystkie smieci poowstale podczas naparwy urzadzeń, a talerze wkladamy do wyposazenia rodziny przelaczajac sie w tryb budowy.
Za to kupujemy ul ktory jest bardzo eco i dostarczy oprocz miodu takze wosku ( oczywiscie musimymiec dodatek Cztery Pory roku)
Teraz stajemy na głowie aby jak najszyciej zdobyc poparcie dla planu ogrodnictwo.
Kiedy mamy plan zatwierdzony "Zielone ogrodnictwo" zbieramy kasę z ogrodu na zakup restoratora, ula i wytworni napojow. Podciagamy majsterkowanie sima w gore ile sie da - a takze Wytworczosc za pomoca podreczników.
Zaczynamy wytwarzac napoje najlepiej z 1 owocu nawet jak juz bedzie opcja by wyrabiać z 5 dopoki nie mamy poziomu drugiego w wytwarzaniu bo na tym nie starcimy choc kasy z tego duzo nie bedzie a takze z bazylii , piertruszki lub nason soi o ile udalo nam sie takie nasiona zdobyć i posadzic soję. ( Z soi oprocz normalnych ziarenek zbieramy takze wosk sojowy ale musimy wydac simowi osobne polecenie klikajac na soi aby to zebrał) Nie uzywamy marchewki , grzybow, czosnku, pomdorów czy szpinaku do wyrobu napojów.
Sprawdzamy na skrzynce pocztowej po zrobieniu skrzynki napojów czy juz mamy dostepna opcje wysylania napojów do wyceny. Aby tya opcja zaistniała musimy mieć skrzynke napoi w wyposazeniu naszego sima. Nastepnego dnia po wyslaniu otrzymamy niezla sumke za te wycenione napoje.
W miedzyczasie jesli juz kupilismy ten duzy śmietnik poddajemy recyklingowi te talerze, smieci i rożnosci ktore wyciągniemy z naszego duzego smietnika, a ktore nam sie nie przydadzą. . Nie warto szukac tych rzeczy w innych dzielicach ani na smietnikach publlicznych bo nic tam nie znajdziemy specjanego, Po bara bara w naszym domowym śmietniku zawsze wyleca smieci w ktorych możemy szukac czesci do ulepszen. a śmieci ktore nam po tym pozostana po poddaniu recyklingowi dadza nam duzo pozytecznych czesci, Roslin nie oplaca sie recykihgować.
W mieszyczasie jesli uda nam sie nazbierac kasy kupujemy skraplacz wody - umieszczamy go pod dachem jesli jeszcze nie mozeny go ulepszyc aby byl pioruno odporny uraz wiatraki male energetyczczne i panele słoneczne na dach . Teraz jesli uda nam sie nazbierac pieniedzy na fabrykator mozemy zaczac kariere projektanta. Wyrabianie swiec jest malo oplacalne i przydaje sie jedynie jesli wybierzemy kariere wytwórcy w dziale"wolny strzelec" ktora to kariera niczego nam nie odblokuje ani nie przyniesie zadnych korzysci oprocz kasy, gdy w karierze projektanta poszczególne poziomy kariety umozlwiaja nam tworzenie nowych rzeczy, Oczywiscie w miedzyczasie ulepszamy nasz prysznic, wannę kuchenke, komputer czy telewizor aby byly enegro oszczedne albo posiadaly redystrybutor wody Na starcie jednak nie warto inwestowac w komputer czy TV - potrzebe bedą szachy i podreczniki - mozna dolozyc radio - to zapewni rozrywke, a nie zżera prądu. Logika bedzie mam potrzebna... W dalszej kolejnosci dokladamy komputer. Nie warto kupowac nedznych modeli bo po wymianie na lepszy znow trzeba bedzie go ulepszac.
Jesli chcemy dostac zaliczenie od kontrolera wykonywania planu "ogrodowego: i co za tym idzie dostać dotacje musimy hodowac robaki na biopaliwo oprocz hodowania roslinek. Pamietając o bugu opisanym wyzej, w jednym z postów.
Pilnujemy planow na tablicy planow - powiny byc tam 4 plany,
Jesli chcemy zmienic plan na inny zaczynamy najpierw znosenie jednego z tych 4 planów -potrzebujemy najmniej 5 glosow innych simow aby to znieść. Moga to byc nasi simowie z innej rodziny a nawet mieszkajacy w innych osiedlach, ale muszą przebywac w dzielnicy naszego sima w tym czasie. Nie mozna zbierać gloaów w innych dzienicach niz w tej w ktorej mieszkamy,

W sumie jest naprawde co robić
Bananowka, wisniowka, cytrynówka, wino z winogron. Za napoje z granatu mój sim dostał przeszlo 3 tysiace simelonów i specjalna pochwale XD. Wprawdzie troche trzeba tych butelek napoi naprodukować zanim sie osiagnie 5 poziom ich wytwarzania, ale to sie oplaca i raczej na nich nie stracimy jesli bedziemy na poczatku wyrabiac je z tanich roslin.

Uwaga!
Nie kupujemy sztalug! Na poczatku mozna na tym zarobic ale mniej niz z ogrodu a potem mozna nawet stracic , gdy kupimy płotno za stowe a za obraz dostaniemy 70 dolarów.

Wiecej o bugach tego dodatku i jak sie ratowac w nastepnych trzech postach
Ostatnio zmieniony piątek 15 sty 2021, 00:20 przez kreatora, łącznie zmieniany 13 razy.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Karo_Min
Redaktor
Posty: 330
Rejestracja: środa 02 maja 2018, 13:38
Origin ID: Karo_0Min

Post autor: Karo_Min » niedziela 21 cze 2020, 13:04

Dzięki Elu @kreatora za info o bugu z robalami,już się gotowałam jak mi kolejny raz robale nie dojrzewały :14-face-throwing-a-kiss:
Świetny poradnik nam powstaje :a_bravo:
Dodam od siebie taką ciekawostkę, nie wiem czy wszyscy wiedzą,że z miodu z naszego ula również wyprodukujemy napitek w warzelni.
Także wasze zdrówko za ten ogrom wiedzy
Załączniki
21.06.2020_12-41-07.png

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 21 cze 2020, 15:59

Ciag dalszy:
Po pewnym czasie slad ekologiczny spadnie nam do neutralnego, To jest przez design i nic na to nie poradzimy. Jak to zmienić bez kantowania kodami? Pilnujemy by na talblicy byly nastepujące cztery plany. Poniewaz moj sim zyje w Kameiniolomach, to na dzis mam planY: Ekologiczne urzadzenia - czy cos w tym rodzaju. Jak to dziala : po pewnym czasie na domach - dekoracjach pojawiaja male turbiny eergetyczene i panele sloneczne, a w ogrodach tych domow skraplacze wody. Omijamy szerokim łukiem plan ekoprzetwarzanie o ile nie chcemy by nasz sim samodzielnie i samowolnie, nieupilnowany nie zecyklingowal sobie wszystkiego co nosi wyposażeniu łacznie z miotla do latania ktora ma gdy jest czarodziejem. Na ślad ekologiczny ten plan dziala zerowo i jest raczej tym jednym z niechcianych planów, Taki dowcip EA.
Nastepnie mam - to byl moj piewrszy plan i wciaz jest na tablicy "Ekologiczne orodnictwo" - w ogrodkach domow dekoracji pojawia sie zieleń. Nastepny plan to" Zielone Kamieniołomy" - wyrasta las swierkowy w okolicy, a ślad ekologiczny zmienia nam sie po tygodniu od wdrozenia tego planu znowu na zielony,
Ostani plan to "Nowoczesne kamieniołomy " czy jakos tak. Zaczynaja znikac smieci , szczury, rozwalajace sie samochody a pokazuja sie eleganckie sportowe wozy parkujace w bocznych uliczkach, To dzieje sie powolutku i powoli rozprzestrzenia sie na cała dzienicę. U mnie to sie dopiero zaczelo ale juz uliczka przy ktorej mieszka mój sim wyglada uroczo.
Nie wiem czy oprocz planow na ten slad ma wpływ to co dzieje sie na naszej parceli ale rownolegle pilnowalam aby w mojej chacie wszystkie urzadzania byly ekologicznie usprawnione, Chyba duzy wplyw ma pozytywna ocena kontrolera wykonywowania planu,
Gwoli informacji na dzis mam 2 turbiny stacjonarne, 4 turbiny na dachu , 4 sklaplacze wody - nie wiem jaki to ma wplyw na slad ekologczny ale zdecydowanie ma wplyw na rachunki, bo pomimo osiadania basenu , wanny z hydromasazem, TV sciennego, komputera z wyzszej polki moje rachunki grawituja w okolicy 100 dolarów. Chyba czas pomyslecćo potomstwie XD
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 25 cze 2020, 03:24

Ciąg dalszy. Plus korekta na temat zielonego śladu ekologicznego,
Uwaga: Dla ułatwienia sobie życia maszynę do recyklingu będę nazywać tutaj restoratorem
Ekologiczny zielony ślad wasza dzielnica będzie mieć wtedy kiedy wasze rachunki za chatę zejdą do zera albo będą na plus. Trzeba mieć nadwyżkę w produkowanym prądzie i wodzie.

Dodatkowo każdy sprzęt użytkowy w naszej chacie podłączony do wody lub prądu może mieć ślad zielony, neutralny lub przemysłowy. I tak telewizor od startu ma ślad przemysłowy, Reszta czyli komputer, lodówka czy kuchenka i obiekty korzystające z wody mają ślad neutralny. No i to niestety na dłuższa metę likwiduje nam ślad zielony.
Jak to zmienić. Jeśli ulepszenia będziemy dokonywać częściami ekologicznymi z fabrykatora obiekt taki jak telewizor straci swój ślad przemysłowy.
Oczywiście nie wszystkie ulepszenia da się wykonać częściami ekologicznymi - 2 maksymalnie trzy na danym obiekcie, ale na przykład jak ulepszycie prysznic , wannę czy kibelek za pomocą tych części to te obiekty zmienia ślad ekologiczny na zielony, co zdecydowanie pozwoli wam ten szybciej ślad zielony na waszej parceli osiągnąć i utrzymać.
Dlatego tak ważne jest od startu mieć ten restorator. Te części do ekologicznych ulepszeń tworzymy w fabrykatorze z molekuł z restoratora. Potrzeba będzie nam ich mnóstwo więc lepiej zacząć je zbierać od początku gry.
Jedna ferma owadów zapewnia nam tylko jeden karnister biopaliwa.
Ale ... zamiast biopaliwa możemy użyć 2 molekuły z restoratora - jest to równowartość zbiornika paliwa. 1 ryba przerobiona w restoratorze daje nam 6 tych molekuł czyli 3 zbiorniki paliwa. Dodatkowym plusem jest ze możemy mieć zero umiejętności majsterkowania ulepszając obiekty częściami ekologicznymi - ujemną stroną jest ze ulepszając eko ulepszeniami nie uczymy się tego majsterkowania.
Niestety musimy mieć jedna fermę owadów jeśli nie chcemy by nam kompostownik w kiblu wybuchł no i taka ferma to warunek zaliczenia pozytywnie kontroli - to ją mamy ale tylko jedną.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » sobota 27 cze 2020, 13:19

Bardzo ważne info!!!
Na dzis dopóki EA nie wypuści aktualizacji naprawiajacej bugi w tych planach zalecane jest - oficjalnie - natychmiast wylączyc glosowanie NPC w opcjach gryl
Niestety nie pomaga to w już istniejących sejfach, ale jeśli zaczynacie nową grę należy zrobić to NATYCMAST jescze w screnie wyboru swiata zanim wybiezecie Swiat, bo po wprowadzeniu rodziny na parcele glosowanie juz bedzie zaczete i we wszystkich innych okolkicach powybieraja jakies idiotyczne plany!

Update 01.11. 2020
Ci ktorzy nieopatrznie nie wylaczyli glosowania NPC i dzialania Planow a nie chca zaczynac gry w nowym sejfie niech sie zaopatrza w te dwa mody,
Uzywam oba a mam wylaczony wplyw eko, Dlaczego? Bo nawet z wylaczanym eko przeglosowujesz plan i inspektorzy sie pojawia w chacie. A bug jest taki ze kretyn inspektor sprawdza czy kompostownik jest podlaczmy na przyklad do telewizora. Nie jest? Rodzina nie spełnia wymagan planu i bedzie kara! Tego EA nie naprawila w fixsie o zgrozo!
Pomimo, ze ich tworca zaznaczyl ze jeden z nich nie jest potrzebny juz po updajcie EA okazalo sie ze potzrebny jest - tworca przycisniety do muru osobiscie przeze mnie oswiadczyl ze faktycznie moze być potrzebny bo on nie sprawdzil tak dokladnie tego updajtu EA, bo zajmuje sie innymi bgami gry na dzis - pasjonat. , Tyle wie ze po updajcie ten mod nie szkodzi i dlatego go zostawil do pobrania a nie usunal.
Zaden z tych modow nawet ten niby "nieaktualny" nie zaszkodzi grze. Modow szkodzacych grze on nie ma na swojej stronie bo je natychmiast wywala, Pniewaz to jednoczesnie helper z teamu Crinrict i moj znajomy z netu to mu aboslutnie wierze.Crin by go udusila gdyby jego mody byly szkodliwe gdy ona sama je poleca. No i ja też bym go uszkodzila slownie na discordzie gdzie sie spotykamy XD
https://simvasion.com/eco-lifestyle-interactions-fixes/
https://simvasion.com/nap-autonomy-fixes/
Ostatnio zmieniony środa 04 lis 2020, 02:23 przez kreatora, łącznie zmieniany 4 razy.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 - rozgrywka”