Garść nowych informacji o Life by You zebranych z Discorda, Twittera, blogu twórców:
1/ Gra została oznaczona Pegi 16 (twórcy zastanawiali się nawet nad Pegi 18. Dlaczego? O tym będzie poniżej). Dla porównania: Paralives - Pegi 12;
2/ PRZEMOC
Rod stwierdził, że w grze starają się unikać aktów przemocy i nienawiści. Zdają sobie jednak sprawę, że oddają w ręce graczy produkt modowalny, a gracze mogą swoja grę ukształtować według własnych upodobań, może pojawić się alkohol, narkotyki, wulgarny język lub np. mogą zagrać niczym w GTA, ale to będzie już ich wybór;
3/ ŚMIERĆ
Ze względu na traumatyczne przeżycia wielu ludzi związane z COVID już w trakcie produkcji gry wycofano wątek tragicznej, makabrycznej czy niespodziewanej śmierci (nie ujawniono kto "zmusił" ich do takiej zmiany). Ludziki nie mogą umrzeć w wyniku choroby, nieszczęśliwego wypadku. Rod podkreślił, że nie chciano, by gracze widzieli okropne rzeczy, które mogą się przydarzyć, szczególnie osobom starszym. Postacie mogą umrzeć z powodów naturalnych. Jednak to gracze nadal mogą decydować kiedy ich ludziki przeminą.
4/ NAGOŚĆ
W Life by You nie będzie lalek Barbie czy Kenów. Pani będą miały (jak to określili twórcy) "muszle morskie", a panowie "ogóry". Intymne części nie będą pikselowane, Jeżeli jednak kogoś taki wygląd razi jest opcja włączenia pikseli . Prawdopodobnie jest suwak kształtowania damskich piersi i męskiego atrybutu. Na pytanie, czy nie obawia się potępienia, Rod stwierdził (co mnie bardzo zaskoczyło), że grę tworzą w Europie, gdzie jest duża tolerancja dla nagiego ciała. W komentarzach do powyższej wypowiedzi z kolei stwierdzono, że w Ameryce w grach czy filmach krew może spływać strumieniem, trup ścielić się gęsto, istnieć przemoc w przeróżnych postaciach, ale wystarczy pokazać nagie udo i już powstaje krzyk o braku moralności.( Kurcze, nie sądziłam, że w Stanach czy innych krajach amerykańskich jest tak pruderyjne społeczeństwo);
Na temat seksu i bara-bara na razie brak informacji.
5/ POPULACJA
Gracze mogą tworzyć światy i miasta, jakie tylko sobie wymarzą oraz zaludniać je swoimi ludzikami, takimi jakimi chcą. O co chodzi? Otóż w grze można określić procentowo kto - jaka rasa w nich zamieszka, o jakich preferencjach, jakiej płci. Podano przykład, że gracz chce zagrać w klimatach południowoamerykańskich i określi, że w jego świecie zamieszka np. 80% Brazylijczyków, a reszta to będą ludziki różnego pochodzenia, albo w jego świecie 100% to geje lub osoby niebinarne, lub też będzie 60% kobiet, a 40 % mężczyzn. Sztuczna inteligencja to uwzględni przy dodawaniu NPC.
6/ ETAPY ŻYCIA
a/W grze będą występować: niemowlęta, małe dzieci, dzieci, nastolatki, dorośli i starsi.
Jak więc widzimy w powyższym zestawieniu nie ma takiej grupy jak młodzi dorośli. Czy pojawią się później - nie wiadomo. Zresztą podobnie było w The Sims 2. Gracze tej odsłony Simsów na pewno pamiętają, że ta grupa wiekowa doszła dopiero w dodatku Uniwersytet. Być może i tak będzie w Life by You.
b/ niemowlęta, dzieci, małe dzieci
We wczesnym dostępie, a być może tylko na jego początku, nie będzie dzieci. Twórcy stwierdzają, że niemowlęta, małe dzieci i dzieci będą ostatecznie częścią podstawowej gry. Te etapy życia zostały już opracowane i przetestowane w grze, ale zespół deweloperów uważa, że wymagają one dalszego rozwoju, zanim zostaną wprowadzone do gry. Stworzyli już treści dla dzieci i uważają, że rozgrywka jest satysfakcjonująca, jednak potrzebują czasu, aby wprowadzić akceptowalny pasek jakości pod względem głębi rozgrywki i efektów wizualnych. Zespół jest głęboko przekonany, że te etapy życia są ważne dla doświadczenia gracza i absolutnie należą do podstawowej wersji gry, aby można było uznać grę za kompletną.
c/ starzenie się
W Life by You starzenie się następuje wraz z postępem czasu w grze, a każdy człowiek będzie miał co roku urodziny i będzie starszy o 1 rok. Wizualizacje i animacje są powiązane z etapami życia i będą aktualizowane po osiągnięciu nowego etapu życia. Zespół wciąż dopracowuje oprawę graficzną na wszystkich etapach życia w grze.
Na Twitterze w odpowiedziach twórcy dodali, że 1 minuta w Life by You to mniej więcej jedna sekunda rzeczywistego czasu gry przy normalnej prędkości.
d/interakcje
W tej chwili pracują nad tym, aby interakcje były dostosowane do wieku i możliwości danego etapu życia. Rodzaje interakcji między dzieckiem a osobą dorosłą lub starszą będą się różnić. System pozwala wybrać, dla których etapów życia lub kombinacji etapów życia pojawia się interakcja.
Np: tylko nastolatki, dorośli i starsi będą mogli ugotować pełen zakres przepisów (chodzi tutaj o używanie ostrych przedmiotów i dostępu do ognia).
Dzieci jednak będą mogły przygotować "prosty" posiłek.
e/ rozmowy
Rozmowy i interakcje będą dostosowane do określonego wieku. Np. sposób, w jaki dzieci mówią, jest odpowiedni do wieku i unikalny dla zainteresowań dziecka. W grze nie zabrakło także rozmów i zachowania związanego konkretnie z relacjami dziecko i rodzic-opiekun.
f/ praca, szkoła
Tylko dorośli mogą iść do pracy i wykonywać pracę/zawody (nie są to królicze nory). Istnieją plany dodania szkoły dla dzieci, która prawdopodobnie będzie miała podobny system rozgrywki do pracy,
a nie króliczą norę.
Rozgrywka uniwersytecka nie jest obecnie planowana w grze podstawowej, ponieważ jest to obszerny temat z wieloma implikacjami projektowymi dla gry. Twórcy chcą mieć pewność, że mają rozwiązanie dla tego konkretnego przypadku
Mamy więc zapowiedź dodatku
(i znów należy się odnieść do TS 2).
g/ randki i związki
Randki zostaną odblokowane między nastolatkami na etapie życia nastolatka, a szczególnie między dorosłymi na etapie życia dorosłego. Opcje i ton randek różnią się od nastoletnich ukochanych do randek dla dorosłych, małżeństwa i romantycznych związków. Obejmuje to niestandardowe opcje konwersacji i treści dla tych etapów życia.
7/ TRANSPORT
Istnieją odpowiednie do wieku opcje transportu dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Obejmuje to trójkołowce, rowery i deskorolki dla dzieci do poruszania się, a samochody, motocykle odblokowują się w starszym wieku.
Środki lokomocji, jak wszystko w grze. można dostosować pod względem stylu i koloru.
Będzie można nimi sterować pośrednio poprzez wskazanie od - do lub bezpośrednio za pomocą klawiatury, kółka myszy (jak to pokazano na filmiku zamieszczonym powyżej).
Mam tylko nadzieję, że środek lokomocji nie będzie wyskakiwał znikąd, lecz będzie taka animacja jak w The Sims 2 - Sim wsiadał do samochodu, ruszał, wyjeżdżał z podjazdu i dalej w drogę. Po dojechaniu do celu wysiadał z autka i je zamykał. Była też opcja ubezpieczenia samochodu, naprawy u mechanika, gdy coś szwankowało, a gdy doszedł dodatek "Czas wolny" pojawiła się również możliwość naprawy auta lub złożenie nowego.
Około 7 godzin temu Twórcy zamieścili odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, ale tego jeszcze nie przeanalizowałam, żaden youtuber tez sie tym jeszcze nie zajął.