Niepoważny gameplay z Jedynki

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 1
Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 282
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Niepoważny gameplay z Jedynki

Post autor: Aericia » sobota 05 sty 2019, 14:11

Żeby pusto w dziale nie było!
Znalazłam gameplay z Jedynki... odrobina nostalgii, stary CAS, tryb budowania i zręczny gracz!

Odcinek 1 - czyli tworzymy rodzinę i budujemy domek. Dla budowniczych!


Odcinek 2 - gra w życie, wielkie dramaty i kwintesencja emocji! Dla wielbicieli trybu życia!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 528
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 08 sty 2019, 00:14

"Tu mamy różne rodzaje ryjów .." normalnie mnie rozwaliło XD :a_rolling:
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 687
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 08 sty 2019, 00:21

No nie znałem Jedynki z autopsji ale taka relacja wystarczy mi na długo :D :cat_mwaha:
Dzięki za to i za przypomnienie pierwszej odsłony simów :) Aż mnie ciekawi ile pięter dało się zbudować i czy pojawiły się jakies próby modyfikacji żeby zrobic jakiś cześciowy wymiar 3d czy coś (znam grę w której sie to udało modem choć nieco nowszą).
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » wtorek 08 sty 2019, 20:45

Nie miałem okazji pograć w The Sims,moja zabawa zaczęła się dopiero od TS2. Do złudzenia przypomina mi to zupełnie inną grę w którą grywał mój brat.
Ale gościu ma naprawdę śmieszne teksty "teraz stworzymy chłopa i babę..."

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 09 sty 2019, 17:41

Pablo - jedynka była świetna, i żałuj, że nie miałeś okazji w nią pograć. Jedyny mankament, to że grafika była 2D - i simy chodziły śmiesznie. I meble stawiało się tylko w określony sposób. Ale wszelkie dodatki, jakie się ukazały - sądzę że przewyższają późniejsze odsłony swoją rozbudowaną narracją. Simy były bardziej ludzkie niż w jakiejkolwiek późniejszej wersji, choć grafika byłą słabiutka. Ale wtedy jeszcze nie znaliśmy możliwość 3D... W dwójce oszalałam - po jedynkowym diagonalnej rzeczywistości (widok można było odwracać tylko po skosie- lekki skos w prawo lub lekki skos w lewo...) - organizowanie przestrzeni objawiło się jak cud jakiś. Ale zabrakło wielu rzeczy z jedynki, choć nawet na naszym forum są gorący zwolennicy interakcji dwójkowych. Przy dwójce nie skupiałam się już tylko na samej grze - odkryłam fora, i ludzi, którzy tworzą niesamowite dodatki. Jedynka siłą rzeczy nie dawała takich możliwości, choć przyznam, że też miałam mnóstwo cecowych mebeków - głównie ze strony Parsimonious, Around The Sims i Simsalabim - czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » piątek 11 sty 2019, 05:36

Cały czas na YOUTUBE oglądam krótkie filmiki nagrane przez Szaloną Szynszylę właśnie z TheSims. Tworzy ona też filmiki z pozostałych serii simsów,ja poznałem dopiero liczne fora i ludzi którzy uwielbiają tą grę gdy na rynku już pokazało się TheSims3 - wcześniej nie miałem pojęcia że coś takiego istnieje. Ale z drugiej strony powodem był brak wcześniej internetu.
The Sims - Światowe Życie:

The Sims - Balanga:

The Sims - Randka:

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 80
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » piątek 11 sty 2019, 20:49

Wiecie co? To jest chyba klocuchowy fejk. Prawdziwy klocuch zrobiłby to tak:

Zwłaszcza, ze w czasie premiery Sims 4 klocuch raczej byłby juz po mutacji XD Ale w sumie nie wiem, o klocuchu jest już tyle teorii że to jest ogień :D

Btw właśnie sobie przypomniałam, ze muzyka w jedynce brzmiała jak randomowy jingielek puszczany w scenach niezręcznego milczenia w windzie XD Ja to szanuję. To dobra muzyka.
Ostatnio zmieniony sobota 12 sty 2019, 10:28 przez Marvi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » sobota 12 sty 2019, 07:04

Może wcześniej "klocuch" użyczył tylko głosu? Ale gościu jest udany i komicznie śmieszny w tych filmikach.

Może gdy do mnie dotrze gra to uda mi się zrobić kilka filmików z pierwszej części simów,bo ostatnio zupełnie z czystej ciekawości postanowiłem zakupić tą serię aby się przekonać na własne oczy co miała w sobie lepszego od kolejnych serii ta gra. Jest sporo filmików na YouTube gdzie wręcz się gracze zachwycają właśnie tą grą.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 12 sty 2019, 11:13

Widzę na pierwszym kadrze ten niezapomniany "wypasiony" stół z kolekcji monticello. Że też w kolejnych odsłonach nie powtórzyli już tego stołu?!

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » sobota 12 sty 2019, 14:41

Po obejrzeniu kilku filmików zauważyłem że inne dość fajne mebelki też nie zostały powtórzone w kolejnych odsłonach serii TheSims :(
Wielka szkoda że tego nie dostaliśmy.

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 366
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » czwartek 17 sty 2019, 15:07

I pomyśleć, że od tej wersji (pirackiej :81-face-finger-covering-closed-lips: ) zaczęła się moja znajomość z ta grą... i trwa do dziś. Ludziki były toporne, interakcje okrojone do podstawowych, wszystko było takie "mizerne" a mimo to sprawiało ogromną radość.
Ta pierwsza gra na komputer zauroczyła mnie na tyle, że kiedy było już wiadomo, że wyjdzie jej ulepszona wersja, czekałam z wypiekami na twarzy w blokach startowych, z pieniędzmi, które odłożyłam wcześniej ... na zakup pierwszej potrzeby :01-grinning-face: . Dlatego wzruszam się oglądając te nieporadne początki :30-disappointed-but-relieved: .


Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » piątek 18 sty 2019, 13:55

Drodzy simowicze czy w pierwszej odsłonie The Sims też były dodatkowe działki do postawienia w miasteczku? Bo druga odsłona już miała taką możliwość w edytorze terenu.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 18 sty 2019, 14:08

Nie. Dodatkowych działek nie było. Można było jedynie zagospodarować te istniejące. Na dodatek, jeśli się chciało pobrać z netu gotowy domek by zastąpić istniejący - musiał być na działce dokładnie tej samej - działki były ponumerowane i dokładnie taką numerację musiała mieć pobierana działka.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 18 sty 2019, 14:38

Wspomniałam ci kiedyś, że miałam ulubione strony z cc do jedynki - oto jedna z jeszcze istniejących

http://www.parsimonious.org/furniture1/ ... night.html

http://www.parsimonious.org/furniture1/ ... rande.html


Zapomniałam już, że jak simka się przebierała, to otwierała szafę (była taka animacja). Tak jak otwieranie szuflady komody w dwójce.

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » piątek 18 sty 2019, 17:03

Bardzo fajne te mebelki CC do jedynki Alu,tylko jak je się pobierało do gry? Bo na pewno nie było folderu MODS ani DOWNLOAD.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 19 sty 2019, 15:55

Pablo - zabij mnie, ale ja już NIE PAMIĘTAM jak instalowało się dodatkowe obiekty do jedynki, a nawet do dwójki.
W internecie można poczytać, ale zrób to sam, bo to zajmie mnóstwo czasu, którego nie mam zbyt wiele

https://zapytaj.onet.pl/Category/029,01 ... _1_P_.html

http://sims.gry-online.pl/forum/printvi ... 53ee6c6f60

Budynki wgrywa się w inne miejsce, ale nie znalazłam tak na szybkiego, więc sam zadaj sobie trochę trudu

P.S. Tu jeszcze masz poradnik na youtube (po polsku!)


Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 377
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 19 sty 2019, 16:07

W jedynce nie wgrywało się całych simów cc - wgrywało się osobno głowy - i osobno skórki, ale nie pamiętam dokładnie. Na pewno simy składały się z dwóch części - głowy i tułowia, które były oddzielnie traktowane - przy wgrywaniu trzeba o tym pamiętać. Na TSR są jeszcze dodatki cc do jedynki

https://www.thesimsresource.com/downloa ... ms1-heads/

I tam weszłam co centrum pomocowego - wyjaśnione jest co się gdzie wgrywa (jeśli używasz google, to sobie włącz tłumaczenie strony.

https://www.thesimsresource.com/helpcen ... 0Downloads

Zwróć uwagę, że pliki cc do jedynki mają inne rozszerzenia niż trójkowe czwórkowe czy nawet dwójkowe (chyba)

tam w tym poradniku z TSR wszystko jest ładnie opisane. Z domami będziesz miał kłopot, bo trzeba nabrać wprawy by wgrać jakiś nowy dom. Z tego co się zorientowałam, to wgrany dom musi być przeznaczony do konkretnego dodatku (rozszerzenia), na konkretny plan miasta - tam masz takie plany z ponumerowanymi działkami. Ale nie wytłumaczę ci tego bo sama już nie pamiętam! :cat_sad: :cat_oo:

Awatar użytkownika
Pablo
Bloger
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 03:43
Lokalizacja: Łask/Łódzkie
Origin ID: pawel0674

Post autor: Pablo » sobota 19 sty 2019, 21:15

Faktycznie strasznie poplątane to było w pierwszej odsłonie simsów. Czyli jednak zostanę przy oryginalnych dodatkach i nie będę sobie zawracał głowy pobieraniem CC do jedynki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 1”