Właśnie o tych smaczkach chciałam dzisiaj opowiedzieć. Jak wiadomo, najlepiej do człowieka przemawia obraz. Z pomocą przyszedł mi onlyabidoang, który nakręcił trzyodcinkowy film o szczegółach wyróżniających Dwójkę. Osoby, które grały w Dwójeczkę na pewno skojarzą przedstawione sytuacje, natomiast ci gracze, którzy z TS2 nie mieli do czynienia mogą być nieco zdezorientowani o co chodzi. Dlatego umieściłam komentarze do filmu zgodnie z numeracją w nim zawartą.
Zacznę od drugiej części (według mnie ciekawszej, ale pierwszą i trzecią też przedstawię).
Oto 50 detali, których nie ma w innych simowych grach.
Jeszcze tylko taka dygresja:
Na początku autor wyjaśnia, że np. osoby śpiące w jednym łóżku w TS 3 przytulają się, lecz brak widocznej "chemii" między nimi.
W TS3 są budziki-alarmy budzące Simów, lecz ludziki nie reagują na nie.W Dwójce natomiast jest emocjalna interakcja, jeżeli Sim jest zdenerwowany tłucze w tenże budzik ze złością.
Ludziki w TS 3 reagują na zakup nowej rzeczy, ale reakcja jest taka sama, czy jest to droga rzecz, czy tania. Natomiast w Dwójce, jeżeli zakup jest dużej wartości piksele wyrażają swój zachwyt, jednak jeżeli jest to tania rzecz okazują dezaprobatę.
Zarówno w The Sims 2 jak i w The Sims 1 ludziki wbiegają po schodach, czego nie ma w innych simowych grach.
W Dwójce, gdy rodzic wraca z pracy dziecko wybiega mu na spotkanie, wtedy się przytulają i całują. Co prawda w Czwórce dziecko też wychodzi na spotkanie opiekuna, lecz zdecydowania brak w tym czułości. Rodzicowi to po prostu "lotto".
Zarówno w TS 2, jak i w TS 3 lekkoduchy mogą zjeżdżać po poręczy kręconych schodów (a w Czwórce .. no cóż ... nawet kręconych schodów nie ma

A teraz już fakty:
50. Jeżeli w TS2 krany, wanny czy w ogóle hydraulika zepsuje się na piętrze, to woda będzie przeciekała przez sufit.
51. Po nakarmieniu dziecka butelką i przytuleniu go, poklepując po pleckach, można usłyszeć beknięcie.
52. Gdy Sim bawi się z dzieckiem po nakarmieniu istnieje szansa, że ono zwymiotuje. Niemowlak może także zwymiotować, gdy podrzucany jest go do góry.
53. Po włożeniu jedzenia do mikrofalówki, można zauważyć, że ono się w niej obraca zupełnie jak w realu. Natomiast w Trójce i czwórce jest
nieruchome.
54. Kiedy jest słoneczny dzień i ktoś wychodzi na zewnątrz musi przysłonić oczy, by słońce go nie oślepiło.
55. Simowie mogą kupować czasopisma związane z różną tematyką. Po przeczytaniu zwiększa się zainteresowanie określonym tematem.
Zainteresowania są tematem rozmów, a słuchający reaguje adekwatnie do tego, czy go to ciekawi czy nie.
56. Dzieci mogą skakać po łózkach. Zaś każdy może skakać po kanapach. Ponadto, jeżeli ktoś siedzi na takiej kanapie również trochę podskoczy.
57. Gdy Simy biorą szybką przekąskę, np. ciastka lub czipsy - w TS 4 przesypują na miskę, zaś w Dwójce jedzą prosto z opakowania.
58. Gdy Sim wychodzi z basenu może potrząsać głową aby wylać wodę z uszu.
59. Simowie o niechlujnej osobowości również w niechlujny sposób jedzą (w Trójce tak jedzą żarłoki).
60. Romans w Dwójce jest bardzo romantyczny i oboje zakochani wykazują różne reakcje. Istnieje wiele rodzajów pocałunków, a także innych czynności, np. zabawna interakcja "gęsi".
61. Komplementowane Simy zazwyczaj są zachwycone. Jednak, jeżeli ludzik jest nieśmiały, zachowuje się skromnie - "to naprawdę do mnie". Tymczasem odważny/zrzędliwy sim będzie się zachowywać pewnie.
62. W The Sims 2 z wieloma obiektami można wejść w interakcję. Jest m.in. taki przedmiot jak "zegar dziadka", który jest funkcjonalny. Oprócz pokazywania aktualnego czasu
dzwoni co 6 godzin. Ponadto po 3 dniach przestaje działać i trzeba go nakręcić. Zegar można naprawiać, by zwiększyć jego wartość, lecz jeżeli Sim zrobi to nieumiejętnie wówczas zegar się rozleci.
63. W czasie wspólnego posiłku np. w restauracji, zakochany sim może ofiarować wybrance pierścionek zaręczynowy. To naprawdę urocza interakcja.
64. Zaangażowane ludki nadal będą nosić otrzymane pierścienie oraz - po zawarciu związku małżeńskiego - obrączki.
65. W Dwójce Simy przekazują sobie dzieci bezpośrednio. Inaczej niż w Trójce, gdzie dzieci są pozostawiane byle gdzie na ziemi, by drugi ludek mógł je podnieść.
66. Subtelnym szczegółem jest np. reakcja spotykających się znajomych. Akcja rozpoczyna się z jednej i drugiej strony już na widok przyjaciela, kolegi czy ukochanego.
67. W The Sims 2 są ciekawe przerywniki filmowe dot. niektórych sytuacji, jak np. pierwszy pocałunek, oświadczyny, dorastanie czy odprowadzenie potomka do drzwi akademika, gdy ten rozpoczyna studia.
68. Taniec - simy tańczą w sposób zależny od swojej osobowości. Nieśmiały ludzik będzie się jedynie dyskretnie poruszał, podczas gdy inni mogą wykonywać szalone harce.
69.Gdy jest dostarczana np. pizza kurier najpierw otworzy bagażnik samochodu, a potem wyjmie towar.
70. Ktoś z umiejętnościami baristy na parceli publicznej może zastąpić etatowego baristę i otrzymuje za to zapłatę.
71. Kiedy domownik przygotował potrawę dla wszystkich, rozkłada ją na stole w tylu porcjach ilu jest chętnych do jedzenia. Na końcu bierze porcję dla siebie. Zgłodniali Simowie zasiadają do zastawionego stołu. W Trójce i Czwórce wszyscy przepychają się przy bufecie i każdy sam zabiera jedzenie.
72. Sim z niską higieną pozostawia za sobą zieloną smugę smrodu.
73. Sim chcący wjechać windą naciska przycisk, czasem zniecierpliwiony czyni to kilkakrotnie, chociaż to nic nie pomoże. ( Któż z nas nie doświadczył w życiu takiego zachowania

74.Pocałunek rodzinny - wszyscy członkowie rodziny mogą się całować między sobą. Matka z dzieckiem, babcia z wnuczką, rodzeństwo.
75. Korzystanie z toalety przez chłopca wygląda nieco inaczej i inny jest wtedy inny dźwięk (przypominający ksylofon).
I jeszcze jedno klapa sedesu jest podnoszona i opuszczana!
76. Po zmianie wyglądu Sima poprzez lustro ludzik będzie reagował albo pozytywnie na zmiany, albo pozostanie obojętny lub też będzie zniesmaczony.
77. Gdy Sim coś kupuje w sklepie przy kasie wyjmuje pieniądze i daje kasjerce. Kasjerka zaś wkłada je do kasy. Jest to widoczna interakcja.
78. Aktywni Simowie ze sprawnością fizyczną na 9 poziomie mogą uprawiać jogę na kawowym stoliku (nawet we dwójkę).
79. Sim będący w restauracji może uciec, by nie zapłacić rachunku, ale musi się ukrywać tak długo aż minie licznik czasu. Jeśli jednak kelner go złapie, wówczas nakrzyczy na niego, a rachunek i tak trzeba będzie zapłacić.
80. Jeżeli ludzik gra w grę sam ekran telewizora będzie pojedynczy, natomiast jeżeli będzie grał z kimś wtedy ekran będzie podzielony.
81. Niektóre potrawy mogą być "ozdobione płomieniem". Istnieje jednak szansa, że sim może spłonąć.
82. W TS2 istnieją fotele, na których po rozłożeniu można drzemać.
83. Pomiędzy programami w telewizji są reklamy.
84. Podczas wspólnego posiłku sim może rzucać jedzeniem, może podjadać komuś z talerza (reakcja zależy od stopnia zażyłości Simów).
Z kolei para może na stole trzymać się za ręce.
85. W TS2 są tryskacze przeciwpożarowe. Można więc zrobić psikusa trzymając zapalniczkę pod nimi. Domownicy zaczną panikować, a na podłodze pojawią się kałuże.
86. Simy na parcelach publicznych mogą przeglądać np. gry, książki, ubrania, przy czym faktycznie wchodzą w interakcje z tymi przedmiotami (oglądają grę, wertują książkę, przeglądają wieszaki z ubraniami).
87. Simy, kupujący ubrania, mogą je najpierw przymierzyć w przymierzalni. Ludziki bowiem w komodzie mają jedynie te ubrania, które dostały w CAS, dodatkowe muszą kupić.
88. Jeżeli Sim zakończy korzystanie z komputera a nie wyłączy go, to sprzęt będzie o włączony dotąd dopóki ręcznie nie zostanie wyłączony.
89. Na początku Simowie nie mają telefonów komórkowych ( takie były czasy

90. Oprócz pizzy ludki mogą także zamówić chińskie jedzenie. Występuje ono w postaci 8 porcji pudełkowych i jest jedzone pałeczkami. Dzieci pałeczek używają tak jak łyżki.
91. W Dwójce Simy lubią gromadne spotkania, w ogóle są bardzo społecznymi ludkami. Lubią spędzać czas razem siedząc na ziemi, rozmawiając na różne tematy. Należy zwrócić uwagę, że podczas rozmowy kilkakrotnie zmieniają pozycje.
92. Z biegiem czasu ozdobne krzewy zarastają, trzeba więc je przyciąć.
93. Chwasty mogą pojawiać się w losowych miejscach na zewnątrz domu (nie tylko na klombach) w przeciwieństwie do TS3 i TS4, gdzie chwasty wyrastają tylko wokół roślin, które są zbierane.
94. Sympatyczną interakcją jest dbałość o bliską osobę. Można ją otrzepywać.
95. W Dwójce istnieje system przyciągania. Jeżeli Sim spotka kogoś zgodnie ze swoimi preferencjami dozna oszołomienia, ta osoba "zaświeci". Potem już zależy od tego, czy oboje są zgodni co do swoich oczekiwań.
96. Na parcelach publicznych można spotkać złoczyńcę, który spróbuje zmanipulować i okraść Sima. Sim może jednak odzyskać swoje pieniądze wdając się ze złodziejem w bójkę. Wszystko zależy od tego czy ją wygra czy nie.
97. Gdy starszy Sim uczy chodzić malucha czasem może poczuć łamanie w krzyżu.
98. Dzieci mogą drażnić się z maluchami. Spowoduje to spadek relacji między nimi.
99. Simy moją opcję wąchania kwiatów na zewnątrz.
100. Po osiągnięciu najwyższego poziomu w niektórych karierach (np. w wojsku) po Sima, aby go zabrać do pracy, przylatuje helikopter. Zresztą funkcjonalny helikopter bogaty ludzik można postawić w swojej posiadłości.
To tyle gwoli wyjaśnień. Teraz zapraszam na film.