Jeźdźcy Apokalipsy

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Jeźdźcy Apokalipsy

Post autor: Alibali » niedziela 10 wrz 2023, 23:13

Na nasze kolejne forumowe wyzwanie - #zbudujmrok2 przebudowałam domek zajmowany przez wampirze rodzeństwo Vattore - Caleba i Lilith, mieszkających sobie dotąd spokojnie w Forgotten Hollow :)

Chciałam uzyskać efekt bajkowego gotyckiego zameczku - z małym ukłonem w kierunku stylu wiktoriańskiego. Dodatkowi mieszkańcy działki to dwa temperamentne kare ogiery Lucifer i Mefisto, oraz czarny kocur Belzebub :)

Uwaga - aby wszystko się wyświetliło jak należy - użyć trzeba następujących kodów po aktywowaniu okna konsoli kodów

testingcheats true

bb.moveobjects on

bb.ignoregameplayunlocksentitlement

bb.showhiddenobjects

bb.showliveeditobjects



Czy mi się udało uzyskać to, co zamierzyłam - sami oceńcie:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


5a.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 10 wrz 2023, 23:27

Wnętrza


Plan parteru

11.jpg


Hol główny


12.jpg



Sercem każdego domu jest kuchnia, więc zaczynam od niej. Zbudowałam to pomieszczenie na planie półokrąglej przybudówki, która na piętrze przechodzi w wieżyczkę. Nad szafkami umieściłam pęczki ziół i magicznych roślin oraz amuletów niezbędnych w wampirzym menu :)

kuchnia1.jpg


kuchnia rzut.jpg



Jadalnia

13.jpg


14.jpg


15.jpg


Mniejszy hol ukrywa wejście do podziemnej części domu. Ozdobiłam go "rzeźbą" skomponowaną z trzech różnych elementów.


hol dół2.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 10 wrz 2023, 23:43

Podziemia domu składają się z trzech poziomów.

Pierwszy poziom to część rozrywkowa, że tak powiem - jest tam bar, w którym mieszkańcy oraz ich goście mogą skosztować wytworzonych w najniższej części domu własnych trunków.
A jak już nabiorą odwagi - mogą się popisywać tańcem na parkiecie, lub nawet zaprezentować umiejętności wokalne.

piwn1-2.jpg


piwn1-1.jpg



Na rzucie widoczna jest niewielka łazienka w korytarzu. W drugim końcu korytarza jest kuweta i legowisko dla kocura.


rzut piwn1.jpg



Drugi poziom to część poświęcona magii

I tu od razu mała uwaga - aby pokazały się duszki wydobywające się z magicznego kociołka - sim musi kociołek uruchomić po postawieniu parceli i zamieszkaniu.



1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg



Ogólny rzut poziomu drugiego - widać na nim kolejną łazienkę. Zastanawiałam się, czy nie umieścić tam pralki i suszarki, ale doszłam do wniosku, że to psułoby koncepcję powagi i grozy miejsca - obok bowiem znajdują się miejsca wiecznego spoczynku (albo tylko odpoczynku) wampirów. W sumie to pomieszczenie pełni więc także rolę trzeciej sypialni :P

piwn2 rzut.jpg



I wreszcie ostatni, najniższy poziom - własna winiarnia

piwn win1.jpg


piwn win2.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 11 wrz 2023, 00:17

Zeszliśmy na sam dół, więc teraz czas na wędrówkę w drugą stronę - pierwsze piętro i pomieszczenia w wieży.


Piętro to otwarty hol pełniący rolę salonu, gabinetu czy pokoju muzycznego. Nie mogłam się powstrzymać by nie umieścić w nim ślicznego gramofonu z najnowszej kolekcji. Za "moich" czasów nazywanym po prostu - adapterem Bambino:)


Ogólny widok piętra

piętro rzut.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


W akwarium - jak przystało na wampirzy dom - pływają odpowiednio groźne rybki - wampirza kałamarnica, pirania czy szkaradnice


4.jpg


Moje Bmbino :) Naprawdę jest urocze - winylowa płyta kręci się jak w prawdziwym - lekko falując :) Menu jest takie jak na pozostałych odtwarzaczach muzyki.

5.jpg




W dalszej części domu są sypialnie - jedna w wystroju kobiecym


syp1 rzut.jpg


syp1-1.jpg


syp1-2 szafa.jpg



Druga sypialnia bardziej stonowana może być sypialnią "męską"


syp2.jpg


syp2 łaz.jpg


Dopiero poniewczasie zorientowałam się, że parcela poszła jednak nie do końca dopracowana. Nie dopatrzyłam się braku pokrycia na podłodze w łazience na piętrze oraz kilku małych detali wystroju :) Rzeźba na szafce to drugi element z najnowszej kolekcji sypialnianej.

ŁAZ POPR.jpg


łaz piętro det.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 11 wrz 2023, 00:47

Kolejne piętra wieży, do której wejście prowadzi z salonu na piętrze


Pierwszy poziom wieży to tylko łazienka i przyrząd do ćwiczenia kondycji, więc zrobiłam tylko ogólny rzut z góry:

w01.jpg


Drugie piętro wieży to gabinet alchemika

w1.jpg


w2.jpg


w3.jpg



Do zbudowania tej szafy pełnej eliksirów i likworów użyłam szafek z kolekcji bibliotecznej. Jeśli nie posiadacie jej w swojej grze, to całość może sie posypać niestety. Ale żadne z szafek nie pasowały mi tutaj tak bardzo jak te z owej kolekcji, więc... zaryzykowałam...

w4.jpg

I to wszystko :)

Mieszkańcy Riders of the Apocalypse to rodzeństwo Vattore - Caleb i Lilith, którzy - jak wiemy - są mieszkańcami Mroku - czyli - wampirami.
U mnie zamieszkali wraz z dwoma rumakami o diabelskich imionach - Lucifer i Mefisto. Początkowo Mefisto był kobietą, to znaczy - klaczą, ale do całości mrocznej historii bardziej pasują dwa "męskie" diabły :P A trzeci - mniejszy diabełek to kot Belzebub.

W najbliższym czasie wrzucę do galerii całe to diabelskie towarzystwo :) - jeśli znajdą się chętni do pobrania - to będą mogli sobie wprowadzić lokatorów do wampirzego gniazda.

Parcela - wersja poprawiona - jest do pobrania w galerii pod linkiem


https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1780
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » poniedziałek 11 wrz 2023, 08:57

Pobrałam zamek w wersji nr.1, postawiłam i nawet pozwoliłam sobie zameldować jednego z jeźdźców apokalipsy - Śmierć z czarnym jak smoła rumakiem :? .

Zamek zgodnie z tematem wyzwania od najniżej położonej piwnicy po szczyt wieży, jest konsekwentnie utrzymany w mrocznej tonacji. Elewacja zamku reprezentatywna, dzięki zastosowaniu szachulców i metalowych zdobień, prezentuje się pięknie.
Wnętrza są przestronne i zachwycają ciekawymi elementami jak choćby pomysłowa rzeźba w holu. Trójpoziomowa piwnica urządzona z wypasem. Wstawienia tam pralki z suszarką byłoby profanacją tego miejsca - dobrze, że zrezygnowałaś w tego pomysłu.
Zadbałaś nawet o umieszczenie w akwarium "stosownych" rybek :o , które są odzwierciedleniem charakteru mieszkańców zamku :) .

Praca przemyślana w każdym calu i wykonana z drobiazgową wręcz precyzją. :a_bravo:


P.S Nie noszę się z zamiarem zakupu kolejnego kitu, dlatego pozostanę przy wer.nr.1, w której liczba brakujących elementów tak nie razi :) .
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 wrz 2023, 09:27 przez bobas52, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 551
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 11 wrz 2023, 09:25

Również pobrałam, skomentowałam i polubiłam zameczek w obu wersjach (choć tej drugiej jeszcze nie oglądałam w grze) i powiem szczerze, że teraz chyba będę go ustawiać w każdej grze jako domostwo rodzeństwa Vatore, bo bije na głowę budynek EA (chyba coś tam mi zniknie, ale posiłkując się zdjęciami, uzupełnię tym co mam). Dom jest przepiękny i bardzo klimatyczny, ciemne kolory powodują, że czuje się mrok... Choć z drugiej strony to nie jest ten ciężki, zły mrok. Bo wnętrza uderzają swoją przytulnością i ciepłem, aż chciałoby się tu zamieszkać, albo pobyć w ramach wakacyjnego wyjazdu i przy okazji zwiedzić całe Wampirowo. :D Podziemia intrygują i to bardzo! Szczególnie ta magiczno-mroczna część. Co ciekawe, na jednym z poziomów można spokojnie ćwiczyć karaoke i żaden z sąsiadów nie poskarży się na hałasy!

Alu, cudnie to zrobiłaś, otoczenie na zewnątrz ma taki właśnie bajkowo-halloweenowy klimat (jest śliczne i ze słodyczami na Halloween się kojarzy), zaś wnętrze jest już mroczniejsze, choć jak już pisałam - nadal przyjazne. Świetna praca! :a_bravo: :14-face-throwing-a-kiss:
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3301
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 11 wrz 2023, 15:48

@Alibali iście fantastyczny budynek , szałowy i pełen detali zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Dałaś czadu, w bryle sporo ciekawych pomysłów, podoba mi się urozmaicenie jej wysoka wieżą z ciekawym jakby mansardowym dachem (na każdym kroku widać Twoje zamiłowanie do Belle Epoque. A'propos tych wystaw światowych których temat poruszyliśmy po Twoim wpisie w innym temacie ,w Budapeszcie na jedną z wystaw powstał szereg zameczków i pałacyków prezentujących różne miejsca globu i pozostał po tym zamek Vajdahunyad (raczej nie przesadnie znany turystom a szkoda) i choć troche sie różni to kojarzy mi się z nim Twoja praca także z powodu najeżenia ozdobami wieżyczkami itd (to neogotyk więc wszystkie chwyty dozwolone).
Wewnątrz tez mi japka opadła...:O Jest klimat i tu także mam wrażenie, że ten budynek (bynajmniej w obecnej formie) musi pochodzić sprzed ok 120 lat bo zdradza to także styl wnętrz;
Połokrągłe pomieszczenie zabudowane szafkami to prawdziwe cudo choć świetny jest tez salon i pozostałe pomieszczenia. Pod widzialną warstwa znajduje się mroczny świat bo to jak widac coś dużo więćej niż tylko piwnica a trzy poziomy pełne mroku i zagadkowych miejsc kojarzą się z labiryntem prowadzącym do innego świata (może do tej alternatywnej rzeczywistości czyli drugiej mapy tego samego miasta?). Ołtarze, krypty, półki z miksturamii garnek do którego lepiej nie wchodzić ;) ... :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo:
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 11 wrz 2023, 18:13

Dziękuję moi wierni sekundanci zmagań z łopatą i kielnią :P @SimDels @Percival159 i @bobas52
Starałam się bardzo nie zawalić terminu, więc zabrałam się ostro kurcgalopkiem do roboty, parcela powstała migiem, a potem miałam dopieszczć, ale było tylko gorzej... Bo jak zwykle czegoś nie zauważyłam, czegoś nie domalowałam...

No i jak Miszka zauważyłeś - czegokolwiek bym się nie dotknęła, to wychodzi ...słoń - jak w tej piosence o malarzu nieszczęśliwym... Czyli epoka wiktoriańska, którą niestety kocham i kochać będę aż do śmierci. Amen.

Akurat tutaj ten styl wiktoriański pasuje jak ulał do mrocznych klimatów, ale wierzcie mi - do Grecyi niekoniecznie :P

Nigdy nie grałam ani wampirami, ani tym bardziej w Forgotten, ale powiem wam, że im bardziej się przyglądam, tym więcej dostrzegam urody w tej malutkiej okolicy... Spójrzcie na prześliczny krajobraz - , i bijące światłem wodospady... I jakieś tajemnicze przejścia, i rozświetlające się w nieoczekiwanych miejscach skały... Jakieś bagno z tyłu za parcelami, jakieś tajemnicze groby w spowijającej je mgle...
i tylko brak rechotania żab i krakania wron. Ale wrony latają - przemykają między drzewami to tu, to tam...

Pięknie tam wschodzi księżyc w pełni...
A gdy się ustawi ślad ekologiczny na zielony - skądinąd mroczne świerki przybierają taki radosny odcień zieleni...

Bardzo mi się ten świat podoba, a podobałby się bardziej jeszcze, gdyby był o parę parcelek większy! I żeby był prawdziwny cmentarz, a nie taki tylko - kątem u Vladislausa... Bardzo mi brak trójkowego cmentarza z Riverview :(
Na mroczne światło jest sposób, bo znalazłam modyfikację pozwalającą na wprowadzenie tam lepszego oświetlenia, ale modyfikacja ta ingeruje w pliki gry, trzba coś tam wymienić, podmienić, a tego zawsze bardzo się boję. Że gra posypie się po aktualizacji, bo trzeba coś tam wyjmować na czas aktualki, a u mnie już z pamięcią bywa kiepsko :(

Ale gdyby ktoś był zainteresowany, to wklejam linki


link do modyfikacji twisted Mexi

https://modthesims.info/d/594502/daybre ... light.html

strona twórcy tych modyfikacji (po https musiałam zrobić dwa odstępy spacją aby link nie znikał)

https: //softerhaze.tumblr.com/post/634787489178173440/lighting-mods-horse-ranch-update-every-lighting

instrukcja jak instalować

https://softerhaze.itch.io/milk-thistle ... al-and-faq

Podziwiam moderów, którzy każdą linijkęskryptów gry potrafią rozpoznać, i jak trzeba - przerobić.

Ale wracając do Forgotten i Vattore - mam mięszane uczucia co do przeróbki tych postaci. Przywiązuję się jak już kiedyś wspomniałam - do tych najbardziej charakternych pikselów stworzonych przez EA. I gdy zaczęłam przerabiać Lilith - to wyszła zupełnie nieznana postać. Więc byłoby w zasadzie bez różnicy - czy zamieszka tam Babcia Bheeda czy Diana Caliente - po liftingu. To będzie tylko imię i nazwisko - i nic poza tym.

Tu Lilith po przeróbce - to już zupełnie kto inny :(
Lili.jpg

Więc już niech Lilith pozostanie sobą - taka jak jest, nie będę więc tworzyć nowej pary - skoro ta, która jest - jest bardzo dobra. Można dziewczynie zmienić przyodziewek i fryzurę, bo akurat to każda kobieta zrozumie :)

Konie jakie są - każdy widzi... Można sobie "zamieszkać" dowolne - byleby czarnej maści.

szatan.jpg


troje.jpg


Pozostał na placu boju Belzebub. Bardziej pasuje mi do niego imię Behemot, ale nie wiem, czy aby nie jest to nazwa zastrzeżona przez Marviczełe
@Marvi :)


kot.jpg
Marvi nie protestuje - jak do tej pory - więc wyślę dwa konie Lucifera i Mefisto i kota Behemota do galerii - na dniach :) W razie czego powiem Marvi, że upamiętniłam jej własnego czorta :)

Frisska
Bloger
Posty: 86
Rejestracja: czwartek 17 lis 2022, 15:51

Post autor: Frisska » czwartek 14 gru 2023, 23:38

Fantastyczny klimat (osobiście dla mnie za ciężki, ale to lokum nie dla mnie, a wąpierzy :p)! Najbardziej podoba mi się bryła i otoczenie na zewnątrz, a szczególnie ten półkolisty nawis/daszek na frontonie wyższej części domu. Dałaś tu czadu. Wnętrza mroczne (dla mnie aż za bardzo), ale takie pasują do całości. Brawo! :)
PS. Tak, właśnie wróciłam. Nie zapomniałam o Was. :)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 18 gru 2023, 00:50

Dzięki @Frisska Frisco za odwiedziny w moim kąciku.
Cieszę się, że domek ci się spodobał. Jego ciężki klimat to było założenie specjalne - miało być mrocznie i tajemniczo. Wszak to siedziba "wąpierza" :)

Jednakoż... Moje prawie wszystkie domki są w stylu odbiegającym bardzo daleko od nowoczesności. Nowoczesność lubię pooglądać sobie - u kogoś - ale sama tworzę prawie wszystko w jednakowym, wiktoriańskim stylu.
Mam nadzieję, że wróciłaś na dłużej, i że nadal masz ochotę bawić się Simami :) I pokaż coś, co zbudowałaś ostatnio.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3301
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 19 gru 2023, 09:23

Marviczele chyba się nie obrazi bo któżby sie mógł oprzeć takiej mega mrocznej koci ? :) Fantastyczna ekipa! Lilith wygląda pięknie i tajemniczo a do tego ten mroczny koń ,chyba wspomniałaś o nim pierwsza i zainspirowałaś mnie pamiętam też do zabawy w stworzenie konia z jeźdźcem dla otoczenia no i teraz widzę wielki Zonk! - spokojnie, u siebie nie u Ciebie , gdyż otóż ponieważ , kłaniam się przeto w pas i kajam z pochylona głową; zdaje się, że nie dałem tego teamu na zapisie do domku, wesoło po mieście pomyka tylko Morticia i jej kociowate belzebubki więc muszę to zaktualizować, jak to się w ostatnich latach mawia "na cito" (swoja drogą kiedy w mój pseudo-inteligentny telefon piszę "na cito" w treści np. smsa to przekształca mi to na "a co to" :D
Samo Forgotten mi też się podoba i w jakimś sensie jest duże bo całe otwarte (tak po czwórkowemu ale jednak). Poza tym wampiry zawsze można wywalić (robię to prawie zawsze na dzień dobry jak się tam bawię lub ewentualnie hmm... wprowadzam swoje :D ) a całe otoczenie jak zauważyłaś jakoś zyskuje kiedy postawi sie tam parcele z dużą ilością zieleni lub materiałów eko ( z dodatkiem eko to otoczenie może się też trochę upiększyć, robi sie mniej mgły i jakoś tak fajnie więc faktycznie warto się tak pobawić). Przy okazji sypiesz jak z rękawa ciekawymi modami i przepisami na to jak w jeszcze inny sposónb zmieniać np światło, dzięki za to ,czasem lubie potestowac ciekawe rzeczy i przyznam, że najczęściej trafiam na te rzeczy w Twoich tematach (stąd min moje nie do końca udane boje z Toolsem). A wracając na ziemię; świetna ekipa i wszystko razem daje potencjalną ciekawa historię (lub wiele historii) :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo:
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3338
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 27 gru 2023, 21:17

Miszka, ty jak nikt potrafisz swym ciepłem poprawić humor! Niestety - straciłam całą Morticię (znaczy z jej postępem umiejętności i etcetera), i każda próba wczytania starszych zapisów sprzed For Rent kończy się błędem - wyświetla się owszem parcela do zamieszkania ale NIC z nią nie można zrobić.
Ani wprowadzić się, ani edytować - słownie NIC.
Więc na piechotę sprawdzałam wszystkie cece. Działają o dziwo, ale pod warunkiem użycia ich na nowym Simie lub nowym zapisie. To mnie bardzo zniechęciło póki co! Całą Wierzbową muszę na nowo postawić z Twoimi domkami, ale obawiam się, że stworzone wcześniej domki też mogą nie zadziałać.
I nie bardzo już mam ochotę sprawdzać to po ikssetnym uruchomieniu gry (i wyjściu bez zapisywania).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ala buduje”