Pomysły na nowe meble i "patenty" budowlane...

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Pomysły na nowe meble i "patenty" budowlane...

Post autor: SimDels » poniedziałek 17 cze 2019, 01:02

The Sims to gra kreatywna, możemy tworzyć nowe ciekawe rzeczy także zupełnie nie przewidziane przez twórców gry choć w pewnej mierze jednak dzięki swobodzie jaką w tym celu dla nas przewidzieli wprowadzając do gry kod mmo (moveobjects).
W The Sims 4 za pomocą tego kodu stworzymy np.nowe ciekawe meble czy ozdoby także imitujące naturę czy ogród oraz nietuzinkowe rozwiązania w bryłach budynków. Ten kod uruchomimy otwierając konsolę kodów (ctrl+shift+c) oraz wpisując "bb.moveobjects" i zatwierdzając (enter). Od tej pory możemy nie tylko powiększac objekty ( klawisze "[" oraz "]" ) ale i podnosic je (klawiszem "9") czy obniżać ( "0") i dowolnie łaczyć z innymi objektami.
Dalej ograniczy nas już tylko wyobraźnia a ten temat powstał z myślą o tym by podzielić się ciekawymi rzeczami, być może rozpowszechnić sposoby na tworzenie ciekawych "nowych" mebli czy innych rzeczy ale także po to by również podzielić się sposobami na inną zabawę w simach niż zwykle.
Będzie to zatem rodzaj zbiorczego poradnika o tym jak ciekawie wykorzystac elementy w grze by min stworzyc coś fajnego tym bardziej, że dzielenie się pomysłami podobnie jak dzielenie się rozgrywką także może dawać dużo frajdy.


Duże okna gotyckie.

Zawsze ciekawił mnie gotyk jednak jak zrobić duże okna rodem np. z gotyckich katedr czy kaplic zamkowych bez nieoficjalnych elementów cc?
To proste choć bardzo przydatny okaże się dodatek do gry "Spotkajmy się" i jak zobaczycie nie z powodu okien czy szachulców ;)

1.Stworzyłem mur max wysokości i na wysokość 2 poziomów na dole łacząc 2 wystające kwadratowe bloki najniższa półścianką.Dodałem średnie okno niżej, najwyższe wyżej.
2.przyczepiłem podpórki w górnej części wystających bloków, powiększając je (tu powiększyłem 5 krotnie) i dostosowałem wysokość (kliknąłem 3xklawisz "9" by podniesć obiekt)
3.Używając półścianki do wypełnienia przestrzeni pod łukiem zamiast normalnej wysokiej ściany, pozbędziemy się czarnego koloru podpórek.

Obrazek

4.Użyłem też jednospadowego dachu.Zmniejszyłem go do szerokości 2 kratek wciągając także wystające ranty z każdej strony.
5.Obniżyłem wysokość daszku dopsowywując do niżej położonego okna.
6.Dodajmy jeszcze... rynny. Tak rynny z dodatku z Windenburgiem dają ciekawy efekt podziałki okna. W dolnej cześci dopasowałem do okna średnia długość a na górne nałożyłem najdłuższe rynny.

Obrazek

Po podwyższeniu fundamentu zastosowane w oknie daszki dają wrażenie "parapetów" okiennych a całośc może wyglądać jak na obrazku poniżej lub podobnie w zalezności od proporcji i zastosowanych elementów.

Obrazek

Ale zaraz zaraz co to za gotyk bez łuków sklepień i kolumn? Nie wszystkoi da się zrobic idealnie ale można stworzyc pewnego rodzaju wrażenie sklepien i ciekawego urozmaicenia oczywiście znów za pomoca kodu moveobjects oraz ponownie elementów z podstawy gry i z dodatku "Spotkajmy się".

Kolumny i sklepienia gotyckie

1.Stawiamy kolumnę,
2.wtapiamy w nią drugą i obracamy (klawiszem "," lub ".").Chodzi nie tylko o estetykę ale o uzyskanie sporej grubości kolumny.
3Można powielić proces poziom wyżej jeśli działamy w większym wnętrzu.
4.Tworzymy tymczasowe ścianki krzyżujące się najlepiej po 2 kratki długości.

Obrazek

1.Dodajemy podpórkę ,powiększamy ok 3 razy... sory nie pamiętam ile, zedytuję jak sprawdze ;)
2.Po ustawieniu padpórek z 4 stron kolumny usuwamy niepotrzebne ścianki
3.Powielamy proces i powstaje nam zaczątek pseudo-sklepień (Tu oddaliłem od siebie kolumny o 5 kratek).

Obrazek

Pamiętając o proporcjach, powielamy zabieg wielokrotnie w zalezności od wielkości wnętrza i efektu jaki chcemy uzyskać.

Obrazek

Aby łatwiej pooglądać sobie wyższe niż jednopoziomowe wnętrze, warto w trybie życia (z simem na parceli) kliknąć będąc na 2 poziomie lub pierwszym klawisz TAB i wtedy możemy cykać ciekawe fotki naszym łukom. Klawiszem "G" likwidujemy widocznośc siatki.By zocazyc sufit lub zdjąć piętra w dół używamy klawiszy page-up, page-down.

Obrazek

Oczywiście możemy dopracować to po swojemu, ozdobic bardziej czy dac mniejsze podpórki pod większe by ulepszyć efekt więc traktujcie to rozwiązanie bardziej jako bazę wyjściową niż jedyny słuszny pomysł na pseudo-sklepienia i kolumny.
Takie rozwiąznie sprawdzi się oczywiście najbardziej we wnetrzach zamkowych czy świątynnych lub w budowlach fantasy.
Mam nadzieje, że ten pomysł lub jego fragmenty przydadza Wam się w projektach simowych :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » poniedziałek 17 cze 2019, 08:31

Świetnie, że zainaugurowałeś ten kącik z "patentami", które na pewno wzbogacą naszą wspólną zabawę.
Po co wywarzać otwarte drzwi lub odkrywać Amerykę, skoro Kolumb już to zrobił, jeśli można dobrowolnie podzielić się swoją kreatywnością z innymi ... bez pomówienia o kradzież.

W myśl prawa: patent zabezpiecza prawa właściciela rozwiązania technicznego do wyłącznego korzystania z wynalazku będącego przedmiotem patentu w celach zawodowych lub zarobkowych. Biorąc pod uwagę, że mamy tu jednak do czynienia z zabawą, mam nadzieję, że nikt nie potraktuje tego pomysłu za - wykroczenie.

Sama osobiście niejednokrotnie zwracałam się do Was z prośbą o wyjaśnienie jak np: zróżnicować poziomy różnych pomieszczeń w domu czy zrobić belki podsufitowe, które zobaczyłam w pracach Matta. Do tej pory (nie budując ) nie zdawałam sobie sprawy z tego, że istnieje coś takiego, jak narzędzie piwnicy, bo po prostu nie było mi to potrzebne. Dlatego doceniam życzliwość wszystkich osób, które mi pomagają i bezinteresownie dzielą się swoją wiedzą.
Świadomość tego, że tutaj znajdę odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, jest przynajmniej jak dla mnie - bezcenna.

Misiaczku, niekłamany zachwyt zawsze wzbudzała we mnie umiejętność z jaką tworzyłeś mistrzowskie obiekty sakralne. Ostatnia katedra zbudowana na potrzeby SimtopiaCity, to prawdziwa perełka architektoniczna. Dlatego z zainteresowaniem przeczytałam jak wpadłeś na pomysł dużych okien gotyckich oraz kolumn i sklepień w tym samym stylu.
Jak się czyta Twój opis, wydaje się to takie proste i aż dziw bierze, że wykorzystując jedynie elementy z gry można stworzyć coś równie wspaniałego. :a_bravo: :a_bravo:

P.S Przy okazji znalazłam wyzwanie - https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... AEEA156117 , w którym idealnie byś się odnalazł.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 17 cze 2019, 22:11

Dzięki za miłe słowa Bobi ale i przedewszystkim za Twój pomysł na taki temat, mam nadziejem, że wrzucisz tu także swoje pomysły, których masz bez liku gdy sie chodzi po Twoich domkach. Przyznam cichaczem, że czekam juz na pomysły odnośnie np mebli bo w tym zakresie jakoś brak mi wyobraźni więc tu chętnie pokorzystam z np Twoich genialnych pomysłów.
Dzięki za wyzwanie, może sie przyłączę :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » wtorek 18 cze 2019, 11:45

No dobra, nie ma co się czaić, skoro się powiedziało "a" trzeba konsekwentnie brnąć dalej.

Przedstawiam pierwszy pomysł na meble w stylu Bobi :) . Z góry zaznaczam, że nie wszystkie będą super nowoczesne :oops:
pierwszy mebelek.jpg

Składa się z :
1) "Piedestał nieskazitelny" - Blaty różne - szt.4 pomniejszony ( Alt + [ )
2) Blat "Alfa Beta Phonga" - Blaty - lewy i prawy koniec podniesione na kodzie (Alt+9)
3) szafka "Alfa Beta Phonga" pół pola - podniesiona na kodzie (Alt+9)
4) Półka "Dosięgalna" - Ozdoby ścian - pomniejszona dwukrotnie (Alt+[ ) i podniesiona na kodzie (Alt +9 )

Dywan składa się z następujących dywanów : Mata simolońska + Na miejscu + dywanik Koalicji "Maszyneria" umieszczane dokładnie w takiej kolejności na siebie

Mam nadzieję, że taka forma tego "poradnika" jest wystarczająca .

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 78
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » wtorek 18 cze 2019, 22:25

Podobają mi się Delsa gotyki, pracochłonne cudo. Zwłaszcza te sklepienie, choć walczy o moje względy z oknami, zwłaszcza ten detal z daszkiem , potrafię docenić :a_bravo:
Bobi segmencik cudny , pomysł ok choć widziałam lepsze w Twoim wykonaniu
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 18 cze 2019, 23:41

Super ten regałek, bardzo pomysłowo mysle, że spróbuję zrobć cos podobnego.
Dzięki kami!
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 1638
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 19 cze 2019, 03:03

Ja tylko moge podziwiac wasza pomyslowosc bo po prostu nie znosze uzywac movera w niczym innym oprocz landscapu i troche przy budowaniu kiedy poprostu MUSZĘ gdzies tam wepchnac kolumnę czy okno. Meble są fajne do ogladania i podziwiania - ale jak to w grze czasem trzeba cos przesunąć czy pozmieniać a wtedy zostajemy nagle z kupą klepek zamiast szafy :cat_mwaha: i trzeba cała konstrukcje mozolnie składać. Gorzej jak taki element ustawiony podnoszonym MOO na póleczce przy takiej okazji wystrzeli w niebo. Mnie sie zdarzylo kiedy zaznajamialam sie z tym kodem i potem butelka, albo gorzej - swiatło lewituje nad chatą XD Niemniej podziwiam pomysłowość i zapał :hearts/heavy-black-heart:
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 22 cze 2019, 16:57

Pobawiłem się odrobinke nowym dodatkiem i sprawdziłem jak można użyć drabinki poza typowym przyklejeniem jej do kei wodnej czyli jako zejścia do morza lub cumy dla pojazdów wodnych; jak widac można spokojnie używac tych drabinek nawet max pięter w górę czyli jak normalnej drabiny albo nawet mega-drabiny tyle, że działa to jedynie na parcelach przybrzeżnych i z wody (z oceanu). Można zrobić sobie zatem np latarnie morską lub smukłą wiezę jesli wejście na drabonke będzie z wody (chyba można pokombinowac tez tak by drabinka była wewnątrz budynku). Wniosek? Zwyczajna drabinka to już tylko kwestia czasu bo animacja wchodzenia po drabinie już jest i zastosowanie podobne tez jest mozliwe :)

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » niedziela 23 cze 2019, 10:04

No to mamy rozwiązany problem schodów. Chociaż współczuję simowi wspinaczki np. na wieżowiec . Zdecydowanie wolałabym :22-thinking-face: -windę.

Może się komuś przyda pomysł na "atrapę" kominka :)
imitacja kominka.jpg

Stworzyłam ją z:
1. Sztuczna fasada kominkowa - Blaty (półki)
2. Kominek elektryczny LV-426 - Oświetlenie
3. Drewniany panel ścienny "Eteryczny" 3 krotnie pomniejszony - Dekoracje różne
4. Ściana działowa "Nielogiczna" 3 krotnie pomniejszona - Dekoracje rózne
5. Krata "Wzorzysta" - Ozdoby ścian
6. Belka na belce 1 raz powiększona - Ozdoby ścian


Komoda retro :
komoda.jpg
1. Komoda "Spokojna głowa" - Komody przechowywanie
2. Skarby rodziców 2 szt - Dekoracje różne
3. Znak ścienny "Niezajęty" - Dekoracje, ozdoby ścian

Dekoracje pozostawiam w gestii graczy.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 23 cze 2019, 11:36

Kominek ciekawy ale ta komoda naprawdę kapitalna podkradane na pewno :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 78
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » niedziela 23 cze 2019, 20:14

A ja jestem całym sercem za kominkiem , swetna robota
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » wtorek 25 cze 2019, 17:39

@SimDels okna gotyckie to świetna robota. Nawet przez myśl by mi nie przeszło, aby użyć właśnie wspomnianych elementów (np. rurek). Dowidziałem się też jak uporać się ze wspornikami, by nie przylegały tylko do ściany. Kiedyś chciałem ich użyć przy kolumnach własnie tudzież innych obiektach, ale nie mogłem sobie poradzić, bo ciągle "lgneły" do ścian. Dzięki Tobie wreszcie wiem, jak to zrobić - postawić ścianę, użyć wsporników, a potem ścianę wyburzyć! Genialne!
Co do drabiny, to zastanawiam się, czy po użyciu kodu MMO będzie można ja wszędzie postawić, a nie tylko w wodzie? Chyba to wypróbuję.

@bobas52 - meble są rewelacyjne! Podoba mi się pierwszy segment ciekawie złożony, przyjemny dla oka jest także kominek, ale moje serce skradła komoda retro. Użyto tylko trzech elementów, ale efekt wspaniały < Na pewno pomysł wykorzystam przy meblowaniu jakiegoś domku :)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 25 cze 2019, 21:50

@Wikki dzięki serdeczne, niestety drabina póki co działa tylko z wody więc w praktyce chyba tylko na tych parcelach z dostępem do morza ale to i tak daje wiele możliwości.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » wtorek 02 lip 2019, 20:24

To nie jest pomysł na nowy mebel, ale bardziej ciekawostka.o której budowlańcy i pewnie nie tylko budowlańcy może już wiedzą.
Otóż, używając z malowania terenu "iluzji piasku" i "szorstkiego piasku", które to doszły z najnowszym dodatkiem, funkcjonalną piaskownicę można wybudować wszędzie,
.
piaskownica.jpg
np. w parku w Wierzbowej Zatoczce. Simowi wzrasta zabawa i nastrójnik, dokładnie tak, jak przy budowie figur na plaży w Sulani.
Jak dla mnie super sprawa!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » środa 03 lip 2019, 06:36

Dzięki za info Wikki. Tego nie wyczaiłam, bo skupiłam się na ekologicznym aspekcie wyspiarskiego życia :) i grzebaniu w piasku w poszukiwaniu muszelek do wyrobu biżuterii (praca dorywcza) :D

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2092
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 03 lip 2019, 18:43

Bardzo ciekawe i przydatne info Wiki, jestem ciekaw czy w takim razie da sie i muszelke wygrzebać w tej teksturze :O W każdymrazie można już budować w pełni funkcjonalne place zabaw, super i dzięki za to info
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » sobota 10 sie 2019, 15:30

W ramach porządków letnich odkurzam :lol: nasz "patentowy " kącik... i dorzucam kolejne dwa "wynalazki " :D

1. Lustrzane wariacje :)
lustrzane wariacje.jpg
- Pozioma komoda "Ysabel" - przechowywanie
- 4 szt. szafek z blatem "S.Cargeaux" - blaty
- 2 szt. Pełnowymiarowe lustro "Między wierszami" - dekoracje
- 4 szt. Lustro ścienne "Misja niewykonalna" - dekoracje

2. Kominkowa zabudowa :)
kominkowa zabudowa.jpg
- 2 szt. Nowoczesna szafka "BlandCo" pole podwójne - blaty
- Kominek "Szukasz ciepła" - dekoracje
- 4 szt. "Nowoczesna szafka "BlandCo" pół pola - blaty

Chwilowo kończę porządki :P .... cdn :14-face-throwing-a-kiss:

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 356
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » piątek 10 kwie 2020, 00:46

Odświeżam temat :a_smile:
Oto pianina - idealne do domów wiktoriańskich, starych zamczysków czy np. do knajp w stylu Dzikiego Zachodu. Autorką poniższych kombinacji jest AriaSims (w galerii można ją znaleźć pod ID ariahuang124):
.
pianino białe.jpg
pianino stare.jpg
pianino oryginalne.jpg
pianino  z biurka.jpg
pianino dziwne.jpg
.

Jak wykonać poszczególne pianina i z jakich elementów je stworzyć AriaSims pokazała w tym zabawnym filmiku



Jeżeli ktoś chciałby pobrać powyższe "meble" to są one dostępne w galerii. Podaję link:

https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1109
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » piątek 10 kwie 2020, 18:20

Po prostu genialne. Pomysłowość godna najwyższego uznania. Biję pokłony i zbieram szczękę z podłogi.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 1788
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 10 kwie 2020, 19:00

Świetne te pianina, na pewno skorzystam - choć chyba widzę tu zastosowanie tego modu @Wikki na obracanie przedmiotów w dowolnym kierunku ("klapa" pianina z półki pod kątem 45 stopni). Pobrałam niedawno parcelę z galerii zarekomendowaną przez ciebie, Wiki (tę toskańską, z winnicą) - i tam zauważyłam również fajną konstrukcję z półek pod różnymi kątami (na piętrze pod oknem), czyli parcela wysłana do galerii mimo zastosowania tego modu pozwalającego umieszczać przedmioty w niestandardowy sposób - nie zapisuje się z kluczykiem - warto to wiedzieć. Dzięki wielkie Delsu za te gotische okna i Bobi - za piękne mebelki własnego pomysłu. Ten barek na pewno znajdzie u mnie miejsce :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”