The sims 4 - ekologiczne potyczki: co i jak?

Mnóstwo ciekawych porad ułatwiających rozgrywkę w The Sims 4
Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Re: The sims 4 - ekologiczne potyczki: co i jak?

Post autor: kreatora » sobota 04 lip 2020, 06:03

Jest mod ktory naprawia nasze simy i simy w naszych innych rodzinach gdy mamy wiecej niz jedna rodzine a gdy nimi nie gramy w danym momencie "zarazają" sie tym cholernym planem w ktory maja w swojej okolicy, Wazne bo to naprawia wszystkie dzieciaki urodzone w grze, To nie zmienia nic w pliku sima tylko kiedy sim przejdzie przez loading screen to dzieki temu modowi pozbedzie sie tych wszyskich dodatkowych dziwacznych zachowań i ukrytych cech jakimi obdarzyl go jakis cholerny Plan. Zapisane do biblioteki simy juz bedą "czyste" dzieki temu.
https://simvasion.wordpress.com/portfol ... omy-fixes/
I jeden gosc potrafił to zrobic a EA nie umie! :cat_torch:
Mod jest malutki ma 14kb - jedynie wrzucamy go do mods i nic nas wiecej nie obchodzi
Jak EA zrobi patch - czytaj jak ten mod ukradnie i włozy go do łatki to sie go wyrzuci. Na razie bedzie nas ratował przed materializujacymi sie znikąd skrzypcami i.t.p
Ostatnio zmieniony środa 08 lip 2020, 13:09 przez kreatora, łącznie zmieniany 1 raz.
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 08 lip 2020, 13:04

Nastepny mod ktory naprawia ladujace w wyposazeniach kostki gliny, kostki przyszlosci , chroni twoje mienie i mienie na lokalach publicznych przed kradzieżą - nie wszystko ale prawie wszystko - 19 kb tylko - wrzucasz do mods i zapominasz az do aktualizacji EA z poprawkami tego dodatku ( dokladnie tak samo tak jak z modem poprzednim od tego genialnego tworcy)
https://simvasion.wordpress.com/portfol ... ons-fixes/
Tu opis jak to działa

A stad pobierasz bezposrednio;
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 23 lip 2020, 00:37

Tu sa dwa linki bezposrednio do dwoch nowych wersji modów przez simvasion o ktorych pisalam wyzej wywalcie poprzednie wersje i pobiezcie nowe z tych linków
Sa na dysku Googla dlatego nie widac co to jest ale recze glowa i swoim slowem ze to sa bezpieczne linki a co to jest mozecie jeszcze raz przeczytać tutaj oraz opinie graczy o tych modach
https://simvasion.wordpress.com/portfol ... omy-fixes/ oraz https://simvasion.wordpress.com/portfol ... ons-fixes/
Neighbourhood Action Plan Autonomy Fixes

Eco Lifestyle Interactions Fixes
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
olivkasims
Felietonista
Posty: 146
Rejestracja: czwartek 25 lip 2019, 09:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Origin ID: olivkasims

Post autor: olivkasims » środa 05 sie 2020, 16:24

Dopiero po prawie dwóch miesiącach grania z dodatkiem Eco , ujawnił się mój głęboko skrywany geniusz i wpadłam na to że nie tylko plany zielone są ważne by zmieniło się otoczenie ale również Plan nowoczesnego rozwoju Kamieniołomu Grimsa :03S-face-with-tears-of-joy: :a_rolling: Brawo ja :a_bravo:

I tak już w końcowym efekcie wygląda ta okolica :hearts/green-heart:
05.08.2020_16-08-13.jpg
05.08.2020_16-06-58.jpg
Więc jak ktoś zaczyna zabawę z dodatkiem i chce zobaczyć szybko zmiany to niech wdroży od początku ten właśnie plan :12-smiling-face-sunglasses:
Zauważyłam też że pozostałe otoczenia nie mają możliwości wdrożenia tego planu więc w Oazis czy w Wierzbowej Zatoczce budynki się nie zmienią , chyba że znów czegoś jeszcze nie odkryłam :09-winking-face:

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 05 sie 2020, 21:04

@olivkasims
Hm.. chyba nie do koća te zmiany u ciebie doszly bo to sie zmienia kawalkami co tydzień nastepna zmiana - czasem mala. W tych alejkach miedzy domami powinno byc od metra kwiatów :)
Odkryłaś juz wszystko. Bo nawet jesli zapiszesz parcele społeczną do biblioteki - mozna ja przerobic po swojemu - i postawisz ja w Oazis czy Wierzbowej Zatoczce nie zapominajac o tablicy ktora stawiasz pierwszą na takiej działce zmieniajac jej przeznaczenie na przestrzen spoleczną , potem na talicy zmieniasz przeznaczenie tej parceli na publiczny ogrod glosowaniem - a potem stawiasz jzu ten własciwy publiczny ogrod to i tak nie bedziesz miała na tej tablicy opcji zmiany tego sasiedztwa. Wszystkie inne plany bedziesz tam miała i przy ich pomocy jest opcja dodac zielony ślad ekologiczy calemu sasiedztwu na przyklad w Oazis ale EA nie wysiłiła sie na tyle by dla kazdego sasiedzta miast innych niz Evergreen Harbour dorobic te zmiany graficzne okolicy. Niestety.. Juz to przerobilam i nic sie nie zmieni ani w Zatocze ani w Oazis ani w zadnym innym osiedlu z gry, Szkoda bo to by naprawdę wzbogacilo ten dodatek. No ale wiadomo - za duzo pracy dla ludzi z EA to by było. Jedyne co uzyskasz sladem ekologicznym w pozostałych osiedlach to efekt zorzy polarnej.Choc zorza polarna w Oazis wygląda glupio... Na szczescie nie dodali tej zorzy do Sulani...
Najlepiej po tych zmianach wygladaja Kamieniołomy bo juz te sasiedztwo ze stacja kolejowa takie zachwycajace nie jest.
Jescze nie przerobilam dzielnicy przemyslowej - ona jest z zamyslu EA tą ktora ma miec przemyslowy slad ekologoiczny i tez sie zmienia po wdrozeniu planu i ci ktorzy to zrobili pisza ze fajnie wyglada, Tej dzielnicy portowej lepiej nie przerabiac na zielony slad ekologiczny bo trzeba by bylo przebudować w niej wszystkie tam stojace domy wymieniajac sciany dachy i podlogi na takie z zielonym sladem. No i tam publiczna parcela powinna byc albo Targowiskiem albo przestzrenią ktreatywna - ale kreatywnych i innnych tego odzaju planów, poza ekologicznymi lepiej nie tykać bo one powodują koszmarne bugi.
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
olivkasims
Felietonista
Posty: 146
Rejestracja: czwartek 25 lip 2019, 09:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Origin ID: olivkasims

Post autor: olivkasims » środa 05 sie 2020, 21:58

Tak Elu zgadza się u mnie też co tydzień coś się zmieniało i potem wyświetlił mi się komunikat że wszystkie zmiany w kamieniołomie już się dokonały i że nie wystarczyło środków na elewacje pozostałych domków , jakoś tak 😜więc myślę że to koniec zmian w tej dzielnicy ,a ty masz inaczej ?

A tak po wdrożeniu tego planu upiększania wyglądają inne dzielnice Evergreen Harbor

PORT OBIETNIC (wesoło pomalowane te wielkie zbiorniki ) :03S-face-with-tears-of-joy:
06.08.2020_13-29-19.jpg
STACJA POD SOSNAMI
06.08.2020_13-32-56.jpg
06.08.2020_13-36-56.jpg
Ostatnio zmieniony czwartek 06 sie 2020, 13:48 przez olivkasims, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 06 sie 2020, 05:15

@Ktosik Jak juz kupisz ten dodatek :)

Maly poradnik dla tych co zaczynaja po raz pierwszy w starterze, bez kasy zycie eko :)

UWAGA !!!
Kiedy zaczynamy grę jeszcze przed osiefleniem rodziny na parceli kiedy jestesmy w trybie wyboru swiata do osiedlenia NATYCHMIAST wchodzimyy w opcje gry i wylaczamy głosowanie simów NPC! Jesli zapomnimy to zrobic i osiedlimy sima na parceli już bedzie za pozno. Na tablicy bedzie juz przeglosowany jakis idiotyczny plan i bedziemy mieli plagi zlodziei w najgorszym wypadku a w najlepszym pijanych simów,Jesli gramy dwoma rodzinami to MUSIMY to wylaczyć , bo ta rodzina ktora rzadziej gramy zostanie "zarazona" przez ten PLAN i jej simy zaczna sie zachowywac dziwacznie - grać na nieposiadanych skrzypcach , nieustannie gotowac - lub ich chata zoestanie wyelniona kawalkami gliny, Czaem to sie dzieje wszystko naraz..


Jesli zaczynamy nową grę w Green Harbour najlepiej wybrać do osiedlenia jedna z dwoch dzielnic ze sladem zielonym. Jednak jesli chcemy mieć poziom Trudny od startu wybieramy dzielnice portowa najbrudniejsza.
Obowiazkowo dajemy parceli ceche Naturalna studnia.
Wyłaczamy w opcjach gry dostepnych z tryb rozgrywki jeszcze w opcji wyboru swiata ZANIM odsiedliny rodzine na parceli "Glosowanie simow NPC" - albo jesli chcemy mieć gre trudniejsza stajemy na głowie aby został zatwierdzony Plan Zielone Ogrody czy jakos tak niepamietam dokladnie nazwy ale w nazwie jest słowo Ogród, zdobywajac poparcie dla tego planu przekonując innych simów by nasz Plan poparli. Nastepnie idziemy na parcele komunalną aby zaglosowac na "przetsrzen publiczna - albo targ albo ogrody - kreacyjnej sie nie oplaca robic,
Jesli zaczynamy w starterze to natychmiast sadzimy wszystko co tylko mozemy posadzic na dzialce. W dzielnicy ze sladem zielonym wzystkie rosliny blyskawicznie osiagna satus Doskonale bez specjalnej naszej pomocy. Rozliny rzadkie kupujeny na straganie w Mishuo - pomidory,marchew, cebula,jablko, ziemniaki, jeżyny, granat. Smoczy owoc mozemy wyłowic w jednym ze stwow z rybami al takze w Sulani na wyspie, ale bedzie potrzebny wyższy poziom wedkarstwa i mamy malą szansę by na to.
Kwiaty - roze i sterlicje zbieramy na festiwalu milosci o ile zaczelismy grę wiosna co jest opcja najlepszą. Jak zbierzemy te róze i sterlicje i posadzimy je to ozaczniemy oplywac w kase. A kasa bedzie nam bardzo potrzebna.
Opcja szczepienia jestt komplenie zepsuta i nigdy nie dostaniemy smoczego owocu nawet z najbardziej poprawnie zaszczepionych roslin. Najlepiej w ogole niczego nie szczepić! Chyba ze chcemy wypelnic aspiracje... Rozliny sezonowe sadzimy poza dachem - beda owocowac lepiej niz przykryte dachem, Po sezonie przenosimy roslinty pod dach a na zewnatrz przenosimy rosliny z danego sezonu, Troche z tym roboty,,,,
Uwaga nie kupujemy kosza na smieci. a w zadnym wypadku ekologicznego kosza z bazy game. Ciulamy kase na ten smietnik duzy ktory ustawimy pod domem. Nie pozwalamy simowi zmywac naczyń! Talerze w trybie budowy umieszczamy w wyposazeniu rodziny albo przeciagamy myszką do skrzyni.( skrzzynie neistety trzeba kupic ale ten karton- skrzynia z Eko dodatku jest bardzo tani)
Teraz stajemy na głowie aby jak najszyciej zdobyc poparcie dla planu ogrodnictwo. Nie mozna dopuscic aby NPC simy wybraly Plany typu "Co twoje to moje" " Bez grzecznosci " Dobrze nawodniony" albo podobne idiotyzmy.
Kiedy mamy plan zatwierdzony "Zielone ogrodnictwo" zbieramy kasę z ogrodu na zakup ula i wytworni napojow. jesli podejmiemy kariere projektanta maszyne do recyklingu i maszyne do wtrwarzania dostaniemy w przezencie w momencie awansu. Podciagamy majsterkowanie sima w gore ile sie da - a takze Wytworczosc za pomoca podreczników.
Zaczynamy wytwarzac napoje najlepiej w trakcie nauki z jednego owocu a pozniej z nasion soi o ile nasiona zdobyć i posadzic soję. Wladamy do saturatora maks 2 owoce nawt gdy mamy opcje juz aby tam wsadzic wiiecej dopóki nie osiagniemy 4 poziomu wytwarzania, ( Z soi oprocz normalnych ziarenek zbieramy takze wosk sojowy ale musimy wydac simowi osobne polecenie klikajac na soi aby to zebrał) Nie uzywamy marchewki , grzybow, czosnku, pomidorów czy szpinaku. Nawet napoj zrobiony na starcie z jedznego owocu sa nam zysk - groszowy ale zawsze zysk. Na poziomie 5 wytwarzania juz mamy dostepna opcje wysylania napojów do wyceny. Aby ta opcja zaistniała musimy mieć skrzynke napoi w wyposazeniu naszego sima. Nastepnego dnia po wyslaniu otrzymamy niezla sumke za te wycenione napoje. Najbardziej sie oplaca robic wode sodową. Te mozliwosc uzyskamy na poziomie 4 wytwarzania, Wrzucamy tyle owocow do saturatora ile daje krzak jednorazowo - winogrona trzy, ananasy trzy ale bananów juz 5. Kwiatow to dotyczy videntycznie - jesli zbieramy trzy kwiatki to wrzucamy tzry - jak damy wiecej to bedzie nieoplacalne,
W miedzyczasie poddajemy recyklingowi te talerze, smieci i rożnosci ktore wyciągniemy z naszego duzego smietnika, a ktore nam sie nie przydadzą. Kompostem i stertami jedzenia nawozimy roslinki w ogrodzie Nie warto szukac tych rzeczy w innych dzielicach ani na smietnikach publlicznych bo nic tam nie znajdziemy specjalnego, Po bara bara w naszym domowym śmietniku zawsze wyleca smieci w ktorych możemy szukac czesci do ulepszen. a śmieci ktore nam po tym pozostana po poddaniu recyklingowi dadza nam duzo pozytecznych czesci, Roslin nie oplaca sie recykihgować
Urzadzenia w chacie ulepszamy - prysznic, wanna , zlew - dodajemy opcje recyklingu wody a do urzadzen lekrycznych - energo oszczedne
W miedzyczasie jesli uda nam sie nazbierac kasy kupujemy skraplacz wody - umieszczamy go pod dachem jesli jeszcze nie mozeny go ulepszyc aby byl pioruno odporny uraz wiatraki male energetyczczne na dach albo panel sloneczny na dach - lepiej wygłada XD. Wyrabianie swiec jest malo oplacalne i przydaje sie jedynie jesli wybierzemy kariere wytwórcy w dziale"wolny strzelec" ktora to kariera niczego nam nie odblokuje ani nie przyniesie zadnych korzysci oprocz kasy, gdy w karierze projektanta poszczególne poziomy kariety umozlwiaja nam tworzenie nowych rzeczy, Oczywiscie w miedzyczasie ulepszamy nasz prysznic, wannę kuchenke, komputer czy telewizor aby byly enegro oszczedne albo posiadaly redystrybutor wody Na starcie jednak nie warto inwestowac w komputer czy TV - potrzebe bedą szachy i podreczniki - mozna dolozyc radio - to zapewni rozrywke, a nie żera prądu. Logika bedzie mam potrzebna... W dalszej kolejnosci dokladamy komputer. Nie warto kupowac nedznych modeli bo po wymianie na lepszy znow trzeba bedzie go ulepszac.
Jesli podejmiemy kariere projektanta to fabrykator dostaniemy jako przemie do awansu chyba na poziomie 5 albo szostym kariery jako technik środowiska, W sumie wczesniej ten fabrykator wcale nam potrzebny nie jest,
Jesli chcemy dostac zaliczenie od kontrolera wykonywania planu "ogrodowego: i co za tym idzie dostać dotacje musimy hodowac robaki na biopaliwo oprocz hodowania roslinek. Pamietając o bugu opisanym wyzej, w jednym z postów.
Pilnujemy planow na tablicy planow - powiny byc tam 4 plany,
Jesli chcemy zmienic plan na inny zaczynamy najpierw znoszenie jednego z tych 3 planów -potrzebujemy najmniej 5 glosow innych simow aby to znieść. Moga to byc nasi simowie z innej rodziny a nawet mieszkajacy w innych osiedlach, ale muszą przebywac w dzielnicy naszego sima w tym czasie. Nie mozna zbierać gloaów w innych dzienicach niz w tej w ktorej mieszkamy,

W sumie jest naprawde co robić
Bananowka, wisniowka, cytrynówka, wino z winogron. Za napoje z granatu mój sim dostał przeszlo 3 tysiace simelonów i specjalna pochwale XD. Wprawdzie troche trzeba tych butelek napoi naprodukować zanim sie osiagnie 5 poziom ich wytwarzania, ale to sie oplaca i raczej na nich nie stracimy jesli bedziemy na poczatku wyrabiac je z malej ilosci owoców.

Uwaga!
1, Nie ma znaczenia jesli gramy w Evergreen Harbour jaki jest slad ekologiczny srodowiska aby okolica zmieniła sie z brudnej na śliczna. Dzielnica zmieni sie jesli przegłosujemt Plan Nowy Wyglad czy jakos tak - nawet ze sladem ekologicznym przemysłowym, Tej opcji nie ma w innych swiatach. Tam sie nic nie zmieni,
2, Nie kupujemy sztalug! Na poczatku mozna na tym zarobic ale mniej niz z ogrodu a potem mozna nawet stracić , gdy kupimy płotno za stowe a za obraz dostaniemy 70 dolarów jak mi sie zdarzyło.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 wrz 2020, 16:23 przez kreatora, łącznie zmieniany 9 razy.
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1491
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 11 sie 2020, 23:59

@Ktosik @Alibali i inni zainteresowani

Updajtowany modzik simvasion do ostatnich aktualizacji
Jesli nawet masz NPC voting wylaczony to i tak jest wciaz nie naprawiony bug z inspektorami ktorzy uznaja ze twoja rodzina nie spelnia warukow bo nie ma kompostownika przylaczonego do TV - tak to EA spieprzylaw kodach ! Jak masz za pozno wylaczone glosowanie NPC lub masz wciaz sejf z dzialajacymi Planami to pozwoli ci przezyc te zjawisko.

Prawde powiedziawszy to pobralam cala mase tych malutkich "fixów" gry od niego - jak ktos chce zobaczyc jakie jeszcze interakcje spieprzone przez EA on ponaprawiał tymi malutkimi korektami to trzeba po lewej znaleźć na tej stonie z linku dany dodatek i w to lkliknąć.
To jest genialny facet! I prytwatnie bardzo skromny i miły.
Edit 28.09.2020
Na dzis mod do Eko przez simvasion mozna znależc na jego nowej stronie
https://simvasion.com/eco-lifestyle-interactions-fixes/
Jesli nadal beda jakies problemy w grze nalezy pobrać takze ten mod
https://simvasion.com/nap-autonomy-fixes/ on dalej działa fobrze i wspolpracuje z modem wymienionym wyzej a nie wszystko EA naprawiła aktualizacja niestety
Zresztą wszystkie mody na tej stronie są aktualne, Ja je uzywaam wciąz i bardzo sobie chwale bo nawet jak masz i głosowanie wylaczone i Eko wplyw na srodwisko - to oatatnie wyłaczenie zrobione przez EA akurat nie działa, Czy to wylaczysz czy nie wciaz bedziesz mial zielony slad lub nie, a inspektorzy wciaz bedą ci kontrolować chate. Dlaczego mnie to nie dziwi?

Tam jest wiecej modów naprawiających bugi - poszukajcie po lewej stronie dodatkow ktere poszczegolne mody naprawiaja.
Dla informacji - simvasion jest takze znanym helperem, na amerykanskie HQ EA Help ( Bugs Report) - wiec doskonale zna bugi i niebezpieczenstwa aktualizacji
ORIGIN ID Kreatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 - rozgrywka”