[TS4] Problem z piwnicą/basenem w piwnicy

Masz problem z grą? Nie chce się uruchomić? Poszukaj odpowiedzi lub zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

[TS4] Problem z piwnicą/basenem w piwnicy

Post autor: anie_1981 » poniedziałek 20 lut 2023, 13:16

Jak Simsy Simsami, tak zawsze moje Simy miały basen w piwnicy... Całoroczny, zawsze pod ręką, nie zabiera miejsca w ogrodzie! Same Zalety! Ale widać TS4 ma z tym problem... Zaczęło mnie wywalać z gry już na etapie budowy piwnicy, narzędziem do nieregularnych kształtów. No mam taki narożnik chałupy ścięty, żeby zmniejszyć wizualną klockowatość... Jakoś to ogarnęłam, zrobiłam po prostu mniejszy kawałek nieregularnie, a potem przeciągnęłam ściany. Ustawiłam ściany na najwyższe, żeby dało się skakać do wody z tych cudacznych trampolinek.

I było pięknie! Simy pływały, skakały, skopiowałam nawet łazienkę z góry i wstawiłam do piwnicy, było pięknie... Do czasu, aż Simka zaczęła rodzić... Sam poród nie ma nic do rzeczy, ale wyszłam z domu do szpitala, i już nie mogłam wrócić. Wywalało mnie przy każdej próbie załadowania tego domu. To jeszcze dobrze, że gra ma swoje kopie zapisów i można je wygodnie odtworzyć. Udało się odtworzyć kopię zapisu tuż przed rozpoczęciem budowy. Ciężko mi powiedzieć co grze nie pasuje, piwnica, wysokość ścian (najwyższa), skośna ściana tej piwnicy, a może to, że jest tam basen? Naprawdę nie uwierzę, że nikt przede mną nie wpadł na pomysł budowy basenu w piwnicy. Macie jakiś pomysł co tu nie gra?

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 20 lut 2023, 15:52

Normalnie powinno działać bez problemu (tworzenie basenu w piwnicy) więc chyba ci się zapis gry zbugował, może masz jakiś nieaktualny mod mc lub cos innego, może coś związanego z porodem albo małymi dzieckami?
Gra ma czasem dziwny problem z "równością gruntu" ale skoro już postawiłaś basen i działał w trybie życia to ten rzadki problem raczej odpada.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » poniedziałek 20 lut 2023, 17:55

Próbowałam na różne sposoby, testuję to sobie w taki sposób, że po wybudowaniu piwnicy i basenu wychodzę do otoczenia i wracam. Problem jest raczej z piwnicą, niż z basenem. Jak już mi się uda postawić piwnicę, to basen też się wstawia. Fakt, muszę mieć wysokie ściany w piwnicy, żeby działały trampoliny, bez nich to bez sensu w ogóle. Piwnica daje się postawić gdzieś do połowy domu, potem wariuje.

MC gada o jakimś problemie z modami, ale ja nie wiem jak sprawdzić który to, bo on nie zawsze wyrzuca ten błąd, a że robi to w bardzo losowych momentach, to trudno by mi było to zrobić bez wywalenia jakiś modów i pogrania jakiś czas. Do TS3 był przynajmniej Dashboard. Nie wiem czy istnieje takie coś do TS4.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 20 lut 2023, 18:42

Aniu - Istnieje, istnieje :)
Wszystko co było w trójce istnieje też do czwórki. A nawet więcej - bo w trójce nie miałam takiego moda jak wicked :)

Nie trafiłam jeszcze tylko na programik rozkładający plik packages na te zeroojedynkowoliterowe pliki wsadowe( takie jakie wrzucamy do tray'a) - ale na pewno też są.

Nie ma jedynie niektórych mądrych modziarzy z MTS. Delphy zdaje się - przymknęłi, a Scumumbo nie żyje,,, O Delphy (skądinąd założycielu MTS) było swego czasu głośno, ale nie chce mi się do tego wracać :(
Twallanowi najwyraźniej znudziło się tworzeniem NRAAS'a i zostawił to w końcu, po wielu latach, ale z powodzeniem przejęli to inni.

W czwórce najlepszymi modziarzami są TwistedMexi, Werbeesu, Luumia, Turbodriver, Deaderpool, Andrew ze strony Andrew Studio i paru innych , których nicków w tej chwili nie pamiętam.

Mod, który pokazuje, które mody należy wymienić bo nie działają prawidłowo lub są w konflikcie z innymi, to Better exeption TwistedMexi

Masz tu link ale najpierw dokładnie przeczytaj wyjaśnienia. Ten mod jest trochę wkurzający bo czasami aż uniemożliwia granie bo drze się bez przerwy o coś!

https://www.patreon.com/posts/77461329

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 20 lut 2023, 19:32

Co do basenu w piwnicy - to jeszcze nie spotkałam się z takim problemem jak twój - żeby po opuszczeniu domu już nie można było do niego wrócić, choć napotkałam problem z budową piwnicy już po postawieniu domu. Teraz - zanim postawiędom - robię piwnicę na dwa poziomy w dół i o najwyższych ścianach. Gdy zdecysuję w trakcuie budowy, że piwnica mi niepotrzebna - po prostu kasuję. Po postawieniu domu i próbie zbudowania piwnic - wybrzuszało mi grunt i wyglądało to źle. Teraz niejako "uprzedzam grę" i robię sobie piwnicę na zapas. Najczęściej ją kasuję po zbudowaniu całości. ale np wykorzystałam pomieszczenia piwniczne na basen w parceli "Dom z duszą"


viewtopic.php?f=43&t=2245&start=100



a tu drugi basen- w hotelu "SPA Odessa"

https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f=67&t=575

Moim zdaniem masz jakiś konflikt między modami. Dlatego też ja nie obkładam się nimi, bo mody mają to do siebie, że łatwo się pobiera i gra na początku, a potem trzeba pilnować aktualizacji.

Możesz to łatwo sprawdzić - uruchom sobie grę w tzw czystym trybie. Jeśli masz sporo miejsca na tym dysku, gdzie są Moje dokumenty czy też Dokumenty).
Dopisz do folderu TS4 jakieś słowo tak by zmienić nazwę - np TS4stary i odpal grę. Utworzy się nowy TS4. Wtedy wejdź do gry i spróbuj postawić jakąś parcelę z basenem w piwnicy,

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » wtorek 21 lut 2023, 15:33

Problem się rozwiązał. Prawdopodobnie winny był fakt, że mam Steam i EA podpięte do jednej i tej samej gry. Kupiłam dodatek, czy też pakiet, ja się na tym nie znam aż tak, Zjedzmy na mieście. Zabawne, myślałam, że go już mam, ale się okazało, że on mi się mylił ze Spotkajmy Się. No mniejsza. Programom się coś pomieszało, i nie wiedziały który w końcu ma pobrać to DLC. Ostatecznie pobrał go Steam, ale co odpalałam grę, EA, próbował go pobierać. Zauważyłam to i anulowałam pobieranie Zjedzmy na Mieście w EA. Nie pojmuję dlaczego EA uparł się go pobierać, skoro sam ma w kolekcji czarno na białym, że Zjedzmy na mieście było kupione przez Steam'a. Ale to tylko bzdurne appki na kompa, czego się po nich spodziewać? W tym miesiącu nieźle pojechałyśmy z bratanicą po bandzie, kupiłyśmy kilka dodatków/pakietów/Akcesoriów. Można powiedzieć, że mam bardzo dużo dodatków.

To jedna sprawa, a druga to to, że miałam pewien błąd budowlany na piętrach. Ponieważ nie przywykłam jeszcze do budowania pomieszczeniami, bo ja buduję w stylu z TS3, to najpierw zbudowałam dom, a potem stwierdziłam, że chcę ściąć jeden narożnik, żeby zmniejszyć optyczną klockowatość budynku. No i wylądowałam z sytuacją, gdy miałam ściany i dach, ale nie miałam na samej górze kawałka podłogi. Być może to przeszkadzało piwnicy, ale szczerze w to wątpię. W każdym razie, problemu już nie ma, gra śmiga.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 21 lut 2023, 17:16

Aniu @anie_1981 - nic nie stoi na przeszkodzie, byś spróbowała mojej metody - czy piwnica jest potrzebna, czy nie - ja ją stawiam jako pierwszą - i to ze ściankami ustawionymi na laksymalną wysokość, żeby uniknąć powtórki z przeszłości, gdy wybudowałam dom, potem zamarzyła mi się piwnica. A gdy ją postawiłam to wypchnęło mi grunt do góry tak, że wydawało się, że parcelkę postawiłam na górce jakiejś. I nic nie pomagało. W trójce był chociaż kod - constrainfloorelevation false, którym można było wyrównać grunt pod już zbudowaną parcelą ( i nie tylko to zresztą) . A tu - nic!

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » środa 22 lut 2023, 00:56

Ja sobie z tym poradziłam, bo wybudowałam piwnicę o jedną kratkę na wszystkich długościach mniejszą, niż fundament. Wtedy tych wybrzuszeń nie ma. Mimo wszystko tryb budowy jest 200x lepszy w TS4, niż w TS3. Zakochałam się w budowie schodów, zwłaszcza tych do piwnicy, bo w TS3 zawsze był z tym problem. Można je sobie zawijać jak się chce. To wielkie ułatwienie. W TS3 w Store, były takie schody łamane jakby w kształcie litery L, podobały mi się ale to były tylko chyba dwa modele, w każdym razie mało, za spiralnymi schodami też tęsknię, nie wiem czy da się takie zrobić w TS4. W sumie, to lubię obie gry i będę grała i w TS3 i w TS4.

O i ten mod na badanie zawartości modów i CC, nie działam albo nie umiem zrobić. U mnie nic się nie pojawia.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 24 lut 2023, 11:31

Aniu, nie zaskoczyłam - o czym ty teraz piszesz, o jakim modzie i do której odsłony simsów :)

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » piątek 24 lut 2023, 22:32


Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 25 lut 2023, 16:21

Oto co tam można przeczytać nt uruchamiania
(tłumacz google)

Jak używać:
Aby uruchomić skanowanie konfliktów, po prostu otwórz menu BE powiadomienia powitalnego, które pojawia się przy pierwszym ładowaniu gospodarstwa domowego w każdej sesji.

Kliknij „Sprawdź konflikty” i pozwól na zakończenie skanowania. Może to potrwać kilka minut, w zależności od liczby posiadanych modów i, co ważniejsze, liczby konfliktów.

Raport otworzy się w Twojej przeglądarce. Jeśli masz problemy z otwarciem raportu, spróbuj użyć przeglądarki innej niż Edge, ponieważ ma ona błąd podczas otwierania plików lokalnych.

Z polskiego na nasze - za każdym razem gdy uruchomisz grę - dostaniesz powiadomienie - takie jakie wyskakuje np przy mc commanderze czy wickedzie albo basementalu ( jeśli je masz). Za każdym razem pojawia się na górze ekranu gry po prawej stronie małe okienko z info, że używasz takiego to i takiego modu w wersji takiej to a takiej... To jest właśnie ten komunikat powitalny. Jeśli nie zauważysz to kliknij okienko powiadomień - tam będzie póki go ręcznie nie skasujesz - i kliknij na wiersz polecenia (skanowanie). Skanowanie odbywa się w tle - ty tego nie widzisz, ale efektem jest komunikat, który zostanie wygenerowany w przeglądarce - musisz zminimalizować okno gry po zakończeniu skanowania, bo jest niewidoczne, gdy nadal grasz.
Ja tego modu nie używam, bo mnie denerwował wynajdując mi ciągle jakieś konflikty. Mam basementala, mc commandera UI, AOM selectabler pets, poseplayera, effec tplayera, mod na leworęczność w grze, na zdejmowanie kasku do jazdy na rowerze, inne tło w CAS, lepsze obrazy, i kilka innych, nie mówiąc o kilkunastu gb cece, więc wrzasku zawsze mi ten better urządzał co niemiara...

Tu masz filmik jak tego używać - niestety nie ma opcji włączenia napisów, ale jeśli znasz angielski to sobie poradzisz, a jeśli nie - to choć obrazki pooglądaj :)



Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » sobota 25 lut 2023, 17:56

Nie dostaję takich powiadomień, mam tylko te od MCC.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 25 lut 2023, 18:21

Nie wkładaj tego moda do podfolderu. Druga sprawa - to Twisted pisze przy innym modzie, żeby go nie rozpakowywać winzipem czy winrarem tylko otworzyć - i wyciągnąć zawartość (kopiuj) do folderu Mods. Nie wiem jakie to ma znaczenie, może jest jakieś wytłumaczenie :(

Przeklejam ci spolszczenie tego tekstu ( jest ta instrukcja przy narzędziu TOOL tego autora)

Instrukcje instalacji
⚠ POSTĘPUJ SŁOWO W SŁOWO. ⚠
1. Usuń wszystkie istniejące kopie narzędzia TOOL.

2. NIE używaj żadnych opcji rozpakowywania zip. Zamiast tego otwórz zip „TwistedMexi's TOOL v2.6 Official”, kliknij go i przeciągnij folder „Tmex-TOOL” do głównego katalogu modów. Otóż ​​to!
NIE restrukturyzuj ani nie modyfikuj plików w żaden sposób.


Link do narzędzia (i tekstu) w oryginale

https://www.patreon.com/posts/tool-v2-6-4-2-3-73225807

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 44
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » poniedziałek 27 lut 2023, 11:30

Udało mi się uruchomić moda, ale wyszły mu głupoty. Według niego mod na porody i jego tłumaczenie na polski mają konflikt. Poza tym jest strona która ma tekstury zastępcze mniej kreskówkowe, pliki są podzielone między dodatki, więc porządek od twórców tekstur jest, a ten mod od sprawdzania twierdzi, że te tekstury mają między sobą konflikty. No dla mnie nie ma to sensu. Poza tym to gra działa,po prostu czasem MCC wyrzuci info o błędzie.

Przyvokazji do którego poziomu zagłębienia folderów gra ogarnia mody? Inaczej, jak do modsów wrzucę folder, a w nim folder a w nim jeszczze jeden folder, to gra przeczyta, czy nie? Brakuje mi segregacji modów z trójki.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 27 lut 2023, 14:20

Anulko - mam mody (jak na pewno doczytałaś - tak ze 12 GB więc MUSZĄ być posegregowane. Otwórz kopię (!) pliku resource.cfg = psmiętaj - kopię, a nie oryginalny plik) za pomocą notatnika to zobaczysz. ile poziomów można zrobić w twojej grze. Bo nie wiem, czy plik resource nie tworzy się pod możliwości danego komputera. Mam przykładowo taką ścieżkę do pliku - załóżmy obrazek Delsa
Mods/ Dekoracje/ Dekoracje pokojów/ Obrazy/obrazek Delsa
Każdy obrazek czy łóżko, szminka, włosy etc - ma dodatkowo miniaturkę , żebym widziała, CO to jest, bo po pewnym czasie wszystko bym pomieszała. Ułatwia to też pozbycie się niepotrzebnych obiektów - gdy np w grze okaże się nie taki ładny jak na obrazku.
Miniaturki albo tworzę sama zmniejszając wymiary i ilość pikseli obrazka, lub pobieram np z TSR obrazek podczas procesu pobierania - na tym etapie pokazywany jest podgląd pobieranego pliku i jest wagowo mniejszy.
Co jakiś czas wymieniam też plik resource.cfg - uruchamiam grę z wyjętym (całym) folderem TS4 z lokalizacji Dokumenty, uruchamiam grę. wchodzę do opcji, zaznaczam by się uruchamiało z modami i skryptami, zapisuję zmiany i zaraz wychodzę. Mam nowy, świeżutki folder TS4 bez obciążeń, z nowiusieńkim resource, przekładam do nowego TS4 (przeklejam ze starego) do nowego zawartość Tray, Mods i saves. Gdy uruchomię grę i sprawdzę, że wszystko gra - wywalam stary.
Tp jest stara i sprawdzona metoda jeszcze z czasów trójkowych, gdy to był NIEZBĘDNY zabieg sanacyjny dla dobra i płynności gry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy techniczne”