Strona 1 z 2

Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: wtorek 07 sty 2020, 20:53
autor: Wikki
Ostatnio zaintrygował mnie mod pod nazwą T.akes O.bjects O.ff L.ot (w skrócie TOOL), którego twórcą jest TwistedMexi.
Na czym ten mod polega? Proszę spojrzeć na screny ppniżej:
.
trzęsienie.png
.
trzęśienie wnętrze.png
.
wnętrze mod.png
Z pewnością każdy obserwator zauważył, że obiekty gry są ustawione w "dziwnych" pozycjach. Np. przewrócona lampa uliczna czy też krzesło, przekrzywiona półka, przedmioty postawione pod kątem (przykładowo) 30 stopni, drzwi "do góry nogami" albo też - na ostatnim zdjęciu - pufy użyte jako poduszki kanapy.
Generalnie TOOL to narzędzie pozwalające przejąć całkowitą kontrolę nad obiektami na terenie parceli lub poza nią.
Dzięki temu modowi obiekty z gry można ustawić wszędzie:
1. poza parcelą, na której aktualnie się znajdujemy, a więc na sąsiedniej lub jeszcze dalszej, na ulicy, chodniku itp.;
Można zobaczyć jak to wygląda na tym filmiku

(wideo jest trochę przydługie, ale nie ma konieczności oglądania go do końca, bo - po paru nudnawych wstępnych minutach - widać o co chodzi).

2. na aktualnej parceli w różnych miejscach (i jak pisałem powyżej) w różnych pozycjach.
Co ważne - obiekty na działce są kompatybilne z galerią i nie są oznaczone jako CC!

Ten filmowy samouczek pokazuje co można modem TOOL zdziałać i jak go używać.



Teraz najistotniejsza rzecz, a mianowicie - skąd mod pobrać.
a/ Generalnie TwistedMexi TOOL stworzył początkowo jako mod pozwalający ustawiać przedmioty poza parcelą. Można o tym przeczytać tutaj
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-public-28887948

b/ potem twórca dodał do TOOL dodatkowe funkcje, czyli możliwość ustawienia obiektów według własnego widzi mi się.
https://www.patreon.com/posts/30112585
(ale stąd proszę go jeszcze nie pobierać).

c/ W końcu - 15.11.2019 r. autor dokonał aktualizacji i ostatecznie (osoby zainteresowane), mogą TOOL pobrać stąd:
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-11-15-31592360
(najlepiej pobrać wszystkie elementy, które zostały podane przez twórcę).

Mod pobrałem, testuję go, przyzwyczajam się do jego obsługi. Simy żyją, gra działa bez problemu (oczywiście nie fiksuję z obiektami typu Sim do góry nogami na kanapie, jak to pokazano na filmiku-samouczku).
A może ktoś z Forumowiczów miał już do czynienia z tym modem i zechce coś więcej o nim napisać?


Ps.
Teraz gwoli ścisłości wyjaśniam, że dwa pierwsze screny pochodzą z parceli obrazującej świat (działkę) po trzęsieniu ziemi. Autorem pracy jest RGR_Gaming i można ją pobrać z Galerii, żeby zobaczyć jak to wygląda "na żywo"
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

a także obejrzeć filmik z budowy tychże domów do góry nogami

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: sobota 08 lut 2020, 01:26
autor: Wikki
Powrócę jeszcze do modu TOOL. Pokażę bowiem jakie m.in. konstrukcje dzięki temu modowi można stworzyć przy użyciu zwykłej deski z DEBUG, która normalnie występuje jedynie w pozycji poziomej na ziemi:
14.01.2020_00-44-57.png
14.01.2020_00-46-00.png
Przy użyciu tejże deski, przy jej różnych ustawieniach dzięki TOOL, można także zrobić nowe meble, np przystawkę barową, segmento-półkę, stół do jadalni (meble te zostały skonstruowane przez twórczynię o ID Schnuck i pochodzą z jednego z jej nowszych domów wybudowanych z podstawki)
.
27.01.2020_01-06-23.png
Zresztą Schnuck na swoim kanale na YouTube zamieściła filmik o użyciu modu TOOL . Pokazuje jak wykorzystała ręczniki z gry do zrobienia z nich poduszek na sofie:


Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: sobota 08 lut 2020, 19:04
autor: Ktosik
Dzieki @Wikki , że przedstawiłeś ten mod, bo jest niezwykle ciekawy.
Natknęłam się na niego jakiś czas temu oglądając w grze domek stworzony przez Schnuck. Zdziwiły mnie wtedy te dziwne poduszki z ręczników tak fikuśnie ustawione na sofie. Myślałam, że można takie ustawianie uzyskać za pomocą kombinacji klawiszy na klawiaturze, więc opalcowałam klawiaturę dokładnie, i nic. :03S-face-with-tears-of-joy: Później znalazłam wyjaśnienie, bo natrafiłam na jej film na kanale YouTube. Nie skusiłam się, by to MOD , a w czwórce postanowiłam grać i budować bez takich wspomagaczy. :09-winking-face:

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: poniedziałek 25 sty 2021, 19:20
autor: Wikki
Chciałbym ponownie zwrócić uwagę na mod T.O.O.L. Jego twórca TwistedMexi bardzo szybko reaguje na aktualizacje TS 4 i poprawia ten mod na bieżąco. Obecnie TOOL już jest dostosowany do najnowszych akcesoriów.
Ten mod w chwili obecnej jest o tyle ciekawy, że jak wspominała @kreatora , zmieniła się polityka Maxisa odnośnie przyznawania wyróżnień w Galerii. Otóż z obiektami stworzonymi za pomocą tego modu nic się nie dzieje (nie rozlatują się i nie znikają jego elementy), nawet jeżeli nie wpiszemy kodu bb.moveobjects . Również dzięki temu modowi można wyeliminować "migotanie" przedmiotów nakładanych na siebie. No i co najważniejsze - prace przesłane do Galerii - nie zawierają kluczyka, nie pokazują się więc jako zmodyfikowane.
Zanim ten mod pobierzemy i zastosujemy warto obejrzeć poradniki autora TwisedMexi o możliwościach TOOL i jego używaniu
- oficjalny samouczek


- klonowanie obiektów oraz różne wskazówki i porady (w tym ta o wspomnianym migotaniu)


A tu link do pobrania najnowszej wersji T.O.O.L 9należy pobrać oba wskazane na czerwono pliki)
https://www.patreon.com/posts/tool-2-0-4-stuff-46544171

I jeszcze jedno T.O.O.L nie wchodzi w konflikt z MCC.

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 27 sty 2021, 05:01
autor: kreatora
Wszystko fajnie tylko wlasnie EA pare dni w tych zasadach o jakich tu wspominasz dodala jedna 'Zadnych nagrod Maxisa dla chat zbudowanych z uzyciem modów
"We will not curate content that contains Custom Content (CC) or requires the use of mods to be created.
This includes:
Builds containing CC or which could only be made using mod
Wprawdzie TOOL nie wymienii z nazwy ale jakim innym modem mozna sie posluzyc w budynkach? Inna sprawa jak oni to mogą sprawdzić czy w tej chacie uzyto TOOL czy nie,,,Mozna ale to by bylo bardzo pracochłonne

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: czwartek 28 sty 2021, 21:43
autor: Alibali
Można Elu można. Jeśli pobierzesz tę parcelę - winnicę (śliczną skądinąd), którą onegdaj pokazywałam, to od razu zorientujesz się, co jest zrobione za pomocą tego narzędzia. Ale narzędzie samo w sobie jest super i szkoda, że EA tego nie doda do gry. Po co produkować np parasol pochylony (zamiast stojącego prosto jak tyczka na grządce) - skoro pochylić można ten tyczkowaty za pomocą tego narzędzia. Albo zrobić wreszcie piętrowe łóżka! Bo stawiając za pomocą tego modu łóżko nad łóżkiem i w trybie życia klikając żeby sim z niego skorzystał - on wlezie do tego łózka jakimś cudem!

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: sobota 30 sty 2021, 23:14
autor: SimDels
Niesamowite, to chyba poprostu trzeba wypróbować, wielkie dzięki za info!

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: poniedziałek 31 maja 2021, 17:55
autor: Alibali
Od czasu do czasu zaglądam do modyfikacji, które wg mnie są dość istotne dla gry. Narzędzie TOOL autorstwa Twisted mexi też jest diść często aktualizowane, więc jeśli ktoś zainteresowany - proszę zaglądać. Tu link do najnowszej wersji

https://www.patreon.com/posts/51774488

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: piątek 23 lip 2021, 20:57
autor: Alibali
Nowa wersja narzędzia pod farmę już jest https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: niedziela 08 sie 2021, 13:47
autor: Alibali
Uwaga - jeśli ktoś używa tego narzędzia - jest nowa wersja https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 08 wrz 2021, 15:26
autor: Alibali

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: niedziela 26 wrz 2021, 15:01
autor: Alibali
Najnowsza wersja TOOL - wydana po odświeżeniu (łatce) Dzień w SPA (pamiętajcie by usunąć starszą!)

https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952


Warto zapoznać się z samouczkiem obsługi tego narzędzia. Jest ono przydatne dla budowlańców, i o tyle dobre, że jego użycie nie powoduje, że parcela jest oznaczana jako zawierająca cece.

Samouczek jest w formie filmiku


Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 03 lis 2021, 23:24
autor: Alibali
Nowa wersja narzędzia TOOL

https://www.patreon.com/posts/58266233

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: piątek 10 gru 2021, 22:07
autor: Alibali
Najnowsza wersja narzędzia T.O.O.L z 8 grudnia 2021 https://www.patreon.com/posts/58266233

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: niedziela 09 sty 2022, 13:30
autor: Katel
Kochani czy ktoś próbował się bawić tym narzędziem? Pobrałam z tego aktualenego linka, ale u mnie za chiny nie chce działać. I nie mam pojęcia co robię nie tak. Zgodnie z instrukcją wsadzióam rozpakowany folder do "mods". Jak wchodzę do gry to wyświetla mi się to na liście aktywnych modów, ale w grze się to nie chce objawić chociaż oblkikałam obiekt z najrozmaitrzymi kombinacjami klawiszowymi i przy odpalonym kodzie "testingcheats". Strasznie mnie to irytuje, że nie potrafię sobie z tym poradzić, jakby ktoś umiał mi pomóc byłabym bardzo wdzięczna.

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: poniedziałek 10 sty 2022, 00:38
autor: Alibali
Katel - wyżej masz filmik - samouczek. Aby uaktywnić moda trzeba nacisnąć w oknie kodów shift + T - to wszystko jest na stronie twórcy - Twisted Mexi :)

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: wtorek 11 sty 2022, 10:43
autor: Katel
Alibali, ślicznie dziękuję z odpowiedź :). Niestety shift + T też u mnie działa. Z filmikiem i stroną mam ten problem, że nie umiem w angielskie niestety :(. Trudno, do tej pory radziłam sobie bez tego narzędzia więc i dalej poradzę. Poczekam aż syn wróci z rejsu to jego zmolestuję żeby mi posłuchał, poczytał i może wtedy jakoś ogarnę temat. Znaczy on ogarnie i mnie oświeci ;).

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 12 sty 2022, 18:47
autor: Alibali
@Katel - spróbuj jeszcze wpisać najpierw testingcheat true wcisnąć enter i wpisać drugi kod bb.moveobjects on - oczywiście będąc na działce, na której zamierzasz budować. Sprawdź też czy nie włożyłaś tego moda głębiej niż jeden podfolder - bo mody nie lubią być wpakowywane w drzewko folderów tzn dwa i więcej poziomów. Moje zbiory cece mam poszeregowane w wiele podfolderów np zmarszczki mam w folderze Mods - Genetyka, w podfolderze detale skóry. Ale już suwaki mam po prostu w Suwaki, tak samo Mc command center, no mosaic, czy mod na kontrolę nad zwierzakami.
Wciśnij ten shift i T i na obiekt, który zamierzasz przemieszczać i powinno ci się wyświetlić coś takiego (mam tam inne modyfikacje które poszerzają koło poleceń więc nie zwracaj na to uwagi)


tool.jpg




Teraz jeśli chodzi o rozpakowanie tego moda - czy masz tak?



tool2.jpg



A w środku folderu powinno być tak


tool3.jpg



Mod może też nie działać, jeśli nie jest zaktualizowany - najnowsza wersja to 2.3.7 - pobierz ją stąd (starsze wersje koniecznie wywal)TwistedMexi wiele razy pisał, że ma "podrabiaczy", którzy umieszczają nie wiadomo skąd wziętą wersję moda i to podszywając siępod niego. Oryginalna wersja zawsze jest pod tym linkiem który podałam niżej. Sama kiedyś weszłam na jakąś stronkę, z której pobrałam tego moda i też nie działał. Nie wiem po co to ludzie robią - chyba dla ilości wyświetleń strony, co się przekłada na potencjalne zainteresowanie reklamodawców.

https://www.patreon.com/posts/58266233

Jak już napiszesz, że ci ten mod się wreszcie wyświetla w menu - to napiszę jak tego używać :) ale sama testuję jeszcze. Nie znam angielskiego - włączam sobie tryb tłumaczenia strony (gdy klikniesz na stronkę prawym przyciskiem myszy to powinnaś mieć polecenie tłumaczenia na j.polski. A jeśli nie mogę z jakiegoś powodu tak przetłumaczyć, to kopiuję tekst i otwieram zakładkę tłumacza google, którą mam na stałe na pasku zadań na górze okna przeglądarki. Rozumiem, że nie rozumiesz co autor mówi w filmiku. Ale na stronce ma dość dokładnie opisane działanie tego moda. W bardzo wielkim skrócie - gdy klikniesz na to narzędzie i otworzysz jego menu, to masz - eleve (znaczy podnoszenie) rotate - obracanie, scale - powiększanie (w szerszym zakresie niż klawiszami nawiasów), toggle active object znaczy przełącz aktywny obiekt ale nie wiem co to w praktyce znaczy, bo nie korzystałam z tego. Każde działanie ma swoją skalę - od np -25 do +25 i wpisanie w okno wartości mieszczącej się w tym przedziale, daje jakąś zmianę położenia obiektu. Chcąc obiekt unieść i pochylić musisz najpierw go unieść poleceniem elevate a potem rotate. Rotacja ma skalę pełnego koła czyli 360 stopni. Można obracać wzdłuż osi lub w poprzek - zmienia się to poleceniem change Axis (zmień oś)

Zobacz jak wygląda przekręcenie stolika - wpisałam w okno zakresu obrotu wartość 20

tool1.jpg

Aaa- i jeszcze jedno - ja klikałam jak widać na załączonym obrazku - w trybie życia z włączoną pauzą. W trybie budowania to narzędzie nie działa chyba - bynajmniej u mnie.

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 12 sty 2022, 18:58
autor: Katel
Dziękuję za obszerny instuktarz :). Własnie miałam odpalać simsy, więc zrobię wg niego jeszcze jedno podejście. Jak się uda to oczywiście dam znać :). Może faktycznie trzeba tego używać w trybie życia, dotąd z uporem maniaka próbowałam w trybie budowy i nic się nie działo, zaraz to sprawdzę.
Z angielskim to ja sobie radzę dokładnie tak samo, ale czasem to tłumaczenie z googlowego tłumacza to po prostu wbija w fotel lepiej niż przeciążenie w odrzutowcu :D

ed. Śpieszę tylko doieść, że wkońcu udało mi się go wyświetlić :) Jeszcze raz gorąco dziękuję za ten obszerny opis. Jakbyś nie napisała, że w trybie życia i że wywołując muszę jenocześnie przytrzymać te klawisze w okienku i klikać na przedmiot, to pewnie bym nie odpaliła. Ale już wiem, teraz to nawet angielski mi nie straszny :D

Re: Całkowita kontrola nad obiektami w grze

: środa 12 sty 2022, 19:08
autor: Alibali
@Katel daj znać zaraz, czy to działa.

@Ktosik Gabrysiu - jeszcze raz czytałam cały temat i natrafiłam na twój wpis odnośnie rezygnacji z użycia tego modu. Wyobraź sobie, że gra nie odczytuje tego jako mod w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie nadaje parceli znaku parcela zmodyfikowana. Jedynie że użyto na niej kodu MOO. Bo ten mod to tak naprawdę kod, który Twisted Mexi wyodrębnił ze skryptów gry - twórcy umieścili sami różne obiekty w tle, pochylając je lub zagłębiając w terenie - i użyli dokładnie tych poleceń, które kryją się w tym narzędziu. Wiem że budujesz na potrzeby galerii i obawiasz się, że parcela zbudowana z użyciem tego narzędzia dostanie "pocałunek śmierci" w postaci oznakowania, że jest zmodyfikowana. Zaręczam ci, że NIE dostanie. Pobrałam kilka parcel z galerii, które mają poprzestawiane poprzekręcane elementy dekoracyjne i nie są oznakowane jako zmodyfikowane. Mało tego - po pobraniu takiej parceli nic się nie poprzestawia i nie zmieni bez twojej ingerencji i nie musisz mieć tego narzędzia w folderze Mods. Jeśli jednak spróbujesz przenieść taki element w trybie budowy sądząc, że pozostanie w tej samej pozycji - to niestety - wróci do pozycji pierwotnej. Czyli -jeśli chciałabyś np przekręcony obraz "przewiesić" na inną ścianę, to po uchwyceniu go - przekręci się do pierwotnego położenia :( Więc żeby przenieść i przekręcić - wiadomo - musisz mieć to narzędzie. To jest jeszcze fajne, że można rózne obiekty umieszczać poza granicami parceli! Oto dowód:


tool4.jpg
- do przenoszenie służy polecenie toogle active object :) Obiekt musimy przekręcić do oczekiwanej pozycji a potem go przenieść - wszystko w trybie życia. Tryb budowy włączyłam tylko po to by pokazać gdzie się kończy parcela. Zauważyłam też, że wraz ze stołem przemieścił się wazon - czyli jeśli ustawimy coś na powierzchni szafki czy innego obiektu, który ma sloty do ustawiania na nim innych przedmiotów, to możemy manipulować całym obiektem np szafką kuchenną łącznie z tymi ustawionymi na niej innymi obiektami :)