Eden Hills - nowy, piękny świat stworzony przez Arniego

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Eden Hills - nowy, piękny świat stworzony przez Arniego

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 21:27

Zastanawiałam się długo, gdzie założyć ten temat. Uznałam jednak, że Arnie jest tak genialnym twórcą, że nie można go wsadzić jedynie do działu z cc, choć tam też dam wzmiankę.

Arnie stworzył OD NOWA całkiem własny, niezależny świat o nazwie Eden Hills czyli Wzgórza Edenu. Jest to świat półotwarty, do którego możemy się dostać ( po bardzo prostej instalacji) z poziomu otoczenia Brindleton Bay , które doszło wraz z rozszerzeniem Psy i Koty.
Świat nie jest jednak widoczny z poziomu podglądu mapy otoczenia - bo działa tak jak np Tajemnicza Polana w Wierzbowej Zatoczce, czy Głęboki Las w Granitowych Kaskadach - gdy klikniemy na mapę otoczenia - zostaniemy tam przeniesieni po prostu.

Jak wygląda ten świat - zobaczcie sami na fotkach i na filmiku, który nagrał Arnie - twórca tego świata.

Miasteczko ma charakter niewielkiej osady, malowniczo położonej nad brzegiem jeziora wśród wzgórz, otoczone górami widocznymi w tle.


1 okolica3a.jpg

2 widok og.2.jpg

3 okolica 6.jpg

4 widok ogólny starówki.jpg


Po okolicy można się swobodnie poruszać - wejść do parku, do kościółka, do ratusza czy sklepu... Na poniższym zdjęciu zaznaczyłam czerwonym krzyżykiem miejsce, które kończy swobodną wędrówkę. To jest naprawdę bardzo daleko od centrum.

5 okolica5.jpg

6 kaskada.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 21:43

Miasteczko otoczone jest polami, które nasz Sim może kupić i uprawiać. Działa to jak dodatkowa parcela, ale w tym wypadku parcela jest bardzo powiększoną "grządką" uprawną


pola uprawne.jpg

pola.jpg

W pobliżu pól znajdują się budynki - nazwałam je szopami - w których Sim może gromadzić zebrane plony i nie tylko. Działa to jak skrzynia skarbów - otwiera się ją i przesuwa zawartość swojego "plecaka" Szopy można nazwać, by się łatwiej orientować w ich zawartości. Obok szop są belki siana, które wykorzystujemy jako karmę dla koni - jest na nich odpowiednie menu co widać na obrazku.


szopy.jpg

Niedaleko znajduje się park maszyn rolniczych, które można wypożyczyć w celu zmechanizowania zasiewów i zbiorów

park maszyn.jpg

Jeśli Sim nie ma ochoty na uprawę pola, może w ogrodzie postawić grządki dostępne w grze, które doszły wraz dodatkiem farmowym, lub zastosować nowe grządki stworzone przez Arniego - mają kształt długich "redlin", czy jak to nazwać. Arnie zrobił do nich nowe zraszacze w kształcie długich rurek. Można je stosować także na polach.

nowe grządki.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 21:54

W miasteczku jest sporo ciekawych miejsc - a także budynki użytkowe, nie jakieś tam królicze nory. Mamy więc market, w którym Sim zaopatrzy się w owoce, warzywa, napoje, przekąski, a także drobne zabawki i inne przedmioty

market bryła.jpg

market kup.jpg

market warzywa.jpg

market zabawki.jpg


Market położony jest w pobliżu kliniki weterynaryjnej, ale do kliniki dostajemy się w tradycyjny dotychczasowy sposób - przez wczytanie


klinika i market.jpg

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 22:10

Zakupy możemy zrobić także na miejscowym bazarku. Mamy więc także bank, w którym Sim może zaciągnąć lub spłacić pożyczkę, ratusz, w którym może zgłosić chęć zatrudnienia (jako rolnik), kościółek, w którym może wziąć ślub a także elegancki park, w którym również można urządzić uroczystość weselną. Jest także ... cmentarz, gdzie może sobie posiedzieć, podumać, lub wyryć napis (epitafium) na nagrobku. Na przedmieściach miasta jest położona stadnina koni, w której możemy sobie wypożyczyć konia i pojeździć po okolicy. Z koniem jednak musimy sięzaprzyjaźnić, by pozwolił potraktować się jak pojazd :) Mechanika jazdy konnej nie jest dopracowana do końca, konie w dziwny sposób przebierają nogami, ale to i tak bardzo dużo, zważywszy, że Arnie zrobił swoje konie na bazie mesha psa i dodaniu menu rowera.
Na bazie innego mesha - rakiety - Arnie stworzył wiatrak, którego historię poznajemy w filmiku. Wiatrak jest zniszczony i musimy go najpierw odbudować


bazarek.jpg


kościół.jpg


kośc środek.jpg


ślub w parku.jpg


stadnina.jpg


wiatrak.jpg


cmentarzyk.jpg



Nie wklejam fotek z wnętrz ratusza czy banku, bo są nieco... "pustawe". Na poniższej fotce w zabytkowej zabudowie starówki znajduje się Ratusz (ten żółty)


starówka ratusz.jpg
Ostatnio zmieniony czwartek 30 wrz 2021, 22:41 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 22:22

Jak wspomniałam - miasteczko jest niewielkie, ale malowniczo rozciąga się wśród wzgórz i pól. Przez środek płynie rzeczka z pięknie opracowanym otoczeniem. Miasteczko ma zabytkową starówkę, a ukoronowaniem miejscowej architektury jest niewielki zapuszczony zameczek. Zameczek jest oznakowany jako parcela o niewiadomym przeznaczeniu, więc postanowiłam przerobić ją na restaurację lub elegancki klub,( po opróżnieniu wnętrza z połamanych desek i chwastów)... . Oprócz zameczku jest także klub jazzowy, więc może zrobię restaurację...

Są też miejsca do zamieszkania. Dwa gotowe domy (jeden na przedmieściach, zamieszkały przez niejakiego Georga), drugi - dość ładny dom jest w centrum miasta, oraz mamy jedną pustą parcelę do własnej zabudowy. Oprócz tego są rzecz jasna pozostałe parcele w Brindleton Bay.


7 okolica4.jpg

okolica zameczku.jpg

zameczek.jpg

restauracja w zamku.jpg

gotowa parcela1.jpg

gotowa parcela2.jpg

park kreatywności.jpg

rzeczka.jpg

widok1 stat.jpg


Pusta parcela obok kliniki


widok2 parc.jpg


W tle Arnie wykorzystał budynki z debugu


widok og3.jpg

okolica koniec.jpg
Ostatnio zmieniony czwartek 30 wrz 2021, 22:44 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 22:37

Gdy opracuję fotki - dodam obiekty, przede wszystkim zwierzęta, które zawarte są w tym pakiecie. Największy mój podziw budzi to, że Arnie zrobił własne zwierzęta gospodarskie ZANIM wyszła Wiejska Sielanka! Mamy więc krowy, konie, świnki, owce, kury, kaczki i króliki, które możemy hodować jako własne.
Kury i kaczki znoszą jajka. Krowy dają mleko, a owce możemy strzyc. Oprócz tego możemy jeździć konno, bo konie możemy mieć też we własnym gospodarstwie. Po wyjściu Wiejskiej Sielanki Arnie zmodyfikował swój pakiet i poprawił niektóre animacje. Zwierzęta Arniego nie kolidują w żaden sposób ze zwierzętami z Wiejskiej Sielanki, a mogą stanowić wspaniałe uzupełnienie hodowli. Dodatkowo Arnie zmodyfikował domek lamy (lub krowy) - na wysokość jest taki sam, ale o połowę "chudszy" - zajmuje dużo mniej miejsca, więc można naprawdę fajnie zagospodarować teren.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 22:53

Filmiki poświęcone packowi Farmland












Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 2043
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 wrz 2021, 22:58

Link do pobrania packu - jest na samym dole strony, która się rozwinie (a zawiera "instrukcję obsługi" Farmlandu

Uwaga - plik merged to jest plik scalony, natomiast plik unmerged to plik zawierający wszystkie obiekty osobno.

Po rozpakowaniu należy plik merged (lub unmerged) wrzucić do mods a pliki zapisu gry do folderu saves


https://www.patreon.com/posts/update-download-54832863

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 2310
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 04 paź 2021, 23:32

Świetnie, że dałaś tu Alutku taki dokładny opis, recenzję i wskazówki dotyczące tego dzieła (stworzyć cos takiego w tak trudno modyfikowalnej grze to naprawdę dzieło) Osobiście spodobał mi się cały zamysł i otoczenie więc także każdemu mógłbym śmiało polecić dla odmiany tym bardziej, że sporo opcji daje nam możliwości jakich gra oficjalnie (jeszcze) nie daje czyli jazda konna, jazda na traktorze czy kupno oraz nawadnianie dużego pola uprawnego (poza parcelą) czy wreszcie funkcjonalne wnętrza w "króliczych norach".
Ogromna praca ,Arniemu należą się brawa i wielki szacun. Przy okazji warto zauważyć, że bez wielkich nakładów finansowych wydobył max możliwości z tej gry udostępniając tak wiele za free. Ciekawym mykiem jest też konstruowanie wiatraka. Może te opcje to taki zwiastun trochę tego co kiedyś będzie dostępne bez modów bynajmniej częściowo.
Chętnie będe powracac do tego otoczenia.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxis - Genialni Twórcy”