Ts4 Funkcjonalne windy/elevators no mod!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2412
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Ts4 Funkcjonalne windy/elevators no mod!

Post autor: SimDels » piątek 26 lis 2021, 01:51

Dzięki Eli ( @kreatora ) dotarłem do twórcy o nicku @dghmac w galerii The Sims4 który m.in w tym budynku użył portali z DLC "Kraina Magii" by stworzyć w grze The SIms4 działające windy bez modów.

Pomysł polega na umieszczeniu wejścia np. do portalu nr1 na jednym poziomie oraz wyjścia z niego na kolejnym by wjechać na górę oraz adekwatnie; wejścia do portalu nr2 na górnym poziomie oraz wyjścia z portalu nr2 piętro niżej by zjechać zpowrotem windą w dół.

W budynkach wspomnianego simowego architekta dghmac portale zostały umieszczone oddzielnie w dwóch małych pomieszczeniach symulujących windy jednak w tutorialu poniżej uprościłem pomysł stawiając od razu wejście do portalu nr1 oraz wyjście z portalu nr2 w jednym oraz wyjście z portalu nr1 z wejściem do portalu nr2 w drugim pomieszczeniu symulującym windę.
Obiekty znajdziemy w trybie Debug po wpisaniu słowa "portal".
Wystarczy dowolną z tak przygotowanych wind postawić na jednym piętrze i drugą na kolejnym które ma być dostępne dla simów.
Możemy także postawić windy na przemian na wielu piętrach. To będzie przydatne do zbudowania własnego apartamentowca lub innego wysokiego budynku.
Ograniczeniem pozostaje jedynie nasza wyobraźnia :)



(Eng)
Thanks to Ela (@kreatora) I got to the creator with the nickname @dghmac in The Sims4 gallery, who, among others, in this building used portals from the "Land of Magic" DLC to create working lifts in The SIms4 game without mods.

The idea is to place the entrance, for example, to the portal No. 1 on one level and the exit from it on the next to go up and adequately; entrances to portal No. 2 on the upper level and exits from portal No. 2 on the lower floor to take the elevator back down.

In the buildings of the aforementioned sim architect dghmac, the portals were placed separately in two small rooms simulating lifts, but in the tutorial below I simplified the idea by putting the entrance to portal No. 1 and the exit from portal No. 2 in one and the exit from portal No. 1 with the entrance to portal No. 2 in the second simulating room elevator.
Objects can be found in Debug mode after entering the word "portal".
It is enough to put any of the elevators prepared in this way on one floor and the other one on the next, which is to be available for sims.
We can also place elevators alternately on multiple floors. It will be useful to build your own apartment building or other tall building.
The only limit is our imagination
Załączniki
windy1.jpg
windy2.jpg
windy3.jpg
windy4.jpg
windy dghmac.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1885
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » poniedziałek 29 lis 2021, 12:09

Przeskoczyleś autora pomyslu bo on mi napisal ze nie potrafi obsluzyc wiecej jak jedno pietro tą windą. Nie wpadl na idee dublowania portali .Jedno jest pewne ze jak bede grac w Mishuo to chce mieć twoj wieżowiec :hearts/heavy-black-heart: - wiec taka prosba- mogłbys zrobic dwumieszkanowy drapacz chmur na tej dziakce w Mishuo gdzie stoi Galeria? O ile ja sie da wyburzyć. A jak nie to na jakies innej? Tylko proszę nie usuwaj baru karaoke bo jest mi potrzebny :cat_mwaha:
Jak dla mnie wnetrza mogą byc nie urzadzone :) a jak juz chcesz to urzadz na nizszym pietrze a na gorze zostaw puste. Moze byc super wysoki -ciekawe jaki bedzie z tego widok :cat_happy:

Inna sprawa jak sie placi za takie mieszkanie? Moze placi sie za oba? Tak jak za dwu pietrową chate? To byloby fatalne! Please moglbys to sprawdzic? I czy mozna do kazdego mieszkania wprowadzic dwie rozne rodziny i zeby one byly w panelu rodzin jako dwie osobne? Zarzadzane osobno? Tak ze w jednym mieszkaniu sa simy NPC Maxisa a w drugim osobno zarzadzana rodzina twoja?
Bo jesli nie to mozna tylko mieć jedno mieszkanie. Ale czy wtedy placi sie za te wszystkie sciany wiezowca ? Gdyby tak to byloby straszliwie drogie mieszkanie i oplaty bylyby niebotyczne. Nie mowiac o tym ze nie moglbys mec na jednym pięterze mieszkania a na innym baru - bo albo mieszkanie byloby czescia baru albo bar czescia mieszkania

Maxis to jakos wykombinowal ze placi sie za jedno mieszkanie a inne sa dla ciebie niedostepne - jesli tego sie w grze zrobic nie da to jednym przeznaczeniem takiego wiezowca moglaby byc tylko dzialka publiczna.
ORIGIN ID Kreatora Champion of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2412
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 29 lis 2021, 18:46

Elu wieżowce budowane przez gracza w ts4 są traktowane jak każda inna parcela więc z powodu ilości okien ścian itd...jest drogo. Możliwości "zlecenia" grze by generowała sąsiadów w samodzielnie zbudowanej parceli tak jak miało to miejsce w tej sims3 tu niestety nie ma, można oczywiście pobawić się w blokowanie drzwi dla określonych simow tym samym przypisanie pomieszczeń/mieszkań lub tworzenie pod kolorystyki mieszkań pod gusta simów czyli tworzymy jedna większą rodzinę by ją sobie podzielić na 2 piętra lub pomieszczenia a żeby rachunki nie były za duże możemy ograniczyć się do jednego mieszkania i umeblować tylko jedno pietro. Najczęściej tworzę właśnie parcele publiczne z darmowymi noclegami tak by móc urozmaicić Simom życie w dowolnym otoczeniu : w myshuno w przeciwieństwie do innych otoczeń te wieżowce nie będą się aż tak wyróżniać inne budynki (gotówce) mogą być wyższe ,dlatego zalecam inne otoczenia gdzie będą się fajnie wyróżniać dając nowe widoczki :)

Poniżej przykładowy wyższy budynek w Myshuno oraz losowo wybranym innym otoczeniu.
Myślę, że zainspirowałaś mnie do tego by spróbować zrobić szerszy u podstawy i szczytu budynek pasujący bardziej stylem do Myshuno.
Załączniki
29.11.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1885
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 30 lis 2021, 09:34

No trudno. Wynika z tego ze jedyna opcja podziwiania nowych widoków w roznych osiedlach jest stawianie wiezowcow z parcelą publiczną. No to od razu zapytam czy jest opcja stworzenie baru karaoke w Brindleton Buy tam gdzie jest juz bar? Widok na port i morze bylby tam niesamowity :) Czy to tam postawiles ten wiezowiec z fotki? Zreszta podobnie by bylo fajnie nawet w Wierzbowej Zatoczce postawic taki bar - karaoke w wiezowcu nad morzem na miejsce baru ktory tam jest . Mie wiem czy da sie postawic taki wiezowiec na tej parceli która jest dostepna tylko w opcji wyprawy w gory (dodatek Snowy Escape) - są dwie - jedna w polowie drogi a druga na szzycie, Kod Free build na nich działa bo sprawdzilam ale czy taki bar bylby funkcjonalny nie mam pojecia. Fajnie by bylo zakonczyc wyprawe w gory balangą na szczycie :cat_mwaha:
Dlaczego karaoke - bo w samym barze nie ma praktycznie nic do roboty oprocz jedzenia, picia i grania w pilkarzyki - w karaoke sim lepiej sie bawi - i gracz tez, bo chyba dyskoteka zabralaby za duzo miejsca - choc bylaby super ale nie wiem czy barmani albo obsługa dyskoteki dotarla by na szczyt gor XD
ORIGIN ID Kreatora Champion of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2412
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 17 sty 2022, 00:06

Edit: to duże uproszczenie, które sprawdziłem więc dopiszę:
Wystarczy użyć tylko 2 powtarzających sie wejść w każdej "windzie" np "wejście do portalu1" i "wyjście z portalu1" na każdym piętrze ,to będzie tez łatwiejsze do zapamiętania :)

Ps: Elu wieżowce można tworzyć dowoli wszędzie ,koszt średni to tak ok 150-200 simodolców czyli jak za droższy niski dom. Koszt wynika z użycia wielu okien i ścian, spróbuję kiedys zrobic najtańszy wieżowiec z ciekawości i wtedy podam jak można oszczędzić i ile.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 - budowanie”