Miasto dla wampira - projekty i zdjęcia

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Miasto dla wampira - projekty i zdjęcia

Post autor: Percival159 » sobota 23 kwie 2022, 20:00

Miasto dla Vita pomału się buduje. Simibóg nie śpi po nocach i wyżywa się z kielnią w łapach. Przerzuca kamienie i cegły, szuka ekologicznych materiałów, klombów i dystyngowanych kwietników, siepie trawą i chaszczami gdzie się da i gdzie... oko nie sięga. Pierwsza dzielnia już właściwie skończona, zostały ewentualne drobne, kosmetyczne poprawki. Dziś pokażę Wam jej mapkę i dwa budynki.

Udało mi się uzyskać ekologiczny ślad zielony wszystkich budowli, choć nie było łatwo. ;)

plan.jpg

rzut1.jpg

Cztery budynki wybudowałam sama, piąty jest autorstwa @Kameleora. Domek tak mi się spodobał, że musiałam go mieć w swoim nowym mieście. Ze względu na to, że nie mam wszystkich pożądanych dodatków i akcesoriów, część wyposażenia oraz elementów wystroju i zabudowy została zmieniona. Dodatkowo przystosowałam budynek i otoczenie do śladu ekologicznego zielonego. Starałam się przy tym cały czas być jak najbliżej pierwotnego wyglądu. :)

Industrial Loft (dom mieszkalny), autor: Kameleora

dom Kameleory1.jpg
dom Kameleory2.jpg

A tutaj link do Galerii (profil Kameleory), gdzie można pobrać i obejrzeć oryginalny domek w całej okazałości: https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Drugi budynek, tym razem już mój, to sklep:

sklep1.jpg
sklep2.jpg


Parter


Piekarnia


sklep3.jpg

Sklep ze wszystkim i niczym ;)

sklep4a.jpg


Księgarnia


sklep6.jpg

Klatka schodowa


sklep5.jpg

Pierwsze piętro

Sklep ogrodniczy z kwiatami, roślinami oraz nasionami pod rozmaite zasiewy, dodatkowo z przetworami i wytworami rąk simich rozmaitymi:

sklep7.jpg
sklep8.jpg
sklep9.jpg

Aby ślad ekologiczny był przyzwoicie zielony, bo wciąż nie chciał być, mimo użycia odpowiednich materiałów budowlanych i zawalenia sklepu zielskiem - Simibóg w akcie desperacji wstawił do sprzedaży domek do hodowania robali...

domek dla robaków.jpg

... i stary odrapany ul... :P

ul.jpg


Nie wiadomo czy to zadziałało, czy może jakieś inne chaotyczne działania Simiboga, w każdym razie ślad ekologiczny jest taki jaki miał być, czyli właściwie zielony. Co zresztą widać na mapce, na początku wpisu. ;)



Piętro drugie


Końcówka sklepu ogrodniczego

sklep9c.jpg

Bar mleczny, powiedzmy... że jadłodajnia dla zmęczonych wędrówką po dzielni i zaliczaniem kolejnych atrakcji. ;)

sklep9a.jpg

Środki czystości, kosmetyki i trochę ozdobnych drobiazgów, które nie zmieściły się na zdjęciu.

sklep9b.jpg

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2538
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 27 kwie 2022, 13:34

Świetne budynki z klimatem. Kojarzą się mocno np z brytyjskimi miastami, podoba mi sie pomysł z "oząbkowaniem" szczytów w tym ostatnim.
Sklepy wszelkiej maści także z kwiatami i płynami do odrobaczania (tak mi sie skojarzyło) a nawet piekarnia czyli sporo ciekawostek we wnetrzach! Bardzo lubię takie bardziej miejskie budynki z połączeniem różnych funkcji. Tu mamy prawdziwy dom towarowy oraz loft Kameleory w nowej odsłonie, który tez wyszedł świetnie. Może pokażesz pozostałe budynki w wolnej chwili. Mam tez nadzieję, że ukończone miacho udostepnisz jakoś do pobrania.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » czwartek 28 kwie 2022, 08:10

@SimDels ta oząbkowana kamienica (sklep) została zrobiona na wzór istniejącej (fasada, zewnętrze), znalezionej w necie. Nie jest dokładnie taka sama, bo raz, że nie wszystkie potrzebne elementy znalazły się w trybie budowania, więc zastąpiłam je innymi. Dwa - ograniczenia wielkości działki spowodowały, że moja jest mniejsza i nieco innego kształtu. ;) Ale ząbki były w oryginale. Pozostałe budynki z tej dzielnicy oraz innych innych będę wrzucać co jakiś czas. W Galerii też w którymś momencie się pojawią.

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » sobota 30 kwie 2022, 22:32

Restauracja na rynku


Teraz przeskoczymy do innej dzielnicy nowego miasta. To dawny park w Wierzbowej Zatoczce. Simibóg - zainspirowany zdjęciami z netu - wrzucił tam coś, co umownie nazwał rynkiem. Może i na wyrost, gdyż w budynku, w którym powinien być ratusz - mieści się restauracja. Nie ma tu również targu, który jako tako uzasadniłby użycie nazwy "rynek". Wprawdzie na chwilę pojawiły się stoliki, na których można rozstawiać towar do sprzedaży, ale nie przetrwały długo. Simibóg uznał, że psują obraz całości, a tak naprawdę nie wiedział jak i gdzie je ustawić, by pasowały do otoczenia. Jest to jednak świat simów, który rządzi się własnymi prawami, dlatego możemy uznać, że skoro to główny plac - to niech i będzie rynkiem.


rzut2.jpg


Poniżej rynek od frontu. Brakuje jeszcze samochodów na parkingu (żeby je ustawić, to trzeba zechcieć wejść kodem do debugu i je stamtąd wyciągnąć) i ostatecznego szlifu. Te dwa białe ciołki na centralnym planie, to szefowie restauracyjnej kuchni, którzy nie mogą się zdecydować czy iść dziś do roboty, czy wziąć kacowe... ;)


rest1a.jpg


Dwa pierwsze piętra białego budynku zajmuje restauracja.


rest1b.jpg


Na pierwszym z poniższych zdjęć - ostatni fragment restauracji z drugiego piętra, na pozostałych piętro trzecie, czyli: salka do lekcji jogi, miejska pralnia i sauna z prysznicami, z której myślałam, że nikt nie będzie korzystał, jednak znalazł się jakiś chętny... ;) Na tym piętrze znajduje się również schowek na szczotki, wiadra i środki do pielęgnacji powierzchni płaskich, za mały jednak, by zaszczycić go strzeleniem fotki.


rest1c.jpg


Teraz zajrzymy do kamieniczki po lewej stronie rynku. Na parterze znajduje się miejscowa spelunka, ;) na piętrze - legowisko właściciela spelunki (ostatnie zdjęcie).


speluna1a.jpg


Po prawej stronie rynku mamy budynek z łukami, czyli cztery muzealne sale na dwóch piętrach.


muzuem1a.jpg

muzeum1b.jpg


I wreszcie w seledynowej kamienicy z markizami - zaraz za muzeum - mieszczą się:


- na parterze - salon fryzjerski:


malutka1a.jpg

- na pierwszym piętrze - gabinet przyjęć wróżbity czy tam wywoływacza duchów, na drugim piętrze - pokój gier:

malutka1b.jpg


Na parceli stworzyłam pięć łazienek z toaletami i umywalkami. Cztery są w restauracji, jedna w spelunie. Teoretycznie wypadałoby zrobić łazienkę w muzeum oraz w seledynowej kamienicy, jednak chciałam uniknąć sytuacji, kiedy to kelnerzy zamiast zajmować się restauracją - biegną do muzeum czyścić kible. Wystarczy, że szorują je dodatkowo w spelunie i obsługują jej klientów. :D :D

Na zakończenie, parcela od tyłu:


zaplecze1a.jpg

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2538
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 30 kwie 2022, 23:01

Piękne to! Zaryzykuje pytanie czy aby inspiracją dla Rynku nie był rynek w Kielcach bo wygląda to nieco podobnie ,ratuszowy budynek i kamienice boczne od razu mi się tak skojarzyły choć architektura pasowałaby też do np. Warszawy zwłaszcza ten budynek z kolumnadą. Uśmiechnąłem się czytając o tych kelnerach w kiblach :D
Fajne bogate wnętrza, sporo pomysłów i do tego wspaniałe ogrody na tyłach. Mega fajny bogaty pomysł.
Tworzenie parceli wielofunkcyjnych ,najlepiej mieszkalno-publicznych praktycznie jest możliwe na swój sposób i daje to nowe możliwości do zabawy w mieście simowym, fajnie że tak się bawisz tworząc miejskie klimaty. Kapitalna praca, funkcjonalna i bardzo ładna. Fajne jest także to że nie poprzestałaś na jednym stylu i klimacie tylko najwyraźniej dbasz o to by każda dzielnia była inna :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo:
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » niedziela 01 maja 2022, 08:41

@SimDels Dzięki za miłe słowa. I... bingo! :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo: Wzorem był rynek w Kielcach, :D :D a właściwie jego fragment przy ratuszu. Choć oryginalny ratusz ma dużo większą bryłę, to kamienica ma planie czworokąta z podwórkiem w środku i nie posiada ogrodów na tyłach. Budynki i otoczenie w mojej pracy nie zostały odtworzone jeden do jednego, ale i tak zastanawiałam się na ile są podobne, i czy komuś skojarzą się z oryginalną wersją. :D :D :D

I prawda, każda dzielnica ma inny styl i klimat. Ba! W niektórych dzielnicach budynki będą w różnych stylach, ale tak wygląda moje budowanie. Nic nie jest zaplanowane, pomysły rodzą się w trakcie budowy, czasem wywalam coś, co już zbudowałam, a czasem przerzucam w zupełnie inne miejsce. :)

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1355
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » niedziela 01 maja 2022, 09:11

Miasto dla Vitalija rośnie jak na drożdżach :) Pierwsza dzielnica w moim odczuciu z racji kolorytu przypomina mi odrobinę fabryczną dzielnicę. Jestem pod wrażeniem zapału i ogromu pracy, z jakim nadajesz Wierzbowej nowy charakter.

Budynek, w którym mieście się sklep zachwyca ozdobnikami i kolorystyką oraz wspaniale oddaną przestrzenią miejską przed nim. Intryguje mnie co mieści się w jego odpowiedniku po drugiej stronie ? bo nijak nie mogę dojrzeć ? :)
Z racji tak dużego asortymentu towarów jaki tam zmieściłaś (piekarnia, księgarnia, ogrodnictwo oraz przetwórstwo) przypomina to raczej mikro galerię handlową :o gdzie każdy może nabyć to co mu w danej chwili jest potrzebne. Równocześnie oszczędzając czas i nogi :)


Druga dzielnica miasta zachwyca wspaniałym rynkiem z ratuszem, który jak zobaczyłam to uroniłam łezkę... bo przypomniał mi ratusz z Sunset Valley.
ratusz SimValley.jpg

Kamieniczka po lewej stronie nazwana spelunką (chyba przez nieporozumienie, bo w niczym jej nie przypomina :? ) bardziej kojarzy mi się z winiarnią połączoną z atelier malarza (czyżbym dojrzała płótna malarskie :? )
Natomiast kamieniczka z prawej strony z cudownymi arkadami, to bliska memu sercu architektura, bo w moim rodzinnym mieście jest właśnie na rynku podobna architektura.

rynek Gliwice.jpg

Świetna kreatywna praca. :13-thumbs-up:

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 02 maja 2022, 00:13

@bobas52 Bobi - dziękuję za komentarz . :) Przy pierwszej dzielnicy koloryt i cegła faktycznie kojarzy się z taką fabryczną dzielnicą. Ta część nowej Zatoczki jest już właściwie skończona, musi tylko chwilę odleżeć, żebym mogła spojrzeć na nią świeżym okiem. Wnętrza pozostałych budynków będę sukcesywnie pokazywać w tym wątku i od tej kamienicy naprzeciw sklepu zacznę.

Ratusze w The Sims 3 były nie tylko elementem otoczenia, ale i rozgrywki, można było wejść z nimi w interakcję, zmienić nazwisko, zarejestrować zatrudnienie czy iść na kurs. W Czwórce tego już nie ma, a szkoda. I między innymi dlatego postawiłam w "budynku ratusza" restaurację, żeby coś mogło się tam dziać. :)

Kamieniczka z lewej strony jest spelunką z przymrużeniem oka. :) A tak naprawdę może być i winiarnią, a mieszkanko atelier. Zresztą budując je myślałam o miejscu, w którym mógłby mieszkać jakiś roztargniony artysta-twórca. To co tam postawiłam, to chyba jakieś dekoracje sceniczne, ale z wyglądu przypominają stertę płócien z obrazami.

Przepięknie wygląda rynek Twojego miasta nocą, i jakie ładne oświetlenie!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2290
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 02 maja 2022, 01:41

Perci, jeszcze nie skomentowałam twojego nowego projektu zabudowy wielkomiejskiej w Wierzbowej. Widziałam już fotki wcześniej, ale nie miałam zbytnio dostępu do kompa na wyjeździe. Podoba mi się i to bardzo ta odświeżona Zatoczka - i przyznam, że aż się zawstydzona poczułam, bo moje plany przebudowy pozostały na etapie planów jedynie.
Zabrałaś się do tej pracy ambitnie i profesjonalnie - powstaje kwartał za kwartałem, ze wszystkimi "szykanami" przypisanymi miasteczku o takim charakterze - a więc plac zwany rynkiem, ratusz, ciągi handlowo-usługowe... Kamieniczki zgrabne i choć zróżnicowane w wyglądzie - dopasowane stylistycznie. Podziwiam i kłaniam się z wielkim respektem, zważywszy mój słomiany zapał... Ale może i coś wydłubię też! Do takiej wielkomiejskiej przebudowy nadaje się w sumie niewiele parcel - oprócz Wierzbowej jedynie Newcrest, Windenburg i Evergreen Harbor. Mo i kawałek Windenburga :) Forgotten jest też ciekawym miejscem, ale ze względu na światło - dość specyficznym i nie lubię tej okolicy. Reszta jest albo zbyt mała, albo parcele zbyt oddalone od siebie i nie tworzą klimatu miasta. Myślałam niedawno nad przebudowaniem Promenady Magnolii - są tam cztery parcele, w tym jedna do własnej zabudowy, pozostałe to sklepy. Ale koszmarnie brzydkie sklepy. I może zachęcona twoim pomysłem i pracowitością pokuszę się o własną zabudowę Promenady przekształconej na mieszkalno-sklepową. Na coś tak dużego jak Wierzbowa to nie wystarczyłoby mi zapału :)

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » wtorek 03 maja 2022, 09:59

@Alibali Alu - dziękuję. :D

Przebudowa Promenady to bardzo fajny pomysł, tym bardziej, że tam są beznadziejne sklepy, a jedna parcela, jako pusta wręcz prosi się o zabudowanie. Z przyjemnością obejrzałabym sobie Twoją promenadę jak już ją zbudujesz. Zabudowanie Wierzbowej to już więcej pracy, ale pamiętaj, że ja nie robię wszystkiego sama, wstawiam też parcele użytkowników Simtopii, a to sprawia, że budowania mam mniej. Nie ma to, jak ułatwiać sobie pracę, ale z drugiej strony, to budowle, które chcę u siebie mieć, w tej właśnie wersji Zatoczki. :D

Lubię Forgotten, ale fakt światło jest tam specyficzne, takie mroźne. Choć z tego co pamiętam, a przynajmniej mi się wydaje, że pamiętam, to SimDels wspominał, że po uzyskaniu zielonego śladu ekologicznego ono trochę się zmienia, w pozytywnym sensie. Muszę to kiedyś wypróbować.

Awatar użytkownika
Percival159
Felietonista
Posty: 182
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 09 maja 2022, 20:35

Miasto dla wampira – ulica Wisienkowa



Zamarzyło mi się, żeby Vitalij zamieszkał pod jakimś konkretnym adresem, brzmiącym znajomo i inaczej niż nazwy dzielnic w Wierzbowej Zatoczce.
W związku z tym należało pomyśleć o nowych ulicach czy tam alejach, które mogłyby przyjść Simibogu do głowy. I jak widać na załączonym obrazku cztery dzielnice mają już nowe nazwy.

Przy ulicy Wisienkowej (której fotki widzicie nieco niżej, zaraz za mapką) od samego początku miały znajdować się konkretne budynki, czyli:

- dworzec autorstwa Ali @Alibali, Railway Station – Club:
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false


- oraz dwie budowle Delsa @SimDels, biblioteka - StC Library:
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

i domek Vit Haus:

https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Potem uroiło mi się, by w tym miejscu powstało osiedle domków, nawiązujących do tego Delsowego, ale nie identycznych. Niech mój wampir mieszka w porządnej dzielnicy! ;) I w ten sposób wykluły się dwie podróby. Wprawdzie dalekie od ideału, ale dzielnica domków jest? Jest! A całość prezentuje się tak:

Wisienkowa zbiorcze1.jpg

Domek przy ulicy Wisienkowej 3:

Wisienkowa3.jpg
Wisienkowa zbiorcze2.jpg


Domek przy ulicy Wisienkowej 5:

Wisienkowa5.jpg
Wisienkowa zbiorcze3.jpg


A dlaczego ulica Wisienkowa? Bo tam drzewka wisienkowe na każdym podwórzu zapuszczają swe korzenie... ;)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2538
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 10 maja 2022, 08:05

Jest mi niezmiernie miło, że wykorzystałaś moje "klocki" a co do modernów to w pełni Twoje projekty i z tego co widzę urządzone nieco ciekawiej od moich wypocinek :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo: Wnetrza pełne detali i fajnie wpada światło przez liczne okna (lubię te cienie wczwórkowe we wnetzrach). Bardzo pomysłowa stylistyka łazienki przy Wisienkowej 3. Obie bryły prezentują się bardzo fajnie z charakterystycznym akcentem w formie kolorków na przodzie i w narożniku. Wspaniała dzielnica willowa (z automatu przychodzi mi skojarzenie z Warszawa gdzie nieco podobne nowoczesne rzeczy można znaleźć w wielu miejscach), rozpieszczasz ludzika ale w końcu należy mu się bo dzielnie z Toba testuje każdy zakątek.
Dworzec z biblioteką utworzył ciekawą bardziej wielkomiejska ścianę urozmaicając ten fragment miasta a nazwy ulic to bardzo fajny pomysł (w sumie możnaby to przeszczepić przy okazji budowy obecnego lub przyszłego wspólnego miasta forumowego). Miasto wygląda świetnie ,widać że bardzo lubisz projektować urbanistycznie i pewnie tak jak min.ja zastanawiasz się czy będzie jeszcze jakaś simsowa lub simsopodobna gra z pełnoprawnym edytorem świata choć jak się chce to i bez tego można całkiem skutecznie zmienić charakter czwórkowych miast.
Pojawiają się zresztą gry rozbudowane w sensie projektowania jak Paris-Architect (czy jakoś tak) czyli niby citybuilder ale nastawiony już bardziej na to, że można tam sobie edytować każdy budynek, zmieniać całe kwartały czyniąc z Paryża np. bardziej Amsterdam więc przyszłość swobody tworzenia w grach rysuje się coraz bardziej obiecująco.
Chyba nie tylko mi swoim miastem sprawiłaś ogromną niespodziankę więc czekam już (nie)cierpliwie na efekt finalny i link. Ciekaw jestem co powstanie na pozostałych parcelach zwłaszcza , że chyba dwie z nich należą do tych większych w mieście.
Dzięki ogromne jeszcze raz przy okazji.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klocki Percy”