Całkowita kontrola nad obiektami w grze

Modyfikacje wpływające na rozgrywkę i interakcje. Linki, opisy i ciekawostki.
Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Całkowita kontrola nad obiektami w grze

Post autor: Wikki » wtorek 07 sty 2020, 20:53

Ostatnio zaintrygował mnie mod pod nazwą T.akes O.bjects O.ff L.ot (w skrócie TOOL), którego twórcą jest TwistedMexi.
Na czym ten mod polega? Proszę spojrzeć na screny ppniżej:
.
trzęsienie.png
.
trzęśienie wnętrze.png
.
wnętrze mod.png
Z pewnością każdy obserwator zauważył, że obiekty gry są ustawione w "dziwnych" pozycjach. Np. przewrócona lampa uliczna czy też krzesło, przekrzywiona półka, przedmioty postawione pod kątem (przykładowo) 30 stopni, drzwi "do góry nogami" albo też - na ostatnim zdjęciu - pufy użyte jako poduszki kanapy.
Generalnie TOOL to narzędzie pozwalające przejąć całkowitą kontrolę nad obiektami na terenie parceli lub poza nią.
Dzięki temu modowi obiekty z gry można ustawić wszędzie:
1. poza parcelą, na której aktualnie się znajdujemy, a więc na sąsiedniej lub jeszcze dalszej, na ulicy, chodniku itp.;
Można zobaczyć jak to wygląda na tym filmiku

(wideo jest trochę przydługie, ale nie ma konieczności oglądania go do końca, bo - po paru nudnawych wstępnych minutach - widać o co chodzi).

2. na aktualnej parceli w różnych miejscach (i jak pisałem powyżej) w różnych pozycjach.
Co ważne - obiekty na działce są kompatybilne z galerią i nie są oznaczone jako CC!

Ten filmowy samouczek pokazuje co można modem TOOL zdziałać i jak go używać.



Teraz najistotniejsza rzecz, a mianowicie - skąd mod pobrać.
a/ Generalnie TwistedMexi TOOL stworzył początkowo jako mod pozwalający ustawiać przedmioty poza parcelą. Można o tym przeczytać tutaj
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-public-28887948

b/ potem twórca dodał do TOOL dodatkowe funkcje, czyli możliwość ustawienia obiektów według własnego widzi mi się.
https://www.patreon.com/posts/30112585
(ale stąd proszę go jeszcze nie pobierać).

c/ W końcu - 15.11.2019 r. autor dokonał aktualizacji i ostatecznie (osoby zainteresowane), mogą TOOL pobrać stąd:
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-11-15-31592360
(najlepiej pobrać wszystkie elementy, które zostały podane przez twórcę).

Mod pobrałem, testuję go, przyzwyczajam się do jego obsługi. Simy żyją, gra działa bez problemu (oczywiście nie fiksuję z obiektami typu Sim do góry nogami na kanapie, jak to pokazano na filmiku-samouczku).
A może ktoś z Forumowiczów miał już do czynienia z tym modem i zechce coś więcej o nim napisać?


Ps.
Teraz gwoli ścisłości wyjaśniam, że dwa pierwsze screny pochodzą z parceli obrazującej świat (działkę) po trzęsieniu ziemi. Autorem pracy jest RGR_Gaming i można ją pobrać z Galerii, żeby zobaczyć jak to wygląda "na żywo"
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

a także obejrzeć filmik z budowy tychże domów do góry nogami

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » sobota 08 lut 2020, 01:26

Powrócę jeszcze do modu TOOL. Pokażę bowiem jakie m.in. konstrukcje dzięki temu modowi można stworzyć przy użyciu zwykłej deski z DEBUG, która normalnie występuje jedynie w pozycji poziomej na ziemi:
14.01.2020_00-44-57.png
14.01.2020_00-46-00.png
Przy użyciu tejże deski, przy jej różnych ustawieniach dzięki TOOL, można także zrobić nowe meble, np przystawkę barową, segmento-półkę, stół do jadalni (meble te zostały skonstruowane przez twórczynię o ID Schnuck i pochodzą z jednego z jej nowszych domów wybudowanych z podstawki)
.
27.01.2020_01-06-23.png
Zresztą Schnuck na swoim kanale na YouTube zamieściła filmik o użyciu modu TOOL . Pokazuje jak wykorzystała ręczniki z gry do zrobienia z nich poduszek na sofie:


Awatar użytkownika
Ktosik
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 1493
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:36
Origin ID: KtosikG

Post autor: Ktosik » sobota 08 lut 2020, 19:04

Dzieki @Wikki , że przedstawiłeś ten mod, bo jest niezwykle ciekawy.
Natknęłam się na niego jakiś czas temu oglądając w grze domek stworzony przez Schnuck. Zdziwiły mnie wtedy te dziwne poduszki z ręczników tak fikuśnie ustawione na sofie. Myślałam, że można takie ustawianie uzyskać za pomocą kombinacji klawiszy na klawiaturze, więc opalcowałam klawiaturę dokładnie, i nic. :03S-face-with-tears-of-joy: Później znalazłam wyjaśnienie, bo natrafiłam na jej film na kanale YouTube. Nie skusiłam się, by to MOD , a w czwórce postanowiłam grać i budować bez takich wspomagaczy. :09-winking-face:

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » poniedziałek 25 sty 2021, 19:20

Chciałbym ponownie zwrócić uwagę na mod T.O.O.L. Jego twórca TwistedMexi bardzo szybko reaguje na aktualizacje TS 4 i poprawia ten mod na bieżąco. Obecnie TOOL już jest dostosowany do najnowszych akcesoriów.
Ten mod w chwili obecnej jest o tyle ciekawy, że jak wspominała @kreatora , zmieniła się polityka Maxisa odnośnie przyznawania wyróżnień w Galerii. Otóż z obiektami stworzonymi za pomocą tego modu nic się nie dzieje (nie rozlatują się i nie znikają jego elementy), nawet jeżeli nie wpiszemy kodu bb.moveobjects . Również dzięki temu modowi można wyeliminować "migotanie" przedmiotów nakładanych na siebie. No i co najważniejsze - prace przesłane do Galerii - nie zawierają kluczyka, nie pokazują się więc jako zmodyfikowane.
Zanim ten mod pobierzemy i zastosujemy warto obejrzeć poradniki autora TwisedMexi o możliwościach TOOL i jego używaniu
- oficjalny samouczek


- klonowanie obiektów oraz różne wskazówki i porady (w tym ta o wspomnianym migotaniu)


A tu link do pobrania najnowszej wersji T.O.O.L 9należy pobrać oba wskazane na czerwono pliki)
https://www.patreon.com/posts/tool-2-0-4-stuff-46544171

I jeszcze jedno T.O.O.L nie wchodzi w konflikt z MCC.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 27 sty 2021, 05:01

Wszystko fajnie tylko wlasnie EA pare dni w tych zasadach o jakich tu wspominasz dodala jedna 'Zadnych nagrod Maxisa dla chat zbudowanych z uzyciem modów
"We will not curate content that contains Custom Content (CC) or requires the use of mods to be created.
This includes:
Builds containing CC or which could only be made using mod
Wprawdzie TOOL nie wymienii z nazwy ale jakim innym modem mozna sie posluzyc w budynkach? Inna sprawa jak oni to mogą sprawdzić czy w tej chacie uzyto TOOL czy nie,,,Mozna ale to by bylo bardzo pracochłonne
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 28 sty 2021, 21:43

Można Elu można. Jeśli pobierzesz tę parcelę - winnicę (śliczną skądinąd), którą onegdaj pokazywałam, to od razu zorientujesz się, co jest zrobione za pomocą tego narzędzia. Ale narzędzie samo w sobie jest super i szkoda, że EA tego nie doda do gry. Po co produkować np parasol pochylony (zamiast stojącego prosto jak tyczka na grządce) - skoro pochylić można ten tyczkowaty za pomocą tego narzędzia. Albo zrobić wreszcie piętrowe łóżka! Bo stawiając za pomocą tego modu łóżko nad łóżkiem i w trybie życia klikając żeby sim z niego skorzystał - on wlezie do tego łózka jakimś cudem!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 30 sty 2021, 23:14

Niesamowite, to chyba poprostu trzeba wypróbować, wielkie dzięki za info!
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 31 maja 2021, 17:55

Od czasu do czasu zaglądam do modyfikacji, które wg mnie są dość istotne dla gry. Narzędzie TOOL autorstwa Twisted mexi też jest diść często aktualizowane, więc jeśli ktoś zainteresowany - proszę zaglądać. Tu link do najnowszej wersji

https://www.patreon.com/posts/51774488

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 23 lip 2021, 20:57

Nowa wersja narzędzia pod farmę już jest https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 08 sie 2021, 13:47

Uwaga - jeśli ktoś używa tego narzędzia - jest nowa wersja https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 08 wrz 2021, 15:26


Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 26 wrz 2021, 15:01

Najnowsza wersja TOOL - wydana po odświeżeniu (łatce) Dzień w SPA (pamiętajcie by usunąć starszą!)

https://www.patreon.com/posts/tool-v2-3-2-sim-53186952


Warto zapoznać się z samouczkiem obsługi tego narzędzia. Jest ono przydatne dla budowlańców, i o tyle dobre, że jego użycie nie powoduje, że parcela jest oznaczana jako zawierająca cece.

Samouczek jest w formie filmiku


Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 03 lis 2021, 23:24

Nowa wersja narzędzia TOOL

https://www.patreon.com/posts/58266233

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 10 gru 2021, 22:07

Najnowsza wersja narzędzia T.O.O.L z 8 grudnia 2021 https://www.patreon.com/posts/58266233

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 135
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » niedziela 09 sty 2022, 13:30

Kochani czy ktoś próbował się bawić tym narzędziem? Pobrałam z tego aktualenego linka, ale u mnie za chiny nie chce działać. I nie mam pojęcia co robię nie tak. Zgodnie z instrukcją wsadzióam rozpakowany folder do "mods". Jak wchodzę do gry to wyświetla mi się to na liście aktywnych modów, ale w grze się to nie chce objawić chociaż oblkikałam obiekt z najrozmaitrzymi kombinacjami klawiszowymi i przy odpalonym kodzie "testingcheats". Strasznie mnie to irytuje, że nie potrafię sobie z tym poradzić, jakby ktoś umiał mi pomóc byłabym bardzo wdzięczna.
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 10 sty 2022, 00:38

Katel - wyżej masz filmik - samouczek. Aby uaktywnić moda trzeba nacisnąć w oknie kodów shift + T - to wszystko jest na stronie twórcy - Twisted Mexi :)

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 135
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » wtorek 11 sty 2022, 10:43

Alibali, ślicznie dziękuję z odpowiedź :). Niestety shift + T też u mnie działa. Z filmikiem i stroną mam ten problem, że nie umiem w angielskie niestety :(. Trudno, do tej pory radziłam sobie bez tego narzędzia więc i dalej poradzę. Poczekam aż syn wróci z rejsu to jego zmolestuję żeby mi posłuchał, poczytał i może wtedy jakoś ogarnę temat. Znaczy on ogarnie i mnie oświeci ;).
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 12 sty 2022, 18:47

@Katel - spróbuj jeszcze wpisać najpierw testingcheat true wcisnąć enter i wpisać drugi kod bb.moveobjects on - oczywiście będąc na działce, na której zamierzasz budować. Sprawdź też czy nie włożyłaś tego moda głębiej niż jeden podfolder - bo mody nie lubią być wpakowywane w drzewko folderów tzn dwa i więcej poziomów. Moje zbiory cece mam poszeregowane w wiele podfolderów np zmarszczki mam w folderze Mods - Genetyka, w podfolderze detale skóry. Ale już suwaki mam po prostu w Suwaki, tak samo Mc command center, no mosaic, czy mod na kontrolę nad zwierzakami.
Wciśnij ten shift i T i na obiekt, który zamierzasz przemieszczać i powinno ci się wyświetlić coś takiego (mam tam inne modyfikacje które poszerzają koło poleceń więc nie zwracaj na to uwagi)


tool.jpg




Teraz jeśli chodzi o rozpakowanie tego moda - czy masz tak?



tool2.jpg



A w środku folderu powinno być tak


tool3.jpg



Mod może też nie działać, jeśli nie jest zaktualizowany - najnowsza wersja to 2.3.7 - pobierz ją stąd (starsze wersje koniecznie wywal)TwistedMexi wiele razy pisał, że ma "podrabiaczy", którzy umieszczają nie wiadomo skąd wziętą wersję moda i to podszywając siępod niego. Oryginalna wersja zawsze jest pod tym linkiem który podałam niżej. Sama kiedyś weszłam na jakąś stronkę, z której pobrałam tego moda i też nie działał. Nie wiem po co to ludzie robią - chyba dla ilości wyświetleń strony, co się przekłada na potencjalne zainteresowanie reklamodawców.

https://www.patreon.com/posts/58266233

Jak już napiszesz, że ci ten mod się wreszcie wyświetla w menu - to napiszę jak tego używać :) ale sama testuję jeszcze. Nie znam angielskiego - włączam sobie tryb tłumaczenia strony (gdy klikniesz na stronkę prawym przyciskiem myszy to powinnaś mieć polecenie tłumaczenia na j.polski. A jeśli nie mogę z jakiegoś powodu tak przetłumaczyć, to kopiuję tekst i otwieram zakładkę tłumacza google, którą mam na stałe na pasku zadań na górze okna przeglądarki. Rozumiem, że nie rozumiesz co autor mówi w filmiku. Ale na stronce ma dość dokładnie opisane działanie tego moda. W bardzo wielkim skrócie - gdy klikniesz na to narzędzie i otworzysz jego menu, to masz - eleve (znaczy podnoszenie) rotate - obracanie, scale - powiększanie (w szerszym zakresie niż klawiszami nawiasów), toggle active object znaczy przełącz aktywny obiekt ale nie wiem co to w praktyce znaczy, bo nie korzystałam z tego. Każde działanie ma swoją skalę - od np -25 do +25 i wpisanie w okno wartości mieszczącej się w tym przedziale, daje jakąś zmianę położenia obiektu. Chcąc obiekt unieść i pochylić musisz najpierw go unieść poleceniem elevate a potem rotate. Rotacja ma skalę pełnego koła czyli 360 stopni. Można obracać wzdłuż osi lub w poprzek - zmienia się to poleceniem change Axis (zmień oś)

Zobacz jak wygląda przekręcenie stolika - wpisałam w okno zakresu obrotu wartość 20

tool1.jpg

Aaa- i jeszcze jedno - ja klikałam jak widać na załączonym obrazku - w trybie życia z włączoną pauzą. W trybie budowania to narzędzie nie działa chyba - bynajmniej u mnie.

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 135
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » środa 12 sty 2022, 18:58

Dziękuję za obszerny instuktarz :). Własnie miałam odpalać simsy, więc zrobię wg niego jeszcze jedno podejście. Jak się uda to oczywiście dam znać :). Może faktycznie trzeba tego używać w trybie życia, dotąd z uporem maniaka próbowałam w trybie budowy i nic się nie działo, zaraz to sprawdzę.
Z angielskim to ja sobie radzę dokładnie tak samo, ale czasem to tłumaczenie z googlowego tłumacza to po prostu wbija w fotel lepiej niż przeciążenie w odrzutowcu :D

ed. Śpieszę tylko doieść, że wkońcu udało mi się go wyświetlić :) Jeszcze raz gorąco dziękuję za ten obszerny opis. Jakbyś nie napisała, że w trybie życia i że wywołując muszę jenocześnie przytrzymać te klawisze w okienku i klikać na przedmiot, to pewnie bym nie odpaliła. Ale już wiem, teraz to nawet angielski mi nie straszny :D
Ostatnio zmieniony środa 12 sty 2022, 19:16 przez Katel, łącznie zmieniany 1 raz.
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 12 sty 2022, 19:08

@Katel daj znać zaraz, czy to działa.

@Ktosik Gabrysiu - jeszcze raz czytałam cały temat i natrafiłam na twój wpis odnośnie rezygnacji z użycia tego modu. Wyobraź sobie, że gra nie odczytuje tego jako mod w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie nadaje parceli znaku parcela zmodyfikowana. Jedynie że użyto na niej kodu MOO. Bo ten mod to tak naprawdę kod, który Twisted Mexi wyodrębnił ze skryptów gry - twórcy umieścili sami różne obiekty w tle, pochylając je lub zagłębiając w terenie - i użyli dokładnie tych poleceń, które kryją się w tym narzędziu. Wiem że budujesz na potrzeby galerii i obawiasz się, że parcela zbudowana z użyciem tego narzędzia dostanie "pocałunek śmierci" w postaci oznakowania, że jest zmodyfikowana. Zaręczam ci, że NIE dostanie. Pobrałam kilka parcel z galerii, które mają poprzestawiane poprzekręcane elementy dekoracyjne i nie są oznakowane jako zmodyfikowane. Mało tego - po pobraniu takiej parceli nic się nie poprzestawia i nie zmieni bez twojej ingerencji i nie musisz mieć tego narzędzia w folderze Mods. Jeśli jednak spróbujesz przenieść taki element w trybie budowy sądząc, że pozostanie w tej samej pozycji - to niestety - wróci do pozycji pierwotnej. Czyli -jeśli chciałabyś np przekręcony obraz "przewiesić" na inną ścianę, to po uchwyceniu go - przekręci się do pierwotnego położenia :( Więc żeby przenieść i przekręcić - wiadomo - musisz mieć to narzędzie. To jest jeszcze fajne, że można rózne obiekty umieszczać poza granicami parceli! Oto dowód:


tool4.jpg
- do przenoszenie służy polecenie toogle active object :) Obiekt musimy przekręcić do oczekiwanej pozycji a potem go przenieść - wszystko w trybie życia. Tryb budowy włączyłam tylko po to by pokazać gdzie się kończy parcela. Zauważyłam też, że wraz ze stołem przemieścił się wazon - czyli jeśli ustawimy coś na powierzchni szafki czy innego obiektu, który ma sloty do ustawiania na nim innych przedmiotów, to możemy manipulować całym obiektem np szafką kuchenną łącznie z tymi ustawionymi na niej innymi obiektami :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 Nieoficjalne modyfikacje (Mody)”