TS3 NRAAS Overwatch i Error trap

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

TS3 NRAAS Overwatch i Error trap

Post autor: Alibali » czwartek 09 mar 2023, 18:20

Kolejnymi bardzo ważnymi modułami Master Controllera do The Sims3 są Overwatch i Error Trap

W którymś momencie - prędzej czy później gra The Sims3 zaczyna generować błędy. Po prostu wydano zbyt dużo niedopracowanych światów, a także Zwierzaki oraz dodatek Isla Paradiso, które nie do końca zostały chyba przemyślane przez twórców gry. Także Zjawiska paranormalne (zombie!) oraz wilkołaki wygenerowały problemy, z którymi gra radzi sobie bardzo słabo, albo nie radzi w ogóle.
Gra wyraźnie w którymś momencie spowalnia, albo Simy zatrzymują się w miejscu nie wykonując poleceń, albo dostajemy dziwne komunikaty. Wczytywanie g ry zaczyna trwać wieki.
A w którymś momencie gra wywala się bez ostrzeżenia do pulpitu. A potem jest już tylko gorzej, bo gra strajkuje prawie bez przerwy.

Winne są źle wytrasowane światy - drogi, którymi może poruszać się Sim a potem dodatkowo zwierzaki. Swoje dołożyło pływanie pod wodą oraz poruszanie się łodziami. Nie zostały te trasy opracowane dokładnie - i są miejsca - tzw białe plamy, gdzie simowie, zwierzaki, samochody lub łodzie docierają, i ... utykają.
Lagowaniu się gry (zacinaniu) sprzyja też generowanie przez grę z niewyjaśnionych dotąd powodów różnych obiektów, głównie samochodów, które w ilościach hurtowych gracze zaczęli znajdować w wyposażeniu swoich simów. Nie można było ich usunąć - ani sprzedać. Z niewiadomych powodów gra zaczęła włączać do "życia" obiekty z wyposażenia innych, niegranych domów w okolicy - telewizorów, sprzętu hi-fi... Dodatkowym problemem stały się też tak lubiane przez graczy wspomnienia... O tym napiszę jednak niżej

Wiemy teraz już bardzo dokładnie, dlaczego w trójce domy wyprodukowane przez twórców gry są bardzo marnie wyposażone. Otóż - gra kontroluje (zapamiętuje) wszystko, co gracz włoży do domu sima, oraz na sima. Im więcej gra ma do zapamiętania - tym bardziej obciąża system operacyjny, a właściwie zużycie pamięci RAM. I tu tkwi także pułapka z owymi wspomnieniami, bo jak się okazuje - zżerają one ogrom pamięci RAM, która jest nam niezbędna do płynnego działania gry.

I tu oprócz ręcznie wprowadzanych poprawek - na scenę wkracza podmoduł Master controllera - Overwatch


Pobieramy go stąd -

https://www.nraas.net/community/Overwatch


rozpakowujemy po pobraniu i wkładamy do folderu o nazwie Overwatch wraz z pobranym i rozpakowanym plikiem overwatch popup menu style. Ten popup jest potrzebny o tyle, że mamy wszystkie polecenia wyświetlane w menu kołowym, a nie w postaci listy.

Uwaga - nie bądżcie rozczarowani, że nie wszystkie polecenia są przetłumaczone. Nie ma po prostu chętnych do tłumaczenia nowszych wersji moda - więc część poleceń jest niestety w wersji angielskiej.

Pamiętajcie też o tym, że mod nie będzie działał, jeśli nie będzie zainstalowany moduł główny czyli Master controller. Przypominam, że pobierzemy go stąd

https://www.nraas.net/community/MasterController

Co robi overwatch?

Overwatch np przeprowadza codzienne czyszczenie gospodarstw domowych także niegranych rodzin z włączonych sprzętów - telewizorów i wież hi-fi, usuwa z wyposażenia granej rodziny zgromadzone śmieci (ale tylko te gromadzone przez zbugowaną grę!), wyłapuje i odblokowuje zablokowane w terenie samochody, zwierzaki lub Simów.

Overwatch samoczynnie włącza czyszczenie gospodarstw domowych granych i niegranych rodzin około godz 5 rano - gra na moment wtedy spowalnia działanie, ale za kilka sekund wszystko wraca do normy.

Po zakończonym czyszczeniu - które trwa kilka lub kilkanaście sekund - dostajemy komunikat, że overwatch wyłączył tyle to a tyle telewizorów, usunął zatrzymanych simów, zwierzaki lub pojazdy...

Z wyposażenia rodziny znikają nagromadzone samochody lub inne dziwne obiekty.

Bardzo znacząco poprawia to kondycję i płynność gry.

Pomagamy overwatchowi - ręcznie wprowadzając niektóre usprawnienia - w ustawieniach gry wyłączamy opcję tworzenia wspomnień, uniemożliwiamy generowanie się zombie wyłączając zmiany cyklu faz księżyca (zombie pokazują się tylko przy pełni), lub zmniejszamy wymagania, co do pola widoczności podglądu okolicy. Z gry wychodzimy nie jak sugerują twórcy - zapisz i wyjdź - tylko najpierw zapisujemy - dwa razy pod rząd. a następnie wychodzimy opcją wyjdź (bez zapisywania).. Nie gromadzimy w wyposażeniu sima kamieni, metali, skał, nasion, zbiorów owoców, warzyw i kwiatów, nie gromadzimy artefaktów - sprzedajemy co się da.

Overwatch poprawia nieco działanie systemu w zakresie kompletowania kolekcji - zazwyczaj gra wysiadała przy skompletowaniu większej części kolekcji, nie pozwalając na jej ukończenie. Szczególny problem stanowiło kolekcjonowanie muszli - overwatch to naprawił. Nadal jednak obawa przed wywalaniem się gry do pulpitu powstrzymuje graczy przed kompletowaniem artefaktów, muszli, szlifowanych kamieni szlachetnych, etc...

Co kilka zapisów grę zapisujemy opcją zapisz jako, nadajemy nazwę z kolejnym numerem. Zapisujemy drugi raz - już w normalny sposób, czyli zapisz. Robimy tak by utworzyć backup (kopię zapasową) sejwu.
Po kilkunastu minutach gry powtarzamy czynności nadając zapisowi kolejny numer i tworząc również jego backup.
Pamiętamy, by po zakończeniu sesji gry - wejść do folderu Saves i usunąć stamtąd wcześniejsze zapisy tego samego sejwu oraz ich backupy. Zostawiamy tylko ten ostatni zapis wraz z jego backupem.

Podczas gry tworzą się w tle - bez naszego udziału pliki powiększające objętość sejwu. Im dłużej gramy tym samym zapisem - tym jest bardziej spuchnięty od śmieci. Usuwając co jakiś czas starsze zapisy tego samego sejwu - usuwamy te śmieci, których nawet overwatch nie jest w stanie sam usunąć.


Przejdźmy do podmodułu Error Trap

Jak sama nazwa wskazuje - Error trap to pułapka na błędy.

Ten mod ma na celu wyłapywanie i naprawianie błędów związanych z uszkodzeniem danych, które mogą uniemożliwić wczytanie zapisanej gry. Wszelkie błędy (corrupt), których nie można naprawić, mod przechwytuje i rejestruje, co pozwala na załadowanie stanu gry niezależnie od tego, czy w sejwie są błędy.

Mod ten ich nie naprawia - po prostu pozwala grać MIMO błędów. Nie wywala nas przez to co chwilę do pulpitu.

Nieobsługiwane błędy skryptów mogą być publikowane na forum w celu sprawdzenia i ewentualnej naprawy.

Mod możemy pobrać stąd (zwróćcie uwagę na właściwą wersję!) Do łatki 1.69 potrzebujemy wersji 100



https://www.nraas.net/community/ErrorTrap


Nie ma do niego popup menu style (menu kołowego)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 10 mar 2023, 09:41

Uwaga i prośba - proszę nie dodawać tu postów (oprócz tych dotyczących tego konkretnego modułu), aby poradnik był "jednostronicowy", jasny i przejrzysty.

Jest tak dużo materiału, że wszelkie dodatkowe posty niepotrzebnie wprowadzą zamieszanie.

Wszelkie pytania i problemy proszę zgłaszać w dziale problemy z grą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”