Historie rodzin w The Sims

Pytania i ciekawostki z gry The Sims Historie
Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2071
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Historie rodzin w The Sims

Post autor: Alibali » niedziela 10 paź 2021, 12:46

To jest dopiero temat!
Taka mię nagle naszła wątpliwość - czy choć po części znamy historie rodzin, których losy mogliśmy śledzić przez wszystkie odsłony gry The Sims (Bustin Out, Śedniowiecze, MySims, nawet Simcity!)???

Rodzina Landgraab

Jak wiemy - twórcy naszej ukochanej gry The Sims (i jej pochodnych) - wyposażyli na start światy w niej zawarte w mieszkańców - w sumie kilkadziesiąt rodzin. Czasami były to "jednorazowe" twory, przemykające chyłkiem w odmętach tylko jednej odsłony gry, czasami losy postaci mogliśmy śledzić przez nawet dwie serie, ale są wśród nich prawdziwe WIELKIE RODY, taka swego rodzaju simowa ARYSTOKRACJA, której losy sięgają głębiej niż tylko The Sims jeden, dwa, trzy i cztery! Spotykamy je nawet w małych gierkach na konsole i telefon.

Do takich wielkich, kultowych już rodów należą rodziny Landgraab, Alto i Ćwir ( w anglojęzycznej wersji - Goth)

Opiszę Wam tu rodowód najstarszej z nich - Landgraab

W języku angielskim Landgraab znaczyłoby mniej więcej tyle, co złodziej ziemi (to bardzo duży skrót myślowy). Twórcy gry dają nam w kilku miejscach do zrozumienia, że Landgraabowie doszli do majątku nie całkiem praworządnie - np poprzez przejmowanie ziemi od mniej obrotnych współbratymców.

Pierwsza wzmianka o protoplaście rodu - niejakim Gregory Landgraabie - występuje w The Sims2 Pory Roku. Wśród zadań, jakie ma do wykonania Sim w karierze poszukiwacza przygód pojawia się takie oto info:

...Na przełomie wieków Gregory Landgraab, skromny nauczyciel szkolny, nagle dorobił się ogromnej sumy i stał się jednym z najbogatszych właścicieli ziemskich w okolicy. Nigdy tego nie wyjaśniono, chociaż wiele teorii sugeruje nieczystą grę, a Ministerstwo Przygód ma za zadanie (nazwa Sima) rozwiązanie sprawy raz na zawsze. Po wielu badaniach (imię i nazwisko Sima) uważa, że ​​jedna z dwóch osób będzie znała odpowiedzi, których potrzebuje: Spencer Oswald, księgowy Landgraabów lub miejscowy wróżbita, Cygan. Kogo powinien (imię i nazwisko Sima) wezwać na przesłuchanie?...

Wspomniany Gregory pojawia się także w trójkowym Skoku w Przyszłość, w alternatywnym świecie Oasis Landing, ale nie wiadomo, czy to jest TA SAMA postać, czy tylko zbieg okoliczności. Nie ma żadnych informacji o protoplastach Gregorego z Oasis. Być może chodzi tutaj nawet o samego Admirała Landgraaba, bo jego imię nigdy nie zostało wymienione. Natomiast mamy w grze w kilku odsłonach wspominki w postaci obrazu przedstawiającego portret Admirała, zabawkę - dziadek do orzechów, jego zamczysko wraz z mroczną zagadką do rozwiązania i paręwzmianek w różnych okazjach poijawiających się w grze. Nigdzie nie ma słowa o imieniu Admirała!

Demetrius i Dacian Landegraab

W The Sims Medieval: Pirates and Nobles pojawia się rodzina o imieniu Landegraab. Są właścicielami miasta Tredony, znanego jako jedno z najbogatszych miast w królestwie. Jest tylko dwóch członków rodziny, ojciec i syn o imionach Demetrius i Dacian. Tredony i sąsiednie miasto, Aarbyville, są w stanie wojny, a gracz może wybrać sobie stronę w tej wojnie.

Jeśli Demetrius i Dacian są bezpośrednimi przodkami rodziny Landgraab, byliby najstarszymi znanymi członkami rodziny.
Nazwisko Landegrabb brzmi nieco inaczej niż Landgraab, ale to nie jedyne odstępstwo od ogólnie przyjętej przez twórców nomenklatury - bo spotykamy je w grze także w wersji Landgrabb.


Admirał Landgraab

W jedynkowej odsłonie The Sims, The Sims: Hot Date i The Sims: wakacje, Admiral Landgraab jest wymieniany jako inna postać historyczna z rozległą genealogią i tłem.
Park Narodowy Fens Wren na wyspie wakacyjnej jest opisany jako jeden z jego pierwszych jego nabytków kolonialnych.
Na wyspie jako pamiątkę z wakacji, można nabyć dziadka do orzechów o nazwie Admirał Landgraab, także niektóre przedmioty odnoszą się do tej postaci.
Jego portret, który jest dostępny w trybie kupowania, zawiera krótką biografię. Jak już wspomniałam - przez wszystkie odsłony gry nie podano imienia admirała Landgraaba ani jego związku z Malcolmem Landgraabem IV z Bluewater Village i rodziną Landgraabów z Sunset Valley. Jest prawdopodobne, że żył po Gregorym, ponieważ na logikę rozumując - ten odstęp czasowy dałby rodzinie fory na zdobycie majątku i prestiżu, ale nie jest to w żadnym miejscu potwierdzone i pozostaje nam tylko domniemywać :) Jednak admirał Landgraab może być również samym Gregorym. :cat_blink:

Postać i historia Admirała najbardziej rozwinięta jest w trójkowych Wymarzonych Podróżach. Jest on bohaterem części questów, i kilka z nich rozgrywa się w jego zamczysku w Champs Les Sims. Admirał nie jest jednak w tych questach wymieniany jako postać pozytywna. Zanczysko jest pełne zapadni, pułapek i upiorów (mumii), i nawet jego potomkowie z Sunset Valley, którym przyszłoby do głowy zamieszkać w tej posiadłości - nie uchroniliby się przed tymi piekielnymi pułapkami.

Równolegle - w Sunset Valley - żyją bowiem jego potomkowie, którzy należą do jednej z trzech najbogatszych rodzin w mieście.
Rodzina Landgraabów z Sunset Valley składa się z dwojga dorosłych - Nancy Landgraab i Geoffreya Landgraaba. Nancy jest bizneswoman o dość pogodnym i miłym usposobieniu, Geoffrey jest lekarzem zatrudnionym w miejscowej klinice. Nancy jest z urodzenia Landgraabówną, urodziła się w rodzinie Chestera i Queenie Landgraab, a jej rodzinna spuścizna pozwoliła jej zostać wiceprezesem dzielnicy biznesowej. W pewnym momencie życia poślubiła skromnego lekarza o imieniu Geoffrey, który przyjął nazwisko swojej żony ze względu na jego uprzywilejowany status. Geoffrey ma łągodną i wrażliwą naturę.

Mają syna - w wieku dziecięcym - Malcolma Landgraaba IV. Z opisów wynika, że Nancy nie interesuje się zbytnio swoim synem. Malcolm ma silniejszy związek z ojcem, i marzy, by tak jak ojciec - zostać w przyszłości lekarzem. Malcolm przyjaźni się z córką innego bogatego rodu - Holly Alto, mimo iż Altowie są zaprzysięgłymi wrogami Landgraabów.

Postać Malcolma Landgraaba przewija sięjeszcze przez inne odsłony gier z tej serii, ale nie wiadomo, w jaki sposób jest spokrewniony z innymi Malcolmami w The Sims: Bustin' Out i The Sims 2, gdyż jego rodzice nie pasują do drzewa genealogicznego podanego w The Sims 2.

Podczas gdy Malcolm mógł być dzieckiem w okresie Sunset Valley, nie mógłby być tym samym Malcolmem z The Sims2. Możliwe jednak, że mógłby być Malcolmem w The Sims: Bustin' Out i/lub The Sims (na konsole).
To nie pierwsze takie nieścisłości w tej grze - bo w dwójce mamy młodą dorosłą Cassandrę Goth (Ćwir), w trójce jest ona dzieckiem, a w czwórce nastolatką.

W The Sims 3 wspomina się również kilka razy, że rodzina Nancy pomogła założyć miasto. W biografii rodziny jest napisane, że "rodzina Nancy mniej więcej założyła miasto", podczas gdy w opisie Sunset Valley stwierdza się, że ​​Pleasant View ( czyli wcześniejsze dwójkowe Miłowo) zostały założone przez Gothów (Ćwirów) i zbudowane przez Landgraabów".

Rodzina Landgraabów to „stare pieniądze”, więc jest bardzo prawdopodobne, że odziedziczyli swoje pieniądze po wcześniejszej generacji Landgraabów, którzy założyli miasto. Gra nie precyzuje jednak, kto dokładnie założył miasto. Możliwe, że założycielem miasta jest admirał Landgraab, postać będąca najwcześniejszą wzmianką o rodzinie Landgraab z The Sims. Wcześniejsze postaci o nazwisku Landgraab to wspomniani wyżej bohaterowie Pirates and Nobles (nie wiem, czy to jest to samo co The Sims Średniowiecze) Jednak nie jest on wymieniony w drzewie genealogicznym Landgraab dla serii The Sims, więc Kermit Landgraab, i/lub Kitty Landgraab byli przede wszystkim tymi, którzy zbudowali miasto, kiedy to Gothowie (Ćwirowie) założyli Sunset Valley i Miłowo (Pleasantview).

W grze The Sims - w jej trójkowej edycji pojawia się też postać Magnusa Landgraaba. Jest to postać zła do szpiku. W opisie kariery złodzieja na 10 poziomie w jednym z losowych zdarzeń pojawia się wspomnienie o Magnusie Landgraab. Wydarzenie (zwane okazją) brzmi:

(iSimX) szukał innej pracy, kiedy zauważył, że Magnus Landgraab otrzymuje dostawę drogich, solidnych, platynowych cewek indukcyjnych w jakimś nikczemnym celu. Wykorzystując swoje niesamowite umiejętności udaje mu się przejąć jedną z tych cewek. Magnus nigdy tego nie zauważy, zwłaszcza że jego plany i tak nigdy się nie sprawdzają.

Z opisu zdarzenia można wywnioskować, że Magnus jest złodziejem lub marnym wynalazcą, którego "plany nigdy nie działają".

Ponadto, jeśli Sim pracuje w karierze stróża prawa na poziomie 10, może nastąpić inne losowe zdarzenie, w którym Sim udaremni plan Magnusa przejęcia małego państwa.

W The Sims 3 na konsole PS3 / XBOX360 , Malcolm Landgraab jest osobą dorosłą, która rozwinęła się i przeniosła do Moonlight Bay. Ma żonę Hannelore Landgraab i syna Adriena Landgraaba.

W konsolowych wersjach The Sims, postać o imieniu Malcolm Landgraab jest najbogatszym człowiekiem na świecie, który daje głównemu bohaterowi możliwości związane z obrotem nieruchomościami (naprawianie każdego domu, w którym mieszka, aby sprzedać po wyższej cenie), a później żeni się z Mom Landgraab.

Nigdy nie grałam w wersję konsolową The Sims, i widzę, że ominęły mnie bardzo zabawne historie, i dziwaczne postaci jak owa Mom Landgraab!

W konsolowej wersji The Sims Mom jest starszą kobietą, mieszkającą wraz ze swoim dzieckiem (Simem gracza) w swoim domu. W przeciwieństwie do The Sims Bustin' Out, w tej odsłonie gry można grać własnym Simem. Niestety wg z góry narzuconego scenariusza. Mom doprowadza do białej gorączki gracza a właściwie Sima, który wpadnie na pomysł wprowadzenia się na parcelę, na której mieszka Mom! Mamuśka ma wobec współlokatorów surowe oczekiwania i będzie ciągle narzekać. Jeśli gracz poprosi Mamę o wykonanie jakiejkolwiek pracy w domu (w tym gotowanie, sprzątanie, naprawę itp.), odmówi tego, obciążając w ten sposób Sima gracza. („Nie jestem pokojówką!”). Zmusza też do pracy innych Simów - np przez nakłanianie Sima gracza, aby po niej posprzątał.

Jedyne dwa sposoby na utrzymanie domu w czystości to posiadanie „Meet Major Dormo” na podwórku, lub oczekiwanie na szansę uprowadzenia "Mamy" przez kosmitów, za pomocą podwórkowego teleskopu Horrorwitz „Star-Track”.
Po uprowadzeniu Mom wraca z lepszą osobowością - jako osobowość schludniejsza. Jednak porwanie w trybie fabularnym jest prawie niemożliwe. Czasami mama może zostać zmuszona do gotowania, po zrealizowaniu celu „Gotowanie obiadu” poprzez wymianę lodówki i kuchenki, które nie muszą być tego samego modelu co oryginały. Piszę to ze świadomością, że się ślizgam po temacie, bo za chiny ludowe nie mam pojęcia, o co kaman. Tzn domyślam się, że w Bustin'Out jest coś w rodzaju wyzwań, i nie możemy grać swobodnie.
Mom ma również 4 punkty umiejętności gotowania, co najprawdopodobniej uchroni dom przed wywołaniem pożaru, jeśli ona lub gracz zmusi ją do gotowania.

Gracz może wyprowadzić się z domu Mamy po tym, jak ją zbajeruje, i „pożyczy” od niej §800. Następnie może przenieść się do Mimi's Place lub Dudley's Trailer (w zależności od płci Sima). Mama okresowo odwiedza Sima gracza, ale może być dla niego bardzo okrutna, obrażając go, uderzając i drażniąc. Rzadko przyniesie Twojemu Simowi kwiaty w wazonie. Jednak kliknięcie na niej spowoduje wyświetlenie opcji „oczyść”.

Pod koniec gry Mom wyjdzie za Malcolma Landgraaba, i przeprowadzi się do jego domu, zostawiając „Pozorną starą rezydencję” Sima Malcolma. Będzie [tam] mogła mieszkać ze swoim współmałżonkiem i dwójką dzieci na ostatnim poziomie gry. To sprawia, że ​​mama jest macochą dzieci Malcolma - Mimi i Dudleya.

Dzieci Malcolma - Dudley Landgraab i Mimi Landgraab to niesamowici próżniacy, imprezowicze i spadkobiercy jego ogromnej fortuny. W sequelu The Sims Bustin' Out Malcolm i Mom rozwodzą się, a on wpada w szał, by odzyskać pieniądze i wszystkie dobra, zanim gracz go powstrzyma (????). W zależności od wyborów gracza - senator Malcolm Landgraab może także zostać zabity w ramach rządowego spisku (skąd my to znamy!). W ostatnim etapie gry, Mom wygania Malcolma Landgraaba z jego własnej posiadłości.
Nie wiadomo, w jaki sposób ten Malcolm jest spokrewniony z Malcolmem z The Sims 3. Uważa się, że to ta sama osoba, ale wrogie zachowanie Malcolma Bustin' Out jest sprzeczne z dobrym Malcolmem z The Sims 3! Ta sprzeczność czyni pokrewieństwo mało prawdopodobnym.

W The Sims Bustin' Out mama występuje jako starsza kobieta nosząca zieloną maseczkę na twarzy, a także różowy szlafrok i różowe kapcie w kształcie króliczka. Jest matką Sima gracza, byłą żoną niesławnego Malcolma Landgraaba i byłą macochą Mimi i Dudleya Landgraabów. Mama mieszka w uroczym wiejskim domu otoczonym farmami. W tej grze jest o wiele milsza dla Sima gracza. Choć wciąż trochę zrzęda, mama będzie opiekowała się Simem gracza i przygotowywała jedzenie, ale jeśli chodzi o prace w domu, może być próżniakiem.


Mama Landgraab pojawia się wraz z mężem i pasierbami w galerii (chyba mowa o bibliotece) The Sims 4. Niesie również specjalne przesłanie w swojej ścieżce kariery, które jest dla niej wyjątkowe.
Przesłanie brzmi następująco: „Dobra stara mama! Mama jest pełna bezwarunkowego wsparcia. Zawsze jest przy tobie. Zawsze wspierająca. Zawsze stara się cię prowadzić, wskazywać drogę, kontrolować cię”.

Jej związek z Malcolmem jest dość przeciętny, lubi tylko swoich pasierbów. Jej wygląd jest mieszanką jej poprzednich dwóch stylizacji, ma różowy szlafrok i królicze kapcie z Bustin' Out, a jej okulary, karnacja i fryzura pochodzą z The Sims na konsole.
Technicznie rzecz biorąc, mama jest uważana za samozatrudnioną i nie ma żadnych umiejętności, gdy po raz pierwszy nią zagrasz.



Nie będę szerzej rozwijała wątku Mamy - można o niej poczytać tutaj https://sims.fandom.com/wiki/Mom_Landgraab


W The Sims 2 Landgraabowie są wymienieni w pierwszym dodatku, Universytet.
Jeden z akademików na Simowym Uniwersytecie Stanowym nazywa się „Dom Landgraaba”, a tamtejsze tajne stowarzyszenie znane jest jako Towarzystwo Landgraab. Nie wspomina się o powiązaniach, zarówno przeszłych, jak i obecnych, między rodziną a stowarzyszeniem czy samym uniwersytetem.


W dwójkowym dodatku biznesowym Open for Business - Malcolm Landgraab IV zostaje przedstawiony jako kawaler pochodzący z bardzo dużej posiadłości w Bluewater Village. Jego drzewo genealogiczne ujawnia dokładnie, kim są jego rodzice i dziadkowie, ale pochodzi tylko od Malcolma II, a nie Malcolma I.
Malcolm Landgraab IV jest właścicielem klubu Dante i Electronics Supercenter w Bluewater Village. Chociaż jest bogaty, większość jego pieniędzy jest ulokowana w domu i jego wyposażeniu. Widok sąsiedztwa pokazuje, że początkowa wartość netto posiadłości wynosi około 197 000 simoleonów, ale zaczyna z około 28 000 simoleonów w funduszach.

Nie należy też pominąć trójkowego sklepu store. Możemy tam dokupić futurystyczną okolicę Lunar Lakes (Księżycowe Jeziora). Wśród mieszkańców Lunar Lakes widzimy niejaką Christinę Landgraab - starszego naukowca. Ma ona trójkę dzieci, które są klonami - młodego dorosłego Chrisa i nastolatków Chrissie i Christy. Mieszkają w dużym i drogim domu, zaczynają z sumą 10 tys. simoleonów.

Inna okolica ze sklepu store - Midnight Hollow - również ma wśród swoich mieszkańców jakąś gałąź rodu Landgraabów.
Składa się co prawda tylko z Todda Landgraaba, który jest bogatym dżentelmenem, ale nie wiadomo, czy rzeczywiście jest spokrewniony z rodziną Landgraabów, czy tylko dzieli wspólne nazwisko.

Rodzina Landgraabów pojawia się także w trójkowym dodatku Skok w Przyszłość - w Oasis Landing.
W skład rodziny wchodzi Gregory, Cheryl, Tymoteusz, Lara i Plumbot, model U. W przeciwieństwie do rodzin Landgraabów z innych światów, na początku gry nie można grać tą właśnie rodziną.

Gregory ma to samo imię co Gregory Landgraab, który jest wymieniony w karierze poszukiwacza przygód w The Sims 2: Pory roku, jak wspomniałam powyżej.


No i na koniec odsłona Landgraabów w The Sims4 :)


Rodzina Landgraabów pojawia się także i w tej odsłonie gry, której akcja toczy się w alternatywnym uniwersum (świecie równoległym) do poprzednich gier z serii.
Rodzina mieszka w rezydencji w Oasis Springs, i składa się z tych samych trzech członków rodziny, którzy pojawili się w The Sims 3 : Geoffreya, Nancy i Malcolma. Podobnie jak ich poprzednie wcielenia, Geoffrey i Nancy są dorośli. Malcolm jednak dorósł z dziecka do nastolatka. Jedną z zauważalnych różnic między wszechświatami jest to, że podczas gdy Malcolm w The Sims 3 miał cechę dobry, Malcolm w The Sims 4 jest zły ; a Nancy, która była przedstawiana jako snobistyczna, ale ogólnie miła bizneswoman, jest przestępcą zawodowym, czyli postacią negatywną. W tak zwanym międzyczasie, kariera Geoffreya zmienia się z medycyny na tajnego agenta, chociaż jego osobowość pozostaje prawie niezmieniona. To powoduje napięcie w jego małżeństwie z Nancy, gdy okaże się, że działają po przeciwnych stronach prawa ( co sugeruje biografia rodziny).

Pojawia się tam (w Oasis Springs) także kolejny potomek tej rodziny, niejaki Johhny Zest! Że to jest potomek Landgraabów to nawet JA nie wiedziałam :) :cat_blink: (na swoje usprawiedliwienie mam, że nie grywam z reguły postaciami natywnymi z gry :( )

...Wspomniany czwarty członek rodziny Landgraab, Johnny Zest, pojawia się w Oasis Springs w The Sims 4, chociaż nie mieszka z resztą rodziny ani nie dzieli ich nazwiska. Biografia Johnny'ego wyjaśnia, że ​​rodzina wyrzekła się go, gdy ogłosił, że zamierza zostać zawodowym komikiem. I że odtąd teraz cały czas będzie używać swojego pseudonimu.
Nie jest określone, czy Johnny jest synem Geoffreya i Nancy, a zatem bratem Malcolma; czy jest bratem Nancy, czy też jeszcze bardziej odległym krewnym. Jego wygląd i wygląd domu przypomina wygląd zmanierowanego i zwariowanego Dudleya Landgraaba w spin-offach konsoli oryginalnej osi czasu. Ponieważ nie jest jasne, czy „Johnny” to jego prawdziwe imię, czy część jego pseudonimu, możliwe, że jest on wersją Dudleya z alternatywnego wszechświata.

Na zakończenie drzewo genealogiczne Landgraabów obejmujące wszystkie części gry - także te konsolowe


Landgraab_Family_Tree.png
Wszystkie wiadomości zaczerpnęłam z artykułów na simswikii https://sims.fandom.com/wiki/Landgraab_family#History
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 paź 2021, 16:02 przez Alibali, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Percival159
Bloger
Posty: 80
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » niedziela 10 paź 2021, 13:07

Interesowałam się trochę historiami niektórych rodzin simowych i przeszukiwałam kiedyś internet w poszukiwaniu info na ich temat. Ale do tak szczegółowych informacji na temat jednego rodu - jakie nam tu przedstawiłaś - nigdy nie dotarłam. Dlatego super jest przeczytać je sobie zgromadzone w jednym miejscu. :)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2071
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 10 paź 2021, 13:16

Przyznam, że trochę mnie natchnęłaś do tego artykułu wspominając o swojej fascynacji The Sims Średniowiecze, Perci :)
Równie ciekawą rodziną jest rodzina Ćwirów, a jej powiązania i odnogi są równie zaskakujące jak rodziny Landgraabów. Przezabawne koneksje i pokrętną historię ma też ród Agnieszki Zadek vel Zadeckiej. Najmniej tajemnicza, choć z gruntu zła była rodzina Alto. Moją ulubioną postacią twórców gry była brzydka, gruba i ciężarna złodziejka Claire Ursine. Sporym wyzwaniem było nią grać bez modów na pieniądze i spadki potrzeb. Claire nie ma żadnych oszczędności, i prawie natychmiast po zaczęciu grania nią - rodzi dziecko. Nie może więc pójść do pracy, a trzeba wyposażyć pokoik dziecka! Wszystkie paski lecą błyskawicznie w dół, co tu robić! W panice wyprzedawałam okna!

Awatar użytkownika
Percival159
Bloger
Posty: 80
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » niedziela 10 paź 2021, 13:23

Szczególnie historia Agnieszki Zadek vel Zadeckiej jest wyjątkowo pokrętna! Całkiem się w niej pogubiłam! :D

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2071
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 10 paź 2021, 18:23

Rodzina Alto

Z rodziną Alto stykamy się po raz pierwszy dopiero w The Sims3.
Alto to bogata rodzina nuworyszów (czy jak kto woli - nowobogackich), która zamieszkuje wielką posiadłość, usytuowaną w pierwszej odsłonie* The Sims3 naprzeciw innej ogromnej posiadłości rodzinnej - Landgraabów. Od początku historii oplecionej wokół tych dwóch rodów - są oni swoimi wielkimi wrogami.

Jednak pierwszy raz widzimy Vitę Alto i jej męża Nicka oraz córkę Holly (w wieku berbecia) - w zapowiedzi przedpremierowej TS3 - zabawnym filmiku zatytułowanym "Napad"





Nazwisko Alto to gra słów zaczerpnięta z nazwy programu telewizyjnego Rodzina Soprano (Sopran i Alt to skala barwy głosu)
Pomimo tego, że zostali wprowadzeni dopiero w erze The Sims 3, szybko stali się jedną z bardziej znanych i lubianych rodzin w serii, obok postaci, które mają o wiele dłuższe historie - takich jak Landgraabowie i Ćwirowie.
W sumie rodzina pojawia się siedem razy: raz w podstawowej grze The Sims 3, dwa razy w dodatkach do The Sims 3 (w tym w jednym jako wzmianka o postaci z tradycji), trzy razy w zawartości DLC do The Sims 3, i raz w The Sims 3 na Nintendo DS. Nie pojawiają się jednak w The Sims 4, a szkoda, bo to naprawdę kultowa rodzina dla tej gry - obok Gothów, (czyli po naszemu Ćwirów) i Landgraabów!

Historia rodziny nie jest specjalnie rozbudowana, jednakże ze względu na swoje bogactwo i znaczenie - jest to rodzina usiłująca mieć wpływ na rozwój miasta Sunset Valley. Sugerowano, że oni – przynajmniej Nick i Vita – są „złymi facetami” w mieście. Bo Vita - mimo oczywistości bycia kobietą - ma więcej cech męskich niż niejeden facet! Jest naprawdę złą kobietą.

Miasteczko Sunset Valley, pełne tradycyjnych starych rodzin finansowych, takich jak Goci i Landgraabowie, zaniepokoiło się na poważnie, gdy przybyła rodzina Alto zaczęła wprowadzać zmiany, próbując wykorzenić stare tradycje i zmienić system miasta na bardziej zmodernizowany, korporacyjny. Mieszkańcy Sunset Valley zostali zmuszeni opowiedzieć się po stronie Alto ze swoimi ideałami z przedmieścia, lub Gotów, reprezentujących bardziej tradycyjne poglądy. Altowie nie byli jednak tak zaangażowani w konflikt z Gotami, jak z Landgraabami. Chociaż mówi się, że Altowie zarządzają większością nieruchomości komercyjnych w mieście, rodzina nie zaczyna od żadnych nieruchomości, ale z dużym funduszem rodzinnym na początku gry, i gracz może wykupić niektóre firmy w mieście.

Rodzina jest opisana jako „ Nouveau Riche (stąd nazwa nuworysz) i zła” i idealnie pasuje do opisu. Oboje rodzice są albo podli, albo źli, i są wrogami rodziny Landgraab.
Według biografii rodziny Alto są bezwzględni, nie boją się knuć przeciw tym, którzy stoją wobec nich w opozycji. Są również doskonałym przykładem nowobogackich zachowań, ponieważ w przeciwieństwie do Landgraabów ze „starymi pieniędzmi” - obnoszą się ze swoim bogactwem poprzez ubrania i bogactwo materialne: noszą stereotypowe, bogate ubrania (Nick ma na sobie garnitur, a Vita futro z norek), pozostałe stroje na inne okazje aż krzyczą - „zamożni”!!!. Landgraabowie noszą proste, ale przyzwoite ubrania. Altowie mają wszystko bardzo drogie ale tandetne - mają też najdroższy samochód. Ich willa to wielka rezydencja, która aż kapie od bogactwa, pełna mebli ze złoceniami i przesadnymi ozdobami, półkami na książki, których nikt nie czyta i kosztownymi obrazami, które nie przyciągają jednak wzroku - wszystko w przeciwieństwie do prostej, ale eleganckiej rezydencji Landgraab.
Landgraabowie SĄ bogaci od lat, i nie muszą niczego udowadniać. Altowie swoim świeżo zdobytym bogactwem usiłują zatrzeć niemiłe wrażenie, jakie sprawia ich prostackie zachowanie.

Rezydencja Alto

Alto_Home_1.JPG.jpg


Przeciwieństwem Nicka i Vity jest ich córka Holly, która jest skromną dziewczyną. Ubiera się w zwyczajne ubrania, jej pokój jest prawdopodobnie najskromniejszym pomieszczeniem w całym domu. Holly w odróżnieniu od swoich rodziców, zaprzyjaźniona jest z wieloma mieszkańcami Sunset Valley, ma też mnóstwo przyjaciół w szkole. Na dodatek zaprzyjaźniona jest z synem zagorzałych wrogów swoich rodziców - Malcolmen Landgraabem!


Ta gałąź rodziny Alto, to nie jedyni Altowie występujący w grze.

W The Sims 3: Late Night okazuje się, że potencjalny przodek, Ebenezer Alto, jest założycielem Bridgeport, co może oznaczać, że stamtąd przenieśli się Nick, Vita i Holly. Jest to bardzo prawdopodobne - Bridgeport jest bogatym, przemysłowym miastem, a Altowie również są reprezentantami nurtu industrialnego.

W The Sims 3 na Nintendo DS - Holly Alto pojawia się ponownie w okolicy o nazwie Beacon Bay, ale z zupełnie innym wyglądem i osobowością, którą odziedziczyła po matce, w przeciwieństwie do swojego odpowiednika z Sunset Valley.
W tym momencie jest żoną niejakiego Dona, który najwyraźniej przyjął jej nazwisko. Jej biografia rodzinna stwierdza, że ​​motto Holly i jej męża, to „bogaci, bogaci, bogaci” i że wiele praktyk biznesowych oddaliło ich od szczęścia i prostego, spokojnego życia.

Ponieważ w The Sims 2 Alexander Goth (jakoś wolę angielską wersję niż polskie durne Ćwir)- jest dorosły, a w Sunset Valley Holly jest już nastolatką, a Mortimer Goth - potomek Alexandra - dzieckiem, to wg tego, w The Sims 3 Holly Alto powinna już nie żyć! A jest dopiero w wieku dziecięcym... Niestety, trochę przykre, że twórcy gry nie założyli jakiegoś scenariusza rozwoju rodziny, i nie ma żadnej chronologii!

W miasteczku Hidden Springs (do kupienia w sklepie store) dowiadujemy się, że Nick Alto ma bogatego brata o imieniu Bert, który mieszka tam od dawna, mając dochody z tajemniczego źródła. Z nieznanych powodów Bert wydaje się ukrywać, prawdopodobnie przed swoim bratem Nickiem i dawnymi znajomymi.

Niektórzy potomkowie rodziny Alto pojawiają się w mieście Lunar Lakes (Księżycowe Jeziora ze store) - są to Trenton Alto, jego żona Eleanor i jego syn Jareth.

Trenton jest „potomkiem prestiżowego klanu Alto”, jak podaje opis rodziny. Jednak jego dokładna relacja z Alto pochodzącymi z Sunset Valley lub Hidden Springs jest nieznana. Pomimo uznania za „bogatych”, rodzina Trentona rozpoczyna grę z zaledwie 10 000 simoleonów. Wartość ich posiadłości sięga jednak193.003 simoleonów, co czyni ich bogatymi.
Trenton jest bezrobotny. Jego żona Eleanor robi karierę medyczną. Opis rodziny wskazuje na pewne napięcie między Eleanor i jej mężem, ponieważ stracił on bardzo w oczach ich bogatych i wpływowych sąsiadów, a ona wciąż jest „w centrum uwagi”. Mimo to Eleonor ma bardzo dobre relacje z mężem. Chociaż - o dziwo - wszyscy, którzy są wrogami Trentona - są przyjaciółmi Eleanor!
Pozostaje jeszcze opis ich syna Jaretha. To dość ciekawy, młody człowiek :) Gdy zaczynamy grę tą rodziną - Jareth jest jeszcze przez moment nastolatkiem zakochanym w gitarze (ma ich niezłą kolekcję w domu!) oraz niejakiej Carly Benton. Za czternaście simowych dni Jareth staje się młodym dorosłym, ale ambicji ma tyle, co kot napłakał, chociaż... kto wie! Jego opis wskazuje, że gra na gitarze to jest wszystko, co Jareth chciałby w życiu robić!


Sunlit Tides ro kolejne miasteczko ze store (a raczej piękna słoneczna wyspa przypominająca Karaiby. Sunlit Tides bardzo przypomina Sulani! :22-thinking-face: ) W tej okolicy również spotykamy członka rodu Alto - niejakiego Griffina.
Udał się on na wakacje, tuż przed przejęciem przedsiębiorstwa rodzinnego. Mimo to pozwolił sobie na zaręczyny z egzotyczną pięknością - Teniką Wahin. Jednak ojciec Teniki nienawidzi Griffina i chce ich za wszelką cenę rozłączyć.
Gdy poznajemy Griffina - jest młodym dorosłym zbliżającym się do wieku dorosły. Prowadzi właśnie biznes. Nie lubi rodziny swojej przyszłej żony, a w szczególności teściowej Sery Wahine i jest wrogiem ojca Tahiny - Leo Wahine. Ciekawostką byłdla mnie rodowód Tahiny - ma bardzo rozbudowaną rodzinę!

https://static.wikia.nocookie.net/sims/ ... 0826203708

Griffin może być spokrewniony z rodziną Alto z różnych wymienionych wyżej sąsiedztw The Sims3.

Ponieważ okolica Sunlit Tides ukazała się dużo później niż podstawka - jest duże prawdopodobieństwo, że Griffin jest potomkiem kogoś z rodu zamieszkałego w Sunset Valley lub Hidden Springs - może być potomkiem Holly Alto lub Berta Alto.

Więcej znajdziecie tutaj - https://sims.fandom.com/wiki/Alto_family

są tam portrety rodziny, różne ciekawostki oraz w zakładkach notki o członkach rodu.

_____________________________________
* napisałam o umiejscowieniu posiadłości Altów i Landgraabów w pierwszej odsłonie TS3 nie bez przyczyny. Gdy ukazały się Zwierzaki, nie było już sensownego miejsca w Sunset Valley na umiejscowienie stadniny i innych obiektów związanych ze szkoleniem koni, i pierwotna lokalizacja obu rezydencji została zmieniona.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2359
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 13 paź 2021, 23:18

To bardziej rozbudowany temat niż sądziłem (że też ci sie chciało to wszystko tak na łopatki rozłożyć i nam tu wyłożyć).
Nigdy nie zwracałem za bardzo uwagi na te gotowe rodziny w tym te kultowe a tymczasem trzeba przyznac że w każdej z tych historii jest sporo zamysłu, nawet w nazwach (nazwiskach) kryją się niezłe kombinacje!
Tym bardziej złożone sa te historie że w poszczególnych otoczeniach odnajdujemy kolejnych potomków z danej rodzinki. Te relacje ,odmienny stosunek córki i rodziców do kontaktów ze "zwykłymi" mieszkańcami jak w Trójce w domu Alto i inne takie smaczki to praktycznie jak gotowe historie lub zaczątki więc może celem tworzenia owych dynastii było właśnie pobudzenie wyobrażni u gracza i taka podpowiedz by tworzył własne historie. Mam wrażenie że te historie i liczba potomków... najbardziej rozbudowane jest to chyba w Trójce gdzie relacje rodzinne zawędrowały nawet w kosmos... Historie sięgają z jednej strony gwiazd a z drugiej średniowiecza, w fajny sposób połaczono wiele wątków.
Zaintrygowało mnie to SimCity ale faktycznie były tam jakies postacie nazwiska... chyba teraz z ciekawości i zainspirzony Twoim artykułem zwróce wększa uwage na to co dzieje sie w tle nie tylko w The SIms
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2071
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 14 paź 2021, 20:41

Myślę, @SimDels Miszka, że twórcy gry mimo różnych niedociągnięć - włożyli sporo wysiłku, by połączyć jakoś te swoje - czasem nie do końca udane - rodziny.
Sporo jest ciekawostek i smaczków, opiszę w tym wątku tylko te najciekawsze, ale gdyby chcieć się przyjrzeć bliżej, to odkryjemy, że te niezwykłe powiązania to niezła plątanina i mieszanka wybuchowa.
Bardzo mi się podobało opowiadanko jednego z naszych forumowiczów - Krevetsona @krewetson1987 (produkującego nie tylko na nasze potrzeby, ale także i na forum oficjalnym)
wklejam link, bo może Perci @Percival159 zainteresuje się skądinąd bardzo fajną historią viewforum.php?f=99
Otóz Krevetson opisał w bardzo naturalny sposób, bez przerabiania postaci całkiem ciekawe story. Obserwujemy poczynania bohaterów tak, jakbyśmy wyglądali oknem na ulicę i obserwowali życie naszych ludków jak jakaś ciekawska babcia z łokciami na poduszce w niejednym miasteczku :)
Podziwiałam jego podejście do gry, bo mnie za każdym razem aż palce świerzbią, by przerobić te co bardziej nieudane twory EA. Krevetson pozostawił je takimi, jakimi są. I okazało się, że można na tym oprzeć naprawdę fantastyczną story. Uwielbiam historyjki bardzo - co widać choćby po tej miłości do simowych rodów i rodowodów :)
Następną rodziną, którą opiszę będzie rodzina Ćwirów )Gothów) - ale troszkę mi zejdzie, bo nie mam nadal komputera, a lapek jest też na ostatnich nogach (z jakiegoś powodu zaczął się bardzo przegrzewać) - tak więc wybaczcie, że nie komentuję nawet w kącikach - robię tylko to, co niezbędne póki co.

Awatar użytkownika
Percival159
Bloger
Posty: 80
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » czwartek 14 paź 2021, 23:36

@Alibali Alu, dziękuję za polecenie, na pewno zajrzę. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims Historie”