Całkowita kontrola nad obiektami w grze

Modyfikacje wpływające na rozgrywkę i interakcje. Linki, opisy i ciekawostki.
Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Całkowita kontrola nad obiektami w grze

Post autor: Wikki » wtorek 07 sty 2020, 20:53

Ostatnio zaintrygował mnie mod pod nazwą T.akes O.bjects O.ff L.ot (w skrócie TOOL), którego twórcą jest TwistedMexi.
Na czym ten mod polega? Proszę spojrzeć na screny ppniżej:
.
trzęsienie.png
.
trzęśienie wnętrze.png
.
wnętrze mod.png
Z pewnością każdy obserwator zauważył, że obiekty gry są ustawione w "dziwnych" pozycjach. Np. przewrócona lampa uliczna czy też krzesło, przekrzywiona półka, przedmioty postawione pod kątem (przykładowo) 30 stopni, drzwi "do góry nogami" albo też - na ostatnim zdjęciu - pufy użyte jako poduszki kanapy.
Generalnie TOOL to narzędzie pozwalające przejąć całkowitą kontrolę nad obiektami na terenie parceli lub poza nią.
Dzięki temu modowi obiekty z gry można ustawić wszędzie:
1. poza parcelą, na której aktualnie się znajdujemy, a więc na sąsiedniej lub jeszcze dalszej, na ulicy, chodniku itp.;
Można zobaczyć jak to wygląda na tym filmiku

(wideo jest trochę przydługie, ale nie ma konieczności oglądania go do końca, bo - po paru nudnawych wstępnych minutach - widać o co chodzi).

2. na aktualnej parceli w różnych miejscach (i jak pisałem powyżej) w różnych pozycjach.
Co ważne - obiekty na działce są kompatybilne z galerią i nie są oznaczone jako CC!

Ten filmowy samouczek pokazuje co można modem TOOL zdziałać i jak go używać.



Teraz najistotniejsza rzecz, a mianowicie - skąd mod pobrać.
a/ Generalnie TwistedMexi TOOL stworzył początkowo jako mod pozwalający ustawiać przedmioty poza parcelą. Można o tym przeczytać tutaj
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-public-28887948

b/ potem twórca dodał do TOOL dodatkowe funkcje, czyli możliwość ustawienia obiektów według własnego widzi mi się.
https://www.patreon.com/posts/30112585
(ale stąd proszę go jeszcze nie pobierać).

c/ W końcu - 15.11.2019 r. autor dokonał aktualizacji i ostatecznie (osoby zainteresowane), mogą TOOL pobrać stąd:
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-11-15-31592360
(najlepiej pobrać wszystkie elementy, które zostały podane przez twórcę).

Mod pobrałem, testuję go, przyzwyczajam się do jego obsługi. Simy żyją, gra działa bez problemu (oczywiście nie fiksuję z obiektami typu Sim do góry nogami na kanapie, jak to pokazano na filmiku-samouczku).
A może ktoś z Forumowiczów miał już do czynienia z tym modem i zechce coś więcej o nim napisać?


Ps.
Teraz gwoli ścisłości wyjaśniam, że dwa pierwsze screny pochodzą z parceli obrazującej świat (działkę) po trzęsieniu ziemi. Autorem pracy jest RGR_Gaming i można ją pobrać z Galerii, żeby zobaczyć jak to wygląda "na żywo"
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

a także obejrzeć filmik z budowy tychże domów do góry nogami

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » sobota 08 lut 2020, 01:26

Powrócę jeszcze do modu TOOL. Pokażę bowiem jakie m.in. konstrukcje dzięki temu modowi można stworzyć przy użyciu zwykłej deski z DEBUG, która normalnie występuje jedynie w pozycji poziomej na ziemi:
14.01.2020_00-44-57.png
14.01.2020_00-46-00.png
Przy użyciu tejże deski, przy jej różnych ustawieniach dzięki TOOL, można także zrobić nowe meble, np przystawkę barową, segmento-półkę, stół do jadalni (meble te zostały skonstruowane przez twórczynię o ID Schnuck i pochodzą z jednego z jej nowszych domów wybudowanych z podstawki)
.
27.01.2020_01-06-23.png
Zresztą Schnuck na swoim kanale na YouTube zamieściła filmik o użyciu modu TOOL . Pokazuje jak wykorzystała ręczniki z gry do zrobienia z nich poduszek na sofie:


Awatar użytkownika
Ktosik
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 1078
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:36
Origin ID: KtosikG

Post autor: Ktosik » sobota 08 lut 2020, 19:04

Dzieki @Wikki , że przedstawiłeś ten mod, bo jest niezwykle ciekawy.
Natknęłam się na niego jakiś czas temu oglądając w grze domek stworzony przez Schnuck. Zdziwiły mnie wtedy te dziwne poduszki z ręczników tak fikuśnie ustawione na sofie. Myślałam, że można takie ustawianie uzyskać za pomocą kombinacji klawiszy na klawiaturze, więc opalcowałam klawiaturę dokładnie, i nic. :03S-face-with-tears-of-joy: Później znalazłam wyjaśnienie, bo natrafiłam na jej film na kanale YouTube. Nie skusiłam się, by to MOD , a w czwórce postanowiłam grać i budować bez takich wspomagaczy. :09-winking-face:

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » poniedziałek 25 sty 2021, 19:20

Chciałbym ponownie zwrócić uwagę na mod T.O.O.L. Jego twórca TwistedMexi bardzo szybko reaguje na aktualizacje TS 4 i poprawia ten mod na bieżąco. Obecnie TOOL już jest dostosowany do najnowszych akcesoriów.
Ten mod w chwili obecnej jest o tyle ciekawy, że jak wspominała @kreatora , zmieniła się polityka Maxisa odnośnie przyznawania wyróżnień w Galerii. Otóż z obiektami stworzonymi za pomocą tego modu nic się nie dzieje (nie rozlatują się i nie znikają jego elementy), nawet jeżeli nie wpiszemy kodu bb.moveobjects . Również dzięki temu modowi można wyeliminować "migotanie" przedmiotów nakładanych na siebie. No i co najważniejsze - prace przesłane do Galerii - nie zawierają kluczyka, nie pokazują się więc jako zmodyfikowane.
Zanim ten mod pobierzemy i zastosujemy warto obejrzeć poradniki autora TwisedMexi o możliwościach TOOL i jego używaniu
- oficjalny samouczek


- klonowanie obiektów oraz różne wskazówki i porady (w tym ta o wspomnianym migotaniu)


A tu link do pobrania najnowszej wersji T.O.O.L 9należy pobrać oba wskazane na czerwono pliki)
https://www.patreon.com/posts/tool-2-0-4-stuff-46544171

I jeszcze jedno T.O.O.L nie wchodzi w konflikt z MCC.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1638
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 27 sty 2021, 05:01

Wszystko fajnie tylko wlasnie EA pare dni w tych zasadach o jakich tu wspominasz dodala jedna 'Zadnych nagrod Maxisa dla chat zbudowanych z uzyciem modów
"We will not curate content that contains Custom Content (CC) or requires the use of mods to be created.
This includes:
Builds containing CC or which could only be made using mod
Wprawdzie TOOL nie wymienii z nazwy ale jakim innym modem mozna sie posluzyc w budynkach? Inna sprawa jak oni to mogą sprawdzić czy w tej chacie uzyto TOOL czy nie,,,Mozna ale to by bylo bardzo pracochłonne
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 1788
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 28 sty 2021, 21:43

Można Elu można. Jeśli pobierzesz tę parcelę - winnicę (śliczną skądinąd), którą onegdaj pokazywałam, to od razu zorientujesz się, co jest zrobione za pomocą tego narzędzia. Ale narzędzie samo w sobie jest super i szkoda, że EA tego nie doda do gry. Po co produkować np parasol pochylony (zamiast stojącego prosto jak tyczka na grządce) - skoro pochylić można ten tyczkowaty za pomocą tego narzędzia. Albo zrobić wreszcie piętrowe łóżka! Bo stawiając za pomocą tego modu łóżko nad łóżkiem i w trybie życia klikając żeby sim z niego skorzystał - on wlezie do tego łózka jakimś cudem!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 30 sty 2021, 23:14

Niesamowite, to chyba poprostu trzeba wypróbować, wielkie dzięki za info!
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 Nieoficjalne modyfikacje (Mody)”